Miten saan painettua tekstin paitaan. Mitä välineitä tarvitsee olla ja mitä siihen vaaditaan? Kuinka paljon välineet tulisi maksamaan?
Painaminen paitaan
7
5974
Vastaukset
- hmm.
Helpoiten pääset, jos sinulla on käytössä värimustesuihkutulostin. Voit suunnitella kuvan tietokoneella, tulostaa sen erikoispaperille (10 arkin paketit maksavat merkistä riippuen n. 10 euroa) ja sitten silittää kuvan tavallisen siirtokuvan tapaan paitaan kiinni. Olen itse tehnyt tällä tekniikalla t-paitoja ja kuvat ovat pysyneet hyvin kiinni - eikä tarvitse sijoittaa mihinkään kalliisiin välineisiin...
- bansku
itse olen tehnyt samanlaisia kuvajuttuja paitoihin myös. miinuksena niissä jäi kalvomainen muovipinta kankaaseen, onko paperimerkillä suurtakin merkitystä? onko erikoispaperia joissa vain tulostettu väri jäisi kankaaseen kiinni eikä yhtään mitää muuta?
se kalvo vain tuntuu kovin peltiseltä ja jäykältä. ja erottuu myös. - Piuku
bansku kirjoitti:
itse olen tehnyt samanlaisia kuvajuttuja paitoihin myös. miinuksena niissä jäi kalvomainen muovipinta kankaaseen, onko paperimerkillä suurtakin merkitystä? onko erikoispaperia joissa vain tulostettu väri jäisi kankaaseen kiinni eikä yhtään mitää muuta?
se kalvo vain tuntuu kovin peltiseltä ja jäykältä. ja erottuu myös.Helpoin tapa on melkein tehdä ns. "töpötys-sapluuna" ja töpöttää sillä halutut kuviot paitaan. Useita värejä voi käyttää, mutta värien on kuivuttava siinä välillä. Helpoimmalla pääsee kyllä sillä Printteri-silitys systeemillä. Tiedustele sinoperistä hyviä neuvoja, heillä riittää erilaisia tekniikoita! Mutta kannattaa tehdä kangasväreissä hieman hintavertailua paikkakohtaisesti... Helsingissä on Kaisaniemessa askartelu/käsityö-erikoiskauppa Hobby Poin. sieltäkin voisi löytyä uusia ideoita ja materiaaleja! Iloa touhuun!
- Sussu2
Kiitos tiedosta. En tiennyt että noinkin helppoa se voi olla. Mistähän tätä erikoispaperia sitten saa? Ihan sinooperista vain? Entä mitä paperi on, tuotemerkkiä ja nimeä voisitte kertoa?
Kiitos. - hmm.
Sussu2 kirjoitti:
Kiitos tiedosta. En tiennyt että noinkin helppoa se voi olla. Mistähän tätä erikoispaperia sitten saa? Ihan sinooperista vain? Entä mitä paperi on, tuotemerkkiä ja nimeä voisitte kertoa?
Kiitos.Siirtopaperia saa kirjakaupoista ja varmaan aika lailla kaikista sellaisista kaupoista, jotka myyvät tulostuspapereita tai -musteita. Itse ostin netin kautta inkclubista (http://www.inkclub.fi ).
Tuotemerkkejä on paljon, tulostinvalmistajilla on omia papereitaan, ja sitten on erilaisia "halpissarjoja", esim. Dataline-merkkisiä: http://fi.esselte.com/local/media/templates/products/wide_details_product_2.jhtml?productId=P57120_SLT_fi_FI&navCount=5&navAction=
Normaalisti tuo silityspaperi on tarkoitettu vain vaaleille paidoille, mutta Clas Ohlsonilla on myynnissä myös mustalle paidalle tarkoitettua paperia.
Niin, ja joku tuossa edellä kyseli siitä kalvosta, joka jää paidan pintaan silityksen jälkeen. Kalvon ideana on juuri suojata kuva niin, että se pysyy paidassa, joten tällä tekniikalla siitä ei pääse eroon :). Vähiten kalvo erottuu valkoisessa paidassa, ja kun malttaa silittää riittävän kauan, että kuva kunnolla kiinnittyy, kalvo on kyllä aika huomaamaton. - tohvelibanaani
hmm. kirjoitti:
Siirtopaperia saa kirjakaupoista ja varmaan aika lailla kaikista sellaisista kaupoista, jotka myyvät tulostuspapereita tai -musteita. Itse ostin netin kautta inkclubista (http://www.inkclub.fi ).
Tuotemerkkejä on paljon, tulostinvalmistajilla on omia papereitaan, ja sitten on erilaisia "halpissarjoja", esim. Dataline-merkkisiä: http://fi.esselte.com/local/media/templates/products/wide_details_product_2.jhtml?productId=P57120_SLT_fi_FI&navCount=5&navAction=
Normaalisti tuo silityspaperi on tarkoitettu vain vaaleille paidoille, mutta Clas Ohlsonilla on myynnissä myös mustalle paidalle tarkoitettua paperia.
Niin, ja joku tuossa edellä kyseli siitä kalvosta, joka jää paidan pintaan silityksen jälkeen. Kalvon ideana on juuri suojata kuva niin, että se pysyy paidassa, joten tällä tekniikalla siitä ei pääse eroon :). Vähiten kalvo erottuu valkoisessa paidassa, ja kun malttaa silittää riittävän kauan, että kuva kunnolla kiinnittyy, kalvo on kyllä aika huomaamaton.kerran sain onnistumaan että kalvoa ei jäänyt...meniköhän se sitten ihan pieleen vaikka värit näkyivät ihan jees.
yksinkertaset kuvat on parasta tehdä kai tuolla töpötysjutulla.
ja onhan niitä tulostimia joilla voi tulostaa suoraan paidallekin.:) - hilpi
tohvelibanaani kirjoitti:
kerran sain onnistumaan että kalvoa ei jäänyt...meniköhän se sitten ihan pieleen vaikka värit näkyivät ihan jees.
yksinkertaset kuvat on parasta tehdä kai tuolla töpötysjutulla.
ja onhan niitä tulostimia joilla voi tulostaa suoraan paidallekin.:)Käypä kurkkaamassa tämä sivu:
http://koti.netplaza.fi/~avuoltee/t_se_itse/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t857034- 353781
- 443298
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402522- 2052240
- 1222182
- 402182
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292109Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241828- 401709