Päästöt eivät suosikkiasemaa heilauta.
VW SUOSITUIN
46
164
Vastaukset
- öljypoltinko
liisinkikippa ja sulattoon
- KylläNytTeroaLyödään
Nii, Volkswagen alkuvuoden (Tammi-Helmi) ensirekisteröintien selkeä ykkönen Suomessa, ja myös saman konsernin Skoda Toyotaa suositumpi.
Terolla otsasuoni pullistuu :-)- Toyotaykkönenjälleen
Ja toyota samalla aikajaksolla MAAILMAN eniten myyty! Vikawagenin pää hajoaa ,kuten DSG.
- SeliSeliSelitys
Kehitysmaissa ostavat Toy-otaa, ja myös ISIS suosii partioautona :-)
- marttisakarirönkkö
En hämmästy yhtään. Hieno autohan se on. Radiosta tulee hyvää musiikkia. En ole koskaan kuullut, että VW olisi lauennut koeajolla. Siis en ole kuullut. Eli luotettava peli, siis! Yksikin hyvä syy olla ostamatta volsua? Niinpä. Ei tule minullekaan mieleen.
Ja nyt nämä VW-kauppiaiden koko talven jatkuneet tarjouskampanjat: Tuntuu, että eihän siihen volsuun jää tällä menolla enää mitään, josta maksaa pitäisi. Kaikki mahdollinen tulee kaupan tekijäisiksi. On talvirengassettiä, on kumimattoa, on DSG-lootaa, on turboahdinta, on diiseliä, niin käsittämätön määrä ilmaisia lisävarusteita, että mahtuuko sitä enää kuskikaan pukilleen, matkustajista puhumattakaan? Ja kaiken hyvän lisäksi se vähä, josta vielä kauppias pyytää vaatimatonta kauppahintaa, eikös sen saakin vw-rahoituksella. Jossa korko on nollan pinnassa, jollei jo ole senkin alle.
Menkää nyt hyvät siskot ja veljet, volsukaupoille, jos vielä ette ole olleet! - BratwurstitPaaliinSäätiö
Genevessäkin tietävät totuuden VW laadussa.....
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001129389.html - 4200eur
Vain ensimmäinen dsg on ilmainen seuraavat maksaa auton omistaja.
- nytviimein
Laskusta se kopio nyt heti kiitos, kun on potentiaalinen maksaja viimein ilmottautunut. Toivottavasti se nyt saadaan vihdoin viimein se laskun kopio,kun niin kauan ollaan odoteltu. Toivottavasti on vielä takuuajalla ja omaan piikkiin, niin kaikki olisi täydellistä. Hieno homma.
- nytviimein
Missä se 4200 eur laskun kopio viipyy???? senhän pitäisi olla selvä asia, kun summakin on selvillä.
- voihanisovee
Ei niillä mitään tietoa ole tai laskuja. Kunhan pari trollia pitää tätäkin palstaa pilkkanaan. JA TYHMÄT VASTAILEE.
- ParastaTarjolla
No minkä sille mahtaa, että paras on yleensä myös myydyin. Kyllä suomalainen kuluttaja tietää! Tojotan käppänät tietysti yrittää kovasti tätäkin tosiasiaa väännellä, mutta se on enimmäkseen aivotonta lätinää, sellaista mitä VW kuljettajat ei luonnostaan jaksa edes noteerata mitenkään. Sanonta kuuluu: karavaani kulkee ja koirat räksyttää.
- fanijoukko
Globaali rikollis liiga!
- hajuilkulkkee
Aika taloudellisia ovat kuitenkin folkkarit, kun vertaa muihin ritsoihin!
- KorjaamollaAsustelee
No enpä tiedä....Korjauksiin menee niin paljon massia, että noilla maneilla ostaisi bensaa tankkiin oikein urakalla.....
- NiinMihin
Mihin hemmetin korjauskuluihin? Joskus vuonna 1 ja 2 oli pieniä ongelmia osassa DSG laatikoita, manuaaleissa ei ole mitään ongelmaa. Jakoketjun kun vaihtaa uuteen ja oikein valmistettuun, niin siinäpä se oli ainoa vika koko autossa. Dieseleissä tarvittavat muutostyöt ovat ilmaisia. Onko liian kallista käyttää auto kerran 30tkm huollossa? Ei se minusta ihan asumista ole jos yli vuoden menee niin, että ei tarvitse käydä koko huollossa. Silti nämä "kylän miehet" tietää että vikaa on vaikka mitä ja lisää keksitään omasta päästä joka päivä.
Ettei vaan olisi niin, että se ainoa isompi vika asustaa siellä epäluuloisessä päässä, joka kuvittelee, että japanista saisi laatua. Ei saa. Koko ajan on jatkuvalla syötöllä takaisinkutsut päällä. Se on sitä nykyajan japania se. - jaelämäalkoiuudelleen
Omassa kolmannessa ja samalla tämän elämän viimeisessä volkswagenissa (golf) ei onneksi ollut sitä dsg-laatikkoa. Kaikki muut vikaosat sen sijaan kyllä. En aijo nyt mainita mitään jakopäästä tai turbosta, koska niitä kokemuksia on nämä palstat pullollaan.
Otetaan tähän aamuun joku vähemmän julkisuutta saanut paska-alihankkijan tuotos: Otetaan sytytysjohdinsarja. Mitäs tuosta tuumaatte, siskot ja veljet?
kaksi sataa euroa uudesta sytytysjohdinsarjasta. Joka siis oli 80 tuhannen ajossa mennyt siihen kuntoon, että johtimet löi eristeen läpi moottorin runkoon, eli kone kävi vain kahdella pytyllä. Oli tosin turbokin samanaikaisesti finaalissa ja imusarja täynnä voiteluöljyä, mutta sitä en mainitse, koska alussa lupasin.
Voi taivaan talikynttilät! Kerran niin luotettavasta automerkistä on saatu aivan täysi p..ka. Epäluotettava rahanreikä. Ainoat osat mitkä toimii, oli radio ja ne vikavalot.
Mutta, sitten vaihdoin volsusta toiseen merkkiin (ihan sama mihin, ei voi olla enää huonompi). Sillä 300...400 eurolla kuussa, mikä meni volsun korjaukseen, makselee vihellellen sen toisen auton kuukausierät. Suosittelen!
- LasipalatseissaYT
Lueppa sitä tilastoa taas ajatuksella ja miten se pärjää kilpailijoihin nähden...
- KorjaamollaAsustelee
En usko tilastoihin. Ainoastaan omiin kokemuksiin, jotka eivät ole mairittelevia ainakaan luotettavuuden suhteen...
- Golfisti08
KorjaamollaAsustelee kirjoitti:
En usko tilastoihin. Ainoastaan omiin kokemuksiin, jotka eivät ole mairittelevia ainakaan luotettavuuden suhteen...
Mikä auto ja minkäikäisenä? Mitä vikoja oli?
Mulla on täysin päinvastaisia kokemuksia. Itsellä ja lähipiirissä on ollut noin 20-30 Vw Groupin autoa joten kokemus ei rajoitu pariin yksilöön. - lähetänytyksikin
KorjaamollaAsustelee kirjoitti:
En usko tilastoihin. Ainoastaan omiin kokemuksiin, jotka eivät ole mairittelevia ainakaan luotettavuuden suhteen...
Niin ja niitä paljon korjatun volsun laskuja olisi hyvä välillä postauttaa, kun sielläkin on niitä niin maan perusteellisen paljon...ettei jää yhdestä kiinni...joka olisi kenties hukassa...mahdollista postausta varten...
- KorjaamollaAsustelee
No aika paljon sulla on VW:t vaihtuneet, mikäli tarinasi pitää paikkansa. Kysymys herääkin, että minkä takia?....Mulla ollut vasta kolme VW:tä. eikä neljättä kyllä enää tule....
Auto oli 2010 1,4 golf bensiini. - Golfisti08
KorjaamollaAsustelee kirjoitti:
No aika paljon sulla on VW:t vaihtuneet, mikäli tarinasi pitää paikkansa. Kysymys herääkin, että minkä takia?....Mulla ollut vasta kolme VW:tä. eikä neljättä kyllä enää tule....
Auto oli 2010 1,4 golf bensiini.Aika monta euro-autoa on ollut alla ja vain osa volsuja. Pahimmillaan projektihommissa on tullut kilometrejä yli 50.000 vuodessa joten autonvaihtoväli on hieman tiheämpi kuin jollain Corolla-papalla. Ja kun firmassa on tällaisia useampi kaveri niin väistämättä tulee saaneeksi tietoa erimerkkisten autojen ominaisuuksista.
Mun kokemuksen mukaan kukaan ei ole vaihtanut euro-autoa tojoon. Ei luotettavuuden tai minkään muunkaan takia. Paljonajaville se vaan on liian rimpula peli. Ave olisi kai se paras tojo matka-ajoon, mutta sekin on jäänyt niin jälkeen kehityksestä.
Nykyisin kilometrejä tulee paljon vähemmän mutta silti arvostan sitä että matkanteko on vakaata ja helppoa. Jopa c-segmentin Golf tarjoaa parempaa kyytiä kuin isoin tojo. - PuhutTotta
Golfisti08 kirjoitti:
Aika monta euro-autoa on ollut alla ja vain osa volsuja. Pahimmillaan projektihommissa on tullut kilometrejä yli 50.000 vuodessa joten autonvaihtoväli on hieman tiheämpi kuin jollain Corolla-papalla. Ja kun firmassa on tällaisia useampi kaveri niin väistämättä tulee saaneeksi tietoa erimerkkisten autojen ominaisuuksista.
Mun kokemuksen mukaan kukaan ei ole vaihtanut euro-autoa tojoon. Ei luotettavuuden tai minkään muunkaan takia. Paljonajaville se vaan on liian rimpula peli. Ave olisi kai se paras tojo matka-ajoon, mutta sekin on jäänyt niin jälkeen kehityksestä.
Nykyisin kilometrejä tulee paljon vähemmän mutta silti arvostan sitä että matkanteko on vakaata ja helppoa. Jopa c-segmentin Golf tarjoaa parempaa kyytiä kuin isoin tojo.Puhut totta. Sitä kun töräyttää tauluun sen 60 tkm vuoteen, niin ei sitä millään perhanan intiaanikanootilla tehdä. Ei ole turvallista, eikä millään tavalla järkevää valita autoa, joka inhoaa pitkää matkaa ja hangoittelee vastaan joka v*tun kilometrin. Ei tule ehyttä elämästä jos auton ei voi luottaa menevän suoralla tiellä suoraan, olipa keli mikä vaan.
Muuan Juha Kankkunenkin käyttää ajokoulutuksessa VW:tä, vaikka on pitkänlinjan Toyotan tallikuski. Tähänkin on syynsä olemassa. - Useintiellä
"Puhut totta. Sitä kun töräyttää tauluun sen 60 tkm vuoteen, niin ei sitä millään perhanan intiaanikanootilla tehdä. "
Paljon ajaville jo pelkästään se että tojoa saisi olla jatkuvasti käyttämässä huollossa on showstopper. Aivan liikaa aikaa hukkaan autosta huolehtimiseen kun pitäisi tehdä töitä. Toyotat ovat varmaan hyviä pelejä pieneen ajoon korttelin kiertämiseen ja kerta viikkoon kirkolla käymiseen Saludopaketin perässä, mutta turha sitä on verrata eurooppalaisiin. Kun autolla oikeasti ajaa paljon niin hyvin harva valitsee Toyotan. Se kertoo kaiken oleellisen eurooppalaisten autojen ominaisuuksista ja kestävyydestä. Miettikääpä sitä.
- myydään.katteella.aina
Niin, epäilen suosion osittain perustuvan yritys- sekä leasingautojen kauppaan ja kyseisen kauppatavan rahoituksen edullisuuteen.
Rahoitus ja kyseinen kauppa/markkinointi ei välttämättä ole paikallisen osuuspankin bisnestä.
Näin se menee ja ihmetellen aika kuluu. - jokunytmättää
Jos autojen suosio perustuu yritys ja leasing autoihin, niin miksi vitussa trollit on muka omistavinaan niitä ja korjauttamassa omaan piikkiin?? Tai sukulaiset ja ystävät ja kummin serkun kaimat omistaa niitä ja korjauttavat muka omaan piikkiin...
Ei käy järkeen!!- Trollille.miettimistä
Tämä on muuten erittäin hyvä huomio. Arvostan.
- FirmanPiikki
Kyllä ne laitetaan kuntoon leasingin jälkeen ihan firman piikkiin, joko tehtaan tai sitten leasing firman. Sitten alkaa toinen elämä yksityisomistuksessa.
- Pommitkiertoon
FirmanPiikki kirjoitti:
Kyllä ne laitetaan kuntoon leasingin jälkeen ihan firman piikkiin, joko tehtaan tai sitten leasing firman. Sitten alkaa toinen elämä yksityisomistuksessa.
Laitetaan kuntoon..., ei ne laita kuin pakolliset asiat, jotta pääsee koslasta eroon.
- Pikku-Jussi44
Miksi ostin taas Golfin. Koeajan eri merkkisiä autoja tiellä jossa on maailman **ttumaisemmat " nimismiehenkiharat".
Koeajamistani automerkeistä ( 6) vain volkkari selviää ilman kilinää ja kolinaa kyseisestä tieosuudesta, pikku bemari on lähes yhtä hyvä, mutta loput "HAJOAVAT KÄSIIN " sellainen räminä, kolina ja helinä, että hirvittää. Saman asian voi todeta kaupungeissa joissa on nupulakivikatuja. - golffarimies
VW-Grubin tuotteet ovat vaan ajo-ominaiksuksiltaan parhaita.
- golffarinainen
Ajo-ominaisuudet ja istuimet. Istuimet ei kuitenkaan ihan niin hyvät kuin Saabeissa.
- ErossaPysytään
Jokainen tietysti tekee Niinkuin haluaa mutta itse en kyllä koske pitkällä tikullakaan tuotteeseen jonka valmistaja on vilpillinen. Odotusarvo on että muutakin venkoilua on luvassa.
- lisäätulee
Eli ensin luovuit volkkarista, sitten Nokian renkaista ja aamun lehtiiutisesta päätellen et voi matkustaa laivallakaan, jossa on wärtsilän diesel, kaikki nuo ovat huijanneet ja monet muut ja lisää paljastuu...
- Tuhonvw
lisäätulee kirjoitti:
Eli ensin luovuit volkkarista, sitten Nokian renkaista ja aamun lehtiiutisesta päätellen et voi matkustaa laivallakaan, jossa on wärtsilän diesel, kaikki nuo ovat huijanneet ja monet muut ja lisää paljastuu...
Mitäs tavikset ostaa.tojoa ja hynyä?
Liisari vw autot korjataan sopimuksen piikkiin?
Missä tilasto ei liisattuna myytävistä? - Trafinlistat
Tuhonvw kirjoitti:
Mitäs tavikset ostaa.tojoa ja hynyä?
Liisari vw autot korjataan sopimuksen piikkiin?
Missä tilasto ei liisattuna myytävistä?Sieltä löytyy luvut trafin sivuilta niinkuin kaikki muutkin tilastot. Ja VW on suvereeni ykkönen myös yksityisille myydyissä autoissa.
- Tuplahuijaus
lisäätulee kirjoitti:
Eli ensin luovuit volkkarista, sitten Nokian renkaista ja aamun lehtiiutisesta päätellen et voi matkustaa laivallakaan, jossa on wärtsilän diesel, kaikki nuo ovat huijanneet ja monet muut ja lisää paljastuu...
Mitä hävittävää on jos luopuu volkkarista ja nokian renkaista kun parempia tuotteita löytyy rehellisiltä valmistajilta. Jos joku Wärtsilän tekemä laivan kone kuluttaa kaksi % enemmän tai vähemmän, en sitä kuitenkaan aikoisi ostaa. En ymmärrä vertaustasi ollenkaan. Volkkarihan tässä on varsinainen huijareitten äiti,kun todelliset päästöt olivat 40-kertaiset, eli 2000%:n ylitys. Nokia Taas myi eri renkaita ,mitä teki testattavaksi. VW nokian renkailla ei taida olla ihan sitä, mitä se pitäisi olla.
- vajakkikotaas
Tuplahuijaus kirjoitti:
Mitä hävittävää on jos luopuu volkkarista ja nokian renkaista kun parempia tuotteita löytyy rehellisiltä valmistajilta. Jos joku Wärtsilän tekemä laivan kone kuluttaa kaksi % enemmän tai vähemmän, en sitä kuitenkaan aikoisi ostaa. En ymmärrä vertaustasi ollenkaan. Volkkarihan tässä on varsinainen huijareitten äiti,kun todelliset päästöt olivat 40-kertaiset, eli 2000%:n ylitys. Nokia Taas myi eri renkaita ,mitä teki testattavaksi. VW nokian renkailla ei taida olla ihan sitä, mitä se pitäisi olla.
Miksi sitte kirjoittelet tänne tyhmiä,jos ei ole aikomustakaan mitään näistä omistaa.
Omituista!
- PassatTSI
Mitä iloa suosituimmuudesta on, jos pääjohtoporras sanoo että yhtiön olemassaolo on uhattuna?
- mikäseuraavaksi
Mihin te terot suunnittelette seuraavan invaasion jotakin automerkkiä kohtaan, kun vw häviää puheittenne mukaan heti kohta maan pinnalta? Joku pääkohde on kai tiedossa, kuten esim. Isisillä?
Vai onko rauha maassa, ja ihmiset voi rauhassa valita merkin ja keskustella niistä inhimillisesti Suoli 24 palstalla ilman aivottomia terojen kommentteja?
Mukavaahan on tämä molemminpuolinen vittuilu, mutta kun se ei ole mitään keskustelua.- GolfTSI
Älä vaihda puheenaihetta. Keskustelu on asialliasta ja se ei ole vittuilua jos toteaa firman olevan pulassa. Omistajana harmittaa.
- opelius
Ja kun nyt on "väliaikainen" v. 1995 autovero eli milloin saksalaista laatuauto verotetaan myös päästöjen mukaan?
- äläujostele
Miten ehdotat? Itsekö ryhdyt mittaamaan? Viranomaisetkaan ei ole ryhtyneet. Mikä häiritsee teroa? Vw on luvannut maksaa kaikki verot asiaan liittyen.
Sekö häiritsee, vai ehkä kateus? Kerro. - 2.4STW_
Aika monia varmaan häiritsee se että merkkiin ei uskalla luottaa ja kun volkkarit muuten on pätevästi suunniteltuja 8ergonomia, käytettävyys, suorituskykyjne..).
Tavallaan itseäkin ottaa pannuun kun volkkarit ei ole vaihtoehto omalla rahalla ihan juuri liian suuresta riskistä (nokkaketjut ja dsg) johtuen. Autona volkkarit on parempia kuin japsit mutta se riski!!- seataudiskodaVWsama
Niin.30000e autossa odottaa mahdollisesti 10000e remontit.
Aika moni ei siedä tuollaista kustannuserää perhe-elämässä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau353632Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433100Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343016Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4482656Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1781958Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1441873Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat271483- 381335
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51261- 781192