Suzuki GV on hyvä auto. Näissä Länsi-Suomen loskaisissa olosuhteissa GV suoriutuu varsin hyvin mm. pihatiemme 100 metrin pituisesta jyrkästä ja mutkaisesta mäestä. Meidän GV on bensa-toiminen 2,4 l koneella ja manuaalivaihteistolla varustettu vm 2011 oleva auto. Maastovälitys tekee sen, että 4x4 Low -toimintoa käyttäen jyrkänkin mäen pääsee ylös ilman jalkatyöskentelyä. Jopa paremmin kuin mm. koeajamallani diesel-toimisella Dacia Dusterilla.
Tässä plus-puolia:
- alennusvaihteisto
- vähävikaisuus
- riittävän iso moottori kompensoi TURBON puuttumista hyvin
- jakopää ketjulla
- pääsee kärrynkin kanssa vaivatta ylös sellaiset mäet joissa jopa etuvetoisilla vaikeuksia
- hyvä maavara
- Japanissa tehty (vrt. "unkarilainen" Swift)
Tässä miinus-puolia
- bensankulutus (ei toki ylläri!)
- vakuutusmaksun suuruus (ei myöskään ylläri)
- erillisrungon puute (tämä ominaisuus poistui reilut 10 v. sitten)
- nelivetoa ei saa kytkettyä pois päältä
Suzuki Grand Vitara
13
429
Vastaukset
- ostajaehdokas
Paljonko se vaihteiston alennus on? Moneenko osaan sen pään voi jakaa?
- ex_GV-09
Yksi suurista suurin miinus minulla on GV:n osalta äärettömän pitkä varaosien toimitusaika. Tämä pätee tosin kaikkiin Suzukeihin. Niksi helkkarissa haluaisit nelivedon olevan poiskytkettävissä? Jatkuva neliveto on ainoa ja oikea.
- grandvitaristi
Mitähän haet tuolla, että nelivedon pitäisi saada kytkettyä pois?? Kulutus ei putoaisi paria desiä enempää, koska voimansiirto pyörii jokatapauksessa, vaikkakin jompi kumpi akseli olisi vapautettuna vedosta. Myös nyt on yksi tekninen ratkaisu vähemmän ja näin ollen yksi kalliisti korjattavissa oleva vika paikka vähemmin samoin.
Yllä mainittu varaosien toimitus aika on yksi iso ongelma suzukilla. Jotain pikku namiskukkelia odotetaan kaksi viikkoa ja auto seisoo korjaamon pihalla tuon aikaa.- korjaaja-
Näissä on hihnakone.
- korjaajanisä
korjaaja- kirjoitti:
Näissä on hihnakone.
eipä ole. näissä on autonkone.
- korjaaja-
korjaajanisä kirjoitti:
eipä ole. näissä on autonkone.
Heh, et kyllä millään voi olla mun isä, koska hän kuoli viinaan jo 80 luvun lopulla. Keksihän jokin parempi trolli. Minäpä en juo viinaa ja se on hyvä se. Isällä oli R vika ja äidillä S vika, mutta musta tuli SSShutt koht noJJJmaali.
- GVharkinnassa
Ei varmaan tarvi kiistellä onko jonkin vuosimallin G. Vitarassa hihna- vai ketjujakopää. Sen tiedon löytää teknisistä tiedoista, joita edelleen pystyy googlettamaan Grand Vitaran osalta. Puhumattakaan JIMNYJEN ja uusien VITAROIDEN ja SWIFTIEN osalta. Taitavat bensa-Suzuki-nelikot aika lailla olla jakopään osalta ketjullisia. Mainostavat vieläpä "huoltovapaa ketju" tms. pascaa...
- GVharkinnassa
GVharkinnassa kirjoitti:
Ei varmaan tarvi kiistellä onko jonkin vuosimallin G. Vitarassa hihna- vai ketjujakopää. Sen tiedon löytää teknisistä tiedoista, joita edelleen pystyy googlettamaan Grand Vitaran osalta. Puhumattakaan JIMNYJEN ja uusien VITAROIDEN ja SWIFTIEN osalta. Taitavat bensa-Suzuki-nelikot aika lailla olla jakopään osalta ketjullisia. Mainostavat vieläpä "huoltovapaa ketju" tms. pascaa...
Mulla on hyvä jakopää.
- MääritäHinta
Myytkö sen eniten tarjoavalle?
- MeneeköJakeluunJo
Rungon puuttuminen on yhtä tyhjän kanssa. No problem kerta kaikkiaan! Ei Jimnyt eikä G. Vitarat jaksa mitään lumenpuskulevyjä työntää. Eli ihan yhtä tyhjän kanssa. Toki vinssin kiinnitys olisi helpompi runko-vehkeelle. G. Vitara on afalttimaasturi, joskin maastovaihteilla. Traktorit on tehty auraamisiin ja metsä-ajoon. Eivät City-maasturit ole sellaisiin sopivia.
Paljonko vie ketjun aloittajalla GV bensaa? Itselläni on 2.0l kone ja vie noin 10l/100km seka ajossa. Maantiellä menee 9l/100km. Autoni on vm.2009.
Tyytyväinen olen autoon ollut kun se on ollut kohta vuoden minulla. Vikoja ei ole tullut vaikka rajummassakin maastossa olen ajellut.- GV-EteneeSohjossakin
Kaikki menee, mitä tankkiin laitan. Välillä takakontissa perämoottorin tankki ja siellä 25 litraa ja GV vie sen tankillisen vaikka kuinka pitkälle. Kärrissä oli kerran 2 kpl 200 litraisia polttoöljy tynnöreitä täysinä ja hyvin vei GV niitäkin.
- GV-EteneeSohjossakin
Mä olen oikea ketjun aloittaja. Viime päivinä on ollut lähinnä lyhyitä matkoja GV:llä. Kulutus on ollut reilun 11 litraa sadalla kilometrillä. Suvikeleillä voi toisinaan päästä seka-ajoa hiukan alle 10 litralla / 100 km. Mielestäni aika samansuuntaisia ovat kulutuslukemat mulla kuin juha_juha_juha -keskustelijalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän381893Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p431456Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61411- 161399
Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,111369Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11365Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis21337Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11280Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21220Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta51207