Mulla aspergeri

MrJuha82outolintu

En ymmärrä sarkasmia.
En oo sosiaalinen.
En puhu paljoa.,
Outo huumorintaju mulla.
Outoja juttuja.
Paljon musiikkia.
Paljon kotona.
Ei paljoa työntekoa, mut toiminu yhdessä firmassa vuodesta 2004 asti.
Älyni vaihtelevaa.
Mulla voi tosin olla lievä älyllinen kehitysvamma.
Mistä sen voi tietää, että onko älyllinen kehitysvamma?
Joku ÄO-testikö?
Sain kerran lukeman 76 ÄO-testistä, mut kun suoritin Mensan testin, ni sain tuloksen 128.
Sain melkein diplomin.

7

301

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gereggegggegre

ÄO 70-85 välillä tarkoittaa heikkolahjaisuutta, mikä on normaalia, mutta vähäisempää älykkyyttä. Ihminen, jonka älykkyysosamäärä on tuota luokkaa, ei luokitella kehitysvammaiseksi, vaan ns. normaaleiksi. Heitä pidetään tosin rajatapauksina, joiden älylliset taidot ovat lievän kehitysvamman ja normaalin rajoilla. Jotkut taidot voivat olla lievästi kehitysvammaisen tasolla, kun taas jotkut taidot ovat (erittäin) heikkoa tasoa ja sitten voi löytyä niitä ikätasolla olevia taitoja, tai jopa niitä ylittäviäkin.

Jos olet saanut psykologin teettämästä kognitiivisesta testistä tulokseksi 76, et ole kehitysvammainen, vaan sulla on korrektimmin sanottuna laaja-alaisia oppimisvaikeuksia. Laaja-alaiset oppimisvaikeudet on siis nykyinen nimitys heikkolahjaisuudelle, sillä se kuulostaa sopivammalta korville(ni). Heikkolahjainen on vanha nimitys, joka saattaa olla vanhemmalle väestölle tuttu sana. Nämä lapset kävivät 1960-1980-luvulla kävivät apukoulua, jotka ovat nykyyän erityis-/harjaantumiskouluja.

Tosin ihminen, jolla on laaja-alaisia oppimisvaikeuksia, tarvitsee myös tukea, mutta heidän diagnoosinsa ei ole lääketieteellinen, joten siksi laaja-alaisten oppimisvaikeuksien perusteella henkilö ei ole oikeutettu kuntoutukseen, työkyvyttömyyseläkkeeseen yms. vaikka nämä ihmiset jäävät väliinputoajiksi.

• Mullaonsamojapiirteitä

Minulla on samoja piirteitä.

• eihuuumoria

Varmasti on paljon kaltaisiasi ihmisiä ilman giagnoosia.Työtoverinikin oli aikoinaan tuollainen.Vaikeampi hankkia aikuisena diagnoosi,mutta mahdollista.

• eikeskipisteenäoloa

oonkohan mäkin kun mun huumorintaju on ollut vähäistä parina viime vuotena ja heikkolahjainenkin olen ja yksin viihtyvä

• Asperger.autismi

Tämä keskustelu olis kannattanu laittaa Autismi-keskustelupalstalle. Asperger ei ole kehitysvamma, vaan autismi!

• fkfjhfhfdhd

Ihan menestyviäkin kun sitten vain pitää keskittyä yhteen asiaan kerralla ja leikinlasku melkein yksinomaan opeteltuja vitsejä ja sarkasmi koetaan jopa loukkaavana kun ensin täydestä otetaan.

• Anonyymi

Ne joilla on Adhd tai Asperger nämä ei ole älyllisellä olevia diagnooseja ne ihmiset ymmärtää mitä on sarkasmi, mutta ne joilla on Lievä älyllinen kehitysvamma ne ei ymmärrä sarkasmia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      20
      2605
    2. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      98
      2499
    3. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      202
      1354
    4. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      94
      1261
    5. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      121
      1238
    6. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      289
      1184
    7. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      18
      984
    8. Martina ja Matias

Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      959
    9. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      12
      957
    10. Millaisia tunteita

Sinulla on minua kohtaan?
      Ikävä
      60
      877
    Aihe