Kuinka pitkä koulumatka on ekaluokkalaisillanne? Miten he matkan kulkevat?
Meidän lapsemme joutuu kävelemään koulumatkan, joka on n. 3 km. Etukäteen vähän arvelluttaa, että onko matka liian pitkä pienen koululaisen kuljettavaksi. Aikaakin matkaan tietysti menee eikä kelitkään aina ole kovin hyviä.
Pitäisikö harkita vielä muuttoa ennen ensi syksyä vai olenko vain ylihuolehtivainen?
Ekaluokkalaisen kävelymatka
5
1417
Vastaukset
- Lapset 7 v
Omat kaksoset ovat nyt ekalla luokalla. Matka on n. 2 km. Vien heitä kouluun ja tuon heitä koulusta autolla joka päivä...
Ovat iltapäiväkerhossa niin, että itsekin ehdin olla töissä. - Tapiiri
Meillä poika 5 v ja olen jo tehnyt seuraavaa. Vaihdettiin asuntoa pojan tulevan koulumatkan takia. Poika menee ens vuonna eskariin ja haluan että hän saa kaverit eskarista kouluun, joten meidän piti jo toimia. Pojalla tuleva koulumatka olisi ollut 2,5 km. Matkahan ei ole sinänsä pitkä jos kyseessä olisi hieman isompi lapsi. Minä en henk.koht. ala menettää yöuniani ja pelkäämään työssä että pääseekö lapsi kouluun turvallisesti. Meillä pojan olisi osa matkaa pitänyt kulkea autotien varressa. Meillä ei myöskään ole mahdolllista kuljettaa poikaa kouluun. Aikaisempi asunto oli ihan ok, siinä ei ollut mitään vikaa mutta muutto tehtiin ihan puhtaasti siitä syystä että pojalla on turvallinen koulumatka. Lapsi on vähän aikaa vain pieni ja avuton ja meidän vanhempien on suojeltava lasta. Meillä mies oli aluksi vastaan muuttoa, mutta kyllä hänkin ymmärsi kun selitin että kyse on lapsen turvallisuudesta. Jokainen tekee tyylillään. Minä olen tyytyväinen kun koulun aika koittaa, niin meille se ei ainakaan matkan suhteen tuota ongelmia.
Ei millään pahalla,mutta itsekin olen eppuluokkalaisena kävellyt melkein 4km joka aamu ja sinä vuonna oli vielä pitkään melkein 30 asteen pakkasia (-86), enkä siitä kärsinyt. Ja sitä paitsi, tuo koulumatka on juuri sitä kovin puhuttua hyötyliikuntaa, kun puhutaan vähän liikkuvista lapsista ja nuorista. Meidän perheeseemme kuuluu eppuluokkalainen typy ja hän ainakin nauttii saadessaan itsenäisesti kulkea koulumatkan.Aikaa tuollaisen matkan kulkemiseen kannattaa varata vähintään puoli tuntia, mutta kannattaa harjoitella koulureitti reippaasti etukäteen ja usein, lopuksi itsenäisesti, eli esim. jätät lapsesi kulkemaan reitti ja menet itse autolla tai pyörällä etukäteen ottamaan koululle vastaan, näin näette, kuinka paljon aikaa menee.
- lapsesta
Paljolti riippuu siitäkin onko lapsi paljon kulkenut yksiseen? Jos matka on turvallinen ja pimeällä valaistu, ja lapsi ei pelkää, niin uskoisin että pärjää.
Mutta tietysti voimien mukaan, vaikka juoksenteleehan lapset päivät pitkät monia kilometrejä leikkiessäänkin ulkona.
Se on kokaisen lapsen kohdalla niin erilainen. Meillä koulu on onneksi tien toisella puolella, ja ei edes autotietä tarvi ylittää, kun tien alla on alikulkutunneli.- carita
Meiltäkin kouluun melkein 3km. Onneksi tyttö on reipas ja rohkea eikä pelkää. Viime syksynä alkoi koulu ja tietysti väsytti koulun jälkeen kun oli kävellyt koulusta kotiin. Lomaa pidin kun koulu alkoi, käveltiin yhdessä alkuun kouluun ja menin kävellen vastaan. Viikko kun oli kulunut tyttöni suuttui ja sanoi että pidät mua ihan vauvana että minä kyllä osaan mennä yksin ja en saanut enään mennä saattamaan.
Nyt tosin on päässyt tämän talviajan lähistöllä asuvan äidin/isän kyydissä kouluun. Ei ainakaan ole niin väsynyt kun tulee koulusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O381920Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn601485Taas pedofiliatuomio Haapaveelle
Vastenmielisiä ja vakavia rikostapauksia pikkupaikkakunnan alueellekin näyttää riittävän. Tämän alan rikoksien tuomiot371459Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais1691363Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok681219Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81211Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti19876- 58848
Mitä tapahtuu?
Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?12824Kuhmon K-kaupan vanhenevat hapannaamat kassoilla
Pitemmän aikaa olen ihmetellyt kaverin kanssa miksi Kuhmon K-kaupassa on aina tympeimmät kassattöntekijät? Kesällä tulee14785