Onko kenelläkään hävinnyt näkö toisesta silmästä sytojen aikana? Äidilläni rintasyöpä ja saanut hoitoja jo monta kuukautta. Nyt hävisi toisesta silmästä joksikin aikaa näkö "ikäänkuin verho olisi laskettu silmän eteen". Äiti toki menossa lääkärille, mutta itse mietin, johtuisiko hoidoista
Sytostattihoidot ja näön lähtö?
2
956
Vastaukset
- hoit_su
Sairastin rintasyövän 3 vuotta sitten ja sain sytostaattihoitoa, sekä myöhemmin myös sädehoitojakson. Minulla heikkeni kaukonäkö todella reilusti, eli jouduin uusimaan lasit. Vastauksena siis, että saattaa johtua. Sytostaatit vaikuttaa kaikkialle eli myös näkösoluihin.
- Kai-se-on-elämää
Samoin minulla, ihmettelin kun en näe kunnolla lukea. Sytostaatit todellakin vaikuttaa, meille ei ehkä edes ole kerrottu kaikkea. Ennen syöpää söin vain Diurexia, nyt on lääkearsenaali lisääntynyt, ja kaikenlaiset taudit vaivaavat. Esim. järkyttävä autoimmuuni urtikaria (ns. nokkosrokko), piinasi minua 1,5 vuotta. On se helkkaria, ensin kärsii syöpähoidoista, sitten saa "nauttia" estrogeenin poistajien aiheuttamista vaihdevuosista 7 vuotta ja vielä nämä ihme vaivat...Joskus miettii, että onko tämä elämä elämisen arvoista. Varsinkin noiden karseiden vaihdevuosioireiden aikaan.
Onneksi ne ovat hävinneet, jouduin vaan syömään niitä lääkkeitä niin kauan, kun syöpäni oli aggressiivista laatua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1014368Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743631105- 1861032
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091002Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47891- 64871
Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna82843- 64836
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10817Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64806