Millainen koira on welsh corgi?

kiinnostunut

Olisin hankkimassa itselleni koiraa, ja kiinnostaisi tietää lisää welsh corgista? Pembrokesta siis. Millainen luonne? Sopiiko ensimmäiseksi koiraksi? Mitä sen kanssa voi harrastaa? Onko helppo kouluttaa?
Oon kuullu että voivat olla aika ärhäköitä ja itsepäisiä sekä kovia näykkimään nilkkoja. Onko totta? Entäs kun olen opiskelija ja asun yksin kerostalossa, haittaako? Minkä hintaisia paperillisena? Sairaudet? Kertokaa corgin omistajat omia kokemuksianne!

30

10601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • www

      Parhaimmat vastaukset löydät www.saunalahti.fi/corgi

      Siellä on rotukuvaus, vaikka varmaan olet jo koirakirjoista lukenut, sekä foorumi mistä löytänet vastaukset kaikkiin kysymyksiisi.

      Pemun luonne on mukava ja se pitää ihmisistä. Sopii mielestäni ensimmäiseksi koiraksi. Tietysti kaikissa roduissa on yksilöitä joten tämä ei ole yleispätevä vastaus. Voihan sen kanssa harrastaa vaikka mitä. Cardit on enemmän itsepäisiä, pemu ei välttämättä niinkään. Harvemmin ärhäköitä. Ei ainakaan omia nilkkoja ole näykitty, muutaman muun koiran kyllä mutta se on tapa paimentaa. Hinnat papereilla noin 600-700. Terve rotu kunhan pitää painon kurissa ettei tule selkävaivoja. Kerrostaloist en osaa sanoa.

      • kiinnostunut

        kiitos vastauksesta!


      • Cardigan
        kiinnostunut kirjoitti:

        kiitos vastauksesta!

        Eipä kestä:) Iso koira pienessä koossa, hyvä valinta. Itsekin hankin pemun sitten joskus, nyt on cardeja.


      • Anonyymi
        Cardigan kirjoitti:

        Eipä kestä:) Iso koira pienessä koossa, hyvä valinta. Itsekin hankin pemun sitten joskus, nyt on cardeja.

        Iso koira geenivirheen takia lyhyillä jaloilla. Lyhyitä tassuja ylläpidetään rodussa jalostusvalinnoilla.


    • SilverFox