Mulla aspergeri

MrJuha82outolintu

En ymmärrä sarkasmia.
En oo sosiaalinen.
En puhu paljoa.,
Outo huumorintaju mulla.
Outoja juttuja.
Paljon musiikkia.
Paljon kotona.
Ei paljoa työntekoa, mut toiminu yhdessä firmassa vuodesta 2004 asti.
Älyni vaihtelevaa.
Mulla voi tosin olla lievä älyllinen kehitysvamma.
Mistä sen voi tietää, että onko älyllinen kehitysvamma?
Joku ÄO-testikö?
Sain kerran lukeman 76 ÄO-testistä, mut kun suoritin Mensan testin, ni sain tuloksen 128.
Sain melkein diplomin.

7

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gereggegggegre

      ÄO 70-85 välillä tarkoittaa heikkolahjaisuutta, mikä on normaalia, mutta vähäisempää älykkyyttä. Ihminen, jonka älykkyysosamäärä on tuota luokkaa, ei luokitella kehitysvammaiseksi, vaan ns. normaaleiksi. Heitä pidetään tosin rajatapauksina, joiden älylliset taidot ovat lievän kehitysvamman ja normaalin rajoilla. Jotkut taidot voivat olla lievästi kehitysvammaisen tasolla, kun taas jotkut taidot ovat (erittäin) heikkoa tasoa ja sitten voi löytyä niitä ikätasolla olevia taitoja, tai jopa niitä ylittäviäkin.

      Jos olet saanut psykologin teettämästä kognitiivisesta testistä tulokseksi 76, et ole kehitysvammainen, vaan sulla on korrektimmin sanottuna laaja-alaisia oppimisvaikeuksia. Laaja-alaiset oppimisvaikeudet on siis nykyinen nimitys heikkolahjaisuudelle, sillä se kuulostaa sopivammalta korville(ni). Heikkolahjainen on vanha nimitys, joka saattaa olla vanhemmalle väestölle tuttu sana. Nämä lapset kävivät 1960-1980-luvulla kävivät apukoulua, jotka ovat nykyyän erityis-/harjaantumiskouluja.

      Tosin ihminen, jolla on laaja-alaisia oppimisvaikeuksia, tarvitsee myös tukea, mutta heidän diagnoosinsa ei ole lääketieteellinen, joten siksi laaja-alaisten oppimisvaikeuksien perusteella henkilö ei ole oikeutettu kuntoutukseen, työkyvyttömyyseläkkeeseen yms. vaikka nämä ihmiset jäävät väliinputoajiksi.

    • Mullaonsamojapiirteitä

      Minulla on samoja piirteitä.

    • eihuuumoria

      Varmasti on paljon kaltaisiasi ihmisiä ilman giagnoosia.Työtoverinikin oli aikoinaan tuollainen.Vaikeampi hankkia aikuisena diagnoosi,mutta mahdollista.

      • eikeskipisteenäoloa

        oonkohan mäkin kun mun huumorintaju on ollut vähäistä parina viime vuotena ja heikkolahjainenkin olen ja yksin viihtyvä


    • Asperger.autismi

      Tämä keskustelu olis kannattanu laittaa Autismi-keskustelupalstalle. Asperger ei ole kehitysvamma, vaan autismi!

    • fkfjhfhfdhd

      Ihan menestyviäkin kun sitten vain pitää keskittyä yhteen asiaan kerralla ja leikinlasku melkein yksinomaan opeteltuja vitsejä ja sarkasmi koetaan jopa loukkaavana kun ensin täydestä otetaan.

    • Anonyymi

      Ne joilla on Adhd tai Asperger nämä ei ole älyllisellä olevia diagnooseja ne ihmiset ymmärtää mitä on sarkasmi, mutta ne joilla on Lievä älyllinen kehitysvamma ne ei ymmärrä sarkasmia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4459
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1420
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe