Vinyylikorkki

HobinRood

Löytyykö ihmisiä joilla olisi jo hieman pidempi käyttökokemus ( miksei lyhyempiä) vinyylikorkista lattiamateriaalina?

Mitä kannattaa muistaa jos suunnittelee em. asennusta? Onko merkeissä merkittäviä eroja? Minkä lainen neliöhinta on epäilyttävän halpaa hyväksi tuotteeksi?

Alkuun asennettavaa pinta-alaa on ~35m2 ja mahdollisesti myöhemmin toinen mokoma lisää.

Kiitos vastauksista!!

8

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HobinRood

      Ja liimalla vai ilman?

      • Jokukokkox

        Lattian pitää liikkua, joten ei mitään liimoja. Aiemmin on väännetty siitä, saako laminaatin tai muovimaton jättää alle. Minä jätin molemmat, eikä ongelmia (tietenkään) ole ollut.


    • Jokukokkox

      Viitisen vuotta sitten asenssin kotiini lähes 100 m2, ja tyytyvänen olen ollut. Aluksi hämmensi asennuksessa se, ettei pinnoitus pysy paikallaan, kun palat eivät mene ihan työntämällä paikalleen.
      Kakkosasuntooni asennan nyt vinyylilattiaa, ja sen asentaminen käy helpoiten siten että levyrivi kasataan huolellisesti pääpontit kiinni, ja sitten koko rivi entisten jatkoksi. Vasaraa siinäkin tarvitaan vinyylipätkän välityksellä. Komeaa lattiaa tulee.

    • Esi_merkki

      Ihan jo lyhyen n. 1,5 vuotta käytön jälkeen voin sanoa, että vinyylikorkki on parempaa kuin laminaatti joka suhteessa muuta kuin hinnassa, mutta laatua ei saa halvalla.

      • Jokukokkox

        Noinhan se on. Vinyylinkin on laatutavaraa, mutta siitä usein irtoaa jokin nööli, ja ponttiin jää rako. Vinyylikorkissa tuollaista ongelmaa ei iollut. Vinyylin pontit ovat kumia.


    • HobinRood

      Kehukaa vielä jotakin merkkejänne! Ja mitä maksoitte (ja milloin)/neliö. Kiitos vastaajille!

      • Jokukokkox

        Vinyylikorkki on Orient jotakin, portugalilaista. Hinta päälle 40 €/neliö. Vinyyli Purelock Pro n. 35 €/neliö. Noita ostaisin jos olisi vielä lattiantekoa.


      • Jokukokkox

        Vinyylilattia on sikäli paempi, että leikkaaminen suujuu vinyylileikkurilla. Sahausta ei siis tarvita, kutenvinyylkorkilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe