Traktorimarssi - osallistuuko Karvialaisia?

uteliaselli

Lähteekö Karvialaisia maataloustuottajia MTK:n traktorimarssille ensi perjantaina? (11.03.2016 klo 11 - 15)
Ei muuta kuin yhteishenkeä peliin. Traktoreita kuorma-auton kuljetuslavetille ja Hesassa marssille.

36

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JJT-läski

      En kerkee kun tarttee vetää kylällä lintas aamuun asti,
      kylillä tavataan kukkahattuväki

      • kukkistäti

        Kas, trollikin on herännyt unestaan....


      • Toivottavasti saatanan homotrolli jäät traktorin alle.


    • sontaahesaan

      Kusi ja paskakärryt mukaan ja liemet/sonnat mannerheimintielle.

      • JJT-läski

        Kuinka saat kataisen mahtumaan säiliöösi?


      • pitäkää_puolenne
        JJT-läski kirjoitti:

        Kuinka saat kataisen mahtumaan säiliöösi?

        katainen ja urputtaja ovat ottaneet hatkat. Mutta eiköhän se riitä, että nykyinen kolmen S:n kopla saa lietteet lakeerikengilleen. Nykyinen porukka näyttää vievän leivänpalan lapsen suusta ja tuhkat pesästä...omaksi hyödykseen.


    • vhtrte

      Luulisi karvian maanviljelijöissä löytyvän sen verran yhteishenkeä, että lähtisivät sinne näyttämään mistä ruoka hesalaisten pöytään tulee. Hyvät traktorit nykyään, piankos sinne huristelee, etenkin kun polttoaineetkin saa vähennykseen-

    • Valtra_Mies_

      Joo,kyllä tässä jo ajellaan kohti Helsinkiä.30 km/h.

    • agraarikommarit

      Miten talikkokommarit voi ja kerkee marssille kun tekevät 365/7/24 "töitä"onko karja-maitotilalliset ottaneet lomittajat siksi aikaa veronmaksajien piikkiin ja lumensulamisen katsojathan ei tarvii lomittajaa,kehdataan vielä naukua miten ollaan jouduttu ahdinkoon mutta työteko ei kiinnosta mieluummin lähdetään traktorimarssille. ps .poliisit tarkistakaa millä polttoaineella siellä kommarit ajelee.

      • emäkepu

        näin on ! teatteri hommaahan tuo on kun yhteiskunta sen joutuu kustantamaan. vähän malliksi kitistään,


      • Keskustalaisiaovat

        Mihin maitotilalliset lomittajia tarvitsee?? Robotti hoitaa lypsämisen ja rehunjakokin hoituu automaattisesti.

        Yks oikaisu juttuusi. Maanviljelijät ovat järjestään Keskustalaisia, ei kommareita kuten kuvittelet.


      • menoksivain

        On se mahtavaa olla keskustalainen. Uusi traktori lypsykarjapihaton edessä, eikä tarvitse kuin tukikaavakkeet täytellä. Mukavaa on makoilla emännän vierellä ja katsoa kun lapsoset telmivät pirtin lattialla. Ei huolen häivää, eikä stressiä mistään.

        Pakkohan sitä puoluetoveri Sipilää on lähteä moikkaamaan, eihän hän omiensa anna pulaan joutua.


      • agraarikommarit
        emäkepu kirjoitti:

        näin on ! teatteri hommaahan tuo on kun yhteiskunta sen joutuu kustantamaan. vähän malliksi kitistään,

        Noniin. Seuraavana päicänä marssii joukkovoima laiskurit!


      • en_karehdi
        agraarikommarit kirjoitti:

        Noniin. Seuraavana päicänä marssii joukkovoima laiskurit!

        Ne kuule marssii jo nyt kotisoffan ja sossun väliä.

        Maanviljelijät ovat tehneen suuria miljoonien investointeja ja kaikkihan tietävät ettei niitä ole käteisellä maksettu. Pankkiin on lainan lyhennykset maksettava. Tuottajahinnat maidossa ja lihassa niin alhaalla, että niistä saadut tulot menevät karjan ruokkimiseen.
        Koko EU on vääristänyt maatalouden. Ennen viljelijä sai tulon pellosta ja maidosta/lihasta. Nyt siitä että osaa täyttää tukikaavakkeet. Tilakoot liian suuria ja navetoista tullut pelkkiä tuotantolaitoksia, maito-ja lihatehtaita.
        Muutama vuosi kun mennään ja tukien maksatus loppuu, aletaan pirstoa näitä ylisuuria tiloja pienemmiksi. Niin kuin ennen, torppariaikakaudella.


      • lähiulkomaista
        en_karehdi kirjoitti:

        Ne kuule marssii jo nyt kotisoffan ja sossun väliä.

        Maanviljelijät ovat tehneen suuria miljoonien investointeja ja kaikkihan tietävät ettei niitä ole käteisellä maksettu. Pankkiin on lainan lyhennykset maksettava. Tuottajahinnat maidossa ja lihassa niin alhaalla, että niistä saadut tulot menevät karjan ruokkimiseen.
        Koko EU on vääristänyt maatalouden. Ennen viljelijä sai tulon pellosta ja maidosta/lihasta. Nyt siitä että osaa täyttää tukikaavakkeet. Tilakoot liian suuria ja navetoista tullut pelkkiä tuotantolaitoksia, maito-ja lihatehtaita.
        Muutama vuosi kun mennään ja tukien maksatus loppuu, aletaan pirstoa näitä ylisuuria tiloja pienemmiksi. Niin kuin ennen, torppariaikakaudella.

        veronmaksajille tosi raskas taakka toi maanviljelys pelleily parempi kun istuttais pellot kasvamaan metsää. halvempaa ja parempaa lihaa maitoa ja kasviksia sekä kasvihuone tuotteita saatais ulkomailta.


      • ostan_kotimaista
        lähiulkomaista kirjoitti:

        veronmaksajille tosi raskas taakka toi maanviljelys pelleily parempi kun istuttais pellot kasvamaan metsää. halvempaa ja parempaa lihaa maitoa ja kasviksia sekä kasvihuone tuotteita saatais ulkomailta.

        Metsä ei tuota senkään vertaa kuin maatalous. Puun kasvaminen tukkipuuksi kestää 80 - 100 vuotta. Toisaalta siihenkin saa tukia, kun hoitaa taimikkoa.

        Sitähän nyt kovasti yritetäänkin, että maatalous loppuisi Suomesta.
        Tiesitkö, että pelkkä maitoketju työllistää Suomessa lähes 30 000 ihmistä? Eli mitenköhän kävisi elintarviketeollisuuden, jos maatalous loppuisi Suomesta. Maatalous on iso työllistäjä. Se ei pelkästään työllistä isäntää ja emäntää vaan myös paljon elintarvike-, koneteollisuuden ym. henkilöitä. esimerkiksi. Kun maito on tilatankissa tarvitaan maitoauton kuljettaja joka kuljettaa maidon jatkojalostukseen meijeriin. Siellä taas meijerityöntekijät jalostavat maitoa, juustoa, piimää, jugurttia, rahkaa ym. Kuljetusfirmat hoitavat tuotteet keskusvarastolle, josta se jaetaan elintarvikeliikkeisiin myytäväksi kuluttajalle.


      • tutkikaaennenkuhutkitaan

      • kääkkääk

        Ei onnistunut toi linkinsiirto. Siis alkutuotannon tukiosuus on 5% kaikista valtion tuista. Aika pieni osuus.


      • aattelehan_ite
        emäkepu kirjoitti:

        näin on ! teatteri hommaahan tuo on kun yhteiskunta sen joutuu kustantamaan. vähän malliksi kitistään,

        Tuottajahintojen lasku vuonna 2015 keskimäärin verrattuna edelliseen vuoteen:
        - E-luokan normimaidon hinta laski 15 %
        - sonninlihan hinta laski 3 %
        - sianlihan (lihasiat) hinta laski 8 %

        Mutta eipä tuo tuottajien hinnanlasku näy kuluttajilla, koska välistävetäjiä on niin monta.


      • rtgvkuycgdu

    • näistä-ei-puhuta
    • fserdferrerfgwerger

      eka milojoonan navetta koneet ja sitte ihmetellään ku homman kattavuus ei näy ku liikvillä. opetelkaa laskee

      • mahdoton_yhtälö

        http://statdb.luke.fi/PXWeb/pxweb/fi/LUKE/LUKE__02 Maatalous__06 Talous__02 Maataloustuotteiden tuottajahinnat/02_Tuottajahinnat_Maito_v.px/table/tableViewLayout1/?rxid=a1c526da-5bfc-48c3-87ad-d309654c7b75

        Ja näillä hinnoilla täytyisi maksaa se miljoonan navetta, koneet, eläinlääkärikulut, rehut, polttoaineet, sähkö ym.


      • kepulia
        mahdoton_yhtälö kirjoitti:

        http://statdb.luke.fi/PXWeb/pxweb/fi/LUKE/LUKE__02 Maatalous__06 Talous__02 Maataloustuotteiden tuottajahinnat/02_Tuottajahinnat_Maito_v.px/table/tableViewLayout1/?rxid=a1c526da-5bfc-48c3-87ad-d309654c7b75

        Ja näillä hinnoilla täytyisi maksaa se miljoonan navetta, koneet, eläinlääkärikulut, rehut, polttoaineet, sähkö ym.

        entäs ne valtavat tuet?


      • dfergt

      • kepulia

      • JJT_originaali
        kepulia kirjoitti:

        se ruoka mitään halpaa ole

        Olis se halpaa, jollei kaupat olisi ahneita ja lisäisi hintaan omaa lisää. Tuskin ymmärrät, en ala selittämään sen enempää. 1€ tuotteesta maajussi saa 39snt ja kauppa 61snt.


      • maitotyttö_22
        kepulia kirjoitti:

        se ruoka mitään halpaa ole

        Esimerkiksi Koffin 0,33 litran kolmosoluen tölkin litrahinta on 2,52 litraa. Saman oluen litrahinta “pintissä” eli 0,568 litran tölkissä on kuitenkin 5,35 euroa.

        Maitolitran saa alle eurolla.

        Eli suhteellista mikä on kallista mikä ei. Maidon hinnasta valitetaan mutta oluen ei.


      • konkurssi
        JJT_originaali kirjoitti:

        Olis se halpaa, jollei kaupat olisi ahneita ja lisäisi hintaan omaa lisää. Tuskin ymmärrät, en ala selittämään sen enempää. 1€ tuotteesta maajussi saa 39snt ja kauppa 61snt.

        Joo ja tuosta 39 sntistä pitää maksaa kaikki kulut; navetan lyhennykset, rehut, sähköt ym. Mitä palkaksi jää työpäivältä?


      • välivetoo
        JJT_originaali kirjoitti:

        Olis se halpaa, jollei kaupat olisi ahneita ja lisäisi hintaan omaa lisää. Tuskin ymmärrät, en ala selittämään sen enempää. 1€ tuotteesta maajussi saa 39snt ja kauppa 61snt.

        selitä edes se, kumpi maksaa kuljetukset sekä jalostuksen jussi 39snt vai kauppa61snt jotka tekee yht. 100snt eli 1e


      • konkurssi kirjoitti:

        Joo ja tuosta 39 sntistä pitää maksaa kaikki kulut; navetan lyhennykset, rehut, sähköt ym. Mitä palkaksi jää työpäivältä?

        Paha mieli ja 0€ tai jopa -xxx€/pv.

        Ittehän pistettiin elukat 8v sitten pihalle, kiitos EU:n säädösten. Viljelty kumminkin vielä, tosin voittoahan siitä ei saa, enemmänkin eläkkeellä olevan isäni harrastus, koska ei täälä juurikaan muuta tekemistä ole. Paitsi talvisin lumien auraus.


      • välivetoo kirjoitti:

        selitä edes se, kumpi maksaa kuljetukset sekä jalostuksen jussi 39snt vai kauppa61snt jotka tekee yht. 100snt eli 1e

        Noh joku firma joka tuotteen ostaa, kuskaa tuotteet tehtaalle omilla autoillaan (tai ostaa kuskaukset muulta firmalta), jalostaa tuotteen ja myy kauppoihin. Täten veikkaan ettei kumpikaan maksa täysmääräisesti kuljetusta, vaan kuljetusfirma ottaa kuskausrahat myydyn jalostetun tuotteen hinnasta, jonka kauppa ostaa jalostajalta.

        Jessus mikä selitys, ehkä joku ymmärtää, minä ainakin melkein :D


      • 10032016
        JJT_originaali kirjoitti:

        Noh joku firma joka tuotteen ostaa, kuskaa tuotteet tehtaalle omilla autoillaan (tai ostaa kuskaukset muulta firmalta), jalostaa tuotteen ja myy kauppoihin. Täten veikkaan ettei kumpikaan maksa täysmääräisesti kuljetusta, vaan kuljetusfirma ottaa kuskausrahat myydyn jalostetun tuotteen hinnasta, jonka kauppa ostaa jalostajalta.

        Jessus mikä selitys, ehkä joku ymmärtää, minä ainakin melkein :D

        oli niin hieno ja selventävä vastaus et sun kannattais mennä seuraaviin kunnallis vaaleihin ehdokkaaksi. hyvää kevättä sulle jjt.


      • Ei kannata, ei siälä oo päätösvaltaa yhdellä ihmisellä ja en aio tehdä mitään kurikan hyväksi :D


    • banaani.tuottaja

      Ei täällä mitään suomalaista puhdasta leipää kaivata. Afrikasta tuodaan banaaneja euron kilo.

    • niinsemielimuuuu

      Oli uhoa kusesta laakerikengille, nyt on kehua hyvistä jaloista kengissä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe