Kivut papa kohtu pois

Sekavaaa

Sekava otsikko. Mutta mulla ongelma. Mulla on alavatsa ja selkäkivut vaivannu jo pitkään. Ei sukupuolitauteja eikä tulehuksia. Hirveen runsas limanen vuoto. Kuukautiasia ei oo, ne loppu viime vuona kun laitettiin kipujen takia kierukka. Ruskeaa vuotoa välillä.
Papa ainut missä ollu varmasti häikkää, eli ollu nyt kaks kertaa peräkkäin asc-us epiteelisoluatypia, ei tulehusta. Magneetti kuvien perusteella ovat nyt sitä mieltä että kohdussa voisi ehkä olla adenomyoosi, vaikkei kuulemma ihan kaikki tunnusmerkit täyty? Ja ajatuksena on ehdotettu nyt kohdun poistoa.

Olen yrittänut kysellä vaikuttaako tuo toistuva papa muutos näihin kipuihin tai kohdun muutokseen, ei kuulemma vaikuta...

Sekava selostus. :P

Huomenna olisi nyt lääkäri aika naiten polille ja keskustellaan tuosta kohdun poistosta.

Kysyisinki että voinko pyytää heitä tutkimaan ensin tarkemmin tuon solumuutos asian ja pyytää ottamaan paksuuntuneesta kohdun seinämästä näytettä? Kontrolli papa pitäisi olla nyt kolmannen muuten heinäkuussa..

Kiva jos joku jaksoi lukea :) ja vielä kivempi jos joku vastaisi...

13

986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sekavaaa

      Ja kiva jos joku saa selvää kirjotusvirheistä huolimatta.. :)

    • kysypois

      Tarkoitus on, että keskustelussa myös sinä kysyt mieltäsi vaivaavat kysymykset ja saat niihin vastaukset.

    • Vähemmän.sekava.utelias

      Miten kävi siellä polilla? Ikäsikin voisit kertoa; onko vaihtarit vaii jotain muuta meneillään? Kohdunpoistosta on keskusteltu jo muissa ketjuissa, voit lukea niitä.

    • Sekavaaa

      Kävin... Ottivat kierukan pois ja pitää kokeilla nuita "päämeneesekasin" pillereitä 3kk,josko auttas. Ei suostu eet näytteitä ottaa. Ikä on 27 ja lapsi luku (3) täynnä. Mutta eivät suostu kohtua poistamaan sittenkään vielä.

      Mulla on nyt pari päivää alavatsa ja selkä olu jatkuvasti tosi kipeenä. Johtuneeko kierukan poistosta.

      Ei jaksaisi enää... :'(

      • Vähemmän.sekava.utelias

        Kierukan poistosta selkä kipeä? En nyt oikein ole samaa mieltä, jotain muuta ongelmaa taitaa olla. Parempaa jatkoa sinulle. Kyllä ne lopuksi suostuvat kohdun poistamaan, mutta uskon, ett on jokin muu ongelma. Tuttavarouvalta 30v ottivat kohdun pois, kun hänellä oli märkiä päiviä siten kuin muilla kuivia! Hänelläkin oli 3 lasta eikä halunnut enempää.


    • Sekavaaa

      Onkohan nyt normaalia? Kierukka tosiaan otettiin pois tiistaina --> tuli vähän vuotoa. Tiistai,keskiviikko vatsa ja selkä kipua. Nyt tänään torstaina kivut koventunu, välillä ihan kunnon supistuksen kaltasia ja kirkasta verta ihan hulahtelee??

      Ite aattelin kohtutulehusta, mut ei oo kuumetta..

    • munkokemus

      Minulla endometrioosi aiheutti jatkuvaa alavatsakipua ja aivan järkyttäviä kuukautiskipuja.

      Endometrioosi ei näkynyt ultrassa, kun ne laitteet on monesti niin vanhoja, jotta eivät mitään näytä, vaikka vikaa kohdussa olisikin.

      Kohdunpoisto tehtiin 46v.

      Ihanaa elämää ilman kipuja, kamalaa vuotoa ja jatkuvaa anemiaa.

    • Sekavaaa

      Vieläkin vuotaa tooooosi runsaasti ja vatsa ja selkä ihan rikki... :/ kuinka kauan tämmönen kierukan jälkeinen tyhjennysvuoto voi kestää??? Ikinä vuotanu näin kaameesti..

      • Vähemmän.sekava.utelias

        Sun asemessa soittaisin jonnekin naisten polille ja keskustelisin asioista. Kyllä ne hoitsutkin jotain ymmärtää neuvoa, jos ei lääkäriä löydy.


      • Vähemmän.sekava.utelias

        Tuli mieleen, että oletko lasten kanssa kotona? Ohjeista lapset, mitä tehdä, jos pyörryt tuon verenvuodon takia. Soitetaanko isälle vai 112 ? Naapurintäti t. sukulaisratkaisu?
        Nyt arkena olet kai mennyt lääkäriin tms.
        Vointeja!


    • sinnemars

      Menehän kuule ihan lääkärille.

      gynelle

    • Sekavaaa

      Kävin neuvolassa kyselemässä. Katto hemoglodiinin (147) ja käski vaan seurailla. Että jos kivut on sietämättömiä, tulee isoja hyytymiä tai kuume nousee, niin sit näytille. Lämpöä on nyt viikon ollukkin (37.2) mut ei oo korkeemmalle noussu...

      Ihan tulee verta kun kusis housuun.. Kaameeta, mut kai tää on normaalia... :/

      • Sekavaaa

        Jännä toi hd, kun olin varma et on laskenu, mut olikin noussu? Mulla normaalisti jotain 120...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1625
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1265
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      91
      1170
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1096
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1092
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      980
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      877
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      761
    Aihe