Polven kuntoutuminen tähystysleikkauksen jälkeen

Töihinkö

Olin polven tähystysleikkauksessa 10 päivää sitten, nivelrusto oli revennyt, sitä siistittiin ja puhdistettiin ja plika poistettiin. Sain sairauslomaa 12 päivää. Polvi on edelleen turvoksissa, ojentaminen ei onnistu, kyykkyyn ei pääse kunnolla ja kierrot ei onnistu vielä. Tasaisella alustalla kävely sujuu vähän ontuen vielä, liikkeelle lähdössä on kankeutta. Epätasaisella alustalla meno epävarmaa,ala- ja ylämäet tekee vähän kipeää, portaissa myös.

Onko teille muille riittänyt ortopedin kirjoittama sairausloma? Jos ei, niin oletteko saaneet lisää lomaa vai ensin töihin kokeilemaan?

Työni puolesta pitää päästä kyykkyyn ja kulkea vaihtelevissa maastoissa.

6

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

Kumpi tärkeämpää saada lomaa vai polvi kuntoon.
      On kahdenlaisia ortopedeja. Toiset haluaa leikata ja toiset hoitaa polven kuntoon ilman leikkausta. Ilmeisesti ruokavaliosi on vähärasvainen, joten nivelesi ei saa kunnollista luonnonmukaista voitelua. Tähän voitelun puutteelisuuteen ei tähystysleikkaus auta.
      itselläni on ollut samoja ongelmia. Jätin tuolloin neuvoista maidon pois, koska kuulemma maito kehittää vääränlaista kalkkia niveliin, jolloin ne rustottuu.
      Oli miten oli, niin ei ole ollut ongelmia 20 vuoteen.

• Polvi

Minua kiinnostaa myös aloittajan kysymys..

Onko sinulla tutkittua tietoa maidon poisjättämisen hyödyistä???

• viljatonruokavalio
      • Ootko_tosissas

Olet kyllä todellinen monisairas kun vikaa löytyy jokaiselle keskustelualueelle.

• Kierrukka

Täälä ei riittänyt myöskään kirjoitettu sairasloma lisää piti hakea. Tosin minulla oli kierukassa vikaa

• copypaste

Mun kokemus on yleisesti, että sairaalasta saa liian vähän sairaslomaa.

Sitten sitä pitää hakea työterveydestä lisää.

Kyllä aina pitää saada kunnolla lomaa, jotta voi toipua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3315
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3127
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2508
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      2406
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1933
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1820
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1435
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82