olen kiusattu joka tarvitsee apua

kiusattu03

Mie oon kuutos luokalla oleva tyttö, jota on kiusattu kolmosluokalta asti. Suurin syy kiusaamisen alkamiselle on se, että kun vaihdoin luokkaa mun kaikki kaverit meni toiselle luokalle. Nyt mulla on kavereita mutta kiusaaminen ei ole loppunut. Se on vain pahentunu mua tönitään ja haukutaan koulussa. Itken itseni usein uneen ja joskus saatan valvoa koko yön koska mietin vaan mikä mussa on vikana. Onko sua kiusattu ? Jos on niin voitko antaa vinkkei?? Olen ihan alamaissa tällä hetkellä tarvitsen neuvoja

21

1084

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei.kannata

      Sen kanssa on vaan opittava elämään. Kiusattiinhan minuakin 9 vuotta putkeen joka päivä.

    • yksheppu

      Mitäpä jos menisit poliisille kertomaan? Saisit kiusaajat liriin.

    • VitunKiusatyt

      Mua hakattiin ennen joka päivä verille ku olin 7. Luokalla. Hajotti mun puhelimen useasti, tönäsi ruokalassa ruuat lattialle, tönäsi portaissa, löi kasvoihin, töni pyörällä ojaan, potki munille, haukkui umpihomoksi, tytöt nauroivat tolle kaikille, mutta silti selvisin siitä kaikesta. Onhan minulla yhä kuitenkin noita paniikkikohtauksia, mutta muuten kaikki hyvin. Nämä kaikki loppui kunnes pääsin ylä-asteelta pois.

      Kannattaa sinun vain kertoa vanhemmille tosta, sillä pojat ovat vitun nössöjä jos kertoo vanhemmille. He saavat silloin turpiin 100 kertaa kovempaa.

    • Moi,
      Toivottavasti voit puhua asiasta koulukuraattorisi tai kouluterveydenhoitajasi kanssa. Kiusaaminen täytyy pysäyttää.
      Halutessasi voit kirjoitella myös meille:
      [email protected]

      Yhdessä meissä on voimaa! Tsemppiä!

      • 15v-tyttö

        Mua kans kiusattii jossain just kutos ja seiskaluokalla. Nykyään oon ysiluokal ja kiusaus on loppunu. Meit oli useempi joita kiusattiin nii mentiin siis ihan koulukuraattorille. Kuraattorista ja opettajista ei kyl ollu meille sillon mitää apuu ne vaan teki jutusta isomman ja pahemman, mutta oli siinä silti joku juttu joka sai kiusauksen loppumaan. Neuvoja siinä että älä välitä tai jos joku haukkuu sua nii ota se vaa sillee et kino tai heitä siihen jtn läppää koska yleensä kiusaajat valkkaa ne heikot lenkit koska tietää että saa niitä kiusattuu. Joten jos olet vahva nii kiusaus saattaa jopa loppua kun välität kiusaajalle/kiusaajille ettei sua vois vähempää kiinnostaa niiden jutut niin ne voi jättää sut rauhaa. Ja jos huomaat että muitakin kiusaavat sama henkilö/henkilöt voit mennä heille juttelemaan ja saat tukea muilta.
        Ja voin sanoo että sussa ei oo mitään vikaa määki aattelin ennen niin mutta nykyään oon tosi vahva ihminen ja osaan hoitaa tilanteen jos joku koittaa alottaa jotain kiusausta et se kiusaus vahvisti mua.
        Tsemppii sulle laittele viel viestii jos on jtn


      • Ammattikasvattaja

        Kiva huomata, että ammattilaiset (kuten tuo Netti-Saapas) partioi myös täällä Suomi24:ssä! Kiitos Teille siitä! Teette mahtavan tärkeää työtä!


    • marizei

      Ekaksi sussa ei ole mitään vikaa,tokaks ne kiusaa koska kadehtii,kolmanneks älä anna periksi niille.Jos sul on kavereita siel koulussa nii eiks ne voi puolustaa sua?Tee sille kiusaajatyypille selväksi et se on kiusaaja ja et hyväksy sellasta kohtelua.Puolusta itsees ja sano takasin niin et kiellät päättäväiseti kaiken paskan mitä sieltä niskaan suoltaa ja ne saa sen oman lokansa naamaan.Sit tahallisesta tönimisestä voi marssia reksille ja kiusaaja joutuu puhutteluun.Älä anna kiusaajalle sitä mahollisuutta et se voittaa sillon se vaan nauttii olostaan kun näkee jonkun kärsivän.Toivon sulle rohkeutta toimia ja iso voimahali:)

    • Kdj

      Hei! Voiko sulle tulla juttelemaan jossain?

    • ClintEastwood3

      Tee niinkuin Clint Eastwood ois tehnyt. Tai Chuck Norris.
      ;-) Voimia

    • zffbddkkd

      Käsite koulukiusaaminen on tosiasioiden salailua. Kyseessää on koulurikollisuus. Kiusaajat eivät ole mitään pojat-ovat-poikia-vintiöitä. He ovat yksinkertaisesti rikollisia.
      Joten lopetetaan puhe kiusaamisesta ja aletaan puhua rikollisuudesta. Kaikenlaiset veltot rehtorit ja ymmärtäjät suosivat tätä rikollisuutta. Jos täällä Suomessa olisi jonkinlainen järjestys, niin kiusaajat lähtettääisiin koulukoteihin. Nyt heitä vaan silitellään.

    • P16Koulukiusattu

      Minut kiusattiin äärimmäisen paljon ala-asteella. Minulla ei ollut kavereita, olin aivan yksin, kaikki antoi zero fucks minusta. Mua on hakattu, pilkattu, uhkailtu, syrjitty jne. Minulle tämä paine vaan kasvoi ja kasvoi, jossain vaiheessa olin yrittänyt tehdä itsemurhan. Mutta onneksi epäonnistuin siinä.

      Olen nykyään 16-vuotias itsevarma ja vahva teinipoika. Neuvoksi sanon, että ÄLÄ IKINÄ ja kiusaamis-asiasta yksin. Se on pahin virhe minkä tein ja mä häpeän sen joka päivä. Kerro vanhemmille, kuraatorille, opettajalle tai jollekkin luotettavalle kaverille tai aikuiselle.

      Tämä on vaan kestettävä. Se mikä ei tapa tekee sinusta vahvemman. Tämä tulee vahvistamaan sua, joten jatka taistelemista. Mutta älä itse ala kiusaamaan. Se vaan pahetaa asioita. Jos minä ja moni muu selviää tästä, niin kyllä sinäkin.

      Pysy vahvana! -S

    • kiusattumyös

      Kerro edes jollekkin sun kaverille, tai vaikka koulupsykologille jos sellainen on. Mua kiusattiin koko yläaste henkisesti ja fyysisesti, en ite ikinä kertonu koulun työntekijöille koska tiesin et se olis pahentunu siitä. Mua tönittiin käytävillä, huudeltiin kaikkea mahollista, kerroin läheisimmille kavereille siitä ja ne autto jaksamaan sen läpi. Älä päästä tota liian pitkälle, terv minä jolla se jatku mielenterveydenhäiriöön asti. Ja muista et sussa ei oo mitään vikaa, kiusaajissa on. Voimia

    • ParasNeuvoSinulle

      Entisenä rankasti koulukiusattuna neuvon sinua EHDOTTOMASTI toimimaan seuraavasti:

      Koveta itsesi ulkoapäin, älä näytä KOSKAAN häivähdystäkään mielipahastasi, opettele IGNOORAAMAAN JA NOLAAMAAN kiusaajat ja opettele myös kotona tapoja puolustautua eli keksi loukkaavia haukkumasanoja, harjoittele peilin edessä kehonkielesi muuttamista, valmistaudu uhkaamaan kiusaajia tarvittaessa!

      Kiusaajat valitsevat kiusatun sillä perusteella, että kiusattu on KILTTI, HYVÄNTAHTOINEN, EPÄVARMA, HUONOITSETUNTOINEN, HIEMAN ERI TAVALLA AJATTELEVA JA EHKÄ MUUTENKIN ERILAINEN. Kiusaajat ovat siis suurisuisia mätiä ihmisenalkuja, jotka tulevat isolla todennäköisyydellä työelämässäkin jatkamaan kiusaamista ja muiden ihmisten raivaamista tieltänsä. Kiusatut taas puolestaan ovat usein lahjakkaita, herkkiä ja positiivisella tavalla joukosta erottuvia yksilöitä.

      On ÄÄRIMMÄISEN tärkeää, että et milloinkaan näytä kiusaajille kuinka kiusaaminen loukkaa sinua. Älä IKINÄ itke kiusaajan nähden. Älä poistu nopeasti tapahtumapaikalta. Älä kävele hartiat lytyssä sivuillesi epävarmasti vilkuillen.

      Jos kerrot kiusaamisesta vanhemmillesi pyydä heitä ehdottomasti olemaan puuttumatta asiaan, sillä VANHEMPIEN PUUTTUMINEN KIUSAAMISEEN PAHENTAA TILANNETTA. Vanhemmat eivät osaa hoitaa puuttumista oikealla tavalla. Kiusaajien vanhemmille tai opettajalle soittaminen EI AUTA. Kiusaajaa ITSEÄÄN pitää lähestyä ja pelotella, kunnolla, silloin kun hän on yksin!

      Niin pahalta kuin se tuntuukin, itke vasta kotona, mutta älä koskaan syytä itseäsi kiusaamisesta. Kiusaajat ovat heikkolahjaisia ääliöitä, jotka eivät kykene sietämään erilaisuutta tai itseään parempia ihmisiä. Kiusaajissa on paljon vihaa, jota he purkavat keneen tahansa riittävän haavoittuvaan ihmiseen. Vika ei ole koskaan kiusatussa, mutta kiusatun TÄYTYY OPPIA kiusaajan tavoille eli PUOLUSTAUTUMAAN.

      Kun kohtaat kiusaamista (nimittelyä, juoruilua, matkimista, tavaroiden rikkomista, lyömistä) ÄLÄ JÄÄ UHRIKSI, vaan NÄYTÄ KIUSAAJALLE, että sinuahan ei kiusata!
      Hauku kiusaajaa oikein nöyryyttävästi, pane hänestä liikkeelle noloja juoruja, matki oikein huvittavasti hänen omaa tyhmää käytöstään ja ääntään, riko hänen omaisuuttaan, töni ja uhkaa lyödä tai jopa lyö takaisin, jos tarve vaatii!

      Kun haukut kiusaajaa, hauku aina itsevarmasti ja kovaäänisesti niin, että kaikki kuulevat. On erittäin tärkeää, että naurahdat kevyesti ja välinpitämättömästi päälle ja näytät vielä hymyillen keskaria! ÄLÄ KOSKAAN huuda paniikissa tai selvästi loukkaantuneena, HILLITSE kaikki tunteesi tuossa tilanteessa! Älä anna kiusaajalle siitä iloa, että hän sai loukattua sinua!

      Tärkeintä on siis oppia hallitsemaan omat tunteet ja reaktiot.

      Harjoittele kotona sitä miten voisit vaikuttaa vahvemmalta ja välinpitämättömältä. Sinun on kiusattava kiusaajiasi takaisin eikä se onnistu, jos et harjoittele tilanteita etukäteen.

      Opettele kulkemaan AINA, KAIKISSA TILANTEISSA selkä suorassa. Kävele kevyesti ja vaivattomasti, kuin vailla huolen häivää! AINA! Vaikuta iloiselta ja virkeältä, älä välttele mitään paikkoja tai mitään ihmisiä. Kuvittele ovasi KUNINGATAR! Sinulla on VALTA JA OIKEUS liikkua koulussa miten haluat eikä sinun tarvitse välittää kiusaajistasi OLLENKAAN. Ajattele kiusaajat vaikka ALASTOMINA ja vihaisina pikku paskiaisina kun he kiusaavat sinua, ja naura sitten tälle mielikuvalle oikein halveksivasti!

      Älä välitä kiusaajistasi ollenkaan, ikinä. Liiku missä ja miten haluat, mutta älä anna kiusaajille MITÄÄN huomiota! IGNOORAA nämä surkimukset TÄYSIN! Älä katso heitä kohti, kohtele heitä kuin ilmaa, ylimielisesti. Älä kuitenkaan välttele heitä hermostuneena, vaan yksinkertaisesti ja itsevarmasti NÄYTÄ HEILLE KAAPIN PAIKKA: He eivät merkitse sinulle mitään, he eivät ANSAITSE huomiotasi!

      Olet nyt herkässä iässä, yläasteelle meno odottaa. Sinulla on kaikki mahdollisuudet kääntää kortit toisinpäin, kunhan TEET TYÖTÄ asemasi eteen. Koululuokissa on AINA suosittuja ja vähemmän suosittuja, toisten asema on parempi kuin toisten.
      Olen nyt rehellinen: Et ehkä pääse kiusaamisesta HETI eroon, mutta ajan kanssa tilanteesi alkaa helpottaa ja alatkin saada uusia mukavia kavereita. Tällä hetkellä on tärkeintä, että vahvistat omaa itsetuntoasi ja pelotat kiusaajiasi ja annat itsestäsi iloisen, henkisesti ja fyysisesti vahvan ja sanavalmiin kuvan!

      Kun annat tällaisen kuvan itsestäsi kiusaajat vähitellen lopettavat kiusaamisen, koska eivät saa sinulta enää itkunsekaisia ja hermostuneita reaktioita sekä myös siksi, että he pelkäävät sinua eivätkä enää tiedä miten menettelisivät kanssasi.

      Yritä seurata luokkalaisiasi tarkkaan, ota selville mistä he ovat kiinnostuneita ja mitä he harrastavat. Hanki itse samanlaisia harrastuksia ja kerro pitäväsi juuri samanlaisista asioista! Sinun ei tarvitse pitää niistä, kunhan ESITÄT että muiden luokkalaisten kiinnostuksen kohteet kiinnostavat myös sinua! Kuuntele mitä luokkalaiset puhuvat itsestään ja elämästään sinulle.

      Jatkuu...->

      • ParasNeuvoSinulle

        Jatkuu... ->

        Ole kiinnostunut heidän ajatuksistaan ja osoita se. Ole reipas ja hyväntuulinen, saa luokkalaiset nauramaan iloisesti, auta heitä aina SILLOIN TÄLLÖIN koulutehtävien parissa, mutta älä tee koskaan mitään heidän puolestaan.
        Ole vain ystävällinen, mutta älä anna luokkalaisten käyttää sinua hyväksi! Seuraa millaisiin vaatteisiin luokkasi suositut tytöt pukeutuvat ja hanki samanlaisia. Pidä huolta hygieniastasi ja pukeudu vain trendikkäisiin ja mukaviin vaatteisiin, joissa viihdyt.

        Liity Facebookiin HETI kun täytät 13 ja tee sinne oikein kiva sivu itsestäsi! Ota hauskoja ja nättejä kuvia PALJON, kaikesta mitä teet päivän aikana. Kirjoittele myös mitä olet puuhaillut. Anna Facebookissa aktiivinen ja kiva kuva itsestäsi ja kerää niin paljon kavereita kuin mahdollista. Tämä sinun on erityisen tärkeä tietää nyt kun olet menossa yläasteelle! Yläasteella luodaan tärkeimmät kaverisuhteet jatkoa ajatellen ja Facebook ym. sosiaalisen median sivustot ovat todella, todella, todella tärkeitä paikkoja luoda ystävyyssuhteita ja ylläpitää positiivista mielikuvaa itsestä!

        Suosittelen, että alat etsiä kavereita myös luokkasi ja ehkä jopa koulusi ulkopuolelta. Osallistu vaikka eri leireille ja harrastustunneille, missä tapaat muita nuoria. Ole myös tiiviissä yhteydessä sukulaisiisi, kuten isovanhempiin, täteihin ja setiin ja SERKKUIHIN.
        Kun siirryt yläasteelle yksi loistava idea on ryhtyä TUKIOPPILAAKSI eli tukariksi. Tukarit auttavat muita oppilaita ja ovat heidän tukenaan. Tukareilla on omia kokouksia ja leirejä, opettajat arvostavat heidän työtään. Tukarit ovat yleensä mukavia ja pidettyjä nuoria eivätkä kiusaa, saat heistä heti monta kaveria! Kukaan ei myöskään uskalla kiusata tukioppilasta! Saat paljon hyvää kokemusta ja itseluottamusta tulevaa elämääsi varten, jos ryhdyt tukioppilaaksi. Olin itse tukioppilaana ja kaikki ryhmäni tukarit olivat tosi kivoja ja sain heistä kavereita!

        Muista, että kiusaamisesta eroon pääseminen kestää aina jonkin aikaa. Se ei tapahdu yhdessä yössä. Jos olosi on oikein paha, esim. itket yöllä itsesi uneen ja pelkäät kouluun menoa, niin MUISTA AINA, AINA, ETTÄ TILANTEESI TULEE PARANEMAAN. Koska se tulee, kunhan toimit kuten olen neuvonut! Koulu voi nyt tuntua kamalalta, mutta kunhan kasvat aikuiseksi ymmärrät KUINKA PIENIÄ JA MITÄTTÖMIÄ RÄKÄTTÄJIÄ KIUSAAJAT OVAT.

        Lapsena ja nuorena voi olla hankala saada asioihin etäisyyttä ja tajuta kuinka naurettavia ja voimattomia kiusaajat todellisuudessa ovat, vaikka niitä olisi koko luokka tai koulu kimpussa. Yritä ymmärtää, että kiusaajat ovat tyhmiä, katkeria, ilkeitä, epävarmoja ja epäkypsiä nassikoita, jotka yrittävät kiusaamalla toisia varmistaa oman asemansa koulussa!

        Ymmärrä, että heidän sanansa ja tekonsa eivät oikeasti liity sinuun, kiusattuun, mitenkään. Ymmärrä, että he kiusaavat ketä tahansa vain pystyvät kiusaamaan! Ymmärrä, että lukio- tai ammattikouluiässä ja aikuisena sinä katsot tätä kaikkea taaksepäin ja hymähdät, että kylläpä ne kiusaajat olivatkin typeriä, säälit heitä ehkä vähän ja mietit, että mitenköhän niillä onnettomilla nykyään meneekään.

        Kun kiusaaja haukkuu sinua, solvaa häntä takaisin esim. näillä nimityksillä:

        - Ruma, rumilus, ällötys, kuvotus, friikki, paskanaama, persenaama, räkänaama, räkäaivo
        - Läski, paksukainen, ihrakasa, punkero, pontso, tankki, läskiperse, lättäperse, leveäkuljetus, riipputissi, läskiutare, valas, sika/possu/porsas/emakko/kärsäkäs, lehmä/nauta, norsu, virtahepo
        - Horo, h*ora, l*tka, katuh*ora/l*tka, narttu, luuska, horop*llu
        - Tuhkamuna, tuppikulli, k*rpänaama, prinssinakki, tyttö/neiti (pojasta), runkkari
        - Juntti, tyhmä, hullu, nynny, äpärä, reppana, ressukka, vajukki/vajaa, pelle jne.

        Tämä on juuri kiusaajien itsensä sanastoa! On tärkeää, että käytät erityisen RUMAA kieltä! Kannattaa myös yhdistellä eri solvauksia ja SILLOIN TÄLLÖIN myös maustaa niitä kirosanoilla (mutta ei aina, ei liikaa), jotta viesti menee paremmin perille. Esim. "V*tun läski nauta (turpa kii)", "mee pois mun eestä paskanaama", "s**tanan pelle tapa ittes", "v*tun vajukki", "oot ihan s**tanan ruma", "meepä reppana v*ttuun siitä", "h*lvetin emakko röhröh", "äläpä koske muhun tuhkamuna/friikki" jne. vaihtoehtoja on LUKEMATTOMIA!

        Tärkeintä on, että loukkaat kiusaajaasi mahdollisimman pahasti. Haukut häntä pokerinaamalla ja kuuluvaäänisesti. Nolaat hänet täysin. Teet hänet epävarmaksi itsestään ja ulkonäöstään ja elämästään. Itsemurhaan kehottaminen voi kuulostaa rankalta, mutta SE ON JUURI KIUSAAJIEN YLEINEN TAKTIIKKA, JOTEN KÄYTÄ SITÄ, ET KADU! Lyö huutelijat ja tönijät maanrakoon sanoillasi! Heidän täytyy tuntea itsensä TÄYSIN arvottomiksi, muuten he EIVÄT HILJENE ja lopeta.
        Joten "tapa itses", "sut pitäis tappaa", "kuolisitpa", "etpä heräis enää seuraavana aamuna", "vetäisitpä itses hirteen", "tapettaispa sut", "maailma olis parempi ilman sua", "etpä olis koskaan syntynyt" jne. ovat AIVAN sallittuja kommentteja kiusaajia kohtaan!


    • ParasNeuvoSinulle

      Jatkuu...->

      Tässä tosiaankin oli sinulle nyt aika paljon jo neuvoja lähteä parantamaan asemaasi koulussa. Toivon sinulle kaikkea hyvää äläkä välitä niistä "vajukeista lehmistä ja äpäristä", jotka sinua ovat nyt kiusanneet! Usko tulevaisuuteen ja panosta nykyhetkeen! Raivaa kiusaajat tieltäsi ja usko itseesi, aina! Olen itse pahimman mahdollisen kiusaamisen kokenut ja nykyään jo lähemmäs kolmekymppinen aikuinen, joten tiedän mistä puhun ja tiedän mitä kiusaajat pelkäävät, oman lääkkeensä maistamista!

    • nim.PekkaSaarela

      Hei, muille kertominen voi monesti vain pahentaa kiusaamista joten ole vain oma itsesi ja hakkaa kiusaajasi paskaksi niin uskon kiusaamisen loppuvan siihen paikkaan. Toivottavasti neuvoistani oli apua ja tsemppiä!

    • eiPuututaJolleiTiedetä

      kerro tukareille tai opettajalle.

    • exkiusattu99-tyttö

      Kannattaa miettiä tarkkaan mitä teet, opeille, vanhemmille tai muille sellaisille kertominen kun ei ollenkan aina paranna tilannetta, pahimmillaan se jopa vain pahentaa. Vanhemmat ja koulun henkilökunta kun ovat aika kyvyttömiä saamaan kiusaamista loppumaan. Mieti vaikka että mitä sellaista he edes voisivat tehdä että kiusaaminen loppuisi? En sano etteikö siitä voisi olla apua mutta riski siinä kuitenkin on... Tiedän kyllä että on tärkeää että sinulla on joku jolle puhua näistä asioista ja että tuollaisessa tilanteessa sitä haluaa käyttää kaikki mahdolliset keinot jos vain kiusaaminen niillä loppuisi. Tiedän kokemuksesta kuinka vaikeaa teini-iässä varsinkin on kiusaamista kestää. Uskot varmaan kun sanon ettei ole olemassa mitäään varmaa tapaa saada kiusaamista loppumaan, eikä tässä, varsinkaan näin ulkopuolisena osaa kuin vain yrittää lohduttaa ja parhaan osaamisensa mukaan neuvoa. Et ole yksin, jospa se lohduttaisi. Monet muutkin ovat tuollaisista ajoista selvinneet, toisille siitä toki jää pahemmat arvet ja toiset toipuvat täysin. Joskus tuokin elämänvaihe on ohi. Älä anna sen pilata loppuelämääsikin, pidä itsestäsi huolta ja muista aina olevasi arvokas, rakastettava, hieno ihminen kiusaajien teoista huolimatta. Pysy vahvana! Tsemppiä, ei ole helppoa, mutta kyllä se joskus helpottaa! <3

    • apua22

      Kerro vanhemmillesi tai opettajallesi. Vika ei ole sinussa.

    • Anonyymi

      Hei, Minä voin auttaa sinua! Olen miehinen mies. Kiusaamiseen on olemassa numero 1 Miehinen ohje, joka toimii myös Tytöille: Kiusatun on Vastutteva kiusaamista !
      Kuinka tämä tapahtuu ? Keinoja on ainakin 4 kappaletta:
      1) Kannattaa mennä Judo tai Aikodo kouluun. Siellä oppii torjumaan nyrkin lyöntejä Pehmeästi
      2) Mene Kuntosalille nostamaan puntteja kasvattamaan Lihaksia. Kiusaajat pelkää lihaskimppuja.
      3) Liittoudu jonkun vahvan ja Ison kaverin kanssa. Hän suojelee sinua
      4) Ole ulkona Opettajan tai jonkun aikuisen lähellä, heidän egokenttä suojelee myös sinua

    • Anonyymi

      Jos joku kiusattu tarvii apua kiusaamisen lopettamiseen järeitä keinoja käyttämmällä heitä koodii [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe