Nettiongelma

Inka12345

Muutin asuntoon jossa Dna:n ethernet taloyhtiölaajakaista. Modeemina Inteno Vg50. Saan netin toimimaan eteisessä huonolla paikalla olevasta jakamo-nimisestä ethernet-pistokkeesta.

Olohuoneessa data2-niminen ethernet-pistoke. Sieltäkin verkko syntyy (samanniminen langaton yhteys kuin eteisestä) mutta kun siihen yhdistää jonkin laitteen tulee ilmoitus: internet ei ole käytettävissä.
Miten tuon saisi toimimaan?

3

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onkos se jakomo sähkötaulussa sulla sisällä? eli sieltä otat? tai sitten voihan se olla ulkopuolellakin, en tiedä
      itselläni menee piuha sähkötaulussa liittimestä puh A59 liittimeen atk1 niin silloin aktivoituu olkkarin nettipistoke jossa lukee atk1.
      vähän huonosti selitetty mutta toivottavasti tästä oli vähän apua :)

    • Inka12345

      Suurkiitokset harrastelijakirurgi!
      Yhdistin eteisen jakamo-pistokkeen eteisen data2-pistokkeeseen ja sain heti netin toimimaan olkkarin data2-pistokkeesta.

      Netti toimii nyt paremmin koko asunnossa, parempi kenttä siis. Eikä tarvitse enää kompastua modeemin johtoihin eteisessä. Iso apu oli, en olisi itse hoksannut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe