Olenko Noita?

Näkijä

Näen asioita ennalta unessa. Vaistoan tapahtumia ja minulla on musta kissa joka on tullut hulluksi. Olenkos minä noita??

29

4905

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokija

      Et ole.

    • mies

      vielä teet taikoja ja ne toimivat, niin sitten voisit olla.
      Uskoisin että voit olla ihan rauhassa tavallinen kaduntallaaja :-)

    • LunaNocturne

      Et ole noita. Todella useat ihmiset "aavistavat" asioita ennalta eikä enneunienkaan näkeminen ole mitenkään kummallista. Ja tuo kissasi ei todellakaan liity vähimmissäkään määrin noituuteen. Että olet ihan "normaali" :)

      • Näkijä

        Tietämättä tarkemmin, vastaus oli väärä.


      • LunaNocturne
        Näkijä kirjoitti:

        Tietämättä tarkemmin, vastaus oli väärä.

        Ei, kyllä minäkin näen enneunia ja aavistan asioita, enkä silti ole noita. Kysyjä tuskin tarkoitti ihan "ennustaja-tasoista" asioiden näkemistä. Tietenkin mikäli todella konkreettisesti näkisi esim. tulevaisuuteen, asia olisi eri. Tosin silloinkaan en käyttäisi termiä "noita".


      • Joukahainen
        LunaNocturne kirjoitti:

        Ei, kyllä minäkin näen enneunia ja aavistan asioita, enkä silti ole noita. Kysyjä tuskin tarkoitti ihan "ennustaja-tasoista" asioiden näkemistä. Tietenkin mikäli todella konkreettisesti näkisi esim. tulevaisuuteen, asia olisi eri. Tosin silloinkaan en käyttäisi termiä "noita".

        Kenestä voidaan käyttää termiä; -Noita?


      • LunaNocturne
        Joukahainen kirjoitti:

        Kenestä voidaan käyttää termiä; -Noita?

        Mielestäni henkilöä, joka harjoittaa magiaa kohtuullisen aktiivisesti voisi nimittää noidaksi. Ja näin ollen asioiden näkeminen ei ole noituutta.
        Taas siskoni on noita-sarjasta aiheutuneet harhat liikkeellä... *huoks*


    • Joukahainen

      Mitä se sitten oikeasti on? temppuja, loitsuja vai mieliin vaikuttamista???

      • LunaNocturne

        "Mieliin vaikuttamista" ei suosita valkoisen magian piirissä...

        Minä selittäisin magian ehkä näin: "ajatuksen voimalla tai muuten 'maagisesti' pyritään vaikuttamaan maailmankaikkeuteen ja aiheuttamaan siinä muutoksia, joita ei muutoin tapahtuisi" Jostain kirjasta olen myös lukenut saman kaltaisen kuvauksen...


      • Joukahainen
        LunaNocturne kirjoitti:

        "Mieliin vaikuttamista" ei suosita valkoisen magian piirissä...

        Minä selittäisin magian ehkä näin: "ajatuksen voimalla tai muuten 'maagisesti' pyritään vaikuttamaan maailmankaikkeuteen ja aiheuttamaan siinä muutoksia, joita ei muutoin tapahtuisi" Jostain kirjasta olen myös lukenut saman kaltaisen kuvauksen...

        Mitä mieltä olet ns. "Mustasta Raamatusta". Sitä ei taida enää netistä löytyä. Onko se "musta" vai ainoastaan "Mooseksen taika -ja henkioppi"?


      • LunaNocturne
        Joukahainen kirjoitti:

        Mitä mieltä olet ns. "Mustasta Raamatusta". Sitä ei taida enää netistä löytyä. Onko se "musta" vai ainoastaan "Mooseksen taika -ja henkioppi"?

        Joo, ei se ole mikään käänteiskristillinen eikä "saatanallinen" kirja. Tosiaan pelkkä mooseksen 6. ja 7. kirja ja henkioppi. Muutama "sinetti" joiden avulla voi kutsua tietyt demonit/henget ja pyytää heiltä palveluksia.
        Koko kirja on luultavasti saksalaisten kirjoittamaa hölynpölyä. Tai mistäs sitä tietää... En ole koskaan yrittänyt kutsua noiden sinettien avulla ketään/mitään. Enkä kyllä turhaan aijo häiritä.
        Ja en ole sitä kokonaisuudessaan netistä löytänyt... Mutta tosiaan pidän kyseistä kirjaa hieman kyseenalaisena...


      • Mielekäs
        LunaNocturne kirjoitti:

        "Mieliin vaikuttamista" ei suosita valkoisen magian piirissä...

        Minä selittäisin magian ehkä näin: "ajatuksen voimalla tai muuten 'maagisesti' pyritään vaikuttamaan maailmankaikkeuteen ja aiheuttamaan siinä muutoksia, joita ei muutoin tapahtuisi" Jostain kirjasta olen myös lukenut saman kaltaisen kuvauksen...

        "Valkoinen magia" on wiccalaista lannoitetta, samoin on lannoitetta harhaluulo, että mieli asuu pelkästään ihmisyksilön päässä. Magia on kaikkia värejä, ei ne väritkään ole mitään typeriä symboleja hyvälle ja pahalle, vaan todellisuutta, ja magia toimii todellisuuden kanssa.

        Magia ei ole muuta kuin mieleen ja mieliin vaikuttamista, omaan mieleen, muitten mieliin, maailman ja maailmojen mieliin. Aineelliseen jos tahtoo suoraan vaikuttaa, kyseessä on täydellisen täysin jästipäinen maagi, aineelliseen mielellisen välityksellä niin pelkästään tavallista hölmömpi.

        Mitä vaikuttamisesta sitten seuraa, siihen suuresti vaikuttaa se, millä mielellä vaikuttaa. Tämä on se todeksi havaittu periaate mitä wiccalaisten redekin yrittää ilmaista.


      • EagleOwl
        LunaNocturne kirjoitti:

        Joo, ei se ole mikään käänteiskristillinen eikä "saatanallinen" kirja. Tosiaan pelkkä mooseksen 6. ja 7. kirja ja henkioppi. Muutama "sinetti" joiden avulla voi kutsua tietyt demonit/henget ja pyytää heiltä palveluksia.
        Koko kirja on luultavasti saksalaisten kirjoittamaa hölynpölyä. Tai mistäs sitä tietää... En ole koskaan yrittänyt kutsua noiden sinettien avulla ketään/mitään. Enkä kyllä turhaan aijo häiritä.
        Ja en ole sitä kokonaisuudessaan netistä löytänyt... Mutta tosiaan pidän kyseistä kirjaa hieman kyseenalaisena...

        >Mutta tosiaan pidän kyseistä kirjaa hieman kyseenalaisena...

        Hieman?
        Koko kirjahan on yhtä soopaa alusta loppuun asti!
        Tässä on se kristillisten maagikkojen ongelma että kirjassa yritetään (kristinuskon)jumalan avulla kutsua demoneita sun muita ja tehdä loitsuja vaikka raamattu juuri kieltää nämä asiat.
        Ja loitsut kirjassa ovat todella omituisia...
        yhessäkin käsketään laittaa eräs sinetti maahan ja odottaa että kaikki maan alle kätketyt arteet nousisivat pinnalle.(kirjan kuvauksen mukaan tuntuisi että maassa olisi enemmän kultaa kuin multaa...)
        Ja JOKU vielä uskoo niihin juttuihin!!!


      • Anonyymi

        Itselläni mieli on todella vahva pystyn hiukan mennä muiden mieleen vaikutamaan😁👌


    • pelottaa ihan

      No varmaan olet noita.
      Noidat poltettiin ennen roviolla. Rits räts. Varo.

      • EagleOwl

        Minusta yhtään noitaa ei ole poltettu roviolla.
        (tiettävästi)
        Milloinkohan näin kävi?
        kysyn vaan...


      • EagleOwl kirjoitti:

        Minusta yhtään noitaa ei ole poltettu roviolla.
        (tiettävästi)
        Milloinkohan näin kävi?
        kysyn vaan...

        Suomessa roviolla ei ole tietojeni mukaan poltettu kuoliaaksi noidaksi tuomittuja henkilöitä, mutta useampi kylläkin mestattu (esimerkiksi Marketta Ristontytär Punasuomalainen, Marketta Pietarintytär Parkoinen, Brita Larsdotter, Valpuri Simontytär...) ja heidän ruumiinsa jälkeenpäin poltettu roviolla ja tuhka haudattu kirkkomaan ulkopuolelle.

        Keski-Euroopassa noitavainot sen sijaan olivat jo luonteeltaankin aivan erilaisia. Tunnetuin roviolla poltetuista oli ehkäpä Joanne d'Arc (lyhyt historia osoitteesta http://www.therussells.net/papers/joan/ )

        Yleisluontoisempaa tietoa löytyy osoitteesta http://www.google.fi/search?q=cache:WgluB5ukStQJ:www.cs.helsinki.fi/u/loimisto/noituus3.doc rovio noita&hl=fi


      • EagleOwl
        awyrol kirjoitti:

        Suomessa roviolla ei ole tietojeni mukaan poltettu kuoliaaksi noidaksi tuomittuja henkilöitä, mutta useampi kylläkin mestattu (esimerkiksi Marketta Ristontytär Punasuomalainen, Marketta Pietarintytär Parkoinen, Brita Larsdotter, Valpuri Simontytär...) ja heidän ruumiinsa jälkeenpäin poltettu roviolla ja tuhka haudattu kirkkomaan ulkopuolelle.

        Keski-Euroopassa noitavainot sen sijaan olivat jo luonteeltaankin aivan erilaisia. Tunnetuin roviolla poltetuista oli ehkäpä Joanne d'Arc (lyhyt historia osoitteesta http://www.therussells.net/papers/joan/ )

        Yleisluontoisempaa tietoa löytyy osoitteesta http://www.google.fi/search?q=cache:WgluB5ukStQJ:www.cs.helsinki.fi/u/loimisto/noituus3.doc rovio noita&hl=fi

        Mutta eivät ne ihmiset oikeasti mitään noitia poltelleet!
        Syytetyt olivat vain tavallisia ihmisiä joista joku ei pitänyt...


      • milla
        EagleOwl kirjoitti:

        Mutta eivät ne ihmiset oikeasti mitään noitia poltelleet!
        Syytetyt olivat vain tavallisia ihmisiä joista joku ei pitänyt...

        ... niin kyllä Suomessa (harvat) mestatut olivat yleensä ihan oikeita suomalaisia ammattinoitia, jotka olivat saaneet kuolemantuomion yleensä siitä, että olivat noituneet jonkun kuoliaaksi.


      • EagleOwl kirjoitti:

        Mutta eivät ne ihmiset oikeasti mitään noitia poltelleet!
        Syytetyt olivat vain tavallisia ihmisiä joista joku ei pitänyt...

        Tässä nyt on pohjimmiltaan kysymys siitä, uskooko (tällä sanalla tarkoitan, että allekirjoittaako noituuden olemassaolon vai ei; toisille se on itsestäänselvyys, toiset tas eivät voi sitä millään hyväksyä) noituuteen vai ei.

        Jos ei usko -no, ne olivat tavallisia ihmisiä, joista joku ei pitänyt. Huolimatta siitä, että asiakirjoissa tuomion syyksi on merkitty noituuden harjoittaminen.

        Jos uskoo -no, he olivat ihmisiä, jotka olivat tehneet (enemmän tai vähemmän) pahaa taikuutta (Suomessa sana "noituus" käsitettiin heti pahaksi, säänmanaus tai parantaminen ei ollut noituutta vaan hyväksyttävää toimintaa).

        Yleensä ne, joilla katsottiin olevan todellista valtaa (ts. hyvin taitavina pidetyt noidat) jäivät kokonaan syytösten ulkopuolelle, koska kukaan ei uskaltanut nousta heitä vastaan koston pelossa.


      • mielipide
        EagleOwl kirjoitti:

        Mutta eivät ne ihmiset oikeasti mitään noitia poltelleet!
        Syytetyt olivat vain tavallisia ihmisiä joista joku ei pitänyt...

        Niin. Nykyään "vain" vittuillaan ja juoruillaan pahansuovasti, aikaisemmin heitettiin roviolle!


      • Anonyymi

        Tiädän mutta olen ollut noita jo vuoden ja niin menen hakemaan vara luudan tänään magia on kivaa olen kuullut miten henget yrittävät puhua minun kanssa mutta en ole välittänyt , KAIKKI VOI OLLA NOITIA !


      • Anonyymi
        awyrol kirjoitti:

        Suomessa roviolla ei ole tietojeni mukaan poltettu kuoliaaksi noidaksi tuomittuja henkilöitä, mutta useampi kylläkin mestattu (esimerkiksi Marketta Ristontytär Punasuomalainen, Marketta Pietarintytär Parkoinen, Brita Larsdotter, Valpuri Simontytär...) ja heidän ruumiinsa jälkeenpäin poltettu roviolla ja tuhka haudattu kirkkomaan ulkopuolelle.

        Keski-Euroopassa noitavainot sen sijaan olivat jo luonteeltaankin aivan erilaisia. Tunnetuin roviolla poltetuista oli ehkäpä Joanne d'Arc (lyhyt historia osoitteesta http://www.therussells.net/papers/joan/ )

        Yleisluontoisempaa tietoa löytyy osoitteesta http://www.google.fi/search?q=cache:WgluB5ukStQJ:www.cs.helsinki.fi/u/loimisto/noituus3.doc rovio noita&hl=fi

        TIÄDÄN TUON kun kuulin sen niin , tiesin että minun potää mennä sinne paikalle


    • EagleOwl

      Etpä taida olla.
      Et ainakaan vielä.
      En tarkalleen tiedä mitä ei-Wiccalaiset noidat tekevät, mutta uskoisin että nuo syyt eivät kyllä riitä alkuunkaan.

      Oletko tehnyt sen eteen mitään?
      Lukenut kirjoja?
      -shamanismista
      -Wiccasta
      -vanhoista mytologioista
      -noituudesta
      -mystiikasta
      -uskonnoista
      -yrteistä jne

      Tai edes etsinyt tietoa netistä?

      Kannattaisiko tehdä asialle jotain?



      Mutta jos et itse tiedä sisimmässäsi oletko noita,
      en voi auttaa...

      ps. Tee testi: Jos olet vuoden päästä kiinnostunut noituudesta, sinulla saattaa olla mahiksia!(harva on...)

    • joku vaaaaaaaaaaaaaa

      Moikka!
      Tulin näin 7. vuotta myöhäs, mut mä näen ihmisten ajatuksia, ihan noin vain!! Mun on vaikea keskittyä, aina ennen kuin nään ne!! Olenko mä joku psykopaatti or something!!!!!!!!!??????????????????????????????????????????

      • pelle hermanni

        ongelmas on se että sä oot joku trolli


    • Anonyymi

      Ehkä en ole varma tästä tiedosta, mutta kaikki voi olla noitia

    • Anonyymi

      Jos kuulet suhinaa korvistasi sanon yhden asian
      Jos kuulet suhinaa vasemmasta korvasta niin henki yrittää puhua sinun kanssa , olen oppinut tuon , minulla on luuta jopa mutta kun on lunta vielä niin en voi harjoitella , Kaikki voi olla noitia pitää uskoa itseensä ja taikaan !

    • Anonyymi

      Tiedän tästä on aikaa noin yli 15-vuotta mutta silti ajattelin kirjoittaa tänne.
      En halua mitään että ei noitia ole olemassa ja te olette psykopaatteja. Ennen te pelkäsitte meitä henkihieveriin ja uskotte meihin 🤣 Noniin mennään nyt asiaan olen Noita tai joku en tiedä? Mutta haluaisin joltain kokeneimmilta noidilta tai joltain apua koska olen tässä noin kahden vuoden sisällä tajunnut tätä juttua ja nyt mietin että oisko aika tehdä jotain niin tässä nyt sitten odotellaan teidän noitien vastauksia. Ja loppuun en halua mitään noista tyypeistä jotka aiemmin kerroin. Ja lisäyksenä jos rupesin puhumaan näistä asioista vanhemmille 🤫 ne pistäisi mut johonkin Miele terveys laitoksen varmaan. 😬

      T. Apua tarvitseva noita tai joku sellainen. 😊

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe