Miten nopeasti rahaa??

14POIKATARVITSEERAHAA

Moi! Olen 14-vuotias poika eli pian mopokortti pitäisi saada. Ajan kortin opetusluvalla koska sillä on paljon halvempaa ja kaverin isä on luvannut sen opettaa minulle ja mummo sanoi että maksaa kortin ja uuden kypärän jos menee teoriakoe ekalla läpi. Mutta minun skootteri on rikki enkä saanut sitä toimimaan vaikka kaiken mahdollisen olen jo tehnyt ja tarkastunut. Ja nyt pelottaa että en ikinä aja korttia koska ei ole mitään millä ajaa Joten pitäisi saada halvalla mopo jollainen tältä kaverilta jonka isä minulle kortin opetaa löytyy. Se on vanha Derbi Senda pienellä vikalistalla ja halvalla hinnalla. Kaveri pyytää 300€ moposta mutta aion kyllä tinkiä niin paljon kuin pystyn. Ongelma esiintyy tässä täytän huhtikuun lopussa 15 ja nyt ei ole mopoa, kortin hankkimista ei ole aloitettukkaan, kypärä on ihän rämä ja perheemme on köyhä enkä tienaa paljon rahaa. Minulla ontöitä 10€ tuntipalkalla ja saan kunnalta kesätöitä josta tulee noin 400€ rahaa joka on tosi paljon. Mutta toisessa työpaikassa jossa on tuntipalkka ei ole tarpeeksi hommia joten rahaa ei paljoa tule. Noin 10€ viikossa jos sitäkään. Ja toiset työt ovat vasta kesällä. Rippiraha tulee myöhään kesällä ja synttärirahaa ei paljoa tule tiedän sen ja sekin tulee vasta kun olen jo 15. Mielessä on käynyt että saisin mopon jo nyt käyttöön että voin korjata sen pienen vikalistan näkymättömiin ja maksan aina kun saan rahaa kunnes summa on täyttynyt. Kaverille tämä varmasti sopisi mutta sitten tulee este. Kaverin isä on tosi tiukkapipoinen eikä varmasti hyväksyisi tätä. Tällähetkellä minulla on rahaa noin 25€ eli pitkä matka vielä edessä rahanteon suhteen. Joten mikä neuvoksi?

10

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14POIKATARVITSEERAHAA

      Ja lisätään tähän vielä sellaiset faktat että viikkorahaa tulee joskus 5€ jos olen auttanut kotitöissä mutta ei silloinkaan aina. Pulloja meidän perheessä tulee noin 5€ edestä viikossa mutta veljeni saa rahat joka toinen kerta. Naapureilla ei ole lapsia eikä kotieläimiä. Lumet sulaa nyt pois. Nurmikkoa ei tule vielä pitkään aikaan näkyviin. Sukulaiset asuu kaukana. Ja mummo jolla on vähän enemmän rahaa on pihi eikä helposti jakele rahojaan edes sukulaisilleen. Olisiko jotain "väittämiä" jotka saattaisivat hellittää mummoa tai äitiä sponsoroimaan tätä hanketta? Ja anteeksi kaikenmoiset kirjoitusvirheet.

    • 1405

      Kun täytät 15 vuotta niin voit mennä puolipivätöihin. Mutta menetkin kahteen yritykseen ja teet viikonloput kolmannessa. Kun kesäloma on ohi, on sinulla paljon suhteita tuleville työmarkkinoilla ja muutamia tuhansia tilillä.

      Siitä se lähtee. Ja sitten kun täytät 30v olet samassa asemassa kuin minä. Pihalla on kaksipyöräisiä useampia, kolme autoa, velaton talo ja pankkitilillä rahaa noin 80 000e. Ei muuta kuin katselee kesämökkiä ja sitten sinne niitä naaraita viettämään vapaa-aikaa.

      Ou jea.

      • ytryrtyt

        Ja hevonpaskaa fantasiaa.


      • totuutta
        ytryrtyt kirjoitti:

        Ja hevonpaskaa fantasiaa.

        Kaveri on oikeassa. Ei ole mitään fantasiaa. Jos vaan viitsii töitä tehdä, eikä tuhlaile rahojaan älyttömyyksiin, niin sitä on kohta sievoinen summa kasassa. Parasta ovat ylityöt, ja erityisesti jos saa tehdä viikonloppuylityöt, jolloin saa lähes tuplapalkan. Eli, ensin tekee normaalin viikon töitä, ja sitten koko viikonlopun, la ja su, niin palkka on melkein kaksinkertainen normaaliin viikkoon verrattuna. Eli, jos palkka kuukaudessa on vaikka 2000e, niin yhden ylityöviikonlopun jälkeen palkka onkin lähes 2500e. Pari kesää sitten tein yhtenä kuukautena kolme ylityöviikonloppua. Liksaa tuli yli 3500e. Ja sitten kun tekee paljon töitä ja on ahkera, niin tulee bonuksia, palkankorotuksia yms.


    • Mitä vikaa sun skopas on?

      • 14POIKATARVITSEERAHAA

        Se sammu mulla ajoon ja sit putsasin kaasarin ja ilmanputsarin ja sit taas toimi mut seuraavan päivä sammu uudestaa ja nyt oon kattonu kipinän. Se löyty. Pytyn ja männän ja männänrenkaat samal tietty kaikki ok ei naarmuakaan näkyvissä. Putsasin kaasarin suuttimet ja ilmanputsarin taas uudestaan ja sit katoin että variaattorissa on kaikki niinku pitääkin. Sielläkään ei ole mitään vikaa. Vaihdoin öljyt ja bensat sitte viel. Ja sit vein sen ammattihuoltoon jossa ne olis ettinyt vian ja korjannut sen mutta 3viikkoa kului ja sitten tuli soitto että ei tiedätä mikä on vikana että ei ole mahdollista korjata. Sitten pyysin kunnon rasvanäppi kaveriani kattomaan eikä sekään ottanut mitään selkoa miks ei lähe. Oli ollu 3päivää lämpimäs ja suoraan tulpanreiästä bensaa ja näin. Mutta kun ei niin ei eli ei lähteny millään.


      • 14POIKATARVITSEERAHAA kirjoitti:

        Se sammu mulla ajoon ja sit putsasin kaasarin ja ilmanputsarin ja sit taas toimi mut seuraavan päivä sammu uudestaa ja nyt oon kattonu kipinän. Se löyty. Pytyn ja männän ja männänrenkaat samal tietty kaikki ok ei naarmuakaan näkyvissä. Putsasin kaasarin suuttimet ja ilmanputsarin taas uudestaan ja sit katoin että variaattorissa on kaikki niinku pitääkin. Sielläkään ei ole mitään vikaa. Vaihdoin öljyt ja bensat sitte viel. Ja sit vein sen ammattihuoltoon jossa ne olis ettinyt vian ja korjannut sen mutta 3viikkoa kului ja sitten tuli soitto että ei tiedätä mikä on vikana että ei ole mahdollista korjata. Sitten pyysin kunnon rasvanäppi kaveriani kattomaan eikä sekään ottanut mitään selkoa miks ei lähe. Oli ollu 3päivää lämpimäs ja suoraan tulpanreiästä bensaa ja näin. Mutta kun ei niin ei eli ei lähteny millään.

        Son sitte cdi boxi sökönä. Voi antaa silti kipinää.


      • 14POIKATARVITSEERAHAA

        Mistä sitte sais uuden? MBK OVETTO -01 vai pitäiskö käytettynä ruveta kyselemään?


    • beyourselfnowandtomorrow

      -> pullojen kerääminen, kannattaa suunnata mahdollisille tapahtumapaikoille.
      -> kesätyö, esim. lehtienjakaminen.
      -> talkootyö, myy talkootyöstäsi saatu festarilippu tai vastaava eteenpäin.
      -> kotityöt kotona, pyydä vanhemmilta pientä rahallista korvausta.
      -> kaupan ilmoitustaululle ilmoitus.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe