Suzuki GV on hyvä auto. Näissä Länsi-Suomen loskaisissa olosuhteissa GV suoriutuu varsin hyvin mm. pihatiemme 100 metrin pituisesta jyrkästä ja mutkaisesta mäestä. Meidän GV on bensa-toiminen 2,4 l koneella ja manuaalivaihteistolla varustettu vm 2011 oleva auto. Maastovälitys tekee sen, että 4x4 Low -toimintoa käyttäen jyrkänkin mäen pääsee ylös ilman jalkatyöskentelyä. Jopa paremmin kuin mm. koeajamallani diesel-toimisella Dacia Dusterilla.
Tässä plus-puolia:
- alennusvaihteisto
- vähävikaisuus
- riittävän iso moottori kompensoi TURBON puuttumista hyvin
- jakopää ketjulla
- pääsee kärrynkin kanssa vaivatta ylös sellaiset mäet joissa jopa etuvetoisilla vaikeuksia
- hyvä maavara
- Japanissa tehty (vrt. "unkarilainen" Swift)
Tässä miinus-puolia
- bensankulutus (ei toki ylläri!)
- vakuutusmaksun suuruus (ei myöskään ylläri)
- erillisrungon puute (tämä ominaisuus poistui reilut 10 v. sitten)
- nelivetoa ei saa kytkettyä pois päältä
Suzuki Grand Vitara
13
1252
Vastaukset
- ostajaehdokas
Paljonko se vaihteiston alennus on? Moneenko osaan sen pään voi jakaa?
- ex_GV-09
Yksi suurista suurin miinus minulla on GV:n osalta äärettömän pitkä varaosien toimitusaika. Tämä pätee tosin kaikkiin Suzukeihin. Niksi helkkarissa haluaisit nelivedon olevan poiskytkettävissä? Jatkuva neliveto on ainoa ja oikea.
- grandvitaristi
Mitähän haet tuolla, että nelivedon pitäisi saada kytkettyä pois?? Kulutus ei putoaisi paria desiä enempää, koska voimansiirto pyörii jokatapauksessa, vaikkakin jompi kumpi akseli olisi vapautettuna vedosta. Myös nyt on yksi tekninen ratkaisu vähemmän ja näin ollen yksi kalliisti korjattavissa oleva vika paikka vähemmin samoin.
Yllä mainittu varaosien toimitus aika on yksi iso ongelma suzukilla. Jotain pikku namiskukkelia odotetaan kaksi viikkoa ja auto seisoo korjaamon pihalla tuon aikaa.- korjaaja-
Näissä on hihnakone.
- korjaajanisä
korjaaja- kirjoitti:
Näissä on hihnakone.
eipä ole. näissä on autonkone.
- korjaaja-
korjaajanisä kirjoitti:
eipä ole. näissä on autonkone.
Heh, et kyllä millään voi olla mun isä, koska hän kuoli viinaan jo 80 luvun lopulla. Keksihän jokin parempi trolli. Minäpä en juo viinaa ja se on hyvä se. Isällä oli R vika ja äidillä S vika, mutta musta tuli SSShutt koht noJJJmaali.
- GVharkinnassa
Ei varmaan tarvi kiistellä onko jonkin vuosimallin G. Vitarassa hihna- vai ketjujakopää. Sen tiedon löytää teknisistä tiedoista, joita edelleen pystyy googlettamaan Grand Vitaran osalta. Puhumattakaan JIMNYJEN ja uusien VITAROIDEN ja SWIFTIEN osalta. Taitavat bensa-Suzuki-nelikot aika lailla olla jakopään osalta ketjullisia. Mainostavat vieläpä "huoltovapaa ketju" tms. pascaa...
- GVharkinnassa
GVharkinnassa kirjoitti:
Ei varmaan tarvi kiistellä onko jonkin vuosimallin G. Vitarassa hihna- vai ketjujakopää. Sen tiedon löytää teknisistä tiedoista, joita edelleen pystyy googlettamaan Grand Vitaran osalta. Puhumattakaan JIMNYJEN ja uusien VITAROIDEN ja SWIFTIEN osalta. Taitavat bensa-Suzuki-nelikot aika lailla olla jakopään osalta ketjullisia. Mainostavat vieläpä "huoltovapaa ketju" tms. pascaa...
Mulla on hyvä jakopää.
- MääritäHinta
Myytkö sen eniten tarjoavalle?
- MeneeköJakeluunJo
Rungon puuttuminen on yhtä tyhjän kanssa. No problem kerta kaikkiaan! Ei Jimnyt eikä G. Vitarat jaksa mitään lumenpuskulevyjä työntää. Eli ihan yhtä tyhjän kanssa. Toki vinssin kiinnitys olisi helpompi runko-vehkeelle. G. Vitara on afalttimaasturi, joskin maastovaihteilla. Traktorit on tehty auraamisiin ja metsä-ajoon. Eivät City-maasturit ole sellaisiin sopivia.
Paljonko vie ketjun aloittajalla GV bensaa? Itselläni on 2.0l kone ja vie noin 10l/100km seka ajossa. Maantiellä menee 9l/100km. Autoni on vm.2009.
Tyytyväinen olen autoon ollut kun se on ollut kohta vuoden minulla. Vikoja ei ole tullut vaikka rajummassakin maastossa olen ajellut.- GV-EteneeSohjossakin
Kaikki menee, mitä tankkiin laitan. Välillä takakontissa perämoottorin tankki ja siellä 25 litraa ja GV vie sen tankillisen vaikka kuinka pitkälle. Kärrissä oli kerran 2 kpl 200 litraisia polttoöljy tynnöreitä täysinä ja hyvin vei GV niitäkin.
- GV-EteneeSohjossakin
Mä olen oikea ketjun aloittaja. Viime päivinä on ollut lähinnä lyhyitä matkoja GV:llä. Kulutus on ollut reilun 11 litraa sadalla kilometrillä. Suvikeleillä voi toisinaan päästä seka-ajoa hiukan alle 10 litralla / 100 km. Mielestäni aika samansuuntaisia ovat kulutuslukemat mulla kuin juha_juha_juha -keskustelijalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167180- 1992567
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1062026En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761548Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911089- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46969- 78870
- 45739
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7728