Paljonko maksat vastiektta?

miettiivaan

Kuinka suurta kokonais vastiketta maksatte rivitaloistanne?
(mukaan lukien yhtiölainan lyhennykset jne)

Mikä olisi se vastikkeen raja, jonka suostuisitte vielä maksamaan, kun ostatte riavria?

3

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suhteellista

      Se riippuu siitä, että ostatko osakkeen uudesta, vaiko vanhasta rivitalosta. Jos ostat uudesta taloyhtiöstä asunnon, niin tiedät, että isoja korjauksia ei ole tiedossa. Etenkään, jos rakentajana on ollut luotettava, hyvää työtä tekevä rakennusfirma.

      Jos taas ostat vanhasta rivitalosta osakkeen, niin tarkista, että onko kuntoarviota tehty ja mitä siinä kerrotaan koko yhtiön tilanteesta. Jos yhtiövastike on hyvin pieni, eikä isoja remontteja ole tehty ja talonmiestyöt tehdään talkoilla, niin siitä pitäisi osata tehdä jo joitakin johtopäätöksiä.
      Yhtiövastike on yleensä pieni niissä taloyhtiöissä, joissa on kaikki remontit ja huoltotoimet jätetty tekemättä. Sellaisessa taloyhtiössä on vain eletty. Hyvin hoidetussa taloyhtiössä on kuntoarvio ja sen perusteella PTS, josta selviää ainakin lähimmän 5 vuoden korjauksista suunnitelma. Taloyhtiö pitää rakennuksista huolta, eikä tiedossa ole yllätyksellisiä menoja.

      Uudessakin asunnossa voi olla iso yhtiövastike, jos sen rakenteita on jouduttu korjaamaan jo heti valmistumisen jälkeen. Vanhassa voidaan asioita hoitaa kyseenalaisesti ja siitä syystä yhtiövastike on korkea.
      Yhtiövastikkeeseen vaikuttaa niin monet asiat, että kannattaa perehtyä maksuperusteisiin perusteellisesti. On tuhlaavaisia yhtiöitä ja niitä, joissa yritetään yhdessä vaikuttaa kaikkeen kulutukseen.

      Esimerkkinä rivitalokaksio, yhtiövastike 150 euroa yhtiölaina 100 euroa/kk. Lisää remontteja tiedossa, ne maksavat, mutta asunnon arvo nousee remonttien myötä.

      • Herätkäähaaveista

        Asunnon arvo ei välttämättä nouse remonttien myötä yhtään,älä valehtele! Itse välittäjänä olen yrittänyt myydä montaa rivarin pätkää vaikka ollut juuri remontoitu ei liiku pätkääkään,päin vastoin ,ostajat kyselevät koska tai mikä remontti tulee seuraavaksi.....että näin.Ja ihan eteläsuomessa ollaan eikä missään maalla....myykää se ilman remonttia ja pudottakaa reilusti hintaa,se on ainoa keino päästä eroon rivarista. Selvästi monesta remontista huomaa että on maalattu ja puunattu ennen myyntiin laittoa kämppä ja uskotaan että 500-1000€ remontilla saadaan pyydettyä muka 25th euroa ylimääräistä hintaa,unohtakaa heti tämä yritys.Ei mene enää läpi.Jos laitatte rempatun rivarin hinnaksi vaikka 156th niin ostajan eka tarjous on 118th tai parhaimmillaan 122th tuskin enempää ja 2kk:n kuluttua ei saa enää sitäkään...hypo ja pankit voivat uutisoida mitä huvittaa mutta kämpän oikea arvo on se minkä vakuuden pankki laskee kämpän laina -arvoksi,ei yhtään enempää ja sekin on yleensä yläkanttiin että saavat asiakkaan lainakoukkuun.


    • menojamenoja

      82 e kaksiosta sähkölämmityksellä,Totta puhuen ikkunat pitäis uusia,julkisivuremonttia luvassa kunhan vanhat kääkät kuolee pois...Rahhaa pallaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8534
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe