Mulla todettiin skolioosi 13v ja sanottiin ettei se enää pahene kun pituuskasvu oli loppunut. Kuitenkin kasvoin vielä ja skolioosi paheni. Nyt vaikka en enää ole kasvanut, selkä jatkaa kieroutumista. Ja nyt olen siis 16v. En muista monta astetta se on kierossa, mutta mutka on yläselässä. Mulle ei olla vielä sanottu, että joudun leikkaukseen, mutta fysioterapeutti sanoi, että joudutaan ehkä turvautumaan leikkaukseen. Selkä on kipeä ja kierouden huomaa esim. siitä, että olkapäät on eri korkeudella.
Ajattelin et täältä vois löytyy joitain ketkä ko. leikkauksessa olleet, joten ois kiva kuulla kokemuksia ja ainakin vastaukset näihin:
Monta astetta sun skolioosi oli kun jouduit leikkaukseen?
Aiheuttiko skolioosi kipuja tai muita oireita?
Kauan kesti toipuminen? Entä sairasloma?
Saitko lisäsenttejä pituuteesi leikkauksesta? Kuinka paljon?
Muutakin saa kertoa jos tulee mieleen. Etenkin pituusjuttu kiinostaa koska haluaisin olla pidempi edes vähän.
Skolioosileikkauksessa olleet
skolioosi
1
240
Vastaukset
- tuuheatukkamulla
Liiku ja venyttele.
Noi leikkaukset ovat aina yksilöllisiä ja ne aiheuttavat myös pysyvän osittaisen liikkumattomuuden, kun selkä jöykistetään.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/skolioosi.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5161568- 641166
- 61862
- 61845
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18837Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101766- 76751
- 30707
- 63695
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49691