flightforum kysymys

hesavantaavaivainvantaa

Milloin on ollut vielä mahdollista kenen tahansa päästä terminaaliin ihastelemaan koneita ikkunan taakse? Tästäkin on muistikuvia, että näin olen kerran siellä pikkupoikana ollut...


Vastaan: Noin kolme tai neljä vuotta sitten Vantaan lentokentän turvatarkastuksessa eivät katsoneet onko minulla lippua. Kävin monesti terminaalissa katselemassa koneita. Nyt asun muualla.

12

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kutosenkunoissaanu

      "Tässä asiassa taidan luottaa kielitaitotarkastajan neuvoihin että nimenomaan ilmailun ATC-liikenteen kuuntelu ja esim. ATIS-sanomien ylöskirjoittaminen on parasta harjoittelua sellaiselle joka jo muuten englantilaisessa keskustelussa selviää"

      Juuri näin. Minä sain vain vitosen, vaikka englanninkielen taito on erinomainen. Johtui siitä, että en osannut oikeaoppisia sanontoja kirjallisessa osuudessa. Opettele varsinkin "behind ... behind".

    • Peter__T

      Joo. Kuutonen on siitä kätevä ettei sitä tarvitse uusia. Koskaan.

      • behindlanding

        Eipä ole kenelläkään Suomessa vielä kuutosta


      • Sohvatiikeri2

        On niitä, jopa harrastelijoilla.


      • Peter__T

        Meidän perheestämme laskin niitä kaksi.


      • Meijänperhe
        Peter__T kirjoitti:

        Meidän perheestämme laskin niitä kaksi.

        Niinpä tietysti! Ja Pikkupää Annallla ja sauva Sirpalla!


      • AMG_E43
        Peter__T kirjoitti:

        Meidän perheestämme laskin niitä kaksi.

        Voidaanko sopia näin Mersu-miesten kesken että ei levitellä perheidemme asioita tällaisilla roskafoorumeilla.


      • smersu
        AMG_E43 kirjoitti:

        Voidaanko sopia näin Mersu-miesten kesken että ei levitellä perheidemme asioita tällaisilla roskafoorumeilla.

        Ei onnistu S Mersuperheelle. Pakosta pitää leveillä!


    • konebongari

      Jokunen vuosi sitten vielä pääsi turvatarkastuksesta läpi ilman lentolippua, lähtöterminaali oli näes julkista Shengen-aluetta jonne sai mennä ihan vapaasti. Siitä vain ei julkisesti paljon huudeltu. Kun asiasta soitin lentoaseman turvapäällikölle, hän vain kautta rantain antoi ymmärtää että eihän sinne menemiseen oikeastaan ole mitään laillista estettä. Minäkin kävin sillä pari kertaa valokuvaamassa ja yllättämässä kyläilemään tuleet tuttavat heti tuloportilta, kun tietämättömät odottelivat tullin takana.

      Asiantilaan tuli kuitenkin muutos jollain EU direktiivillä pari vuotta sitten, nyt lähtöalueelle pääsee vain lentolipun kanssa.

      Ennen vanhaan asemalla oli koneittenkatseluterassi, mutta se on ollut suljettuna jo vuosikymmeniä, turvallisuussyitä, kuulemma. Harmi.

      • HyvinNäkee

        Kuulemma siellä on uusi katseluterassi. Tietoa Finavian sivuilla.


      • yleinen-zone

        En tunne mahdollisia muutoksia, mutta eikös lentoliikennettä edelleenkin pääse ihailemaan yleiseltä puolelta ja kahvilasta-ravintolasta?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe