the sims 4

Apuathesims4

Mitä mieltä ootte the sims 4:sta? Itselläni ei ole kokemusta mistään the sims pelistä paitsi freeplaysta. Entä mitä siinä pitää tehdä? Olen vain nähnyt kun kaverini pelaa the sims 1, 2 ja 3:sta. Eli minkänlainen tämä the sims 4 on?

9

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Simahtanut

      Tuosta varmaan pääsee alkuun, ainakin se on rehellisempää tekstiä kuin mainokset:
      http://dome.fi/pelit/arvostelut/the-sims-4
      Netti on puolillaan Sims 4-aiheisia videopätkiä ja yhtä jos toistakin tiedon tynkää. Niistä saa ainakin jonkinlaisen kuvan pelistä. Pelin voi myös ostaa vaikkapa netissä ja ellei siitä pidä, palauttaa lyhyehkön (muistaakseni 72 tunnin, mutta kannattaa tarkistaa) kokeilun jälkeen ja saa vielä rahat takaisin.
      Oma mielipide: Melko kiva mutta kallis. Ostin, kokeilin ja olin vähällä palauttaa, mutta jätin kuitenkin itselleni siltä varalta että se paranisi ajan mittaan. Lisää sisältöä on tullut, muttei mitään niin ihmeellistä että olisin täysin ihastunut.

    • Apuathesims4

      Kiitos! Mutta toimiiko tämä peli asus tietokoneella?

      • Simahtanut

        "Kiitos! Mutta toimiiko tämä peli asus tietokoneella?"
        No ihan sattumalta mulla on Asus - merkkinen tietska ja siinä Sims 4 toimii erinomaisesti. Valitettavasti sen perusteella ei ole ollenkaan varmaa, että jokaisella olemassa olevalla Asus-koneella se toimisi. Niitä kun on maailmalla kymmeniä erilaisia tyyppejä ja niille vielä muunnelmia. Saat asiasta kuitenkin hyvän käsityken vertailemalla oman koneesi tietoja vaikkapa noihin: https://help.ea.com/fi/article/the-sims-4-system-requirements/


      • Simahtanut
        Simahtanut kirjoitti:

        "Kiitos! Mutta toimiiko tämä peli asus tietokoneella?"
        No ihan sattumalta mulla on Asus - merkkinen tietska ja siinä Sims 4 toimii erinomaisesti. Valitettavasti sen perusteella ei ole ollenkaan varmaa, että jokaisella olemassa olevalla Asus-koneella se toimisi. Niitä kun on maailmalla kymmeniä erilaisia tyyppejä ja niille vielä muunnelmia. Saat asiasta kuitenkin hyvän käsityken vertailemalla oman koneesi tietoja vaikkapa noihin: https://help.ea.com/fi/article/the-sims-4-system-requirements/

        Tuolla linkissä taitaa olla hiukan vanhentunutta tietoa eräältä osin. Käyttöjärjestelmäksi ei suositella Windows 10, vaikka jo viime vuoden syyskuussa EA vakuutti TS 4:n toimivan myös kympillä.


    • Apuathesims4

      Kiitos. No mun äidillä on se asus tietokone ja just täs lähiaikoina siihen asennettiin Windows 10 :D. Mun on sit lenovon ja siinäkin on Windows 10 XD. Ai niin ja unohdin kysyy toimiiko se lenovolla?

      • Simahtanut

        Sims 4 (virallisemmin The Sims 4, lyhyemmin vaikkapa TS 4) toimii Lenovolla samoin edellytyksin kuin Asus-koneillakin.
        Toisin sanoen, jos Lenovossa on yhtä hyvät tai paremmat osat kuin Sims 4:n laitevaatimuksissa mainitaan ( ks. https://help.ea.com/en/article/the-sims-4-system-requirements/), niin peli suurella todennäköisyydellä toimii.
        Nuo laitevaatimukset voi olla aluksi hiukan outoja, joten jos kerrot tarkemmin mikä Lenovon malli on kyseessä (tai mitkä ovat siinä prosessorin ja näytönohjaimen tyypit) voidaan varmaan vaikka yhdessä pohtia sopiiko se Sims 4:n pelaamiseen.
        Huom! En ole mikään tietokoneiden asiantuntija, mutta ellen minä esimerkiksi tajua jotain asiaa, niin joku muu tällä (tai jollain muulla) palstalla voi tulla avuksi.


    • Apuathesims4

      No mä kerrran luin ne vähimmäisvaatimukset the sims neloseen mut siinä luki et Windows 7, 8 ja 8.1 käy mut niinku ennen sanoin mul on Windows 10 nii mitä sit muka tapahtuu jos sen sims nelosen asentaa siihen? Miks sitä ei suositella Windows kympille? Mut hyvä et toimii lenovolla.

      • Simahtanut

        Selitin varmaan tosi huonosti - enkä edes itse huomannut. Anteeksi.
        Windows 10 on melko uusi käyttöjärjestelmä, jota kehitettiin viime vuonna ja jota edelleen kehitetään ja parannetaan monin tavoin. Jo viime vuoden loppupuolella Sims 4 saatiin toimimaan sen kanssa, joten se tämän hetken tietojen mukaan toimii kyllä edelleen. Siltä osin siis kaikki on kunnossa.
        Sims 4:n toiminnasta Lenovon kanssa en osaa sanoa, ennen kuin tiedän sen lenovon tarkemman tyypin - eli mitä muuta siinä tietokoneessa lukee kuin "Lenovo". Usein tietokoneen takana tai jossain muualla sen kotelossa on merkintöjä, numerosarja tai sellaista. Niiden merkintöjen perusteella taas voi päätellä minkälaista käyttöä varten se kone on aikanaan tehty ja sopiiko se pelikoneeksi. Nämä numerot ja mahdolliset kirjaimet niiden seurassa siis pitäisi tietää ensin.


    • simsgamer

      Suosittelen ostaman Sims 3:n tai 2:n. Sims 4:ta puuttuu paljon hyvää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      96
      1792
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      118
      1352
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1297
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1216
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1104
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      903
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      391
      842
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      45
      837
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      832
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      133
      799
    Aihe