Paskamaista aamua

Vaikeitaaikoja

Takana huonosti nukuttu yö. :-(
Lähes uneton yö - tai siltä se joskus tuntuu ettei pääse syvään uneen ollenkaan vaan on oudossa horroksessa. Ja siinä vaiheessa pitää nousta kun ehkä pääsisi "kunnon" uneen.
Ja siitä johtuen olo on ihan perseestä, muutenkin yleisesti vallitseva "yleisvitutus" vain pahenee. Mielestäni se on pahin oire tässä iässä! Juuri kun kaikki asiat on hyvin, tuntuu siltä että "pää räjähtää" ja yleinen "vaikea ja hankala" olo vie energiaa. Voi sanoa että eihän murrosikä ollut mitään tähän verrattuna! Kuten joku muukin totesi, miten voi yleensä iloinen ja positiivinen nainen muuttua energisestä täysin saamattomaksi, väsyneeksi, ilottomaksi ihmiseksi! Voi miehet, kyllä te pääsette kaikessa niiiin helpolla!

4

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äkäistä_on

      Itselläni tuo paheni vielä painajaisiksi ja sitten kun aloin tehdä töissä vahinkoja keskittymiskyvyb puutteen vuoksi, tuli mitta täyteen ja hain hormoonikorvaushoidon.
      Miesten menopaussi on loivempaa ja aikaa kuluu enemmän. Lisäksi se tulee vasta vanhempana. Ukot muuttuu vaan hiljalleen akkamaisiksi.

    • ihminenonkemiaa

      Olen yrittänyt Googlesta hahmottaa, että mistä tuo johtuu. Ymmärsin niin, että estrogeenin väheneminen vähentää serotoniinia, serotoniinin väheneminen vähentää melatoniinia. Tai jotain semmoista...

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Serotoniini

    • hikijapalelu

      Kuusikymmnetä vuotta kun täytin sen jälkeen vaihdevuosioireet vaan pahenivat ,luulin että kun ikää tulee että oireet helpottaisivat mutta ei.
      Yöt valvotaan ja päivät olen aika tokkurassa. Luontaistuotekaupasta onneksi saa vähäksi aikaa vähän helpotusta näihin kaameisiin vaivoihin.

      • Estroa

        Miksi et käytä estrogeenia? Kannattaisi. Onneksi niitäkin gynekologeja löytyy, jotka sitä määräävät. Olisin varmaan jo kuollut, jos en estrogeeniä saisi käyttää, sillä niin järkyttävät olivat nivelkipuni, unettomat yöni, kuumat aallot, pääkivut... lista on loputon.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe