Miten paine-ero mitataan KTS tuloventtiilistä jossa on ilmanohjain?
Paine-eron mittaaminen kts vent. ilmanohjaimella
6
539
Vastaukset
- BauHerr
Mikromanometrillä asettamalla pilotputki kohtaaan, jonka löydät asennusohjeista.
Onko tämä joku kompakysymys? Tuntuu nimittäin hiukan omituiselta. - ktsventtiili
Tarkennus. Ilman ilmanohjainta KTS-venttiilin paine-eron mittaus esim 4 eri suunnasta ja niistä keskiarvo. Tämä keskiarvo neliöjuureen ja kerrotaan k-arvolla (taulukosta)= L/min.
Kun venttiilissä on ilmanohjain niin paine-eron mittaus hieman muuttuu koska ohjaimen puolelta ei saa tietenkään järkevää tulosta.
Mitataanko vain siltä puolelta johon se on suunnattu esim 180 astetta kolmesta kohdasta?- mitannujoskus
Sille ilmanohjaimelle on kertoimet erikseen. Mitataan kolmesta kohdasta.
Kuinka tarkat tulokset noilla saadaan... no hmm, joo hyvä tulee....
- BauHerr
Voit tietysti kokeilla kartiolla tai huppumittarilla.
Jotta mittaus olisi tarkka, pitäisi hupun/kartion olla tooooodellla pitkä.
Meille perfektionisteille tämä maailma on julma.
Ehkä kuitenkin kannattaa ottaa vain niitä pilotin keskiarvomittauksia. Vuodenaika (ulkolämpötila) vaikuttaa kuitenkin käytännössä niin paljon, että hifistely on laskettava ajanvietteeksi. - Strat.tera
Mittauskoukkua ei ohjainlevyllä olevassa KTS-venttiilissä saa kuin puhallussuunnassa paikalleen. En ole huomannut merkittävää eroa mittauspaikan vaihtamisella. Kun mennään 10pa:n paine-eron alle, niin vaihtelulla alkaa olla tulokseen merkitystä. merkkkaan silloin karkean keskiarvon.
- säätäjämestari
Kannattaa muistaa myös mitata se venttiilin avaus neljästä kohdasta, ettei vaan ole lautanen vinossa 0,1 mm saattaa vaikuttaa k-kertoimen suuruuteen, varsinkin suuntaus levyä käytettäessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351