Huomasin että tänään on tullut TV5:lla kaksi osaa Myyntimies Jethro Afrikassa. Hän lomailee Gambiassa ja käväisee Senegalissakin, kuten moni Gambian kävijöistäkin. Ohjelmat uusitaan huomenna tiistaina illalla TV5:lla, pitääpä kattoa, millaisen kuvan ohjelma antaa Gambiasta!
Jethro Afrikassa
8
212
Vastaukset
- Puusilmäinen
No jaa a, kyllä itsellä on ainakin ihan toisenlainen kuva Gambiasta. Luksusasuntoja siellä esiteltiin, itse olen asunut siellä vain paikallisten asumuksissa, joten tuollaisia en ole koskaan edes nähnyt. Tjärborgin hienolla autolla matkaa taitettiin, yleensähän kuljetaan rämisevällä kelekellä. Eikä ohjelmassa hääppönen kuva tullut suomimiehestäkään ainaisine kaljankaipuineen.
Mitä muut ajattelette, varsinkin te jotka olette Gambiassa käyneet? - duiddu
Oon oleskellut suurimman osan ajasta aidossa Gambiassa.Missäpäin Jetro liikkui?Brufut?Mua kiehtoo edelleen se aito Gambia,vaikka olisin varakas,en haluis asua erillään missään hienostoalueella,jos niitä Gambiassa on,tietoa mulla ei asiasta ole.
- gambiamielessäin
Surkea esitys, odotin jotain ihan muuta. Brufutissa olen nähnyt noita luksusasuntoja, ei kiinnosta minua. Monet kerrat Gambiassa lomailleena, 4-6 vk kerrallaan, hotellit eivät kiinnosta myöskään vaan aina asustellut paikallisten alueilla. En mene sinne luksusta hakemaan vaan aitoa Gambiaa, viihdyn maan asukkaiden joukossa, siten saan kosketuksen heihin ja heidän elämäänsä.
- duiddu
Mä nautin siitä et ruuat tehdään aina ulkona tulen ääressä,aamupala,kananmunat paistetaan leivän päälle,jne.Ainoa nykyaikanen juttu on mulle ollu vedenkeitin missä saa tee- tai kahviveden,kaikki muu tehdään ulkona tulella.Mun mielestä on typerää elää Gambiassa niin että on uunit,mikrot jne...No kieltämättä naiset on lujilla kun pyykitkin pestään käsin mutta miehenä se ei mua haittaa etenkin kun kaikki tapahtuu miehen rahoilla...Näin mä aikanani siellä olin ja elin.Suihku oli suihkuhuone minne kannoin pihakaivosta veden ja kaadoin kauhalla saavista vettä päälleni.Se oli upeeta sellanen elämä.
- muklaus
ja höpöhöpö duiddu. Taas lähti lentoon... Käypä välillä thaimaa sivustolla---
- AnjaEeTee
Kattelin ohjelmat boxilta, hyvin paljon samaa, mitä mekin nähtiin kuukausi sitten ekalla Gambian matkallamme. Samassa hotellissakin (Senegambia Beach, voin suositella) Jethro asui, luxusasuntojen sijaan kävimme kattomassa, miten erittäin köyhän maan keskiluokka asuu. Hotellin siivoojan 3-henkinen perhe asui siistissä rivarityyppisessä 2huoneen asunnossa, jossa 'keittiö' oli ulkoseinän vieressä, vessa kai yhteinen asukkaille ja, samoin vesijohto jossakin tontilla kai, ei viitsitty kysyä
- AnjaEeTee
....Kännykkä lähetti vain osan postauksestani.... no jos jotakin vielä ohjelma kiinnostaa, näyttää tulevan ainakin tänä iltana vielä uudelleen TV5:lla....
- duiddu
Mitä tekemistä Thaimaalla on Gambian kanssa,muklaus?Se valtio ei oo mun juttu vähääkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä722419Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721782Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2561429- 841259
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3871232Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225- 1281185
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3481176