Karttapalvelun ja säätiedotteen paikannus pielessä

Kukataimikäaiheuttaa

Omistan noin vuoden vanhan kannettavan ja päivitin siihen hiljattain Windows 10 käyttöjärjestelmän. Omistan lisäksi sekä tabletin että älypuhelimen. Olen kaikkiin kolmeen ladannut mm. 1S supersää ohjelmiston. Lisäksi kaikissa laitteissa voin käyttää esim. Eniron hakupalvelua kartta ja paikkatietoineen. Jokin aikaa sitten huomasin, että tietokoneen IS-supersää ohjelman paikannustiedot antaa väärän olinpaikan, eli asun Tampereella, sen länsipuolella noin 5km keskustasta, mutta kone määrittelee sijainnikseni keskustasta kaakkoon noin 3km olevan asuinalueen.
Tabletti ja älypuhelin antoi oikean sijainnin. No oletin tilanteen korjaantuvan, mutta kun etsin tietokoneella karttatietoja ja reittejä muutama päivä sitten, yllätyksekseni paikannus oli jälleen ko. sijainti ja tällöin sain myös sijainnikseni tietyn kadun nimen ja osoitteen kyseisellä alueella. Jälleen tabletti ja älypuhelin antoi oikean sijainnin ja osoitteeni. MISTÄ OIKEIN ON KYSE. Virhehän jossain tärkeässä tilanteessa voi johtaa jopa vaaratilanteisiin.

8

1969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gps_

      Tabletti ja puhelin saavat gps:stä tarkan paikkatiedon. Tietokone nähtävästi paikantaa puhelinverkon linkkimastoon tjsp.

      • kukataimikäaiheuttaa

        Todennäköisesti näin on, mutta kun kyseinen ohjelma aiemmin antoi ihan oikean alueen säätiedotteeseen. Myös ko. kertomani käyttöjärjestelmän päivityksen jälkeen. Syy on ilmeisesti ko. linkityksessä, koska tietokoneen oma karttapalveluohjelma antaa ihan oikean paikan vieläkin joka kerta. Testasin sen eilen. Toivottavasti asia korjaantuu, sillä välimatka on merkittävä eikä etukäteen tiedä eri ohjelmien kohdalla saako oikean tiedon vai ei. Pahin tilanne olisi, jos tietokone olisi jollakin lailla kaapattu ja antaa siksi väärän oleskelupaikan. Tiedän että esim. rikoksien kohdalla on joskus käytetty juuri paikkatietoja rikoksien selvittämiseen tai alibin saamiseksi. Tämä tietokone on kaiken aikaa ollut samassa paikassa, kertaakaan sijaintia vaihtamatta.


      • kukataimikäaiheuttaa

        Lisäisin vielä, että oikea sijaintini sääkartalla on Tampereen Epilä, jonka tiedon tablettikin ja älypuhelin antaa , mutta tietokoneen mukaan Viinikka. Karttahakujen mukaan taas tietokoneeni sijaitsee, kuten todellisuudessa on, Simolankadun osoitteessa Kaarilassa, mutta tietokoneeni joidenkin hakupalvelujen mukaan surffailen osoitteessa Järvensivuntie 0, joka sijaitsee Viinikassa.


    • kukataimkäaiheuttaa

      Lisään vielä, että pitäisikö jo huolestua enemmänkin, kun naapurin antaman tiedon mukaan hänellä samat ohjelmat toimivat oikein. Eli syynä ei silloin voi olla ko. linkkimastojen erot. Taloyhtiöön asennettiin valokuitukaapeliverkosto vuosi sitten ja sekä tietokoneeni että tabletti käyttää silloin luotua wifi-verkostoa. Tietokoneeni IS:n säätiedote antoi siis vielä pari viikkoa sitten oikeapaikannuksen eli Epilän. Onko tehty uusia linkkimastoja tällä välin. ODOTAN mielelläni ASIANTUNTIJOIDEN JA VASTUUHENKILÖIDEN vastausta sekä muiden kokemuksia.

    • galinass

      Windows 10:n paikannus ei liene käytössä? Saattoi olla jopa sovelluskohtainen.

    • uniliikkuja

      itselläni on vastavanlainen ongelma koneeni ilmoitta google maps ja muissakin karttapalvelussa sijainnikseni Hki vaikka kone koko ajan Turussa. No, ei onnistu esim lähimmän bussipysäkin haku. Päivän aikana sijaintini Hki vaihtelee ja välillä olen ollut Lahden kulmilla. Missä syy? lisäksi i phonen kartta näyttää paikannuksessa minun liikkuvan noin sadan metrin säteen alalla vaikka olen samassa paikassa koko ajan sijainti liikkuu kartalla

      • kukataimikäaiheuttaa

        No, kirjoittajien mukaan joidenkin koneiden paikannus- ohjelmilla heittää vieläkin enemmän, kuin minulla. Matkaa reittipalvelun mukaan autolla ajaen olisi kodistani 9km sinne "Viinikkaan", jossa kaiken aikaa edelleen tietokoneen mukaan olen. Eniron palvelu jää nyt valitusteni jälkeen pyörimään tyhjää eikä näytä paikan paikkaa. Toisaalta en ymmärrä miksi sama (IS SUPERSÄÄ) sääohjelma toimii erilaisesti kännykässä ja tabletissa kuin tietokoneella. En myöskään miksi se aluksi antoi ihan oikein Epilän säätiedotuskohteekseni.
        Tietokoneellani Windows 10- sovellusohjelmistossa "kartta" -sijaintihaku toimii jokseenkin oikein, tosin näyttää minun sijaintini olevan toisessa saman taloyhtiön rakennuksessa. Todellisuudessa nyt kun tutkin asiaa, kaikista laitteistani ja ohjelmistani vain älypuhelimen maastokartta näyttää täysin oikean sijainnin ja muut jokseenkin siellä päin ja tämä IS-supersää heittää minut Viinikkaan. Huolestuttaa niiden puolesta, jotka eivät ole tietoisia ohjelmien virheistä ja toimivat siksi väärin ja niistä tilanteista, jolloin pitäisi pelastaa joku paikantimen avulla tai ratkaista rikosmysteeriö. Itse voin nyt käyttää muita sääpalveluja tai hakea sään manuaalisesti tietyn paikannimen mukaan. Omalla kohdallani mietin myös meneekö sinne Järvensivuntielle muutakin sijaintini mukana?


    • karutotuus

      Päivitin läppärin win 8.1 win 10 mutta palasin 8:n takaisin. Tämän jälkeen paikannus heittää yli 100 km. Samoin laite hävisi win tililtä / laitteet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3604
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3288
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2418
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe