Mitä aluetta Alicantesta suosittelette?

AsuntoaEtsimässä

Harkitsemme asunnon ostoa (kompakti 3h, k, p) Alicantesta. Kakkoskodiksi ja kenties vuokraukseen. Haaveissa seuraavanlainen: ei tarvitse autoa, eli lentokentältä pääsee julkisilla ja palvelut joko kävelymatkan päässä tai julkisten ulottuvilla. Kävelymatkan (max noin 3km) päässä rannasta. Ei ns. turisti- / eläkeläis- / golf resort aluetta vaan tavallisten paikallisten aluetta. Mitkä alueet voisivat olla hyviä? Rannan ei tarvitse olla mikään mega aurinkoranta, mutta kuitenkin niin että saa kävellä meren läheisyydessä ja on joku paikka pulahtaa.

12

323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KeskustanLäheltä

      Torreviejan kaupunki. Ei kaukaa keskustasta. Syksyllä ja talvella laita-alueet melko kuolleita. Kannattaa käydä katsastamassa kaikessa rauhassa. Vaikkapa loka-marraskuussa.

    • AsuntoaEtsimässä

      Miten ihan Alicanten keskusta (joka sijaitsee jos oikein ymmärrän Santa Barbaran linnoituksesta lounaaseen), onko se merkittävästi kalliimpi kuin vaikkapa Torrevieja?

    • KeskustanLäheltä

      Olen asunut Torreviejassa vain kaksi viikkoa lokakuussa 16 vuotta sitten. Mielestäni laita-alueet vaikuttivat aika lohduttomilta. Keskustasta ostaisin, en muualta.
      Alicantessa käynyt vain päivän matkalla ja juuri siinä linnoituksessa. Mikäli haluaisi olla ainakin silloin tällöin tekemisissä Suomiyhteisön kanssa, silloin Torrevieja olisi luonnikkaampi paikka. Onhan sekin aito kaupunki. Tosin syksyllä ja talvella reunoilla kortteleittain pimeitä asuntoja. Ovat Madridilaisten ym. kesämökkejä.
      Katso hintatasoja esimerkiksi: idealista.com
      itse tykästyin Aurinkorannikkoon. Siellä asunnot ovat paljon kalliimpia.
      Ostat mistä hyvänsä, niin tutustu kunnolla alueeseen, sen palveluihin, liikenneyhteyksiin ym. ym. Ota myös huomioon, että äänieristys asunnoissa on paljon huonompi kuin Suomessa. Paras olisi ostaa ylimmästä kerroksesta.

    • Almeria2016

      Itse en ostaisi Alicantesta enkä Torreviejasta. Koko alue on täynnä itä mafian varkaita. Mutta jos välttämättä sinne haluaa asumaan kaltereiden taakse niin mikäs siinä. Suositelisin hieman etelämpänä sijaitsevaa Almeriaa ja siellä olevaa Roquetas de Mar ia tai Aguadulcea. Paikka on huomattavasti turvallisempi ja edullisempi. Hyvät rannat, pikku kaupungin tunnelma, turistialueella golf kenttä, ratsastus mahdollisuus, vuoristo lähellä. Lennot Hki-Madrid-Almeria noin 400€

    • 29v

      29-vuotta Paseo maritimo Juan Aparicio Torrevieja. No5, Pa Paz.
      2mh oh kh k parveke. 78m2.
      Noihin vuosiin ei ole sattunut yhtään yllätystä. Ei ryöstöä, ei huijausta, ei mitään kielteistä.
      Kerran olen joutunut sanomaan naapurin mummelille tv:n huudattamisesta. Uskoi.
      Niin kauan kuin halusimme, asunto oli helppo vuokrata. Vuokrauksen hoiti portero joka tilitti tulot käteisenä.

      Asuntokohtaisena miinuksena ovat, hankintamme jälkeen, kaakon puolelle rakennetut kaksi taloa jotka estävät talvisin tärkeän aamupäivän auringon lämmön.

      • Rantsunlikka

        Vuokraatko vielä?


      • 29v
        Rantsunlikka kirjoitti:

        Vuokraatko vielä?

        Emme ole vuokranneet tuntemattomille. Asunnossa on meidän ja lastemme perheiden varusteet joten se vaatisi järjestelyä.
        Tuttavamme ja lastemme tuttavat ovat käyttäneet sitä.

        Aloitukseen liittyen laitoin osoitteen näkyviin siinä mielssä, että google eathilla voi katsella kaskustan katunäkymiä. Meidän rabntakadullemme autolla ei ole asiaa joten se puoli jää vain kuvien varaan.
        Ensimmäisen linjan taloissa on harvakseltaan myytäviä.
        Paikalliset toimistot välittävät vuokra-asuntoja joita, varsinkin sesonkikuukausien ulkopuolella, on saatavana runsaasti.


      • Rantsunlikka
        29v kirjoitti:

        Emme ole vuokranneet tuntemattomille. Asunnossa on meidän ja lastemme perheiden varusteet joten se vaatisi järjestelyä.
        Tuttavamme ja lastemme tuttavat ovat käyttäneet sitä.

        Aloitukseen liittyen laitoin osoitteen näkyviin siinä mielssä, että google eathilla voi katsella kaskustan katunäkymiä. Meidän rabntakadullemme autolla ei ole asiaa joten se puoli jää vain kuvien varaan.
        Ensimmäisen linjan taloissa on harvakseltaan myytäviä.
        Paikalliset toimistot välittävät vuokra-asuntoja joita, varsinkin sesonkikuukausien ulkopuolella, on saatavana runsaasti.

        Kiitos, kun vastasit. Olen nähnyt täällä, että on ollut hankalia vuokralaisia teillä. Olemme eläkeläisiä, tällä hetkellä Punta Primassa ja vuokrasopimus päättyy huhtikuussa. Uudet tulossa ja olisimme jääneet vielä toukokuuksi. Sisäsiistejä, sänky ja nettiyhteys riittää, jos olisi. Tutustumaan ehtii vielä


      • 29v
        Rantsunlikka kirjoitti:

        Kiitos, kun vastasit. Olen nähnyt täällä, että on ollut hankalia vuokralaisia teillä. Olemme eläkeläisiä, tällä hetkellä Punta Primassa ja vuokrasopimus päättyy huhtikuussa. Uudet tulossa ja olisimme jääneet vielä toukokuuksi. Sisäsiistejä, sänky ja nettiyhteys riittää, jos olisi. Tutustumaan ehtii vielä

        Asuntomme on ylimmässä kerroksessa eikä langatonta yhteyttä ole. Ala-aulassa on joten käyn lataamassa siellä.
        Menemme huntikuussa ja palaamme Suomeen toukokuun lopulla. Tyttäremme menee sinne tavallisesti heinäkuussa.
        Poikamme perheineen miten sattuu ja me itse syyskuun alussa.
        Sähkö- ja vesisopimukset ovat voimassa läpi vuoden käyttövalmiuden ylläpitämiseksi.

        Olen pahoillani, etten voi tarjota sitä käyttöösi!

        Ps. Jos olette siellä toukokuussa niin muistathan toukokuun ensimmäisen täyden viikon fiestan?


    • J.M.J1

      Meillä olisi Torrevieja keskusta-alueella 2 makuuhuoneen kattoterassi huoneisto vapaana 2.5. lähtien. Jos kiinnostaa niin kerron mielelläni lisää [email protected]

    • alicante

      Oon asunut nyt pari vuotta 3h, oh, k, 2kh ja parveke asunnossa Alicantessa San Gabriel alueella. Julkiset kulkee hyvin, vaikkei keskustaankaan ole kuin 1,7km. Lentokentän bussi jättää melkein talon eteen. Voin ehdottomasti suositella Alicanten kaupunkia, turisteja kesäkaudella toki on jonkun verran, mutta on hyvin Espanjalainen kaupunki.

      • kaksinmatkassa

        Tulemme 14.11. Alicanteen ja olemme 3 viikkoa. Asuntoa etsimme. Onko ehdotusta mistä vuokraisimme vai onko parempi olla hotellissa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      152
      6409
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3868
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1995
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1498
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1488
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe