Ostitko appelsiineja

Tarkista_mistä

Appelsiineja vedetään myynnistä kielletyn kasvinsuojeluaineen vuoksi

Maanantai 7.3.2016 klo 20.36

Satotukku Oy on vetänyt pois myynnistä egyptiläisiä Naval Nefertiti -merkkisiä appelsiineja, joissa on havaittu jäämiä EU:ssa kielletystä kasvinsuojeluaineesta fenitrotionista.

(JENNI GÄSTGIVAR)

Vaikka jäämäpitoisuus on ylittynyt, se ei viranomaisarvion mukaan aiheuta terveysvaaraa.

Takaisinvedetty appelsiinierä on ollut myynnissä 3.-4.3.2016. Erän tunnistaa pakkauslaatikossa olevasta eränumerosta 67 ja appelsiineissa olevista tarroista.

Myyntipaikkoja ovat olleet: Halpahallit: Haapajärvi, Haapavesi, Kankaanpää, Kaustinen, Kokkola, Kuopio, Kurikka, Laihia, Liminka, Nivala, Raahe, Saarijärvi, Vaasa ja Ylivieska. Tokmannit: Oulu (Kaijonharju) ja Varkaus, K-Citymarketit: Helsinki (Malmi), Hämeenlinna (Hämeensaari ja Tiiriö), Klaukkala ja Äänekoski sekä M-Market Ostola (Savitaipale).

Satotukku on neuvonut kuluttajia palauttamaan appelsiinit ostopaikkaan.
STT

6

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AppelsiininSyöjä

      Lauantaina tuli appelsiinejä Halpahallista ostettua. Ihmekkös kun möivät niin halvalla 0,49e/kg. Varmaan olivat samoja appelsiinejä, mauttomia vesikelloja.
      En minä nyt appelsiinkin kuoria ala syömään.
      Syödään pois vaan, eipä näy mitään tarroja appelsiineissa.

    • hihhuliappelsiini

      Hihhulin mainostamia appelsiinejä.

      • Minä ostan aina israelilaisia Jaffoja. Jaffat tulloo ja helmat paukkuu. :)


    • o--o

      Kyllä hellarit kerkee kaikkeen, kuulin että jotkut porukat alkavat boikotoimaan, hellareiden omistamia liikkeitä, kokkolassa sikailevan hihhulin takia. Jännää kyllä kuulin tämän Parkanossa .

      • :) Lutunen... :)


    • Kannatta aina ostaa israelsilaisia Jaffoja. Ne antaa työtä tuhansille palestiinalaisille ja ovat erittäin hyviä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      621
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      620
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      547
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe