Työttömän terveystarkastus ja verikoe

työkkärinasiakas

Olin työttömän terveystarkastuksessa loisvirkailijan määräyksestä ja siellä aikoivat kaiken pituus/paino jne hässäköiden jälkeen alkaa ottamaan verikokeita. Kieltäydyin ja sanoin, että yksikään työvoimaviranomainen ei tee verikoetuloksillani yhtään mitään. Uhkasivat, että tästä seuraa minulle sanktioita koska he tulevat ilmoittamaan vastahankaisuuteni te-keskukselle. Kyselin perusteita verikokeille, koska minun nähdäkseni mitään perusteita ei ole koska olen täysin absolutisti ja aina ollut ns.moitteeton virkaloisten kanssa ollessani tekemisissä. Vastaus oli tyyliin "kun se nyt vaan täytyy ottaa". Miten tästä edetään jos minua aletaan sanktioimaan ja voivatko ne tehdä niin?

71

11698

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ÄLÄMENETARKASTUKSEEN

> Työkyvynarviointiin liittyen olen käynyt myös psykiatrian polilla joka liittyy arviointiin <

Etteks te ymmärrä että koska laki sanoo ettEI tervettä ihmistä saa laittaa "kuntouttavaan" pakkoORJAtyöpalveluun, niiden TARVII KEKSIÄ teistä JOKU VIKA jotta ne voi laittaa orjaks?!

Siitä syystä ne yrittää tyrkyttää puoliväkisin työttömille terveystarkastuksia, jotta ne lääkärit siellä löytää jonkun, ihan minkä tahansa, vian jonka perusteella "kuntoutusta" eli orjuutusta perustellaan.

ÄLKÄÄ missään nimessä suostuko menemään niiden terapioihin tai terveystarkastuksiin.

Silloin teistä 100% löytyy joku vika joka perusteella teidät voidaan pakottaa orjuuteen kunnes kuolette tai pääsette eläkkeelle.

Jos työttömällä on oikeesti joku sairaus, kannattaa pistää vaikka viimeiset pennitkin siihen että menee yksityislääkärille, jonka tietoja ne EI saa!!

• fdhfjdgh

Jonka tietoja ne ei saa vielä. Odotapa, ei kulu kauan, kun yksityislääkäritkin avaavat arkistonsa tyrannialle. Jos ne hyötyvät siitä rahallisesti, ne tekevät sen.

Yritetään pysyä terveinä.

• Keinottelija_loinen

Virossa on päteviä legureita.

• tervekuinpukki

Onhan se työpaikoillakin pakko mennä työterveystarkastuksiin jos vaaditaan.

Itse olen 3v samassa työpaikassa enkä ole edes tulotarkastuksessa käynyt...ei ole kukaan vissiin huomannut .

• PalkkaJatyö

Huomasivatkos maksaa palkan?

• hhhhahhhss

Voit toimittaa kenen tahansa laillistetun lääkärin suorittaman terveystarkastuksen työnantajallesi, jos tämän työpaikkasi työterveyslekurin habitus tai asenne ei satu miellyttämään.

• hhhahhahaa

Ei tasan tarkkaan ole. Sua ei työpaikalla kukaan voi pakottaa mihinkään lääkäriin. Mihinkään huumetestiinkään ei ole pakko suostua.

• Järkytyinkovin

Työterveystarkastus ei sinänsä sisällä verikokeita tms labrakokeita. Siinä määritellään lääkärin toimesta, onko työterveystarkastettava kykenevä työhönsä/työhön johon on ryhtymässä.
        Työterveystark yhteydessä lääkäri voi esim. kirjoittaa lääkemääräyksen, tai määrätä siinä tarkentavia tutkimuksia jos tarpeen.

Eikös terveydenhuollon toimet ole vapaaehtoisia ihan lailla? Että kaikesta voi kieltäytyä, jopa aktiivisesta hoidosta jos itse sen tekee? Asiaa tuntevat hoi, onko työttömillä jokin poikkeava pakkolaki tässä olemassa? En koskaan haluaisi itse jourua PAKOLLA verikokeisiin, tms.
        Ihan eri asia jos selvitetään rikosta. Minkä rikoksen työtön sinänsä on tehnyt? Kannelkaa ihmiset jos teitä pakotetaan, ilman laillista perustetta, näihin juttuihin, millä ei ole työnsaannin kanssa- tekemistä-
        Eihän työtön mikään sairaanhoitopiirin testaus lelu ole?

• dildnd

Olen ollut töissä kohta 6 vuotta nykytyöpaikalla eikä tulotarkastusta tai muutakaan kutsua työterveyteen ole koskaan kuulunut. Ei ole kuulunut muillekaan. Mutta yli 1000 euroa per työntekijä yksityinen firma työterveydestä työnantajaa laskuttaa tilinpäätöksen mukaan. Ehkä jotkut käyttävät palveluja enemmän. Tai sitten joku tekee isoja voittoja.

• 778899
        hhhahhahaa kirjoitti:

Ei tasan tarkkaan ole. Sua ei työpaikalla kukaan voi pakottaa mihinkään lääkäriin. Mihinkään huumetestiinkään ei ole pakko suostua.

Ei tarvitse myöskään ottaa töihin jollei huumetestiin mene.

• 778899
        dildnd kirjoitti:

Olen ollut töissä kohta 6 vuotta nykytyöpaikalla eikä tulotarkastusta tai muutakaan kutsua työterveyteen ole koskaan kuulunut. Ei ole kuulunut muillekaan. Mutta yli 1000 euroa per työntekijä yksityinen firma työterveydestä työnantajaa laskuttaa tilinpäätöksen mukaan. Ehkä jotkut käyttävät palveluja enemmän. Tai sitten joku tekee isoja voittoja.

Työsopimusta ei työnantaja allekirjoita ennenkuin on huumetesti tehty.Voi olla jossain ettei ole tarvinut mutta jos jotain koneita käytät tai jonkun muun turvallisuuden jollain muulla tavoin saatat vaarantaa, niin pakollinen on.

• tytötötötötö
        778899 kirjoitti:

Ei tarvitse myöskään ottaa töihin jollei huumetestiin mene.

Tässä hyvä puoli on se, ettet saa karenssia, jos sinua ei oteta töihin, koska et ole suostunut huumetesteihin.

• meensunpuolesta

Itse olisin tyytyväinen, jos kutsuttaisiin terveystarkastukseen ja vieläpä verikokeisiin. Olen ollut pitkään työttömänä ja nyt muutaman vuoden osa-aikatyössä. Työterveydenhuoltoa ei ole. Terveyskeskukseen ei pääse vaikka olisi sairas saati sitten vain tarkastukseen.

• socerikolesteroli

Kokeile neuvolapuolta. Siellä mittaavat verenpainetta ja voivat määrätä verikokeita, ainakin sokeri- ja kolesterolijutut. Sitten, jos niissä arvoissa on jotain ongelmaa, voit päästä lääkäriinkin.

• enjaksanäitä

Aloittaja ei halua tietää omia verensokeri ja kolesteroliarvojaan. Joku psyykkinen häiriö täytyy olla taustalla, tai sitten piikkikammo.

• rytytytyty

Jos et ole sairas, niin miksi pitäisi suostua? Kun sen piikin ottaja, voi olla joku elämänsä kyllästynyt, 9€/päivä orjatöihin pakotettu, joka vaikka tahallaan ottaa kaikilta verinäytteet samalla neulalla? Ei olisi ensimmäinen kerta nimittäin.

Jos on edes 0,001% riski, niin miksi pitäisi suostua siihen, mistä sinulle ei ole mitään hyötyä?

• kekkekkekee

Ajokortti voi lähteä jos verestä löytyy huumeita, tai on todettavissa päihdeongelmaisen maksaarvot, lekureilla nykyään ilmoitusvelvollisuus poliisille, eli ajokortin terveysvaatimukset eivät täyty.

Onhan tällä toki työllistävä vaikutus, eri lääkärit sitten tutkivat ja toteavat, hoitoonohjauskin tulee ajankohtaiseksi?

liikenneturvallisuuskin paranee (kaiken maailman työttömät paskiaiset) eivät ajele romuillaan kunnon ihmisten sesassa, ostele bensoja työttömyyskorvauksilla, tai sosiaaliavustuksilla.

• kkkkkkkllm

Reseptilääkkeet ns.kolmio lääkkeet muuttuvat huumausaineiksi jos niihin ei löydy reseptiä? tai lääkäriä joka ne on määrännyt sähköinenresepti.

Työkkärin kansalaispoliisit ilmoittavat sitten vittumaisen asiakkaan verestä löytyneistä aineista eteenpäin, onhan kaupungin palveluksessa olevilla lääkäreillä nykyään ilmoitusvelvollisuus. Poliisi tulee tekemään tikkari- testiä hyvinkin pian kun olet auton ratissa?

• OrjatyöOdottaa

Tottakai voitte mennä halutessanne työkkärin terveystarkastukseen.

Mutta sitten on turha porata kun NE KÄYTTÄÄ TIETOJA TEITÄ VASTAAN!

Ei ne hyvää hyvyyttään terveystarkastusta tee!

Ne tekee sen vain ja ainoastaan siksi että ne löytää teistä jonkun VIAN, jonka perusteella teidät voidaan PAKOTTAA sossun "kuntouttavaan" pakkoORJAtyöpalveluun!

Koska se on AINOA keino millä kunta välttää teistä koituvat sakkomaksut!!!

Ihan vapaasti saatte olla typeriä.

Mutta teitä on varotettu!

• 77889

työkkärin terveystarkastukset on sen takia että jos on syytä niin eläke on ovella.Jos olet sairas jotenkin, siis työkyvytön, niin pääsee eläkkeelle.

• ViallisetOrjiksi

"Kuntouttava työtoiminta EI ole tarkoitettu niille työttömille, jotka kykenisivät osallistumaan julkisiin työvoimapalveluihin tai työhön.

Heidän kohdallaan aktivointisuunnitelmaan tulee sisältyä laissa ensisijaisiksi määriteltyjä julkisia työvoimapalveluita kuten esimerkiksi työkokeilua (6kk) ja palkkatuettua työtä."

Eli jos teistä LÖYTYY joku VIKA, niin silloin teidät SAA LAITTAA "kuntouttavaan" orjatyötoimintaan!

Jollei vikaa löydy (kun ette suostu terveystarkastukseen) niin ei joudu orjaksi, vaan pääsee palkkatuettuun josta saa ihan oikeaa palkkaa josta kertyy eläkettä, anssia ja muuta sos.turvaa.

Tai joudutte olemaan palkattomassa työssä ainoastaan 6 kk samassa yrityksessä työkokeilussa (tosin sitäkään ei saisi käyttää ammattilaisen kohdalla).

Kumpi on parempi vaihtoehto?

Olla ikuisesti "kuntoutettavana" orjana? Orjuudesta pääse pois vasta kun kuolee, pääsee eläkkeelle, tai muka löytää ihan oikeaa palkallista työtä.

Huom! OSA-aikatyö EI riitä!

Vain KOKOAIKA työllä pääsee "kuntouttavasta".

JOS pääset osa-aikatöihin, joudut silti käymään lopun aikaa "kuntouttavissa" orjatyössä.

• SossunOrjaksiko

"Terveydenhuoltolain (1326/2010) mukaan kunnan on järjestettävä tarpeelliset terveystarkastukset alueensa asukkaille heidän terveytensä ja hyvinvointinsa seuraamiseksi ja edistämiseksi."

Kuka määrää mikä on tarpeellista ja mikä tarpeetonta?

"Terveysneuvonnan ja terveystarkastusten on tuettava työ- ja toimintakykyä ja sairauksien ehkäisyä sekä edistettävä mielenterveyttä ja elämänhallintaa."

"Terveydenhuollon palveluiden järjestäminen niiden tarpeessa oleville työttömille on erityisen tärkeää, koska työttömillä ovat tutkimusten mukaan työssä olevia enemmän työ- ja toimintakykyä alentavia sairauksia."

"Terveystarkastuksen toteuttamisesta tulisi sopia aktivointisuunnitelmaa tehtäessä silloin, kun epäillään asiakkaan terveydentilan alentuneen, mutta asiaa ei ole selvitetty."

Kuka epäilee? Jos itse sanoo että on ihan kunnossa ja terve, riittääkö että sossu/Kela/työkkäri väittää työttömän "terveydentilan alentuneen"?

Voivatko ne pakottaa terveystarkastukseen jollei itse halua mennä?

"Terveystarkastuksen perusteella järjestettävät terveys- ja kuntoutuspalvelut voidaan yhdistää kuntouttavaan työtoimintaan."

"Kuntouttava työtoiminta on sosiaalihuoltolain (710/1982) mukainen sosiaalipalvelu!"

"Uuden lain myötä sosiaalihuollon asiakkaalle (eli "kuntouttavassa" orjatyöpalvelussa olevalle) on mm. nimettävä asiakkuuden ajaksi omatyöntekijä."

Kuntouttavassa olette siis SOSSUN ASIAKKAANA saamassa "kuntoutusta".

Ette ole oikeasti töissä vaan POISSA TYÖMARKKINOILTA!

Kuka haluaa joutua sossun pakkopalveluun?

• lllllpkk

todella alentavaa kohtellu.

• PriimaaTavaraa

Jos on täysin terve ja työkykyinen niin ei kannata ryhtyä keksimään rajoitteita jotta välttyisi esim. paskatöiltä. Ei vaan tulee olla priimaa tavaraa joka lähtöön ja vasta työterveystarkastuksessa esitetään mahdolliset rajoitteet. Tai mennään sairauslomalle työsuhteessa. Siis ei kannata kirjauttaa esim. URA tai TYPPI järjestelmiin terveydestään yhtään mitään.

• varoitantosissani

Keskustelun aloittaja on siis joutunut Typin terveystarkastuksen, tai johonkin muuhun vastaavaan. Elkää nyt hyvät ihmiset herra Jumala sentään menkö niihin. Täällä Suomi 24:lla on lukuisia kirjoituksia , joissa varoitetaan Typistä. Välttäkää sitä ja vastaavia palveluja hinnalla millä hyvänsä!!!OIkeesti!!!Siinä vaiheessa kun terve ihminen leimataan sairaaksi, on enää liian myöhäistä katua, ja yrittää pyytää kaikkien tietojen poistamista rekisteristä.Olet leimattu koko loppu iäksesi. Kieltäytymällä terveystarkastuksesta saat todennäköisemmin karenssin tms. Mitta sekin on parempi vaihtoehto, kuin hulluksi/sairaaksi leimaaminen! Tässä tulee varoitus niille, jotka ovat tahallaan työttömänä...(Huom!En puhu itsestäni!) Typissä Te-toimistossa ka muissa vastaavissa palveluissa voidaan myös leimata terve ihminen sairaaksi vain pelkästään kostoksi siitä, jos on ollut tahallaan työttömänä.Joku on voinut olla tahallaan työttömänä esim. kurjien työolosuhteiden ja huonojen palkkojen takia, eikä sellaisella ihmisellä ole mitään vikaa korvien välissä. Ja kun virkailijat tajuavat sen, on kosto armotonta!!!

• varoitantosissani

Haluaisin vielä vähän tarkentaa asiaa....Tänä päivänä puhutaan paljon siitä,miten työnteko ei kannata Suomessa.On paljon osa-aikaisia töitä tai muuten todella pieni palkkaisia töitä,joiden palkka ei riitä elämiseen.Kun työ vielä on sekä henkisesti että fyysisesti raskasta,niin siinähän hommassa ei ole enää mitään mieltä.Ihminen huomaa tekevänsä paskaa työtä palkalla,millä ei elä. Kun tällaista työtä tekee vuosi kaudet,niin lopulta ihminen turhautuu,ja jää tahallaan työttömäksi.Sitten tällainen työtön laitetaan johonkin palveluun,missä yritetään löytää vika miksi hän on työtön.Noh...Kun mitään sairauksia ei löydy,niin nämä virkailijathan kaikessa viisaudessanne arvaavat,että henkilö on tahalleen työttömänä.Tällainen henkilö voidaan tahallaan ohjata mielentilatutkimukseen ja leimata siellä hulluksi,vaikka hänen ainoa "rikoksensa" on se,ettei hän ole suostunut tekemään paskaa työtä palkalla,millä ei elä.Näistä tapatyöttömistä päästäisiin eroon lopettamalla kaikenmaailman osa-aikatyötä,pätkätyöt,nollasopimukset ja nostamalla palkkoja Suomen hintatasoon nähden edes jotenkin siedettävällä tasolle.

• Pakkoko

Mitä siellä terveystarkastuksessa tutkitaan ja tarkastetaan?
      Pitääkö riisua alasti asti kaikkien, myös terveydenhuollon opiskelijoiden edessä ja nähden?

• vvvvvvvvv

Työvoimatoimiston järjestämät terveystarkastukset tutkimukset ovat työpaikantarkastuksia ilmeisesti kattavammat. Ilmeni sellainen asia kun olin 10 vuotta sitten pitkäaikaistyötön ja ehdottivat työkkärissä sellaiselle tempaus työ elämään kurssille jolla etsivät työpaikkaa työttömille. Siihen kursiin liittyi terveystarkastukset jossa oli myös psykologin haastattelu. Se psykologi testien lomassa kyseli kaikenlaista muutenkin menneisyydestänikin. Saatoin ohimennen mainita jotain negatiivista lapsuudestani kun hän kysyi ja juttelevainen olen. No kun nyt vilkaisin terveystietojani hän oli kirjannut sanomisiani ylös ja oli kirjoittanut vielä että, saatan kärsiä masennuksestakin mutta en itse sitä tunnista tai halua myöntää ja voisin hyötyä psykoterapiasta ja minulle on vielä jokunen käynti psykologilla laitettu ja yritetty motivoida psykoterapian aloittamiseen mutta potilas ei ole sitä halunnut.

Minusta tuo ei ole aivan asiallista mitä tuonne on merkitty ja ihmettilinkin aikoinaan psykologin kommetteja että voisit ehkä käydä jollakin juttelemassa elämästäsi tai jotain siihen suuntaan.

Eikä ikinä tuon jälkeen työpaikan terveystarkastuksissa ole tullut ilmi mistään masennuksesta tai siihen viittaavasta. Tuli julkisellekin puolelle laitettua tietojen luovutus kielto kun rupesi niin ottamaan pannuun.

En tajua miksi ne olivat yrittäneet minua psykoterapiaan kun sinne ei todella sairaatkaan tahdo päästä. Rupesin jo miettimään että jos minulla onkin jotain ongelmia joita en tunnista. Muussa tapauksessa tuollaiset merkinnät voivat jollainlailla jopa joskus olla haitaksi jos ne tulevat ilmi.

Pitäisiköhän tästä lähtä pää tutkimuksiin että tämä epätietoisuus loppuisi?

• työttömyysbisnes

niillä on tehtävänä muuttaa työttömyys sairaudeksi !
        Siksi keksivät jotain syytä, ja potilas saadaan näin kuntoutus hommiin...
        Kuntoutus bisnes voi hyvin. Potilaasta ei niin väliä.....

• dfhfgjfghj

Minullekin laittoi lekuri jotain 'masentuneen oloisesta' habituksesta, kun raahauduin sinne ruoansulatusvaivojen takia. Joo, helppo olla oma iloinen itsensä, kun on suolisto kuivunutta ulostetta puolillaan. Ja siihen sitten vaan kipulääkettä kipulääkkeen päälle, jopa sellaista, jota käytetään myös mielen sairauksien 'hoitamisessa'. Tuollaisista valheista voi sitten olla vetävinään johtopäätölkset ja siirtää työnhakijat johonkin rupusakkiryhmään. Elämme tyranniassa. Mitä tekisimme?

• ahneKokomusperse

ongelmat ovat persiistä,,,, syö terveellisemmin !!

New deal. Voimme alkaa uhata kokoomus nuoria, kun niillä on elintasoa ja rahaa, mutta ahne kun ei jaa kuin pakolla !

• Äläannakustasilmään

Noi terveystarkastukset on vapaaehtoisia . Olisi kiva olla tuollainen päätös mustaa valkoisella karenssin perusteena koska olisi kova valitusperuste. Sellaista lakia ei ole ole olemassakaan että tästä saisi karenssia. Tuolla uhkailu on ihan kusetusta. Itse olen kylmästi kieltäytynyt ja se on jäänyt siihen.

• 167-176

Mulle tarjosi TE-toimiston virkanilkki tuollaista terveystarkastusta kun kävin siellä viimeksi joulukuussa. Kerroin etten tarvitse tuota sillä käyn säännöllisesti lääkärintrkastuksessa. Asia jä silleen.
        Todella kieroa touhua on se ettei kerrota lääkärintarkastusten vapaaehtoisuudesta edes kysyttäessä vaan painostetaan ja laittomasti uhkaillaan.

Näin toimii lähes sata vuotias virkanilkkien luvattu "oikeus- ja sivistysvaltio".

• kremppa

Itse kävin terveystarkastuksen läpi syystä että TE kehotti hakemaan työkyvyttömyyseläkettä. Sain ihan asiallista kohtelua ja hyvät paperit. Tosin työeläkeyhtiö Elo ja Kela eivät hyväksyneet lausuntoja eivätkä sairausnäyttöjä, joten sain hylyn. Edes muutoksenhaku ei auttanut.
        Nyt olen toisella kierroksella haun parissa, hylkyjä pukkaa edelleen.

Olen ihmetellyt asiaa monesti. Jos TE näkee työttömän olevan pitkäaikaissairas ja kykenemätön työhön ja passittaa tutkimuksiin, miksi asiantuntijalääkärit kumoavat lausunnot aina. Hakija palaa TE:lle ja vuoden kuluttua koko rumba pyörähtää taas käyntiin.
        Viime hakemuksessani oli jo TE:n lisäksi myös sosiaalipuolen puolto, mutta ei kun ei.

Mutta aloittajan asiaan, jollekin nuo ilmaiset terveystarkastukset ovat hyvinkin tarpeen. On hyvä saada mustaa valkoisella lausuntoa työkyvystä, jonka kokee mennyksi. Jo B-lausunto, missä on riittävästi sairausnäyttöä, on hyvä paperi kaikille kummille kyykytystoimille. Itselleni tutkimukset olivat hyvin tarpeen, koska yksinyrittäjänä en ole kuulunut työterveyshuollon piiriin ja kun olen tehnyt urani myrkkyjen parissa, sain faktaa pöytään terveydentilastani. Olen 60-vuotias.

• 778899
        kremppa kirjoitti:

Itse kävin terveystarkastuksen läpi syystä että TE kehotti hakemaan työkyvyttömyyseläkettä. Sain ihan asiallista kohtelua ja hyvät paperit. Tosin työeläkeyhtiö Elo ja Kela eivät hyväksyneet lausuntoja eivätkä sairausnäyttöjä, joten sain hylyn. Edes muutoksenhaku ei auttanut.
        Nyt olen toisella kierroksella haun parissa, hylkyjä pukkaa edelleen.

Olen ihmetellyt asiaa monesti. Jos TE näkee työttömän olevan pitkäaikaissairas ja kykenemätön työhön ja passittaa tutkimuksiin, miksi asiantuntijalääkärit kumoavat lausunnot aina. Hakija palaa TE:lle ja vuoden kuluttua koko rumba pyörähtää taas käyntiin.
        Viime hakemuksessani oli jo TE:n lisäksi myös sosiaalipuolen puolto, mutta ei kun ei.

Mutta aloittajan asiaan, jollekin nuo ilmaiset terveystarkastukset ovat hyvinkin tarpeen. On hyvä saada mustaa valkoisella lausuntoa työkyvystä, jonka kokee mennyksi. Jo B-lausunto, missä on riittävästi sairausnäyttöä, on hyvä paperi kaikille kummille kyykytystoimille. Itselleni tutkimukset olivat hyvin tarpeen, koska yksinyrittäjänä en ole kuulunut työterveyshuollon piiriin ja kun olen tehnyt urani myrkkyjen parissa, sain faktaa pöytään terveydentilastani. Olen 60-vuotias.

mene yksityiselle, mikäli julkinen puoli on nuivasti suhtautunut. Sitä paitsi terveyskeskuslääkärin sana ei paina eläkeasioissa yhtikäs mitään. Pitää olla erikoislääkäri ja ne on kaikki yksityispuolella. Sitä kautta se etenee.Ei muuten.

• kremppa
        778899 kirjoitti:

mene yksityiselle, mikäli julkinen puoli on nuivasti suhtautunut. Sitä paitsi terveyskeskuslääkärin sana ei paina eläkeasioissa yhtikäs mitään. Pitää olla erikoislääkäri ja ne on kaikki yksityispuolella. Sitä kautta se etenee.Ei muuten.

Menisin jos voisin, mutta olen köyhä työtön, työmarkkinatuella elävä ei pysty maksamaan kalliita yksityislääkärimaksuja. Jo terkkariin meno on työläs prosessi, koska täällä syrjäseudulla ei ole julkista liikennettä eikä omaa autoa ole. Matkaa lähimpään hoitopaikkaan on useita kymmeniä kilometrejä per suunta.
        Siksikin tämä hylkyjen suma on hullunhommaa, koska eläkeyhtiö ja Kela tietää tilanteeni, mutta kiusaavat tahallaan sairasta ihmistä.
        Terveyskeskus sentään edes hoitaa, siitä kiitos heille.

• huuhaa__tarkastus
        167-176 kirjoitti:

Mulle tarjosi TE-toimiston virkanilkki tuollaista terveystarkastusta kun kävin siellä viimeksi joulukuussa. Kerroin etten tarvitse tuota sillä käyn säännöllisesti lääkärintrkastuksessa. Asia jä silleen.
        Todella kieroa touhua on se ettei kerrota lääkärintarkastusten vapaaehtoisuudesta edes kysyttäessä vaan painostetaan ja laittomasti uhkaillaan.

Näin toimii lähes sata vuotias virkanilkkien luvattu "oikeus- ja sivistysvaltio".

Joo ja typin terveystarkastuksen tiedot menevät omakantaan. Muu terveystädin kommentointi omakannassa oli varsin kummallista, sillä hän kirjasi tietoihini, että minua on kehoittettu menemään maksan-arvo testeihin. Tuota ennen sanoi, että verenpainetiedoillani minua ei ota enää kukaan töihin. Kuitenkin kirjasi verenpainetiedot omakantaan. Kummallisinta oli, että terveystäti ei osannut käyttää OMRON M3 verenpaine mittaria oikein.

• Lawetorder
        huuhaa__tarkastus kirjoitti:

Joo ja typin terveystarkastuksen tiedot menevät omakantaan. Muu terveystädin kommentointi omakannassa oli varsin kummallista, sillä hän kirjasi tietoihini, että minua on kehoittettu menemään maksan-arvo testeihin. Tuota ennen sanoi, että verenpainetiedoillani minua ei ota enää kukaan töihin. Kuitenkin kirjasi verenpainetiedot omakantaan. Kummallisinta oli, että terveystäti ei osannut käyttää OMRON M3 verenpaine mittaria oikein.

Olisko tuo ollut valeterveystäti? Tai lumeterveystäti, koska suurinpiirtein kaikilla lääkkeillä on haittavaikutuksia ja on lumelääkkeitä, niin lumeterveystädillä on haittavaikutus millä saa verenpaineen alenemaan tai ole ollenkaan verenpainetta, joten hoitoon vaan.

Jotkut verenpaine lääkkeet aiheuttaa naksakirroosin tapaisen sairauden tai rasvoittaa maksaa ja joka on elimistön vastareaktio ihmiselle haitallisen aineen vastustuksen aiheuttama.

• just_joo

Eiköhän pakollinen verikoe ole pakkotoimi johon voidaan määrätä vain jos on tehnyt rikoksen josta voi seurata vähintään 6kk. vankeutta!

• extenu

Minut kyllä sai poliisi ihan huoletta tulla puhalluttamaan tai varsinkin huumetestejä tekemään työttömyysaikoinanani, ei mulla ainakaan mitään kiinnijäämisriskiä ollut mistään ylimääräisistä aineista verenkierrossa ollessani autolla yleisillä teillä liikenteessä.

• hjkkghgh

Eipä tuolla Helsingissä näy kasvavan kun Hurstin leipäjono että alkaa olemaan aivan sama mitä ihmiset siitä kaupungista kuvittelevat. Aika täydeltä näytti työvoimatoimisto sielläkin. Satoja tuhansia työttömiä ja vuosien asuntojonot joka paikkaan niin muuttakaapa siinä mihinkään.

• VihreäIdealismiHki

helsingin myllypurossa on 900 -1000 ihmistä leipäjonossa !!! tilanne on vakava !!

Vain matu turistit ja kotoutus matu turistit saa kaikki edut ja asuu kalliilla verovaroin helsingissä.....
        - naivi idealismi on vallassa helsingissä -huom huom !!
        - odottelemme milloin ensimmäiset pommit räjähtää...se tikittää jo,, tik tak tik tak...

• vvvvvvvvvvvvvvv

Voi olla että työkkäristä ei aina saa niin helposti eläkepapereita. Jos muutkin viranomaiset ovat alkaneet epäillä heitä kun minäkin sain vääriä diknooseja.

• eiverikokeisiinturhaan

Tuntityöläistäkin kiinnostaa tämä, siltä osin kun peruspäivärahapäivät kuluvat vähemmiksi, ja loppuvat, jos ei tämä työpuoli lisäänny muutaman kk sisällä. Normi työterveustarkastusta tuskin tulee ihan kohta, vasta vaihtui työnantaja.
      Mutta jos siirryn sovitellun työmarkkinatuen puolelle, niin voinko joutua millä aikataululla siitä, näihin kokeisiin, työkkärin (tai minkä tahon?) komennosta, vaikka työtunteja siis hä teenkin kun niitä vain milloin on?
      En itse aio mennä mihinkään testeihin, mitä en ole itse lääkärissäkäymällä, (tk tai jopa yksityinen) toivonut/pyytänyt, lääkärin määr. saanut/päässyt. Aivan sama mitä sanktiointia tulee.
      Ja mitä psyykkiseen puoleen, niin onkohan se tervettä antaa piikittää itsestään verta/otattaa (mitä?) kokeita oikein tietämättä, mitä ihmisestä edes tutkitaan, tai minkälaista tarkoitusta tutkimustulokset palvelevat.

Kun menen kuumeisena tk, ja siellä otetaan crp, jos arvo on alhaalla minut aivan oikein passitetaan virustautia potemaan kotiin. Jos arvo ylhäällä, saan jo lääkäriajan/lääkkeet mikäli tulehus on selkeästi paikka, ja aiheuttaja.
      Minuakin kiinnostaisi näissä "palveluissa" se, miten helpotetaan lisäTYÖN saantia, siis palkallisen työn, jotta peruspäivärahaa tai työmarkkinatukea erään ajan kuluttua en tarvitsisi ollenkaan- vaan selviytyisin palkallani. Kirjoittelen tässä vapaalla. Tutkiskelin kaikki mahdolliset työpaikat taas eilisen jälkeen, enkä löytänyt yhäkään mitä edes voisin täytetunneiksi hakea.
      Kelankin sivut katsoin. Myönnetty jo ed kuun palkan lisäksi peruspäiväraha- hyvä, selviydyn nipin napin. Minkä yhtenä aikana vuoteen voi säästää, se menee muutamaan hiljaisempaan kk.

Voinko muuten ottaa toisen tuntityön, jos työsuhteeni on vakituinen tunti-työläinen(ei määriteltyä työaikaminimiä) Vai, onko siinä jotain sanomista työnantajalla, kun olen kumminkin työkkärin listoilla hakemassa kokoaikatyötä.

• beethooven

Natsit ovat käymässä röyhkeiksi ennen vaaleja. Nyt porukalla aktivoidutaan opposition taakse sillä meissä on voimaa. P.s jos loismaiset virkailijat kustantavat yksityisen hammaslääkärin? Niin olen vielä käytettävissä esim. Hollywoodiin vanhoilla päivillä jos hinnoista niin sovitaan.

• omiis

työttömän ei pidä rimpuilla käsiraudat laitetaan että verikokeet onnistuu

• TypMopaaTarkastuksessa

Pakko typ mopa terveystarkastuksessa lähihoitaja rouva heiluttli kokeneesti munaani. Muna jäykistyi ja lähi hoitaja tarkkaili munaa, sitten alkoi hieroa ja vatkuttaa, kohta lensi siemenet, ja olin ihmeissäni.
      Noin rutinoitunut typ mopa toimi kyllä vaikutta liialliselta.

Tiedä sitten millainen maininta kunnosta tuli papereihin.

• natsilaitos

Kun silmäsi aukaisit niin siinähän oli toinen TYP kapo natsiasu päällä ja vaati karenssin uhalla lisää siemeniä jotta kuntoutus voidaan toteuttaa lyhyellä palvelulla.

• Jossaarahaa

Kuka epäilee? Jos itse sanoo että on ihan kunnossa ja terve, riittääkö että sossu/Kela/työkkäri väittää työttömän "terveydentilan alentuneen"?

Riittää että on ollut pitkään työtön niin alkavat tuputtaa terveystarkastusta!, ja voivat tosiaan karenssin uhalla määrätä siihen jos saa työttömyys turvaa, eli se että on "vapaaehtoista" on höpö höpö juttua

• tablettiin

Ehkä musta hoikentaa se niin, viimeks päädyin pastelliin.

• djrhtthr

Minähän en mitään lääkkeitä popsi. Se on nähty miten näille sitten käy.

• niikuettämikälukuseoli

Sisältääkö oikeampi luku myös ideologian tuottamat noin puoli miljoonaa piilotyötöntä?

• dytjdyjt

Ihan kun ei haluttais vaan uskoa että työttömiä on niin paljon. Joka paikkakunnalla löytyy sama ongelma.

• maaria-77

V*ttu s**tana en kyllä ikinä suostuisi pakotettuihin verikokeisiin, kun ei olisi mitään syytäkään, onhan alennettu olemassa, ja irtisanouduin aikoinaan mopatypistä onneksi :)

V*ttu ettekai tee kaikkea mitä ne haluaa, otatteko p*rseeseen jos virkailija vaatii sitä karenssin uhalla?

• tarkastuksessakäyty

Olen käynyt 2 kertaa työttömien terveystarkastuksessa, ekalla kertaa terveydenhoitaja sai kaikki mittaukset etc tehtyä ja aika nopeasti ja normaalin terveystarkastuksen tyyliin ja verikokeissakin kävin se oli epämukavampi käynti kun vuorokauteen ei saanut syödä eikä juoda mitään. Toisella kertaa kun kävin työttömien terveystarkastuksessa niin tämä terveydenhoitaja on ilmeisesti TYP:n/Mopa:n palkkalistoilla, ennen terveystarkastusta oli kirje jossa oli noin 3sivua A4 paperia ja lomakkeet jotka piti täyttää terveydenhoitajalla käyntiä varten valmiiksi, lomakkeissa oli mielenterveyteen liittyviä kysymyksiä ja alkoholin käyttöön, sekä peliongelmaan, myös kyselyä että syönkö miten esim syönkö kerran päivässä lämpimää ateriaa, ja nukunko miten, no ei siinä mitään oli aika terveydenhoitajalle joo about 5min myöhässä tulee terveydenhoitaja paikalle, sitten alkaa kyselemään minulta asioita ja käy tietokoneelta läpi tietojani tätä pelkkää tietojeni läpi käymistä kesti melkein 1tunnin verran!! minä jo siinä hermostuin että prkl samoja asioita käydään 2-3kertaan läpi hyvä että tuossa tunnin aikana kerkisi edes mittaamaan painoani ja pituuttani, verenpainettani ei mitannut kun hermostunut olin ja jo sitä mieltä että AIVAN turha käynti terveydenhoitajan luona kun pelkkään jo järjestelmässä valmiina olevien tietojen läpi käymiseen hän sai käytettyä aikaa melkein 1tunnin verran!! tämä asia sai kyllä kiukuttamaan ja veren jo melkein kiehumaan kun tälläiseen asiaan saadaan jo 1tunti hukattua, olen työterveyshuollossakin ollut asiakkaana niin siellä oli alle 1tuntiin terveystarkastus ohitse mittauksineen kaikkineen että lähinnä tuntui aika turhalta tuo viimeisin työttömien terveystarkastuksessa käynti, että jos olisin tiennyt millainen hössäntöösä on tämä terveydenhoitaja niin olisin sanonut että varataan vaan aika julkiselle puolelle ja kotiterveyskeskukseen

• 167-176

Kannatattaisi tehdä niin että lähettäisi nuo kysymykset vaikkapa oikeusasiamiehelle ja kysyä pitääkö noihin vastata ja jospitää niin miksi?
        Tuolle terveydenhoitajalle voisi sitten sanoa että palataan asiaan sitten kun oikeusasiamieheltä tulee päätös siitä tarvitseeko vastata noihin kysymyksiin, eli ehkä jo ensi vuonna. Vaikka oikeusasiamies sanoisi ihan miä tahansa niin ei mikään mahti maailmassa saisi minua vastaaman tuollaisiin kysymyksiin.

Verikokeita ei saa väkisin ottaa kun pakkokeinolain nojalla jonka edellytykset ei kyllä tässä tapauksessa täyty, tuota lakiperustetta voi myös kysyä terveydenhoitajalta. Minulta toisn otettiin aikoinaan keskussairaalassa väksin verikoe jalasta kun en muuten suostunut eikä muualta saatu otettua kun pistin niin pirusti hanttiin, 4 hoitajaa oli ottamassa. Olin silloin n. 5-vuotias, nyt varmaan laittaisin vieläkin enemmän hanttiin niin ettei 4 hoitajaa riitä alkuunkaan. Silloin 60-luvun alussa ei pakkokeinolaista tiedetty eikä varsinkaan piitattu.

• tarkastuksessakäynyt

Tarkastelin terveystietojani että mitähän tämä "työttömien terveystarkastuksessa" terveydenhoitaja on minusta kirjoittanut rekisteriin. No sinnehän se oli kirjoittanut missä olen ollut töissä, taikka työharjoittelussa, myös luottotiedoistani oli kirjoittanut rekisteriin, sitä lukiessa tuli mieleen että on terveydenhoitaja kirjoittanut tuonne kanta rekisteriin sellaista mikä ei terveystietoihin edes kuulu esim tämä missä olen ollut töissä, tai työharjoittelussa, puhumattakaan luottotiedoistani, ja muutama maininta oli sellainen että hän on ne sinne omasta päästään kirjoittanut valitettavasti nyt joudun selvittämään että voiko noita hänen kirjoituksiaan korjata ja poistaa terveystietoihini millään tavalla kuulumattomia mainintoja missä olen ollut töissä tai työharjoittelussa. Että jos ei muu auta niin teen valituksen/kantelun tästä terveydenhoitajasta

• 167-176
        tarkastuksessakäynyt kirjoitti:

Tarkastelin terveystietojani että mitähän tämä "työttömien terveystarkastuksessa" terveydenhoitaja on minusta kirjoittanut rekisteriin. No sinnehän se oli kirjoittanut missä olen ollut töissä, taikka työharjoittelussa, myös luottotiedoistani oli kirjoittanut rekisteriin, sitä lukiessa tuli mieleen että on terveydenhoitaja kirjoittanut tuonne kanta rekisteriin sellaista mikä ei terveystietoihin edes kuulu esim tämä missä olen ollut töissä, tai työharjoittelussa, puhumattakaan luottotiedoistani, ja muutama maininta oli sellainen että hän on ne sinne omasta päästään kirjoittanut valitettavasti nyt joudun selvittämään että voiko noita hänen kirjoituksiaan korjata ja poistaa terveystietoihini millään tavalla kuulumattomia mainintoja missä olen ollut töissä tai työharjoittelussa. Että jos ei muu auta niin teen valituksen/kantelun tästä terveydenhoitajasta

Valmis korjaamisvaatimuslomake löytyy tuolta:
        http://www.tietosuoja.fi/material/attachments/tietosuojavaltuutettu/tietosuojavaltuutetuntoimisto/lomakkeet/tarkastuspyyntojakorjaamisvaatimus/k8rWLtYA3/KOPIO_ALKUPER_SIVUILTA_Rekisteritietojen_korjaamisvaatimus.pdf

Tuo korjausvaatimus kannattaa inakin tehdä ja katsoa mitä sitten tapahtuu, siihen on ainakin vastattava.
        Myös kantelu kannattaa tehdä vaikka sen tulokset on mitä on.
        Voi myös ottaa suoraan yhteytä terveydenhoitajan esimieheen jos sellaisen jostain löydät. Minkähän "firman" palkkalistoilla tuo terveydenhoitaja on?

• tarkastuksessakäynyt

itseasiassa tästä asiasta otin yhteyttä potilas-asiamieheen ja kerroin mitä hän on tietoihini kirjannut, ja nämä tiedot mitä sinne on kirjannut niin ne on tarpeettomia, ja epäolellisia asioita jotka eivät mitenkään ja millään tavalla kuulu terveystietoihin eivätkä liity terveyteeni. Myös päätin sen että tarkastan potilastietoni että ketkä ovat tietojani lukeneet ja milloin? kun nyt meni terveydenhoitaja osittain jo epäasialliselle linjalle että kaikkea muuta paskaa kirjoittaa sinne mitkä eivät mitenkään kuulu terveystietoihin eivätkä terveyden tarkastukseen, että melkein 1tunnin verran käytti aikaa terveydenhoitaja tähän että epäolellisia tietoja kirjataan rekisteriin millä ei ole mitään tekemistä terveyden ja hyvinvoinnin kanssa. Olen päättänyt myös tehdä valituksen tästä terveydenhoitajasta kun lähti näin epäasialliselle linjalle, myös suuttui minulle kun alkoi puhumaan työharjoittelusta etc ja kuntoutuksen kartoituksesta että se ja se paikka voisi tehdä sanoin suoraan että minulle ÄLÄ PUHU siitä paikasta yhtään mitään että jos kuntoutustarvetta on niin sen joku muu tekee ei se paikka

• 167-176

itseasiassa tästä asiasta otin yhteyttä potilas-asiamieheen ja kerroin mitä hän on tietoihini kirjannut, ja nämä tiedot mitä sinne on kirjannut niin ne on tarpeettomia, ja epäolellisia asioita jotka eivät mitenkään ja millään tavalla kuulu terveystietoihin eivätkä liity terveyteeni. Myös päätin sen että tarkastan potilastietoni että ketkä ovat tietojani lukeneet ja milloin? kun nyt meni terveydenhoitaja osittain jo epäasialliselle linjalle että kaikkea muuta paskaa kirjoittaa sinne mitkä eivät mitenkään kuulu terveystietoihin eivätkä terveyden tarkastukseen, että melkein 1tunnin verran käytti aikaa terveydenhoitaja tähän että epäolellisia tietoja kirjataan rekisteriin millä ei ole mitään tekemistä terveyden ja hyvinvoinnin kanssa. Olen päättänyt myös tehdä valituksen tästä terveydenhoitajasta kun lähti näin epäasialliselle linjalle, myös suuttui minulle kun alkoi puhumaan työharjoittelusta etc ja kuntoutuksen kartoituksesta että se ja se paikka voisi tehdä sanoin suoraan että minulle ÄLÄ PUHU siitä paikasta yhtään mitään että jos kuntoutustarvetta on niin sen joku muu tekee ei se paikka

Tuollaiset "terveystarkastukset" kannattaisi aina äänittää, mieluummin salaa niin saisi varmemmin nuo tyrannit kiipeliin. Tosin tuossa on kirjallisena todisteena nuo järjestelmään kirjatut tiedot jotka kannattaa ottaa talteen ennen kun ne sieltä häviävät. En ihmettele jos ne sieltä häviävät nopeasti ja sitten vaan kiistetään että niitä ei siellä edes ollut.

• tarkastuksessakäynyt

Käsittääkseni potilaskertomusta eivät voi muutella enää jälkikäteen eli menee käsittääkseni lukkoon tekstit,

• 167-176

Käsittääkseni potilaskertomusta eivät voi muutella enää jälkikäteen eli menee käsittääkseni lukkoon tekstit,

Voi muutella se kellä on siihen oikeudet, tavallaisella hoitajalla ei ole. Jos tekee korjausvaatimuksen ja se hyväksytään tai tietosuojavaltuutettu antaa määräyksen tietojen korjaamisesta niin tietoturvapäällikkö tai joku muu iso tappai tekee tuon korjauksen,

• tarkastuksessakäynyt

Näinpä ja minulla oli myös syytä alkaa olettaa ja epäilemään että tämä työttömien terveystarkastuksessa ollut terveydenhoitaja on edellisenä päivänä jo runoillut osan tekstiä potilaskertomukseeni, koska kummasti työhistoria tietoni päättyvät siihen vuoteen milloin lopetin TYP:n asiakkuuden, ja nämä on kirjoittanut potilaskertomukseeni, mitkä eivät millään tavalla liity terveyteeni ja potilaskertomukseeni. Myös tein samalla tästä terveydenhoitajasta valituksen/kantelun, en ole ennen näin epäasiallista ja asiatonta terveydenhoitajaa tavannut, yleensäkkin ihmettelen että mitä sellainen ihminen edes tekee terveydenhoitoalalla.

• Yli_60_vuotias_syrjitty

Kuulin ensimmäisen kerran koko terveystarkastuksesta - ja sekin tuli tv utisten kautta 13.5.2018 eli hetki sitten. Ei ole kukaan te tsto:lta asiasta sanallakaan puhunut. Olen sentään ex ammatiltani opettaja jolta työpäättyi noin 1/2 vuotta sitten. Ei mitään mahdollisuuksia päästä uudelleen työmarkkinoille koska ikä on yli 60 vuotta. Mutta ei edes eläkkelle asti odotettu vaan hyvin kylmäkiskoisesti päätettiin vuosikymmenien aktiiviura.
      Eikä todellakaan puhuttu mistään terv.tarkastuksesta saati sen ilmaisuudesta. Vain tämä akt.malli tuntuu olevan tärkeätä ja liitto rankaisee siitä vaikka ei ole mahdollisuuksia päästä töihin. Rasismi iän osalta on Suomessa todella paha juttu - eikä sitä tunnuta edes "myönnettävän" julkisesti. Mutta se onkin tämän ikäisen "pahin rikos": siis olla syntynyt siten ettei enää töihin huolita.

• tällästäjoo

No kaikenlaista rasismia esiintyy muutenkin asiassa kun asiassa. En kyl yhtään ihmettele. mahtaako 8 vuotta työttömänä ollutkaan tuosta vaan mihinkään päästä niin epäilen vähän. Se on sitä itseään sitten mutta eipä pahemmin eläkettäkään sitten kerry ja muitankin ongelmia tulee esiintymään aivan varmasti ( terveydessä ). Luottotieto merkintöjäkin tulee ja sen sellaista. Melko väistämätön juttu. Noista taas tulee ( mielenterveys ongelmia ).

• Pärskis71

Todella nöyryyttävää...Ei voi olla totta.

• Pärskis71

Laadun keskeisiä periaatteita ovat asiakaskeskeisyys, järjestelmällinen johtamistapa, tosiasioihin perustuva päätöksenteko, hyvinvoiva, tehtävään pätevä ja osaava sekä osallistuva henkilöstö, suunnitelmallinen toimintatapa, yhteistyösuhteet ja toiminnan jatkuva parantaminen.
      Työterveyshuollon tasoiset palvelut ulotettava myös muille.
      Työterveyshuollon asiakkaat ovat muita työikäisiä paremmassa asemassa terveyspalvelujen saannissa, jotka ovat lisäksi usein asiakkaalle ilmaisia.

• Pärskis71

Kun pyritään työllistämään työtön, niin miksi tarvitaan useamman henkilön mielipide? Äskettäin oli uutinen, jonka mukaan työttömän valinnanvapaus lisää työllistymistä. Mistä kumpuaa ”tarve” todeta ammattilaisen suorittama terveystutkimus puutteelliseksi ja hakea toivottu ”työkykyä haittaava sairaus” ulkopuolisten tekemien ”Asiakas on mulkku”-merkintöjen perusteella? Miksi ei voida hyväksyä, että työtön itse tietää, mitä työtä pystyy ja haluaa tehdä? Miksi yritetään auttaa työtöntä sulkemalla työtön ulkopuolelle ja päättämään ulkopuolisten kesken hyvässä yhteisymmärryksessä, että työtön soveltuu kerämään palkatta koiran paskaa puistosta? Millä oikeudella yhdelläkään ulkopuolisella on oikeus päättää, että sinulle ei ole hyväksi saada työstäsi palkkaa vaan sinulle on parasta tehdä työsi palkatta?

• Maniamani

Voi eiihhh..joko sä taas aloitit tuon pötköilyn....

• mieto
    • Orjuutettu

Minkä kävin työttömien terveystarkastuksessa ja minua ei tutkittu lainkaan. Ilmeisesti toivovat kuolemaani tjtn.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      461
      2775
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2615
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      267
      1575
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1174
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      440
      1121
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1088
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      960
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      928
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      879
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      875
    Aihe