Mites se maahantuonnin lopetus?

Renutin

Meinaan vaan, että huhuttu on kovasti, mutta uutta mallia tulee kovasti ainakin markkinoille. Uusi Megane, Talisman, Scenic ja Grand Scenic ja Kadjaria isompi citymaasturikin on tuloillaan. Jotta mihin perustuu maahantuonnin lopetushöpinät, eikö näillä tehdä kauppaa?
Ja jotkut vielä väittävät Renun olevan konkurssikypsä! Että sellainen firma sitten tuo uutta kalustoa markkinoille...

14

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koikkalainen1
      • autonainen

        Renaultilta tulossa uutuuksi nyt useita. Johan tuo onkin tarpeellista uusiakkin. Saadaan yhtäläinen linja laadussakin. Rapeita ranskalaisia.


      • tilastoanalyytikko
        autonainen kirjoitti:

        Renaultilta tulossa uutuuksi nyt useita. Johan tuo onkin tarpeellista uusiakkin. Saadaan yhtäläinen linja laadussakin. Rapeita ranskalaisia.

        Rapeita ovat, laatu vastaa kait jotakin 80-luvun Samaraa eli paikat repsottaa, sovituksen osissa sinnepäin, aina saa olla pajalla milloin mistäkin murheesta ja nyt Renussakin on turbokoneet, niin tietäähän sen miten käy, Volkkari on siitä esimerkki.
        Jännää, että Renulta tulee "uusia" malleja noinkin paljon. No, nehän on Renun merkillä varustettuja Nissaneita kaiketi suurin osa, sivistyneissä maissa merkki on Nissan ja meille sitten Rellu. Eikä ole Nissan saanut Rellukan laatua ylöspäin, jotta ei kai se maahantuonnin stoppi nyt kaukana ole, eihän noita myydä juuri ollenkaan Suomessa ja liekö sitten muualla sen paremmin, jotta ihan hyvin Nissan voi luopua koko Rellusta eli siihen loppuisi Rellun taru.


      • pieleenmeni
        tilastoanalyytikko kirjoitti:

        Rapeita ovat, laatu vastaa kait jotakin 80-luvun Samaraa eli paikat repsottaa, sovituksen osissa sinnepäin, aina saa olla pajalla milloin mistäkin murheesta ja nyt Renussakin on turbokoneet, niin tietäähän sen miten käy, Volkkari on siitä esimerkki.
        Jännää, että Renulta tulee "uusia" malleja noinkin paljon. No, nehän on Renun merkillä varustettuja Nissaneita kaiketi suurin osa, sivistyneissä maissa merkki on Nissan ja meille sitten Rellu. Eikä ole Nissan saanut Rellukan laatua ylöspäin, jotta ei kai se maahantuonnin stoppi nyt kaukana ole, eihän noita myydä juuri ollenkaan Suomessa ja liekö sitten muualla sen paremmin, jotta ihan hyvin Nissan voi luopua koko Rellusta eli siihen loppuisi Rellun taru.

        "Nyt Renussakin on turbokoneet"

        Ollut jo 7 vuotta. Hyvin kestävät.
        Renu on myös suurimpia diesel-valmistajia Euroopassa. Se on myös suurin tavara-autovalmistaja Euroopassa. Renault-konserni on 4. suurin autovalmistaja koko maailmassa.

        Pelastustoimet meni muuten niin päin, että Renault osti talousvaikeuksissa olleen Nissanin osakkeita vuosituhannen taitteessa. Renault omistaa Nissanin osakkeista noin puolet, Nissan vastaavasti Renusta muutaman prosentin. Renaultin johtaja Carlos Ghosn johtaa nykyään myös konsernin Nissan-divisioonaa. Synergia etuja ja yhteisellä hallitusta käyttämällä kaksi konsernia hyötyy eri mantereiden markkinoilla toisistaan.

        Renaultin laatu on tutkimustenkin mukaan nykyään ihan hyvää ja takuut Eurooppalaisista valmistajista parhaat. Autot myyvät hyvin ja Dacia on ollut viime vuosina suurin myynninkasvattaja Euroopassa kaikista automerkeistä. Myös Suomessa Renaultin myynti on piristynyt. Käännäppä kellosi tähän päivään ja ota hieman selvää asiosta ennenkuin tulet tänne munaamaan itseäsi.

        Renault kuski korostaa yksilöllisyyttä, estetiikkaa ja ajonautintoa. Renaultkuskia ei kiinnosta minkä värisellä OctaviaGolfAvensiksella naapuri ajaa. On hyvä, että Suomessa on vielä automerkkejä, jotka erottuvat parkkipaikalla.


      • puurastaja
        pieleenmeni kirjoitti:

        "Nyt Renussakin on turbokoneet"

        Ollut jo 7 vuotta. Hyvin kestävät.
        Renu on myös suurimpia diesel-valmistajia Euroopassa. Se on myös suurin tavara-autovalmistaja Euroopassa. Renault-konserni on 4. suurin autovalmistaja koko maailmassa.

        Pelastustoimet meni muuten niin päin, että Renault osti talousvaikeuksissa olleen Nissanin osakkeita vuosituhannen taitteessa. Renault omistaa Nissanin osakkeista noin puolet, Nissan vastaavasti Renusta muutaman prosentin. Renaultin johtaja Carlos Ghosn johtaa nykyään myös konsernin Nissan-divisioonaa. Synergia etuja ja yhteisellä hallitusta käyttämällä kaksi konsernia hyötyy eri mantereiden markkinoilla toisistaan.

        Renaultin laatu on tutkimustenkin mukaan nykyään ihan hyvää ja takuut Eurooppalaisista valmistajista parhaat. Autot myyvät hyvin ja Dacia on ollut viime vuosina suurin myynninkasvattaja Euroopassa kaikista automerkeistä. Myös Suomessa Renaultin myynti on piristynyt. Käännäppä kellosi tähän päivään ja ota hieman selvää asiosta ennenkuin tulet tänne munaamaan itseäsi.

        Renault kuski korostaa yksilöllisyyttä, estetiikkaa ja ajonautintoa. Renaultkuskia ei kiinnosta minkä värisellä OctaviaGolfAvensiksella naapuri ajaa. On hyvä, että Suomessa on vielä automerkkejä, jotka erottuvat parkkipaikalla.

        Olipa asiallisestii kerrottu. Ei enempää tarvitse lisätä tähän.


      • Eimullavaraarenuun

        Täytyy olla luja usko, jos luottaa todistetusti markkinoiden heikkolaatuisimpaan merkkiin. Mutta itsensä pettäminen on helppoa tai sitten rahaa on niin paljon, ettei auton jatkuva korjauttaminen tunnu missään.


      • höpöhöpöä
        Eimullavaraarenuun kirjoitti:

        Täytyy olla luja usko, jos luottaa todistetusti markkinoiden heikkolaatuisimpaan merkkiin. Mutta itsensä pettäminen on helppoa tai sitten rahaa on niin paljon, ettei auton jatkuva korjauttaminen tunnu missään.

        Ainakin Autobildin laatututkimuksen mukaan Fiat oli heikkolaatuisin. Heti sen perässä VW, mitä en kyllä ihmettele. Renault oli jossain keskivaiheilla. Yhdessä 4 vuoden takuun kanssa se riittää useimmille. Renuun tulleet mahdolliset pikkuviat saa korjattua monta vuotta takuuseen huollon yhteydessä, mutta monen huonomalla takuulla varustetun kilpailijan kovempaa rengasmelua tai huonompaa ajomukavuutta ei korjata millään.
        Eikä nämä ole Renaultisteille mitään uskon asioita, vaan täyttä faktaa. Ei Relluun päätyvillä ole tietääkseni pääsykieltoa Skoda tai Toyota-liikkeiseen, jos he näin haluaisivat. Mutta miksi menisivät? Renault tarjoaa poikkeuksellisen mukavan, erottuvan ja hyvällä tekniikalla varustetun ajopelin järkevään hintaan. Hopean värisellä myyntitilasto-farmarilla ajakoon ne, jotka haluavat ajaa myyntitilastoilla.
        Joskus on vain nautinto valita auto sen peruteella, mitä ajossa tuntee, eikä työkavereita tai naapuria kuunnellen.

        Enkä nyt yllä puhunut 10-15 vanhoista ritsoista. Noin vanhat ja paljon ajetut nyt saattavat tarjota millaisia yllätyksiä hyvänsä aivan merkistä riippumatta. Tosin tässäkin ryhmässä Renut loistavat vankoilla ja ruostetta vastustavilla koreillaan.
        Löydätkö tuon ikäluokan käytetyistä samaan hintaan miltään muuta merkiltä yhtä hyvin varustellun ja tervekorisen auton lasikatolla ja muilla herkuilla. Et löydä. Vanhetessaankin Renu on kuin ranskalainen hyvä viini, hankintana se vain paranee.


      • DGC

        Minä ajan 13 vuotta vanhalla ritsarellulla, kuudetta vuotta. Mukava ajaa vieläkin ja jos ei nyt hyvä niin ihan riittävän luotettava. Vikoja siinä toki on ollut, ehkä enemmän kuin jossakin toisessa merkissä olisi, mutta osat ovat halpoja ja itse olen saanut korjattua ja se ainoa matkan katkeaminen tähän mennessä johtui laturin hihnan katkeamisesta. Se voisi sattua mille tahansa autolle. Ihan itse ja tahallani olin jättänyt sen huoltamatta.
        Vähän yli viisi vuotta ja 120tkm sitten se ritsa maksoi 2900€ ja siihen hintaan sai ilmastointilaitteen, joka toimii vieläkin. Ja ennen kaikkea se ei ruostu, mikä on hyvä juttu minulle, koska en osaa hitsata.
        Kyllä minulle kelpaisi moni muukin automerkki, vaikka sellainen tilastoykkönenkin. Niitä vaan ei oikein saa halvalla.


      • OnkohanTyhmyysPeriytyvää
        Eimullavaraarenuun kirjoitti:

        Täytyy olla luja usko, jos luottaa todistetusti markkinoiden heikkolaatuisimpaan merkkiin. Mutta itsensä pettäminen on helppoa tai sitten rahaa on niin paljon, ettei auton jatkuva korjauttaminen tunnu missään.

        "Täytyy olla luja usko, jos luottaa todistetusti markkinoiden heikkolaatuisimpaan merkkiin."

        Totta, silti kummasti teitä tojota -uskovaisia piisaa.


      • Laatua_kiitos

        No eikös Renu ole edelleen kaikkien laatutestien vihoviimeinen... Että en huutelisi...


      • huippulaatua
        Laatua_kiitos kirjoitti:

        No eikös Renu ole edelleen kaikkien laatutestien vihoviimeinen... Että en huutelisi...

        Toyota Tero siellä viisauksia luettelee. Sitten kyselee että eikös se ole laatutestien vihonviimeinen. Vastaus on ei ole.


      • Qyyqqendahl
        Laatua_kiitos kirjoitti:

        No eikös Renu ole edelleen kaikkien laatutestien vihoviimeinen... Että en huutelisi...

        Menee laadussa heittämällä ohi skeidasta


    • ErittäinRapeita

      Rellu ei mene heittämällä tai ylipäätään mitenkään ohi mistään!

      • GolfAveOctavia

        Että eniten viime vuonna myyntiä nostanut merkki, on se jotain sekin. Rapeus on vanhojen ukkojen houreita, osa elää monen vuosikymmen takaista elämää eikä koskaa pääse siitä eroon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1710
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      72
      1349
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1278
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      184
      1178
    5. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1053
    6. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1051
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      902
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      876
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      836
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      794
    Aihe