Alun perin, kun tein AMD 965 (neljä ytiminen) 3,4GHz huolellisen ohuen tahnauksen ja Noctuan hyvä jäähy päälle, niin se kellottui laudalla Asus M5A97 R2.0 emolevyn omalla ylikellotusohjelmalla vakaaksi 4,102 MHz, eli kysymyksessä on jo 702 / 3400 x 100 = 20,6 % ylikellotus. Neljä 1 terabitin levyä ovat RAID0 tilassa. 1866 MHz RAM-muistia (DDR3) on 16 gigatavua. Näytönohjain on AMD Radeon R9 295X2 tuplaten eli Crossfire. Neljä kiintolevyä (WD 1 terabitti x 4 ja RAID0)
Nyt kolmen vuoden jälkeen emolevyn automatiikka varoittelee silloin tällöin prosessorin lämmön nousuista yli 65 celsiukseen, joskin tietokone toimii aivan hyvin.
Pitäisikö purkaa prossu , puhdistaa jäähy kunnolla ja tehdä uudet huolelliset hopeatahnaukset? (ei jaksaisi, kun olen laiska). Vai jättää tämä kakkoskoneeksi ja hommata vaikkapa nopea 8 ytiminen AMD-FX kaikin uusin sisuskaluin?
Prosessori kuumenee
Jaska_3
0
110
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1081049
- 102918
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap96787- 85703
- 48655
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi16580- 34506
- 25495
- 45482
- 43482