Mielipide nimestä Gerda

tulevaäiti

Törmäsin tälläiseen nimeen joskus netissä ja se jäi päähäni kummittemaan. Nyt odotan esikoistytärtäni. Onko Gerda aivan liian erikoinen suomalaiselle lapselle? Mielestäni se kuulostaa aika kauniilta. Tämä on siis vasta harkinnassa. Mitä teillä tulee mieleen nimestä?

7

656

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gertrud1934

Vanha saksalainen rouva,hieno hattu päässä,puuholkkinen pitkä tupakka palaa rouvan kädessä,upeat vaatteet sekä korut,nainen katsoo kameraan,kuva vuodelta 1934. Tämä tulee mieleen nimestä Gerda.

• suomenruots

Gerda Ryti (presidentti Risto Rytin vaimo); ihan persoonallinen nimi.

Gerda Emilia

Samatyyppisiä: Dorotea, Fransiska (Fran), Greta, Clara, Frida

• Ridu

Hieno vanha nimi mutta riippuu sukunimestä sopiiko se.

• Jneee

Samaa mieltä kuin Ridu-nimimerkki. Sukunimen tulisi sopia etunimeen. Tavalliset suomalaiset -nen päätteiset sukunimet sopivat parhaiten perinteiseen suomalaiseen etunimeen.

Gerda on napakka, vahva nimi ja yksi vanhoista nimistä, joista pidän.
      Gerda Alisa, Gerda Amalia, Gerda Sanelma, Gerda Sylvia, Gerda Selina, Gerda Elisabet, Gerda Eleonora, Gerda Johanna, Gerda Linnea,
      Gerda Matleena, Gerda Malin, Gerda May Elisabet, Gerda Fia Olivia, Gerda Teodora, Gerda Ulrika, Gerda Ester..

• Ruotsinopettajatar

Mitenkähän moni osaa ääntää tämän nimen oikein? Siis Jäärda tjsp. Moniko osaa kirjoittaa sen oikein kuullessaan ääntämysasun.

• itseyksinäistävm60

Eipä ole koskaan tullut mieleen, että sen voisi muuten lausua, kuin Jäärda. Ja kirjoittaakin sen silti osaan. Olen muutama päivä ennen tämän ketjun aloittamista tarjonnut tätä johonkin toiseen nimikyselyyn mukaan.
      Gerda on kaunis nimi, mutta jos sukunimenä on joku muhonen/pöyhönen/horttananainen, niin valitsisin jonkin toisen nimen varsinaiseksi etunimeksi.

• Kauniimmaltakuulostaa

Kauniimpi, kun lausuu Gerdan, miten se kirjoitetaankin.
      Esim Monan lausuisin Suomessa Mona; en Muuna.
      Nikolas samoin; en Nikkolas kutenruotsalaiset lausuu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1360
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      76
      1320
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      853
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73