Mulla todettiin skolioosi 13v ja sanottiin ettei se enää pahene kun pituuskasvu oli loppunut. Kuitenkin kasvoin vielä ja skolioosi paheni. Nyt vaikka en enää ole kasvanut, selkä jatkaa kieroutumista. Ja nyt olen siis 16v. En muista monta astetta se on kierossa, mutta mutka on yläselässä. Mulle ei olla vielä sanottu, että joudun leikkaukseen, mutta fysioterapeutti sanoi, että joudutaan ehkä turvautumaan leikkaukseen. Selkä on kipeä ja kierouden huomaa esim. siitä, että olkapäät on eri korkeudella.
Ajattelin et täältä vois löytyy joitain ketkä ko. leikkauksessa olleet, joten ois kiva kuulla kokemuksia ja ainakin vastaukset näihin:
Monta astetta sun skolioosi oli kun jouduit leikkaukseen?
Aiheuttiko skolioosi kipuja tai muita oireita?
Kauan kesti toipuminen? Entä sairasloma?
Saitko lisäsenttejä pituuteesi leikkauksesta? Kuinka paljon?
Muutakin saa kertoa jos tulee mieleen. Etenkin pituusjuttu kiinostaa koska haluaisin olla pidempi edes vähän.
Skolioosileikkauksessa olleet
skolioosi
1
145
Vastaukset
- tuuheatukkamulla
Liiku ja venyttele.
Noi leikkaukset ovat aina yksilöllisiä ja ne aiheuttavat myös pysyvän osittaisen liikkumattomuuden, kun selkä jöykistetään.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/skolioosi.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433037Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613021- 422387
- 311873
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa831808Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251729- 481586
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä791317- 391270
- 791090