Hieronta-Akatemia Helsinki

Hierojaksi haluava

Onko kellään kokemuksia kyseisestä laitoksesta. Siis opiskelumielessä. Onko pätevä paikka? Luin jostain, että kyseisessä koulussa ei valmistuta "oikeaksi" hierojaksi eli ei voisi toimia itsenäisenä yrittäjänä. Pitääkö paikkansa? Paikka kiinnostaa nimenomaan siksi, että siellä voisi opiskella hierojaksi oman työn ohella.

69

37794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riepu

      Hieronta-Akatemian opetus ei ole riittävän laajaa koulutetun hierojan näyttötutkinnosta selviytymiseen.

      Monet Hieronta-Akatemian käyneet kuitenkin valehtelevat asiakkailleen olevansa hierojia. Ongelmana on se, että laki ja asetus terveydenhuollon ammattilaisista on liian väljä, ja sallii tällaisen kuluttajan kusettamisen. Jos siis moraalisi on riittävän löysä, niin siitä vaan.

      Oikeaa tietoa hierojien koulutuksesta saat esimerkiksi kysymällä Koulutettujen Hierojien Liitosta, yhteystietoja löydät sivulta www.khl.fi

      • Hierojaksi aikova

        että Hieronta-Akatemian käyneet eivät osaa hieroa vai sitä, että osaavat, mutta heiltä puuttuu paperi jolla he voivat "todistaa" olevansa oikeita hierojia? Onko näyttökoe sitten niin vaikea, että H-A:n opeilla ei siitä selviä?

        Siis en todellakaan halua tulla epäpäteväksi hierojaksi, mutta tosiasia on, ettei minulla ole varaa alkaa täysipäiväiseksi opiskelijaksi ja en ole muualla kuin H-A:ssa nähnyt että voisi opiskella hierojaksi työn ohella.


      • valmistunut

        He ovat hierojia, mutta KOULUTETTUJA hierojia (sananmukainen nimike) vasta näyttökokeen tehtyään.
        Ihan oikesti, inhoan ihmisiä jotka ovat kateellisia muille ja puhuvat asioista niiden väärillä nimillä!


      • piriformis

        On se kumma jos ne hieronta-akatemiassa saadut tiedot ei riitä näyttötutkintoon, vaikka yli 200 kyseisen koulun käynyttä on tutkinnon suorittanut. Mihinköhän mahdat perustaa tietosi hieronta-akatemian opetuksen tasosta?
        Huhuihin kai, vai niihin valheisiin?


      • juissi
        piriformis kirjoitti:

        On se kumma jos ne hieronta-akatemiassa saadut tiedot ei riitä näyttötutkintoon, vaikka yli 200 kyseisen koulun käynyttä on tutkinnon suorittanut. Mihinköhän mahdat perustaa tietosi hieronta-akatemian opetuksen tasosta?
        Huhuihin kai, vai niihin valheisiin?

        Yksikään kokelas ei ole selviytynyt koulutetun hierojan näyttötutkinnosta pelkästään hierontaterapeutin koulutuksella. Tämän asian voit tarkistaa tutkintotoimikunnasta.

        Ne 200 (todennäköisesti ei edes pidä paikkaansa tuo luku) ovat joutuneet hankkimaan lisäoppia jostakin muualta.

        Onnea ja menestystä uralla kuitenkin myös heille!


      • valmistunut
        juissi kirjoitti:

        Yksikään kokelas ei ole selviytynyt koulutetun hierojan näyttötutkinnosta pelkästään hierontaterapeutin koulutuksella. Tämän asian voit tarkistaa tutkintotoimikunnasta.

        Ne 200 (todennäköisesti ei edes pidä paikkaansa tuo luku) ovat joutuneet hankkimaan lisäoppia jostakin muualta.

        Onnea ja menestystä uralla kuitenkin myös heille!

        Mihin itse perustat tietosi?
        Ehkäpä he ovat lukeneet ja paneutuneet asiaan. ei kukaan perehtymättä läpi pääse, on käynyt minkä koulutuksen tahansa.
        Joten olepas hiljaa kun et mitään tiedä, mehuseni.


      • juissi
        valmistunut kirjoitti:

        Mihin itse perustat tietosi?
        Ehkäpä he ovat lukeneet ja paneutuneet asiaan. ei kukaan perehtymättä läpi pääse, on käynyt minkä koulutuksen tahansa.
        Joten olepas hiljaa kun et mitään tiedä, mehuseni.

        Kukas tämän asian sitten tietää, jos ei valtakunnallinen koulutetun hierojan tutkintotoimikunta?

        Hierojalta vaaditaan esimerkiksi tuki- ja liikuntaelimistön anatomian sanaston tuntemista latinaksi. Ei ole mitään mahdollisuuksia Hieronta-akatemian käyneellä ilman lisäopintoja selviytyä.


      • valmistunut
        juissi kirjoitti:

        Kukas tämän asian sitten tietää, jos ei valtakunnallinen koulutetun hierojan tutkintotoimikunta?

        Hierojalta vaaditaan esimerkiksi tuki- ja liikuntaelimistön anatomian sanaston tuntemista latinaksi. Ei ole mitään mahdollisuuksia Hieronta-akatemian käyneellä ilman lisäopintoja selviytyä.

        Mihin perustat väitteesi? Olisi hauska tietää?
        Meille kaikille selvitettiin H-Assa, että näyttökokeessa ne vaaditaan latinaksi, vaikka kaikkia (huom. paino sanalla KAIKKIA) ei tarvinnut H-Assa latinaksi osata. Koko ajan (ja nyt Juissi tarkkana, ettet hukkaa asiaa!!!) puhuttiin lihaksista ja luista niiden LATINANKIELISILLÄ nimillä, mutta niitä ei ollut pakko osata kokeessa latinaksi, Suomi riitti.
        Mutta arvaapa mitä!
        Esimerkiksi allekirjoittanut OSAA ne latinaksi, sillä on niin kiinnostunut asiasta, että häntä kiinnosti opetella ne latinaksi, vaikkei se mikään henki ja elämä- tyyppinen pakko ollutkaan.
        Eli jos sinä et ole näyttötutkintoa saanut syystä tai toisesta suoritettua, älä viitsi katkerana täällä tilittää asioita, jotka eivät todellakaan pidä paikkaansa. Kiitos!

        P.s. ei maisteriksikaan (tai insinööriksi tms tms) kukaan valmistu jos ei ITSE NÄE VAIVAA!! Kerro mulle sellanen koulu jossa pääsee tuloksiin ja oppii opiskelematta?!? Pointti: Ei tarvita H-Ahan muita lisäopintoja kuin kirja käteen ja sieltä itse lukemaan!


      • Ammattihieroja
        juissi kirjoitti:

        Yksikään kokelas ei ole selviytynyt koulutetun hierojan näyttötutkinnosta pelkästään hierontaterapeutin koulutuksella. Tämän asian voit tarkistaa tutkintotoimikunnasta.

        Ne 200 (todennäköisesti ei edes pidä paikkaansa tuo luku) ovat joutuneet hankkimaan lisäoppia jostakin muualta.

        Onnea ja menestystä uralla kuitenkin myös heille!

        Olen itse hieronta akatemian hierojan koulutuksen saanut, sekä sen lisäksi suorittanut laillisen näyttökokeen, jonka läpäistyäni autom. liittynyt Teo:n (Valveran) alaiseksi. Nyt toimin laillisesti koulutettuna hieroja yksityisyrittäjänä. Minulla on potilasvakuutus ja olen tehnyt tätä työtä lähes 10v. Olen toiminut valmistumisen jälkeen eri kylpylöissä ja hoitolaitoksissa. Teen yhteistyötä yksityisten lääkäriasemien kanssa, jossa vaaditaan asianmukainen koulutus alalta ja näin ollen myös TEO: alaisuus. Mikä ihme olet siis sinä, joka määrittelet oikeasti koulutetun hierojan, kun sinulta näyttää puuttuvan kaikki tieto tosiasioista. Väitätkö, että en ole koulutettu hieroja, joka ei olisi suorittanut ammattitutkintoa asianmukaisesti HAH!!??


      • Anonyymi
        juissi kirjoitti:

        Kukas tämän asian sitten tietää, jos ei valtakunnallinen koulutetun hierojan tutkintotoimikunta?

        Hierojalta vaaditaan esimerkiksi tuki- ja liikuntaelimistön anatomian sanaston tuntemista latinaksi. Ei ole mitään mahdollisuuksia Hieronta-akatemian käyneellä ilman lisäopintoja selviytyä.

        täysin oikea


    • että edullisinta

      on käydä hierojan tutkinto ihan oikeasti. Uskon, että aikuiskoulutuksena jossain terveydenhuolto-oppilaitoksessa saat sen melkein samaan rahaan kuin hierontaterapeutin tutkinnonkin, joskin aikaa menee jonkin verran enemmän. Vuorotteluvapaat ja aikuiskoulutuslisät on keksitty. En sano, että sinusta tulee huono hieroja hierontaterapeuttinakaan - siinäkin on lahjoilla osansa. Mutta jos ryhdyt hieromaan ammatikseksi, vältyt arvonlisäverolta terveydenhuollon ammattilaisena. Se on joku tietty euromäärä (jota en nykyarvossaan ikävä kyllä tiedä, vanhoja mummonmarkkoja oli joskus aikoinaan 50.000), johon asti hierontaterapeutitkin saavat tienata vuosittain ilman arvonlisäveroa. Ja jos tuo summa ylittyy euronkin, alv juoksee koko tienatusta tulosta.
      Ja nimenomaan anatomia ja terveydenhuollon perusteet ovat ne hierojakoulutuksen anti hierontaterapeuttiin verrattuna.

      Mutta jos on hyvät kädet, luontainen taipumus ja haluaa vain suhteellista lisäansiota, kyllä hierontaterapeuttinakin voi menestyä.

      • käynyt

        Mä kävin kurssin joskus 10v sitten Niin oikea hieroja et ole sen jälkeen,mikä on ikävä asia kun kurssi on kumminkin suht arvokas.Jos aiot alalle oikeasti, kannattais hakea oikea opiskelupaikka.H-a:ssa kun ei anneta yleissivistävää,anatomiaa jne..
        Mulle jäi maku aikamoisesta bisneksen tekemisestä,esim jotta `valmistut`tulee sinun tehdä
        oppilashierontoja akatemiassa en muista tarkasti noin 30tuntia,etkä saa centtiäkään niistä!
        Mutta opit kyllä hieromaan,että asia on vähän niin ja näin.
        Itse etsisin jonkun muun tavan JOS se on mahdollista.


      • kurssin käynyt
        käynyt kirjoitti:

        Mä kävin kurssin joskus 10v sitten Niin oikea hieroja et ole sen jälkeen,mikä on ikävä asia kun kurssi on kumminkin suht arvokas.Jos aiot alalle oikeasti, kannattais hakea oikea opiskelupaikka.H-a:ssa kun ei anneta yleissivistävää,anatomiaa jne..
        Mulle jäi maku aikamoisesta bisneksen tekemisestä,esim jotta `valmistut`tulee sinun tehdä
        oppilashierontoja akatemiassa en muista tarkasti noin 30tuntia,etkä saa centtiäkään niistä!
        Mutta opit kyllä hieromaan,että asia on vähän niin ja näin.
        Itse etsisin jonkun muun tavan JOS se on mahdollista.

        Vuosia sitten kävin hieronta-akatemian kurssin ja sanon, että alkeet siellä opit ja klassisen hieronnan perusteet. Jotain opit anatomiasta, mutta kyllä ne kokeet olivat lastenleikkiä siihen nähden mitä opiskelee kokopäiväiset terveydenhoidon opiskelijat ja mitä heiltä vaaditaan teoriassa.

        Kurssi oli hyvä alku harrastelijalle, mutta sen lisäksi pitäisi suorittaa hierojan näyttötutkinto. Mielestäni kurssi oli silloin aika kallis. Nähden siihen hyötyyn. Ei varmaankaan turha ( jos sinulla on rahaa sijoittaa siihen ) olet kiinnostunut alasta ja varmasti haluat tehdä sitä työtä ( aika rankkaa fyysisesti . Voisi jotkut muut koulutusvaihtoehdot tulla edullisemmaksi. Ehkä pärjäät elämässä kun lisäkoulutat itseäsi lisää. Luulisin että hyvä hieroja pärjää kun on hyvä hieroja, ahkera tekemään työtä ja asiakasystävällinen. Nykyään kun pitää aina erikoistua.

        Siellä kurssilla oli sitten asiakkaita joita me hieroimme klassisen hieronnan mukaan ja hieronta-akatemia hyötyi siitä kun asiakkaat maksoivat meidän hieronnasta hieronta akatemialle ja me ei siitä saatu mitään palkkiota. Kyllä sekin firma osasi rahastaa


      • koulut
        kurssin käynyt kirjoitti:

        Vuosia sitten kävin hieronta-akatemian kurssin ja sanon, että alkeet siellä opit ja klassisen hieronnan perusteet. Jotain opit anatomiasta, mutta kyllä ne kokeet olivat lastenleikkiä siihen nähden mitä opiskelee kokopäiväiset terveydenhoidon opiskelijat ja mitä heiltä vaaditaan teoriassa.

        Kurssi oli hyvä alku harrastelijalle, mutta sen lisäksi pitäisi suorittaa hierojan näyttötutkinto. Mielestäni kurssi oli silloin aika kallis. Nähden siihen hyötyyn. Ei varmaankaan turha ( jos sinulla on rahaa sijoittaa siihen ) olet kiinnostunut alasta ja varmasti haluat tehdä sitä työtä ( aika rankkaa fyysisesti . Voisi jotkut muut koulutusvaihtoehdot tulla edullisemmaksi. Ehkä pärjäät elämässä kun lisäkoulutat itseäsi lisää. Luulisin että hyvä hieroja pärjää kun on hyvä hieroja, ahkera tekemään työtä ja asiakasystävällinen. Nykyään kun pitää aina erikoistua.

        Siellä kurssilla oli sitten asiakkaita joita me hieroimme klassisen hieronnan mukaan ja hieronta-akatemia hyötyi siitä kun asiakkaat maksoivat meidän hieronnasta hieronta akatemialle ja me ei siitä saatu mitään palkkiota. Kyllä sekin firma osasi rahastaa

        ei kyllä yleensä muissakan kouluissa saada oppilashieronnoista itselleen mitään.
        itse tein 600 tuntia koululle asiakashierontoja saamatta niistä mitään, ja kaikki muut hieronnat vielä päälle. sai kyllä tietysti kovan pohjan aloittaa hierojana ja tuntuu että anatomian tuntemus on parempi kuin tavallisella lääkärillä

        hierojayrittäjäksi voi kyllä ruveta vaikkei ole mitään koulutusta mutta voi olla ettei homma kovin pitkään toimi.


      • Pertsa
        koulut kirjoitti:

        ei kyllä yleensä muissakan kouluissa saada oppilashieronnoista itselleen mitään.
        itse tein 600 tuntia koululle asiakashierontoja saamatta niistä mitään, ja kaikki muut hieronnat vielä päälle. sai kyllä tietysti kovan pohjan aloittaa hierojana ja tuntuu että anatomian tuntemus on parempi kuin tavallisella lääkärillä

        hierojayrittäjäksi voi kyllä ruveta vaikkei ole mitään koulutusta mutta voi olla ettei homma kovin pitkään toimi.

        Millä perusteella hierojan anatomian tuntemus on parempi kuin lääkärillä? Taisi tulla "pieni" ylilyönti....


    • valmistunut

      Koulu on ihan pätevä. Totta on, että näyttötutkinto ei sisälly koulun oppimäärään, eli joudut itse hakeutumaan näyttötutkintoon ja sitä valmistaville kertauskursseille ja maksamaan siitä (n.500e). Mutta kyllä hieronta-akatemian opeilla selviää vallan mainiosti myös näyttötutkinnosta, ja voi toimia ennen sitä ja sen jälkeen omalla toiminimellään (eli yrittäjänä) jos haluaa. Koulu on arvostettu ja sieltä valmistuneet ovat työllistyneet hyvin (muuallakin kuin itsenäisinä ammatinharjoittajina). Itse valmistuin koulusta juuri ja olen ihan tyytyväinen. Totta on, että esim. anatomian opiskelu on "pintaraapaisu" verrattuna esim. saikkujen opiskeluun, mutta eivät hierojat olekaan sairaanhoitajia, joten ei heidän tarvitse osata anatomiaa samalla tarkkuudella. Hierojat kuitenkin hoitavat lihaksistoa, eli riittää kun osaa lihakset (monta sataa), luuston ja perusasiat fysiologiasta.
      Ja by the way: Tottakai hierojankin työssä voi kehittyä! Kukaan ei ole seppä syntyessään eikä edes heti valmistuessaan.
      Mutta ehdottomasti kannattaa mennä Hieronta-Akatemian kursseille. KOulutus on tasokas ja hyvässä seurassa oppii nopeasti. Lisäksi koululla on mahdollisuus lisäkoulutuksiin kuten koirahieronta, akupainanta jne.

      • osaaminen

        kyllä hierojan on osattava anatomia paremmin kuin sairaanhoitajan.
        olen molempia ja sairaanhoitajana anatomia jäi aika pintaraapaisuksi.
        myös fysiologia ja tautioppi on oltava hierojan hanskassa koska yleensä toimii yksin ilman lääkäreiden apua.
        lääkäri tekee diagnoosit ja hoitomääräykset mitkä sitten sairaanhoitaja vain toteuttaa.
        hieroja toimi yksin ja on suuri vastuu tekemisistään.
        koulutetun hierojan tutkintoon sisältyy yli kolme kertaa enemmän anatomian opiskelua kuin sairaanhoitajan(amk), ja sekin tuntuu turhan vähältä.
        jos hieronta-akatemiasta valmistuneet kunnioittaa sairaanhoitajien anatomian tuntemusta verrattuna omaan koulutukseen niin ihmettelen heidän koulutustaan.


      • vakava varoituksen sana

        Hieronta-Akatemia ei ole arvostettu oppilaitos. Päinvastoin.

        Alan ammattilaiset pitävät koko laitosta mätäpaiseena, joka käyttää törkeästi hyväkseen lainsäädännön väljyyttä ja nuorten hyväuskoisuutta.

        Hieronta-Akatemian opeilla ei ole mahdollista selviytyä koulutetun hierojan näyttötutkinnosta.

        Akatemia mainosti vielä muutamia vuosia sitten "opi hierojan ammatti". Kuluttajaviranomaisten puututtua asiaan muuttui mainoslause "opi hieromaan". Edelleenkin monet kyseiseen kouluun hakeutuvat luulevat sitä ammatilliseksi koulutukseksi, vaikka oppilaitos ei enää uskalla mainostaa hierojan ammattiin valmistumisesta.


      • paskaa
        vakava varoituksen sana kirjoitti:

        Hieronta-Akatemia ei ole arvostettu oppilaitos. Päinvastoin.

        Alan ammattilaiset pitävät koko laitosta mätäpaiseena, joka käyttää törkeästi hyväkseen lainsäädännön väljyyttä ja nuorten hyväuskoisuutta.

        Hieronta-Akatemian opeilla ei ole mahdollista selviytyä koulutetun hierojan näyttötutkinnosta.

        Akatemia mainosti vielä muutamia vuosia sitten "opi hierojan ammatti". Kuluttajaviranomaisten puututtua asiaan muuttui mainoslause "opi hieromaan". Edelleenkin monet kyseiseen kouluun hakeutuvat luulevat sitä ammatilliseksi koulutukseksi, vaikka oppilaitos ei enää uskalla mainostaa hierojan ammattiin valmistumisesta.

        Kaikki hieronta-akatemian opettajat ovat näyttötutkinnon suorittaneita KOULUTETTUJA hierojia.
        Voi elämä näitä juttuja täällä.
        Edelleenkin: KOulusta valmistutaan hierojan ammattiin. Se on jokaisen oma häpeä jos ei näyttötutkintoa viitsi tehdä.


      • Ammattitaidoton ATK-osaaja?
        vakava varoituksen sana kirjoitti:

        Hieronta-Akatemia ei ole arvostettu oppilaitos. Päinvastoin.

        Alan ammattilaiset pitävät koko laitosta mätäpaiseena, joka käyttää törkeästi hyväkseen lainsäädännön väljyyttä ja nuorten hyväuskoisuutta.

        Hieronta-Akatemian opeilla ei ole mahdollista selviytyä koulutetun hierojan näyttötutkinnosta.

        Akatemia mainosti vielä muutamia vuosia sitten "opi hierojan ammatti". Kuluttajaviranomaisten puututtua asiaan muuttui mainoslause "opi hieromaan". Edelleenkin monet kyseiseen kouluun hakeutuvat luulevat sitä ammatilliseksi koulutukseksi, vaikka oppilaitos ei enää uskalla mainostaa hierojan ammattiin valmistumisesta.

        väitteesi Hieronta-Akatemian käyneiden ammattitaidottomuudesta? Oletko ollut asiakkaana eli sinulla on omakohtaista kokemusta asiasta? Mitataanko ammattitaito pelkästään jonkun paperipalan (tutkinnon) perusteella?

        Onko niin, että juuri muurarinammattitutkinnon suorittanut 20-vuotias aloitteleva muurari on automaattisesti parempi ja taitavampi muurari kuin 50-vuotias itseoppinut 35-vuotta muuraushommia tehnyt ei näyttökoetta suorittanut henkilö?

        En ymmärrä tätä nykyistä tutkinto-buumia. Jos et ole suorittanut jonkun alan tutkintoa, et voi olla alan ammattilainen, et vaikka olisit tehnyt alan hommia koko ikäsi. Järjetöntä.


    • tietoa

      Kuten firman etusivullakin lukee:
      Koulutus kestää puoli vuotta, jonka jälkeen olet valmis toimimaan itsenäisenä ammatinharjoittajana.

      • saikkulaitoksissakin

        kaikissa paikoissa joissa hierojia koulutetaan tai sanotaan nyt vaikka etä hierontaa opetetaan, on idiootteja jotka eivät tule läpäisemään ikipäivänä näyttötutkintoa. näin se nyt vaan on. iso osa näiden ns. parempien tai hienompien oppilaitostenkaan opiskelijoista eivät läpäise niitä. miksi? koska koulutus on huonoa? ei, vaan koska he eivät viitsi opiskella tai eivät opi!


    • Kunhan kysyin

      hieroa? Onhan tota tullut vaimoa hierottua useinkin, mutta mistä tietää että osaa oikeasti hieroa? Entä hierontatyön raskaus? Kuinka jaksaa hieroa 6-8 tuntia putkeen kun tuntuu, että jo puolen tunnin hieronnan jälkeen sormet on ihan pökkelöt.

      • hommasta tykkää

        ja kun hieronta tuntuu makean mukavalle. Itse kiinnostuin alasta kun työkaverit toimistolla rupesivat tämän tästä mankumaan hierontaa.
        Mikäli sormesi väsyvät, tyylisi on väärä: älä käytä yksinomaan peukaloita: pistä emäntä kunnolla makuulle, ota öljy mukaan, sivele, hankaa, puristele, rullaa ym. peukalokäsittelyn lisäksi (kirjastosta löydät oppaita). Hierontapöydällä asento on paras, voi käyttää omaa ruumiinpainoa hyväksi, niin omia lihaksia ei joudu niin paljoa käyttämään. Pelkkänä lihastyönä ei hommaa koko päivää jaksa (ainakaan naisihminen), tekniikka on tärkeä oman terveyden vuoksi. Voimat ja kestävyys kyllä kasvavatkin harjoituksen myötä.


      • valmistunut

        Nimenomaan: tekniikka ja hieronta-asento. Oikealla tekniikalla vältetään kaikki hierojien ammattitaudit ja työtä jaksaa (kyllä, minäkin NAISENA) tehdä helposti 6-8 tuntia päiväss oikeilla tauoilla ja tyylillä.
        Tietysti pitäisi erottaa ne lihakset ja tietää mistä ne lähtevät ja minne kiinnitytvät, jotta osaa niitä oikein käsitellä.


    • Pertsa

      hieroja opiskelijat yleensä ovat. Olen itse nelikymppinen ja mietin olenko jo liian vanha hierojaksi.

      • liian vanha

        Itse opiskelin kolmikymppisenä, enkä ollut porukan vanhin. Voisin hyvin kuvitella lähteväni opiskelemaan vielä nyt nelikymppisenäkin, mikäli en olisi jo ehtinyt. Mutta en kyllä enää viisikymppisenä taitaisi viitsiä.
        Mielestäni vanhemmalla iällä opiskeltuna sain siitä prosessista enemmän - mielenkiinto oli toista luokkaa kun ensimmäistä ammattia hankkiessa.


      • et ole

        Et ole liian vanha-päinvastoin! Minunkin kurssillani moni oli jo päälle neljänkympin, alaa vaihtamassa. Kannattaa ehdottomasti!


    • Hieroja

      Hyvä koulutus. Koulutus antaa valmiuden toimia itsenäisenä ammatinharjoittajana ja koulusta päästyään voi suorittaa näyttökokeen muualla.
      Koulutus antaa valmiudet toimia itsenäisenä ammatinharjoittajana.
      Se on sitten itsestään kiinni miten oppii asiat vai kiinnostavatko asiat ollenkaan.
      Koulutuksen jälkeen on valmis toimimaan nimikkeellä "koulutettu hieroja".
      Koulutuksessa käydään läpi asiat, joilla pärjää näyttökokeessa. Koulutuksesta on 200 henkilöä suorittanut näyttökokeen.

      • koulutettu hieroja

        Nytpä tuli pahasti väärää tietoa, pakko korjata:

        "Koulutettu hieroja" on asetuksella suojattu terveydenhuollon ammattinimike. Aina, kun kuulen jonkun käyttävän tuota nimikettä ilman Terveydenhuollon Oikeusturvakeskusksen rekisteröintiä, teen automaattisesti ilmoituksen kuluttajaviranomaisille, ja nämä antavat kyseiselle huijarille huomautuksen. Jos tuo huomautus ei tehoa, on seurauksena sakkoa.

        TEO:n numerosta 09772920 voi tarkistaa, onko ammatinharjoittaja oikea tutkinnon suorittanut koulutettu hieroja vai joku akatemian käynyt harrastaja.

        Siis Hieronta-Akatemian koulutuksen jälkeen EI OLE OIKEUTTA käyttää ammattinimikettä "koulutettu hieroja".

        Kun nimimerkkiä "Hieroja" röyhkeästi käyttävä ilmeisesti Hieronta-Akatemian käynyt henkilökään ei tunne terveydenhuollon lainsäädäntöä, niin kuinka helppoa onkaan kusettaa tavallista kuluttajaa???


      • valmistunut
        koulutettu hieroja kirjoitti:

        Nytpä tuli pahasti väärää tietoa, pakko korjata:

        "Koulutettu hieroja" on asetuksella suojattu terveydenhuollon ammattinimike. Aina, kun kuulen jonkun käyttävän tuota nimikettä ilman Terveydenhuollon Oikeusturvakeskusksen rekisteröintiä, teen automaattisesti ilmoituksen kuluttajaviranomaisille, ja nämä antavat kyseiselle huijarille huomautuksen. Jos tuo huomautus ei tehoa, on seurauksena sakkoa.

        TEO:n numerosta 09772920 voi tarkistaa, onko ammatinharjoittaja oikea tutkinnon suorittanut koulutettu hieroja vai joku akatemian käynyt harrastaja.

        Siis Hieronta-Akatemian koulutuksen jälkeen EI OLE OIKEUTTA käyttää ammattinimikettä "koulutettu hieroja".

        Kun nimimerkkiä "Hieroja" röyhkeästi käyttävä ilmeisesti Hieronta-Akatemian käynyt henkilökään ei tunne terveydenhuollon lainsäädäntöä, niin kuinka helppoa onkaan kusettaa tavallista kuluttajaa???

        Meille kyllä opetettiin Hieronta-akatemiassa mitä nimikkeitä saamme käyttää ilman näyttötutkintoa. Koulutettu hieroja-nimikkeen saa käyttöönsä VASTA näyttötutkinnon jälkeen. Mutta ehkäpä viestin kirjoittaja tarkoitti sitä, hänhän puhui näyttökokeesta.
        JOka tapauksessa, valmiudet toimia itsenäisenä ammatinharjoittajana saa, ja niinkun sanottu, jokaisesta itsestään on kiinni, kuinka pitkälle ammatissaan itseään kehittää (näyttökokeet yms).


      • Hierojaksi aikova
        valmistunut kirjoitti:

        Meille kyllä opetettiin Hieronta-akatemiassa mitä nimikkeitä saamme käyttää ilman näyttötutkintoa. Koulutettu hieroja-nimikkeen saa käyttöönsä VASTA näyttötutkinnon jälkeen. Mutta ehkäpä viestin kirjoittaja tarkoitti sitä, hänhän puhui näyttökokeesta.
        JOka tapauksessa, valmiudet toimia itsenäisenä ammatinharjoittajana saa, ja niinkun sanottu, jokaisesta itsestään on kiinni, kuinka pitkälle ammatissaan itseään kehittää (näyttökokeet yms).

        olet hieronta-akatemiasta. Saitko mielestäsi vastinetta rahoillesi? Tuntuiko koulun jälkeen siltä, että pärjäät hierojana? Onhan hierojan hommassa aika suuri vastuu kuitenkin.


      • valmistunut
        Hierojaksi aikova kirjoitti:

        olet hieronta-akatemiasta. Saitko mielestäsi vastinetta rahoillesi? Tuntuiko koulun jälkeen siltä, että pärjäät hierojana? Onhan hierojan hommassa aika suuri vastuu kuitenkin.

        Hieronta-akatemia on hyvä oppilaitos. Sain vastinetta rahoilleni, MUTTA erittäin paljon itseopiskelua ja kiinnostusta se vaatii. Tottakai tunnen pystyväni hieromaan ja ammattia harjoittamaan, ja osa päiväisenä teen sitä koko ajan.
        Hyvä koulu siis. Mene ja totea itse!


      • ja yrittäjyyskurssi
        valmistunut kirjoitti:

        Hieronta-akatemia on hyvä oppilaitos. Sain vastinetta rahoilleni, MUTTA erittäin paljon itseopiskelua ja kiinnostusta se vaatii. Tottakai tunnen pystyväni hieromaan ja ammattia harjoittamaan, ja osa päiväisenä teen sitä koko ajan.
        Hyvä koulu siis. Mene ja totea itse!

        Tarjoaako Hieronta-Akatemia ne, vai ovatko ne lisänä hankittava tarjottuun koulutukseen?

        Omalla kurssillani oli kaksikin hierontaterapeuttia, jotka kalliin hierontaterapeutin koulutuksen käytyään olivat kuitenkin päätyneet ammattikoulutukseen ja olivat sitä mieltä että kannatti.

        Linkki: Hierojan ammattitutkinto, niille ketä kiinnostaa:
        http://www.edu.fi/julkaisut/maaraykset/naytot/hierojaat.pdf


      • valmistunut
        ja yrittäjyyskurssi kirjoitti:

        Tarjoaako Hieronta-Akatemia ne, vai ovatko ne lisänä hankittava tarjottuun koulutukseen?

        Omalla kurssillani oli kaksikin hierontaterapeuttia, jotka kalliin hierontaterapeutin koulutuksen käytyään olivat kuitenkin päätyneet ammattikoulutukseen ja olivat sitä mieltä että kannatti.

        Linkki: Hierojan ammattitutkinto, niille ketä kiinnostaa:
        http://www.edu.fi/julkaisut/maaraykset/naytot/hierojaat.pdf

        "omalla kurssillani oli kaksikin hierontaterapeuttia, jotka kalliin hierontaterapeutin koulutuksen käytyään olivat kuitenkin päätynee ammattikoulutukseen"
        Milläs kurssilla itse olit?!?

        Ainakin kaikki mitä tuossa omassa linkityksessä oli, on minun hallussani. Eli kaikki nuo asiat ovat selvillä. Varsinaista "yrittäjyyskurssia" ei siis tarjottu, mutta kyllä perusasiat ovat selvillä. Täytyy kuitenkin todeta faktana se perusasia, ettei suuri osa kurssillaolevista perusta ikinä omaa yritystä (ts. toiminimeä "suurempaa"), joten mitään erityistä yrittäjyyskoulutusta siihen ei tarvita (lue: erityinen= puolen vuoden koulutus).
        Tottakai lisäkoulutus kannattaa aina.
        Mutta silti on turha hieronta-akatemiaa mollata, varsinkaan nimettömänä nettisivuilla, kun tuskin on jalallaan edes ko laitokseen koskaan astunut.


      • mutta hinta-laatusuhde on t...
        valmistunut kirjoitti:

        "omalla kurssillani oli kaksikin hierontaterapeuttia, jotka kalliin hierontaterapeutin koulutuksen käytyään olivat kuitenkin päätynee ammattikoulutukseen"
        Milläs kurssilla itse olit?!?

        Ainakin kaikki mitä tuossa omassa linkityksessä oli, on minun hallussani. Eli kaikki nuo asiat ovat selvillä. Varsinaista "yrittäjyyskurssia" ei siis tarjottu, mutta kyllä perusasiat ovat selvillä. Täytyy kuitenkin todeta faktana se perusasia, ettei suuri osa kurssillaolevista perusta ikinä omaa yritystä (ts. toiminimeä "suurempaa"), joten mitään erityistä yrittäjyyskoulutusta siihen ei tarvita (lue: erityinen= puolen vuoden koulutus).
        Tottakai lisäkoulutus kannattaa aina.
        Mutta silti on turha hieronta-akatemiaa mollata, varsinkaan nimettömänä nettisivuilla, kun tuskin on jalallaan edes ko laitokseen koskaan astunut.

        Itse olen ottanut osaa tähän keskusteluun aiemmin otsikolla "olettaisin" nimimerkillä "että edullisinta". Tarkoitus ei todellakaan ole mollata, uskon että hieronnan oppii Hieronta-Akatemiassakin.
        Itse olen Hämeenlinnan terveydenhuolto-oppilaitoksessa hierojan tutkintoni suorittanut vuorotteluvapaan ja aikuiskoulutuslisän turvin. No tottahan sekin tuli maksamaan matkojen ja tulojen vähentymisen muodossa, mutta sain vuoden (lukuun ottamatta ihanan pitkää kesälomaa) koulutuksen muutaman kuukauden sijaan.
        En itsekään ole ryhtynyt ammatikseni hieromaan (teen iltaisin), mutta esim. ne kaksi hierontaterapeuttia tulivat juuri sen vuoksi, että saisivat tutkinnon suoritetuksi ja pääsisivät alv:ttomana tienaamaan. Ja kyllä he olivat myös tyytyväisiä koulutuksen tasoon verratessaan sitä aiempaan koulutukseensa - sitä en muista olivatko käyneet kurssinsa juuri Hieronta-Akatemiassa.
        Sen verran nuuka olen, että mikäli nyt ryhtyisin opiskelemaan, vertailisin hinta-laatu -suhteet hyvin tarkkaan: mitä tutkinto loppujen lopuksi tulee maksamaan mukaan lukien mahdolliset lisäkurssit ym.

        Itse olen siinä käsityksessä, että tutkintoon sisältyy koe yrittäjyydestä ja tutkinnon suorittamiseen vaaditaan terveydenhuollon perusopinnot: tämä tieto voi olla jotain vanhaa tai väärää perua, joten oikaiskaa mikäli olen väärässä.


      • sen verran
        mutta hinta-laatusuhde on t... kirjoitti:

        Itse olen ottanut osaa tähän keskusteluun aiemmin otsikolla "olettaisin" nimimerkillä "että edullisinta". Tarkoitus ei todellakaan ole mollata, uskon että hieronnan oppii Hieronta-Akatemiassakin.
        Itse olen Hämeenlinnan terveydenhuolto-oppilaitoksessa hierojan tutkintoni suorittanut vuorotteluvapaan ja aikuiskoulutuslisän turvin. No tottahan sekin tuli maksamaan matkojen ja tulojen vähentymisen muodossa, mutta sain vuoden (lukuun ottamatta ihanan pitkää kesälomaa) koulutuksen muutaman kuukauden sijaan.
        En itsekään ole ryhtynyt ammatikseni hieromaan (teen iltaisin), mutta esim. ne kaksi hierontaterapeuttia tulivat juuri sen vuoksi, että saisivat tutkinnon suoritetuksi ja pääsisivät alv:ttomana tienaamaan. Ja kyllä he olivat myös tyytyväisiä koulutuksen tasoon verratessaan sitä aiempaan koulutukseensa - sitä en muista olivatko käyneet kurssinsa juuri Hieronta-Akatemiassa.
        Sen verran nuuka olen, että mikäli nyt ryhtyisin opiskelemaan, vertailisin hinta-laatu -suhteet hyvin tarkkaan: mitä tutkinto loppujen lopuksi tulee maksamaan mukaan lukien mahdolliset lisäkurssit ym.

        Itse olen siinä käsityksessä, että tutkintoon sisältyy koe yrittäjyydestä ja tutkinnon suorittamiseen vaaditaan terveydenhuollon perusopinnot: tämä tieto voi olla jotain vanhaa tai väärää perua, joten oikaiskaa mikäli olen väärässä.

        googletin jonkin verran, unohdetaan ne terveydenhuollon perusopinnot: sinänsä mielenkiintoista että hierojilta niitä ei vaadita, mutta esim. luontaisterapeuteilta kyllä. Itse kyllä innostuin hierojan tutkintoni suoritettuani myös luontaisterapioista ja nettosin siinäkin: minulta ei enää terveydenhuollon perusopintoja vaadita - viittä vaille dipl. vyöhyketerapeutti.

        Mutta kun mietit muutaman vuoden eteenpäin: jos hieronta tuntuu mukavalta, tuottoisalta ja olet siinä hyvä. Lama tulee ja menetät vakinaisen työpaikkasi: eikö olisi mukavaa, kun voisit terveydenhuollon ammattilaisena aloittaa oman yrityksen, eikä tarvitsisi maksaa alv:tä? Minusta ainakin tuntuu mukavalta kun on vaihtoehto. Enkä silti kuitenkaan mollaa, mutta kannattaa katsoa asioita eteenpäin. Samalla rahalla voi saada paljon enemmän.


      • Hierojaksi aikova
        mutta hinta-laatusuhde on t... kirjoitti:

        Itse olen ottanut osaa tähän keskusteluun aiemmin otsikolla "olettaisin" nimimerkillä "että edullisinta". Tarkoitus ei todellakaan ole mollata, uskon että hieronnan oppii Hieronta-Akatemiassakin.
        Itse olen Hämeenlinnan terveydenhuolto-oppilaitoksessa hierojan tutkintoni suorittanut vuorotteluvapaan ja aikuiskoulutuslisän turvin. No tottahan sekin tuli maksamaan matkojen ja tulojen vähentymisen muodossa, mutta sain vuoden (lukuun ottamatta ihanan pitkää kesälomaa) koulutuksen muutaman kuukauden sijaan.
        En itsekään ole ryhtynyt ammatikseni hieromaan (teen iltaisin), mutta esim. ne kaksi hierontaterapeuttia tulivat juuri sen vuoksi, että saisivat tutkinnon suoritetuksi ja pääsisivät alv:ttomana tienaamaan. Ja kyllä he olivat myös tyytyväisiä koulutuksen tasoon verratessaan sitä aiempaan koulutukseensa - sitä en muista olivatko käyneet kurssinsa juuri Hieronta-Akatemiassa.
        Sen verran nuuka olen, että mikäli nyt ryhtyisin opiskelemaan, vertailisin hinta-laatu -suhteet hyvin tarkkaan: mitä tutkinto loppujen lopuksi tulee maksamaan mukaan lukien mahdolliset lisäkurssit ym.

        Itse olen siinä käsityksessä, että tutkintoon sisältyy koe yrittäjyydestä ja tutkinnon suorittamiseen vaaditaan terveydenhuollon perusopinnot: tämä tieto voi olla jotain vanhaa tai väärää perua, joten oikaiskaa mikäli olen väärässä.

        hinta-laatusuhteesta sanoisin sen verran, että minulla ei kertakaikkiaan ole varaa jäädä täysipäiväiseksi opiskelijaksi vaikka se opiskelun kannalta parasta olisikin. Etsin nimenomaan sellaista hierojakoulua jossa voisi opiskella työn ohessa. En yritä mennä siitä missä aita on matalin vaan elämäntilanne on tällä hetkellä se, että töissä on pakko käydä. Tarkoitus olisi hankkia hierojakoulutus ja tehdä hommaa aluksi osa-aikaisesti. Sitten jos homma tuntuu oikealta ja asiakkaitakin riittää niin sitten voisi opiskella lisää, suorittaa näyttötutkinnon ja alkaa hieromaan päätoimisesti. Kuulostaako hullulta?


      • koulutettu hieroja
        Hierojaksi aikova kirjoitti:

        hinta-laatusuhteesta sanoisin sen verran, että minulla ei kertakaikkiaan ole varaa jäädä täysipäiväiseksi opiskelijaksi vaikka se opiskelun kannalta parasta olisikin. Etsin nimenomaan sellaista hierojakoulua jossa voisi opiskella työn ohessa. En yritä mennä siitä missä aita on matalin vaan elämäntilanne on tällä hetkellä se, että töissä on pakko käydä. Tarkoitus olisi hankkia hierojakoulutus ja tehdä hommaa aluksi osa-aikaisesti. Sitten jos homma tuntuu oikealta ja asiakkaitakin riittää niin sitten voisi opiskella lisää, suorittaa näyttötutkinnon ja alkaa hieromaan päätoimisesti. Kuulostaako hullulta?

        Koulutetun hierojan näyttötutkintoon osallistuminen ei lain mukaan edellytä valmentavaa koulutusta, jos sinulla on muuten hankittu vastaavat tiedot ja taidot. Yksi mahdollisuus on opiskella teoriaa itsenäisesti, ja hankkia käden taidot oppisopimuskoulutuksella; tai muuten kokeneen hierojan opastuksella. Se on vaikea ja vaativa tie, mutta mahdollinen. Mieti tätäkin vaihtoehtoa.


      • tarvita
        sen verran kirjoitti:

        googletin jonkin verran, unohdetaan ne terveydenhuollon perusopinnot: sinänsä mielenkiintoista että hierojilta niitä ei vaadita, mutta esim. luontaisterapeuteilta kyllä. Itse kyllä innostuin hierojan tutkintoni suoritettuani myös luontaisterapioista ja nettosin siinäkin: minulta ei enää terveydenhuollon perusopintoja vaadita - viittä vaille dipl. vyöhyketerapeutti.

        Mutta kun mietit muutaman vuoden eteenpäin: jos hieronta tuntuu mukavalta, tuottoisalta ja olet siinä hyvä. Lama tulee ja menetät vakinaisen työpaikkasi: eikö olisi mukavaa, kun voisit terveydenhuollon ammattilaisena aloittaa oman yrityksen, eikä tarvitsisi maksaa alv:tä? Minusta ainakin tuntuu mukavalta kun on vaihtoehto. Enkä silti kuitenkaan mollaa, mutta kannattaa katsoa asioita eteenpäin. Samalla rahalla voi saada paljon enemmän.

        luontaisterapeuteilta tai vyöhyketerapeuteilta ei vaadita mitään opintoja.
        senkun rupee tekemään, niinkuin minäkin 5-sivuinen monistenippu apuna.
        mainostan itseäni diplomivyöhyketerapeuttina eikä kellään ole mitään sanomista siihen.


      • valvontaa ei vielä ole
        tarvita kirjoitti:

        luontaisterapeuteilta tai vyöhyketerapeuteilta ei vaadita mitään opintoja.
        senkun rupee tekemään, niinkuin minäkin 5-sivuinen monistenippu apuna.
        mainostan itseäni diplomivyöhyketerapeuttina eikä kellään ole mitään sanomista siihen.

        mutta terapeuttirekisteriin et kaiketi nimeäsi saa. Oma omatuntoni on liian herkkä ryhtymään terapeutiksi ilman asianmukaista koulutusta, mutta menestystä sinulle!


      • minä lakkaan saarnaamasta
        Hierojaksi aikova kirjoitti:

        hinta-laatusuhteesta sanoisin sen verran, että minulla ei kertakaikkiaan ole varaa jäädä täysipäiväiseksi opiskelijaksi vaikka se opiskelun kannalta parasta olisikin. Etsin nimenomaan sellaista hierojakoulua jossa voisi opiskella työn ohessa. En yritä mennä siitä missä aita on matalin vaan elämäntilanne on tällä hetkellä se, että töissä on pakko käydä. Tarkoitus olisi hankkia hierojakoulutus ja tehdä hommaa aluksi osa-aikaisesti. Sitten jos homma tuntuu oikealta ja asiakkaitakin riittää niin sitten voisi opiskella lisää, suorittaa näyttötutkinnon ja alkaa hieromaan päätoimisesti. Kuulostaako hullulta?

        tutkinnon puolesta:) Ainakin Hieronta-Akatemian opiskeluohjelma näytti mielestäni ihan asialliselta.
        Tottakai valitset sen vaihtoehdon joka parhaiten elämäntilanteeseesi sopii ja päädyt koulutetuksi hierojaksi niin halutessasi. Mikäli kuitenkin koulutuksen käytyäsi aiot suorittaa tutkinnon, älä viivyttele turhan kauaa: opit kun unohtuvat melko pian (siis teoriamielessä; kyllähän ne muutoin iskostuvat alitajuntaan).

        Ei muuta kuin opin tielle ja jaksamista!


      • väliä
        valvontaa ei vielä ole kirjoitti:

        mutta terapeuttirekisteriin et kaiketi nimeäsi saa. Oma omatuntoni on liian herkkä ryhtymään terapeutiksi ilman asianmukaista koulutusta, mutta menestystä sinulle!

        on jollain terapeuttirekisterillä? minähän voin itse perustaa oman terapeuttirekisterin ja olla siinä ylpeänä.
        mukavat ansiot kevyellä työllä vaimentaa kyllä omantunnon, ja mikä ihmeellisintä, asiakkaat ovat saaneet monasti ison avun hoidoistani.

        omasta mielestäni en edes vaaranna asiakkaiden terveyttä vaikka hoitelen vyöhykeratoja ja akupisteitä vähän oman mielen mukaan, tärkeintä sujuva supliikki.
        tuskin kukaan vyöhyketerapeutti itsekään ottaa niin hirveän vakavasti tätä löpinää näista vyöhykepisteistä sun muista energia ja akupisteistä.


      • sinä luulet
        väliä kirjoitti:

        on jollain terapeuttirekisterillä? minähän voin itse perustaa oman terapeuttirekisterin ja olla siinä ylpeänä.
        mukavat ansiot kevyellä työllä vaimentaa kyllä omantunnon, ja mikä ihmeellisintä, asiakkaat ovat saaneet monasti ison avun hoidoistani.

        omasta mielestäni en edes vaaranna asiakkaiden terveyttä vaikka hoitelen vyöhykeratoja ja akupisteitä vähän oman mielen mukaan, tärkeintä sujuva supliikki.
        tuskin kukaan vyöhyketerapeutti itsekään ottaa niin hirveän vakavasti tätä löpinää näista vyöhykepisteistä sun muista energia ja akupisteistä.

        Mutta jotta menestyt, sinun pitää kunnioittaa asiakastasi eikä itseäsi. Jos minä hoidan asiakasta, teen sen kaikella ammattitaidolla jonka olen koulutukseni kautta saanut ja sen lisäksi omalla persoonallani ja intuitiollani. Siitä asiakas maksaa ja sille rahalle annan vastineen.
        Tällä hetkellä harva ymmärtää tarkistaa terapeuttinsa pätevyyden rekisteristä. Asiat etenevät omaan tahtiinsa, tienaa sinä niin kauan kuin asiakkaita riittää. Ja jos olet hyvä, niitä riittää silloinkin vaikka rekisterit sanoisivat mitä.


      • juristi
        sinä luulet kirjoitti:

        Mutta jotta menestyt, sinun pitää kunnioittaa asiakastasi eikä itseäsi. Jos minä hoidan asiakasta, teen sen kaikella ammattitaidolla jonka olen koulutukseni kautta saanut ja sen lisäksi omalla persoonallani ja intuitiollani. Siitä asiakas maksaa ja sille rahalle annan vastineen.
        Tällä hetkellä harva ymmärtää tarkistaa terapeuttinsa pätevyyden rekisteristä. Asiat etenevät omaan tahtiinsa, tienaa sinä niin kauan kuin asiakkaita riittää. Ja jos olet hyvä, niitä riittää silloinkin vaikka rekisterit sanoisivat mitä.

        Sen rekisterin puhelinnumero on siis 09772920. Kaikki muut terapeuttirekisterit ovat humbuugibisneksiä.

        Sieltä voit tarkistaa, onko terapeuttisi oikea koulutettu terveydeynhuollon ammattilainen vai huuhaadiplomivyöhykereikiaroma-akuterapeutti.


      • ihmettä
        juristi kirjoitti:

        Sen rekisterin puhelinnumero on siis 09772920. Kaikki muut terapeuttirekisterit ovat humbuugibisneksiä.

        Sieltä voit tarkistaa, onko terapeuttisi oikea koulutettu terveydeynhuollon ammattilainen vai huuhaadiplomivyöhykereikiaroma-akuterapeutti.

        onko vyöhyketerapeutti terveydenhuollon ammattilainen, tai aromaterapeutti. entäs hierontaterapeutti?
        huuhaa rekisteri jos niin väittää.


      • eri rekisteri
        ihmettä kirjoitti:

        onko vyöhyketerapeutti terveydenhuollon ammattilainen, tai aromaterapeutti. entäs hierontaterapeutti?
        huuhaa rekisteri jos niin väittää.

        Terapeuttirekisterin tarkoituksena on kartoittaa terapeutit, joilla tietty peruskoulutus. Ei ole sama asia kuin TEOn rekisteri. Luonnonlääketieteen keskusliitto ylläpitää terapeuttirekisteriä.


      • juristi
        eri rekisteri kirjoitti:

        Terapeuttirekisterin tarkoituksena on kartoittaa terapeutit, joilla tietty peruskoulutus. Ei ole sama asia kuin TEOn rekisteri. Luonnonlääketieteen keskusliitto ylläpitää terapeuttirekisteriä.

        Siis väännetään vielä kerran rautalangasta.

        Luonnonlääketieteen keskusliiton terapeuttirekisteri EI OLE terveydenhuollon ammattilaisten rekisteri, vaan se on eräs humbuugiterapeuttien mainosluettelo muiden joukossa.

        Terveydenhuollon Oikeusturvakeskus TEO pitää ns. TERHIKKI-rekisteriä terveydenhuollon ammattilaisista, ja TEO:n puhelinnumerosta 09772920 voi kuka tahansa tarkistaa, onko esimerkiksi hänen hierojansa oikea koulutettu hieroja.

        -Vain koulutetuilla terveydenhuollon ammattilaisilla on potilasvahinkovakuutus.
        -Vain koulutetut terveydenhuollon ammattilaiset ovat vapautettuja arvonlisäverosta, ja hekin vain myydessään _koulutuksensa mukaista_ terveydenhuollon palvelua.
        -Vain koulutettuja terveydenhuollon ammattilaisia koskee laki terveydenhuollon ammattilaisista; siis vain heidän toimintansa on virallisesti valvottua.


        Kerrottakoon vielä sekin, että Hieronta-Akatemia _ei kuulu_ niiden oppilaitosten joukkoon, joilla on Opetushallituksen myöntämä oikeus järjestää koulutetun hierojan näyttötutkintoja ja niihin valmentavaa koulutusta.


      • valmistunut
        juristi kirjoitti:

        Siis väännetään vielä kerran rautalangasta.

        Luonnonlääketieteen keskusliiton terapeuttirekisteri EI OLE terveydenhuollon ammattilaisten rekisteri, vaan se on eräs humbuugiterapeuttien mainosluettelo muiden joukossa.

        Terveydenhuollon Oikeusturvakeskus TEO pitää ns. TERHIKKI-rekisteriä terveydenhuollon ammattilaisista, ja TEO:n puhelinnumerosta 09772920 voi kuka tahansa tarkistaa, onko esimerkiksi hänen hierojansa oikea koulutettu hieroja.

        -Vain koulutetuilla terveydenhuollon ammattilaisilla on potilasvahinkovakuutus.
        -Vain koulutetut terveydenhuollon ammattilaiset ovat vapautettuja arvonlisäverosta, ja hekin vain myydessään _koulutuksensa mukaista_ terveydenhuollon palvelua.
        -Vain koulutettuja terveydenhuollon ammattilaisia koskee laki terveydenhuollon ammattilaisista; siis vain heidän toimintansa on virallisesti valvottua.


        Kerrottakoon vielä sekin, että Hieronta-Akatemia _ei kuulu_ niiden oppilaitosten joukkoon, joilla on Opetushallituksen myöntämä oikeus järjestää koulutetun hierojan näyttötutkintoja ja niihin valmentavaa koulutusta.

        ..mutta kerrottakoon nyt noin 10000000000nennen kerran, että Hieronta-Akatemian tutkinnon jälkeen voit mennä halutessasi "laillistamaan" tutkintosi, eli suorittamaan hieronnan näyttötutkinnon, jollon saat nimesi tuonne paljon mainostettuun rekisteriin jne.
        ELI JOKO NYT RIITTÄISI PRKLE SE HIERONTA-AKATEMIAN MOLLAUS! ON SE KUMMA KUN EI MENE PÄÄHÄN, ETTÄ SIELLÄ SAA HYVÄN KOULUTUKSEN SIINÄ MISSÄ MUUALLAKIN!

        Kiitos, selvisköhän teille tauloille vieläkään..


      • varsinaisesta aiheesta
        juristi kirjoitti:

        Siis väännetään vielä kerran rautalangasta.

        Luonnonlääketieteen keskusliiton terapeuttirekisteri EI OLE terveydenhuollon ammattilaisten rekisteri, vaan se on eräs humbuugiterapeuttien mainosluettelo muiden joukossa.

        Terveydenhuollon Oikeusturvakeskus TEO pitää ns. TERHIKKI-rekisteriä terveydenhuollon ammattilaisista, ja TEO:n puhelinnumerosta 09772920 voi kuka tahansa tarkistaa, onko esimerkiksi hänen hierojansa oikea koulutettu hieroja.

        -Vain koulutetuilla terveydenhuollon ammattilaisilla on potilasvahinkovakuutus.
        -Vain koulutetut terveydenhuollon ammattilaiset ovat vapautettuja arvonlisäverosta, ja hekin vain myydessään _koulutuksensa mukaista_ terveydenhuollon palvelua.
        -Vain koulutettuja terveydenhuollon ammattilaisia koskee laki terveydenhuollon ammattilaisista; siis vain heidän toimintansa on virallisesti valvottua.


        Kerrottakoon vielä sekin, että Hieronta-Akatemia _ei kuulu_ niiden oppilaitosten joukkoon, joilla on Opetushallituksen myöntämä oikeus järjestää koulutetun hierojan näyttötutkintoja ja niihin valmentavaa koulutusta.

        mutta kuitenkin on pakko kysyä, miksi noteeraat terapeuttirekisterin "humbuugiterapeuttien mainosluetteloksi"?. Olenko minä ihan pihalla kun olen käsittänyt, että ko. rekisteriin pääsee vain koulutetut terapeutit, eli jotka ovat opiskelleet alaa, suorittaneet terveydenhuollon perusopinnot jne. Eli tietyllä tapaa vastaisi TEO:n terveydenhuollon ammattilaisten rekisteriä tietyin kriteerein - koskien luonnollisesti terapeutteja?


      • juristi
        eri rekisteri kirjoitti:

        Terapeuttirekisterin tarkoituksena on kartoittaa terapeutit, joilla tietty peruskoulutus. Ei ole sama asia kuin TEOn rekisteri. Luonnonlääketieteen keskusliitto ylläpitää terapeuttirekisteriä.

        Joku tuossa alempana kyseli, että: " miksi noteeraat terapeuttirekisterin "humbuugiterapeuttien mainosluetteloksi"?"


        Luonnonlääketieteen Keskusliiton nettisivuilta löytyy kysymykseen tyhjentävä vastaus. Siellä on lueteltu terapeuttirekisteriin merkittyjen henkilöiden tarjoamia hoitomuotoja:

        Akupunktuuri    Alenxander-Menetelmä    Antioksidanttihoito
        Antroposofinen lääketiede    Aromaterapia    Ayurveda
        Bachin kukkalääkintä    Bioenergeettinen terapia    Biohammaslääketiede
        Biokinesiologia    Biopalaute    Chi Kung
        Colonic-terapia    Energiahieronta    Fytoterapia
        Happihoidot    Henkinen parantaminen    Hermoratahieronta
        Hierontahoidot    Homeopatia    Hypnoterapia
        Intuitiivinen hieronta    Isg-hieronta    Jooga
        Jälleensyntymisterapiat    Jäsenkorjaus    Kajavaterapia
        Kiinalainen lääketiede    Kiropraktiikka    Kuppaus
        Liikunta- ja liikehoidot    Lohvarin hoitomenetelmä    Luontaishoito-oppi
        Lymfahieronta    Magneettihoito    Manipulaatiohoidot
        Meditaatio    Metamorfinen tekniikka    Musiikkiterapia
        Mäkelän sähköfysiologinen menetelmä    Naprapatia    Naturopatia
        NLP    Osteopatia    Polariaterapia
        Primaaliterapia    Psykologiset hoitomuodot    Psykolooginen vyöhyketerapia, PVT
        Rebalancing    Rebirthing    Rentouttamisterapiat
        Rolfin hieronta    Rosen-menetelmä    Ruokavaliohoidot
        Shiatsu    Sidekudoshieronta    Silva-menetelmä
        Symboliterapiat    Sähkömagneettikenttähoidot    Taideterapiat
        Taiji    Tanssiterapiat    Tiibettiläinen lääketiede
        Trager-terapia    Tuina-hieronta    Valohoito
        Vauvajumppa    Vesihoidot    Visualisointiterapia
        Vitamiini- ja hivenainehoito    Vyöhykehoidot    Väriterapia
        Ääni- ja ääniaaltoterapia
        -------------------

        Jäikö vielä epäselväksi?


      • kostajoo
        valmistunut kirjoitti:

        Meille kyllä opetettiin Hieronta-akatemiassa mitä nimikkeitä saamme käyttää ilman näyttötutkintoa. Koulutettu hieroja-nimikkeen saa käyttöönsä VASTA näyttötutkinnon jälkeen. Mutta ehkäpä viestin kirjoittaja tarkoitti sitä, hänhän puhui näyttökokeesta.
        JOka tapauksessa, valmiudet toimia itsenäisenä ammatinharjoittajana saa, ja niinkun sanottu, jokaisesta itsestään on kiinni, kuinka pitkälle ammatissaan itseään kehittää (näyttökokeet yms).

        Olen käynyt molemmat koulutukset. Hierontaterapeutiksi ensin sekä Toistamiseen hierontakoulun josta voin sanoa että ISG hierontaterapeuttikoulutus oli vaativampi ja antoi enemmän eväitä matkaan. Minusta hierontaterapeutitkin pitäisi hyväksyä suoraan.Sieltä löytyy päteviä opettajia.


      • arska
        Hierojaksi aikova kirjoitti:

        hinta-laatusuhteesta sanoisin sen verran, että minulla ei kertakaikkiaan ole varaa jäädä täysipäiväiseksi opiskelijaksi vaikka se opiskelun kannalta parasta olisikin. Etsin nimenomaan sellaista hierojakoulua jossa voisi opiskella työn ohessa. En yritä mennä siitä missä aita on matalin vaan elämäntilanne on tällä hetkellä se, että töissä on pakko käydä. Tarkoitus olisi hankkia hierojakoulutus ja tehdä hommaa aluksi osa-aikaisesti. Sitten jos homma tuntuu oikealta ja asiakkaitakin riittää niin sitten voisi opiskella lisää, suorittaa näyttötutkinnon ja alkaa hieromaan päätoimisesti. Kuulostaako hullulta?

        niin mutta muista että hierojaksi ei tulla yksin koulussa! käsissä pitää olla tuntuma ja sinun pitää olla sellainen ihminen itsessään joka osaa käsitellä ihmisiä!ei hierojaksi ole kaikista ei niistäkään kuin pieni osa jotka ovat heidän hienot koulut käyneet ,mutta jos ajattelet että sinusta siihen on niin eikun kurssille!jos teet hyvät työt ja asiakas pitää ja tulee uudestaan niin ei se minusta huijausta ole!


    • Tietohelpottaa

      Hei vaan kaikille.
      Valmistuin keväällä 2007 Hieronta Akatemiasta Urheiluhieronta kurrsilta joka kesti noin puolivuotta.HA ssa mennään vauhdilla ja oppimateriaalia riittää sekä omatoimisuus on kaiken A ja O.Suomeksi ja latinaksi,opiskellessamme,ei opetuksen mukana tahdo pysyä jos ei opiskele latinaa.Anatomian ja fysiologian ymmärtäminen ja opetuksen mukana pysyminen ei myöskään onnistu jollei lue ja opiskele aktiivisesti.Eri opin ahjoista valmistuvia ihmisiä on ne sitten kosmetologeja,kampaajia,lääkäreitä,heitä on eri tasoisia.Itse en ole KOULUTETTU hieroja,joka tarkoitaa etten ole antanut NÄYTTÖÄ jolloin voisin käytää KOULUTETTU HIEROJA titteliä.Se ei tarkoita etten olis saanut riittävää koulutusta toimiakseni hierojana ja ERITTÄIN HYVÄNÄ sellaisena.Teen töitä pienessä mittakaavassa eli vuosi ansioni hierojana on muutamia tuhansia euroja.En tarvitse siis alv vapautta ja HA:ssa ei silloin (nyt taitaa jo olla)ollut näyttö mahdollisuutta,mutta se ei tarkoita että Hieronta Akatemian hierojat eivät voisi antaa näyttöäja olisi päteviä.NÄYTTÖ järjestetään koulun puolesta ja maksaa ,moni vain ei tarvitse näyttö PAPERIA.Outoja kirjoituksia huijareista ....he he....Tee testi...Mene hierojalle ja jos työ on sinulle epäsopivaa ja et saa rahoillesi vastinetta....Älä mene enääää.....Huonolla hierojalla ei ole asiakkaita jos se on "huijari".Mutta monet hieronta,paikat ovat pullollaan näytön antaneita nahkan läträäjiä,jotka ovat TEON alaisia,kun silittää nahkaa voi ottaa 8-10 asiakasta päivässä.KUN opiskelin ja kävin näytön antaneella KOULUTETULLA hierojalla ja kysyin ihan perus asioita,ei hänellä ollut hajuakaan,puhuin hänelle lihaksista latinalaisilla nimillä,tipahti hieroja keskustelustamme .Hän oli käynyt Helsigissä HESOTE koulun ja toiminut 3v.Pänttää päähän et hauki on kala, hauki on kala niin muistaa sanat jonkin aikaa.EN ole antanut näyttöä ja olen valmistunut Hieronta Akatemiasta,olen ylpeä koulutuksestani ,kiitos opettajille Ismolle,Terhille ja Sunille.Pidän yllä ammatitaitoani lukemalla alan kirjallisuutta ja tietysti hieromalla,hieromaan ei OPI kuin hieromalla,oli se opin ahjo mikä tahansa,ja yksi neuvo jota annan esim asiakkailleni,kun löydät itsellesi hyvän hierojan Älä päästä irti.Urheiluhieroja.

      • väärätietoeihelpotaasiakasta

        Ilmoittaessasi maksavalle asiakkaalle että olet hieroja, olettaa asiakas ilman muuta että olet terveydenhuollon ammattilainen, jolla on viranomaisten valvoma koulutus, joka tekee työtään terveydenhuollon viranomaisten valvonnassa, jolla on potilasturvavakuutus.

        Mitään näitä asiakkaan odotuksia et puolen vuoden kurssisi jälkeen täytä. Kyllä vain sinä olet asiakkaan näkökulmasta huijari, ei siinä selittelyt kuvitelluista omista erittäin hyvistä taidoista auta.


      • arska
        väärätietoeihelpotaasiakasta kirjoitti:

        Ilmoittaessasi maksavalle asiakkaalle että olet hieroja, olettaa asiakas ilman muuta että olet terveydenhuollon ammattilainen, jolla on viranomaisten valvoma koulutus, joka tekee työtään terveydenhuollon viranomaisten valvonnassa, jolla on potilasturvavakuutus.

        Mitään näitä asiakkaan odotuksia et puolen vuoden kurssisi jälkeen täytä. Kyllä vain sinä olet asiakkaan näkökulmasta huijari, ei siinä selittelyt kuvitelluista omista erittäin hyvistä taidoista auta.

        aivan oikein ! hierojan ammattinimike on suojattu ja piste! hieron itse mutta en ole kouluja käynyt ,mutta ammatti on tullut suvussa.en kuitenkaan arvostelisi kenenkään taitoja ! työt tehdään käsillä eikä paperilla!
        onhan meillä hierottu satoja vuosia ja ei kouluja ollut.olen tehnyt tätä työtä jo yli 20 vuotta ja en ole ketään tappanut ! jos asia kiinnostaa ja on tuntumaa niin kouluun vaan!
        tv:Arska


      • osa-aikaterapeutti

        Siinäpä harvinaisen todellista tekstiä!!! Ammattitaito tosiaankin koostuu niin monesta eri osa-alueesta, että tuollainen eipäs-juupas -keskustelu kuullostaa aika naiiiiivilta.
        Terv. Latinankielinen, oppinut hierontaterapeutti.


      • Maria-Piia
        osa-aikaterapeutti kirjoitti:

        Siinäpä harvinaisen todellista tekstiä!!! Ammattitaito tosiaankin koostuu niin monesta eri osa-alueesta, että tuollainen eipäs-juupas -keskustelu kuullostaa aika naiiiiivilta.
        Terv. Latinankielinen, oppinut hierontaterapeutti.

        Hieronta-akatemian käyneet voivat halutessaan osallistua täydennyskoulutukseen, jota järjestää ainakin Savonlinnan ammatti- ja aikuisopisto http://www.samiedu.fi/

        Täydennyskoulutuskurssi alkaa aina maaliskuussa ja päättyy näyttökokeeseen lokakuussa. Opetusta on joka kolmas viikkoa to-la, kesällä on 2 kk tauko. Opetukseen voi osallistua siltä osin kuin katsoo sen itselleen tarpeelliseksi. Siis voi myös olla osallistumatta.

        Kurssi on erittäin edullinen: vuonna 2008 maksoi vähän päälle 300 euroa. Koulutusrahasto maksoi jälkikäteen ammattitutkintostipendinä 339 euroa niille tutkinnon suorittaneille, joilla oli työkokemusta vähintään 5 vuotta. Lisäksi tulevat asumiskulut Savonlinnassa, jossa yksilö lähellä olevassa asuntolassa maksoi 27 e/yö ja matkakulut tietty päälle.

        Teoreettisesti vaativin oli anatomian osuus, eli tärkeimmät luut ja lihakset todella pitää osata latinaksi. Niitä hallitsematta ei selviä näyttökokeesta.

        Upean joustava koulu, jossa opin todella paljon - uuden ammatin. Suosittelen!


      • Hierova lähäri
        väärätietoeihelpotaasiakasta kirjoitti:

        Ilmoittaessasi maksavalle asiakkaalle että olet hieroja, olettaa asiakas ilman muuta että olet terveydenhuollon ammattilainen, jolla on viranomaisten valvoma koulutus, joka tekee työtään terveydenhuollon viranomaisten valvonnassa, jolla on potilasturvavakuutus.

        Mitään näitä asiakkaan odotuksia et puolen vuoden kurssisi jälkeen täytä. Kyllä vain sinä olet asiakkaan näkökulmasta huijari, ei siinä selittelyt kuvitelluista omista erittäin hyvistä taidoista auta.

        Juu itse opiskelin siellä pahassa Hieronta-akatemiassa oikein urheiluhierojan kurssin ja kahtokees arvon immeiset oon tehnynä näitä jo päätyökseni ilman rekisteröintä jo kolme vuotta ja kun olen yhdeltä ammatiltani kuntoutuksen lähihoitaja jolla koulutukseen kuuluu hieronta niin nääs voin myydä palveluani hyvällä mielin kun on tuo valviran rekisteröinti ja turha kenenkään on tulla sepittämään näitä tarinoita"et tiedä sitä ja tota..."niinpä niin ihmiset hyvät hieronta on kosketusta ja käsillä tekemistä joka tulee sydämmestä siksi toiset osaa hieroa ilman koulutusta ja toiset ei sitten opi millään vaikka mitä papereita ois taskussa!!!Ja mitä itseeni tulee niin nuo lihakset on tullut kahteen kertaan sitten opiskeltua latinaksi kun siellä kuntoutuksen koulutusohjelmassa sitä jankutettiin joten hyvvee jatkoa jokaisen koulukunnan kasvatille ja taaplatkaa tyylillänne jokainen.....ei kiinnosta minua!!!!on sentään omakin elämä kuin kytätä mitä naapuri tekee......


      • Akateeminen hieroja

        Urheiluhierojan kanssa. Kurssin kävin ja perustin niillä opeilla menestyvän yrityksen: tyytyväisiä asiakkaita riittää ja uusia tulee viikottain. Kaikenlaisilla hierojilla olen kymmeniä vuosia käynyt, eikä laatu korreloi mitenkään koulutusnimikkeiden kanssa. Näyttötutkintoa kävin kokeilemassa, mutta siinä keskityttiin mielestäni kokonaisvaltaisen, asiakaslähtöisen hoidon kannalta epäolennaisiin seikkoihin (lue: en läpäissyt yhtä osa-aluetta). Hieronta-Akatemian koulutus riitti hyvin niin anatomian kuin fysiologiankin tietojen hallintaan. Työn ohella suoritettava aikuiskoulutus vaatii aina omaa panostusta, eikä mikään oppi tartu ihmiseen ylhäältä kaadettuna tietovirtana ilman aktiivista oppimista. Siis edelleen jatkuvaa menestystä hierontatyötään oikeasti käsillä ja sydämellä - ei paperilla - tekeville IHMISILLE!


    • ko. koulun ja

      ...sen päätteeksi suorittanut ammattinäytön. Olen erittäin tyytyväinen saamani opetukseen ja ammattinäyttö tehtiin Pirkanmaan urheiluhierojakoululle. Eli ei samalle koululle. Pääsin läpi ja nyt ei tarvi maksaa ALV töistä.
      Suosittelen.

    • koulusta kiinnostunu

      Onko kukaan käynyt suorittamassa näyttöä tuolla hieronta-akatemiassa? Kokemuksia?
      Suunnitteilla olisi tuo hieronta-akatemian kurssi ja näyttötutkinto.

      • ennil

        Ja kävin koulutuksenkin siellä. Koulutuksen aikana pitää tehdä itse paljon töitä koska se on etäopiskelua suurelta osin ja on aivan oman aktiivisuuden varassa kuinka hyvin opettelet esim. latinankieliset sanat, jotka pitää osata näytössä.
        Harjoitustöitä tehdään ihan oikeille asiakkaille. Ilman käytännön harjoitteluahan et opi hieromaan. Siitä moni purnaa, että koulu nettoaa opiskelijoiden töillä mutta pakkohan on oikeita ihmisiä päästävä hieromaan joilta saa oikeata palautetta. Jos asiakkaat välttelevät sinun palveluitasi ja pyytävät eri hierojan se on suora palaute, että opettele lisää. ;). Opettajat ovat aina lähettyvillä kun teet asiakashierontoja joten voit kysyä heti oppia ongelmakohdissa.

        Näyttö on samalla viivalla muiden näyttöpaikkojen kanssa. Sinne tulee (ainakin ennen) muualta 2näyttökokeen vastaanottajaa, jotka tarkkailevat työskentelyäsi, asiakaspalveluasi ym 2 viikon ajan. Se lisäksi teet ainakin 3 portfolioita erilaisista aiheista, kuten liiketoimintasuunnitelman, laki-, vero- ym ym tietoutta käsittelevää "esitelmää". Ei ihan simppeliä mutta hyödyllistä paneutua näihinkin asioihin jos perustat yrityksen.
        Lisäksi joudut pohtimaan terveydenhuollon etiikkaa perinpohjin.

        Näyttö ei ole läpihuutojuttu mutta se saa sinut paneutumaan uuteen ammattiisi vakavasti ja ammattimaisesti. Suosittelen. Eikä tarvi maksaa töistäsi ALVia kun läpäiset sen.

        Suosittelen. Onnea


      • dipidipi
        ennil kirjoitti:

        Ja kävin koulutuksenkin siellä. Koulutuksen aikana pitää tehdä itse paljon töitä koska se on etäopiskelua suurelta osin ja on aivan oman aktiivisuuden varassa kuinka hyvin opettelet esim. latinankieliset sanat, jotka pitää osata näytössä.
        Harjoitustöitä tehdään ihan oikeille asiakkaille. Ilman käytännön harjoitteluahan et opi hieromaan. Siitä moni purnaa, että koulu nettoaa opiskelijoiden töillä mutta pakkohan on oikeita ihmisiä päästävä hieromaan joilta saa oikeata palautetta. Jos asiakkaat välttelevät sinun palveluitasi ja pyytävät eri hierojan se on suora palaute, että opettele lisää. ;). Opettajat ovat aina lähettyvillä kun teet asiakashierontoja joten voit kysyä heti oppia ongelmakohdissa.

        Näyttö on samalla viivalla muiden näyttöpaikkojen kanssa. Sinne tulee (ainakin ennen) muualta 2näyttökokeen vastaanottajaa, jotka tarkkailevat työskentelyäsi, asiakaspalveluasi ym 2 viikon ajan. Se lisäksi teet ainakin 3 portfolioita erilaisista aiheista, kuten liiketoimintasuunnitelman, laki-, vero- ym ym tietoutta käsittelevää "esitelmää". Ei ihan simppeliä mutta hyödyllistä paneutua näihinkin asioihin jos perustat yrityksen.
        Lisäksi joudut pohtimaan terveydenhuollon etiikkaa perinpohjin.

        Näyttö ei ole läpihuutojuttu mutta se saa sinut paneutumaan uuteen ammattiisi vakavasti ja ammattimaisesti. Suosittelen. Eikä tarvi maksaa töistäsi ALVia kun läpäiset sen.

        Suosittelen. Onnea

        Mitenkäs sitten tuo työharjoittelu menee H-A:ssa? Missä välissä työharjoittelu oikein tehdään ja kuinka paljon sitä joutuu tekemään??


      • ennil
        dipidipi kirjoitti:

        Mitenkäs sitten tuo työharjoittelu menee H-A:ssa? Missä välissä työharjoittelu oikein tehdään ja kuinka paljon sitä joutuu tekemään??

        Työharjoittelu tehdään osin omalla ajalla vaikkapa iltaisin. On muistaakseni n klo 20 auki...en muista ihan varmaks. Ja sitten on aika paljon niitä opiskelupäiviä jolloin tehdään pelkkiä asiakastöitä. Ne eivät muistaakseni ihan riitä joten sitä omaa aikaa on pakko jostain repiä.
        Kiva tehdä niitä asiakastöitä kun opiskelukaveritkin on samaan aikaan "töissä". Voi samalla vaihtaa tietoja ja taitoja ja saada vertaistukea.


    • Rakennusmestari

      Kävimpä kahdella KOULUTETULLA, oli hienot diblomit kummankin seinillä.
      perkele mitä hivelyä. Vaiva ei kummentunut.
      Sitten menin ihan tavallisen kansanparantajan luo ja venytyspenkissä pääsin kuukausia vaivanneesta tuskasta.
      Että siinä teille " paperinhierojat" .

    • Koulutettu_hieroja

      Sinne näyttötutkintoon voi mennä kokeilemaan vaikka et olisi päivääkään hieronut, vaan eipä mene läpi.

    • Tyytyväinen_opiskelija

      Tiedän, että tämä keskustelu on jo vanha, mutta jos joku harkitsee kyseiseen oppilaitokseen hakemista niin tässä minun mielipiteeni:
      Opiskelen itse kyseisessä koulussa ja en voi muuta kuin kehua. Opettajat motivoituneita ja varmistavat että kaikki pysyvät opetuksessa mukana. Tottakai kotona täytyy tehdä töitä koulun eteen ja lukea, mutta niinhän se on joka paikassa. Pakollisia asiakashierontoja ei ole loppujen lopuksi paljon kun teet joka viikko vähän. Ylimäärisistä hieronnoista koululla saat nykyisin rahaa takaisin.
      Hensingin hieronta-akatemia tarjoaa myös mahdollisuuden tulla reppaamaan uuden ryhmän tunneille ennen näyttöjä ilmaiseksi. Ennen näyttöjä(kouluten hierojan tutkinto) on myös koulun oma tentti, jossa määritellään kuinka paljon luettavaa kullakin oppilaalla vielä on ja onko läpi pääsy näytöstä oletettavissa. Jos tilannen on toivoton opettaja kertoo sen kyseiselle oppilaalle ja ohjaa hänet seuraavaan näyttö ryhmään.

    • Anonyymi

      Onko kenelläkään ajankohtaista palautetta hieronta-akatemian koulutuksesta ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe