Suzuki Grand Vitara

GV-EteneeSohjossakin

Suzuki GV on hyvä auto. Näissä Länsi-Suomen loskaisissa olosuhteissa GV suoriutuu varsin hyvin mm. pihatiemme 100 metrin pituisesta jyrkästä ja mutkaisesta mäestä. Meidän GV on bensa-toiminen 2,4 l koneella ja manuaalivaihteistolla varustettu vm 2011 oleva auto. Maastovälitys tekee sen, että 4x4 Low -toimintoa käyttäen jyrkänkin mäen pääsee ylös ilman jalkatyöskentelyä. Jopa paremmin kuin mm. koeajamallani diesel-toimisella Dacia Dusterilla.

Tässä plus-puolia:

- alennusvaihteisto
- vähävikaisuus
- riittävän iso moottori kompensoi TURBON puuttumista hyvin
- jakopää ketjulla
- pääsee kärrynkin kanssa vaivatta ylös sellaiset mäet joissa jopa etuvetoisilla vaikeuksia
- hyvä maavara
- Japanissa tehty (vrt. "unkarilainen" Swift)

Tässä miinus-puolia

- bensankulutus (ei toki ylläri!)
- vakuutusmaksun suuruus (ei myöskään ylläri)
- erillisrungon puute (tämä ominaisuus poistui reilut 10 v. sitten)
- nelivetoa ei saa kytkettyä pois päältä

13

429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostajaehdokas

      Paljonko se vaihteiston alennus on? Moneenko osaan sen pään voi jakaa?

    • ex_GV-09

      Yksi suurista suurin miinus minulla on GV:n osalta äärettömän pitkä varaosien toimitusaika. Tämä pätee tosin kaikkiin Suzukeihin. Niksi helkkarissa haluaisit nelivedon olevan poiskytkettävissä? Jatkuva neliveto on ainoa ja oikea.

    • grandvitaristi

      Mitähän haet tuolla, että nelivedon pitäisi saada kytkettyä pois?? Kulutus ei putoaisi paria desiä enempää, koska voimansiirto pyörii jokatapauksessa, vaikkakin jompi kumpi akseli olisi vapautettuna vedosta. Myös nyt on yksi tekninen ratkaisu vähemmän ja näin ollen yksi kalliisti korjattavissa oleva vika paikka vähemmin samoin.

      Yllä mainittu varaosien toimitus aika on yksi iso ongelma suzukilla. Jotain pikku namiskukkelia odotetaan kaksi viikkoa ja auto seisoo korjaamon pihalla tuon aikaa.

      • korjaaja-

        Näissä on hihnakone.


      • korjaajanisä
        korjaaja- kirjoitti:

        Näissä on hihnakone.

        eipä ole. näissä on autonkone.


      • korjaaja-
        korjaajanisä kirjoitti:

        eipä ole. näissä on autonkone.

        Heh, et kyllä millään voi olla mun isä, koska hän kuoli viinaan jo 80 luvun lopulla. Keksihän jokin parempi trolli. Minäpä en juo viinaa ja se on hyvä se. Isällä oli R vika ja äidillä S vika, mutta musta tuli SSShutt koht noJJJmaali.


      • GVharkinnassa

        Ei varmaan tarvi kiistellä onko jonkin vuosimallin G. Vitarassa hihna- vai ketjujakopää. Sen tiedon löytää teknisistä tiedoista, joita edelleen pystyy googlettamaan Grand Vitaran osalta. Puhumattakaan JIMNYJEN ja uusien VITAROIDEN ja SWIFTIEN osalta. Taitavat bensa-Suzuki-nelikot aika lailla olla jakopään osalta ketjullisia. Mainostavat vieläpä "huoltovapaa ketju" tms. pascaa...


      • GVharkinnassa
        GVharkinnassa kirjoitti:

        Ei varmaan tarvi kiistellä onko jonkin vuosimallin G. Vitarassa hihna- vai ketjujakopää. Sen tiedon löytää teknisistä tiedoista, joita edelleen pystyy googlettamaan Grand Vitaran osalta. Puhumattakaan JIMNYJEN ja uusien VITAROIDEN ja SWIFTIEN osalta. Taitavat bensa-Suzuki-nelikot aika lailla olla jakopään osalta ketjullisia. Mainostavat vieläpä "huoltovapaa ketju" tms. pascaa...

        Mulla on hyvä jakopää.


      • MääritäHinta

        Myytkö sen eniten tarjoavalle?


    • MeneeköJakeluunJo

      Rungon puuttuminen on yhtä tyhjän kanssa. No problem kerta kaikkiaan! Ei Jimnyt eikä G. Vitarat jaksa mitään lumenpuskulevyjä työntää. Eli ihan yhtä tyhjän kanssa. Toki vinssin kiinnitys olisi helpompi runko-vehkeelle. G. Vitara on afalttimaasturi, joskin maastovaihteilla. Traktorit on tehty auraamisiin ja metsä-ajoon. Eivät City-maasturit ole sellaisiin sopivia.

    • Paljonko vie ketjun aloittajalla GV bensaa? Itselläni on 2.0l kone ja vie noin 10l/100km seka ajossa. Maantiellä menee 9l/100km. Autoni on vm.2009.

      Tyytyväinen olen autoon ollut kun se on ollut kohta vuoden minulla. Vikoja ei ole tullut vaikka rajummassakin maastossa olen ajellut.

      • GV-EteneeSohjossakin

        Kaikki menee, mitä tankkiin laitan. Välillä takakontissa perämoottorin tankki ja siellä 25 litraa ja GV vie sen tankillisen vaikka kuinka pitkälle. Kärrissä oli kerran 2 kpl 200 litraisia polttoöljy tynnöreitä täysinä ja hyvin vei GV niitäkin.


      • GV-EteneeSohjossakin

        Mä olen oikea ketjun aloittaja. Viime päivinä on ollut lähinnä lyhyitä matkoja GV:llä. Kulutus on ollut reilun 11 litraa sadalla kilometrillä. Suvikeleillä voi toisinaan päästä seka-ajoa hiukan alle 10 litralla / 100 km. Mielestäni aika samansuuntaisia ovat kulutuslukemat mulla kuin juha_juha_juha -keskustelijalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe