PS4 ei käynnisty

sipulisakari

Kun avaan pleikkarin tulee tämmöinen teksti: Yhdistä USB-tallennuslaite, jossa on uudelleenasennukseen tarvittava päivitystiedosto versiolle 3.15 tai uudemmalle.

55

23896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sipulisakari

      Olen siis ladannut muistitikulle 3.15 käyttöjärjestelmän mutta näytölle tulee: Päivitystiedostoa ei löydy. ?

    • kymsymys

      VOih... käynistyykö ilman usb-lärpäkettä. vai onko päivityksen kanssa ongelmaa?

      • Sipulisakari

        Kun pleikkarin avaa näytölle tulee, "käynnistäminen ei onnistu"


      • Sipulisakari

        Siis vaatii käyttöjärjestelmä päivitystä


      • Anonyymi

        no mul sammui kun pelasin gta peliä ja se ei käynnisty


      • Anonyymi
        Sipulisakari kirjoitti:

        Kun pleikkarin avaa näytölle tulee, "käynnistäminen ei onnistu"

        Mitä pitää tehä siis jos toi lukee et ps4 järjestelmä ei voida käynnistää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no mul sammui kun pelasin gta peliä ja se ei käynnisty

        Mun ensimmäinen ps4 hajosi tuolla tyylillä


    • JUUuSB

      ainut tapa on tehdä hard-reset, jos et ole paljoa kerinnyt konetta rassaamaan, mutta jos on vanhempi vekotin niin niin eikun päivitystä metsästämään :D

      • Sipulisakari

        Ps4 on kyseessä ja ehdin vuoden käyttää ja kun eräänä aamuna käynnistin ni toi teksti pamahti ruudulle.


      • helpmeplease
        Sipulisakari kirjoitti:

        Ps4 on kyseessä ja ehdin vuoden käyttää ja kun eräänä aamuna käynnistin ni toi teksti pamahti ruudulle.

        saitko toimimaan? mulle tuli nimittäin nyt sama ongelma...


    • Ohjeet_jos_hävisi

      Olet "usb-tikun" luomisessa hypännyt jonkun vaiheen yli.
      1.luo kansiotakenne PS4/UPDATE/
      2.lataa ja nimeä tiedosto PS4UPDATE.PUP nimikseksi
      3.lisää ladattu tiedosto UPDATE kansioon. "joka on usb-muistissa"
      4.kytke usb-muisti ps4 portiin ja avaa kone.. valitse (Asetukset) > [Käyttöjärjestelmän päivitys].


      https://www.playstation.com/fi-fi/get-help/ps4-system-software/

      Aika hyvät ohjeet. mutta tuleville pelaajille tiedoksi kannattaa laittaa välillä n.3kk välein tarkistaa päivitykset.. muuten tulee ongelmia..

      • Sipulisakari

        Selvä. Kiitos!


      • Grote

        Ei toiminut mulla. Formatoin tikun ja vielä ulkoisen kovalevynkin ja tein noi kaikki mutta ei pysty lukemaan tiedostoja.


      • Akusedo87

        Ei voi avata tiedostoo


    • mitäs pitää tehdä kun käynnistää ps4:sen niin menee itsestään vikasietotilaan?

      • TestaaVaan

        Heittää lattiaan...


      • usainbaals

        Lähteä ulos tuulettumaan hmm.. munasillaan hmm..


    • C64Tykittää

      Se siis hajosi jo.....yhtiömme kiittää ostostanne....ostit pommin.Olisit ostanut vaan commadore 64:sen ennemmin...ja kassuasemalla....

      • C-64.ei.pomminvarma

        Totuuden nimissä on kerrottava oma kokemus Commodore 64 C-mallista, muuntaja hajosi heti takuuajan jälkeen eikä vika ollut sulakkeessa, se paloi aina heti uudelleen joten ainut korjaus oli että muuntaja piti uusia. Sitä ei voinut edes purkaa koska muuntajan sisuskalut oli valettu jonkin massan sisään. Ei ihme jos esim. ylikuumeni kun kaikki komponentit sen massan sisässä.
        Muita vikoja ei kyllä ollut.
        Amiga 500:n on tosin pelannut näihin päiviin saakka ilman vikoja, ainut oli lisämuistin akun vuotaminen jonka huomasin ajoissa ja poistin sen.


    • Velluu

      mulla on sama ongelma saitko korjattua...olen laittanut ps4 kiinni muistitikun minkä sisällä on PS4/Update ja siellä on PS4Update.pup

    • Groteskh

      Minulla sama vika. Noilla ohjeilla en kyllä saanut konetta käynnistymään. USB tikku formatoituna fat32:sena, pitäisikö olla NTFS?

    • janu_

      Meikällä ei lähde koko pleikkari edes käyntiin. Sininen valo palaa pöntössä vähän aikaa, mutta sitten simahtaa. Ei ehdi tulemaan edes mitään tekstiä ruutuun.. Vituillaan koko kone ?

      • Juha_900

        Sama homma mulla... tv:eeseen tulee vain teksti "tarkista singaali kaapeli"/"ei singaalia" vaikka singaali kaapeli ihan kunnossa.. ps simahtaa aina eikä pysy käynnissä kuin 10sekunttia.. oletko saanut toimimaa?


    • ToimintaKalle

      Viekää kone huoltoon tai ostakaa uusi.

    • Luetääniitoimii

      Sammuta se sit paina sitä konsolin virta painiketta noin 10 sec ja se piippaa kaks kertaa. Ekan kerran kun avaat sen tokan kerran noin 7 sec nii kuuluu toka ja pääset valikkoon nii päivitä järjestelmä

    • seemslegit

      Mulla vaatii uudempaa versiota, mutta tuntui korjaantuvan kun vedin virrat seinästä ja käynnistin uudelleen. Ei liene virallinen tapa, mutta oli jotenkin mennyt vikatietotilaan. Ei tarvinnut hakea päivitystä ja alustaa.

    • ksljddsjfld

      Lähteekö käynnistyksessä jäähdytyspuhallin pyörimään, luulisi että jos jäähdytyspuhallin ei lähdekään pyörimään, käynnistys estetään ylikuumenemisen välttämiseksi.

    • Sabo

      Onko tuohon alkuperäiseen kysymykseen kukaan saanut vastausta? Vaikka mitä tekis niin vikasietotila päällä... Uuden kovalevynkin ostin, mutta ei suostu/pysty lukemaan usb-tikulta mitään...?

      • Muikku123

        Meillä sain päivitettyä vikasietotilas noilla ohjeilla, mutta ku käynnistää uudelleen, niin sama kierros alkaa...


    • Aleksis1969

      En tiedä , ei voi muuta todeta kun että ihmisille myydään täyttä roskaa.. pettynyt pikku mies
      kun uusi PS 4 konsoli parin tunnin pelien jälkeen meni " katatooniseen tilaan" ja ei osoita minkäänlaisia elonmerkkejä, Nämä uudet laitteet ovat "hienoja" kaikkine ominaisuuksineen , samalla
      kuitenkin liian teknisiä. Taidan palata Atariin vuodelta kivi ja miekka.

    • Anonyymi

      Liityn jonon jatkoksi...Sattuisiko mistään saamaan ps4 (pro) päivityslevyä 7.00 tai uudempaa.🤔pleikkari lyö täällä vikasietotilaa ja yritin muistitikulle ladata netistä 7.00 päivitysversion,vaan ei tunnu löytävän muistitikkua😣vai mitä ihmettä tässä enää tekee....

      • Anonyymi

        Saitko toimimaan?
        Itsellä tällä hetkellä sama ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saitko toimimaan?
        Itsellä tällä hetkellä sama ongelma.

        Täällä tuli sama ongelma, onko löytyny ratkaisua vai tarviiko lähettää huoltoon.. Takuuta viellä 1kk


    • Anonyymi

      Todennäköisemmin olet vain osioinut tikun väärin.

      Katso että tikku on osioitu FAT32 muotoon (Windows automaattisesti osioi ne NTFS formaatille), eli pistä tikku tietokoneeseen kiinni, klikkaa oikealla hiirellä käynnistäpalkkia (windows 8.1 ja 10:ssä windows lippu näytön vasemmassa alareunassa) ja valitse levynhalllinta, levynhallinnassa taas klikkaat oikealla hiirenpainikkeella tikun paikkaa, valitse alusta ja valitse tiedostojärjestelmän kohdalla FAT32 (nimipalkin alapuolella) ja valitse ok.

      Tämän jälkeen tee kuten ohjeissa sanotaan.

    • Anonyymi

      Sama homma, mut otin vaan virra pois ja avasin uudelleen ni lähti toimimaa. Tämä johtuu ilmeisesti siitä, että ohjelmistopäivitystä ei ole syystä tai toisesta onnistuttu tekemään.

    • Anonyymi

      Mitä tehdä kun pleikkari ei käynnisty vaikka käyttäisi johtoja irti

    • Anonyymi

      Kun minu ps4 ei käynnisty mitä minun pitäisi tehdä kun painan käynnistys sanppia niin siihen ei tule virtoja

    • Anonyymi

      Mun pleikkari ei mee päälle ku laitan sen päällä siihen tulee teksti jossa lukee ps4 järjestelmää ei voida käynnistää yhdistä dualshokc 4 ohjain usb kaapelilla ja paina sitten ps näppäintä ja ku tein sillee nii ei toiminu nii mätä mun pitää tehä

    • Anonyymi

      PlayStation 4 ohjain ei toimi

    • Anonyymi

      Sama onglema tällä. Ilmeisesti nyt huhtikuussa tullut uusi päivitys. Uutta päivitystä koneessa ei ole mutta käynnistyy automaattisesti vikasietotilassa. Kokeiltu useammalla ohjaimella ja usealla USB-piuhalla mutta kone ei regoi mitenkään PS-näppäimeen. Piuhatkin toimii kun virtaa alkaa ohjaimeen tulemaan. Tikulle on ohjelmisto valmiiksi ladattu mutta onglema on tosiaan siinä, ettei se kone regoi PS-näppäimeen millään tavalla

    • Anonyymi

      Meikällä sama hommeli. Olen ladannut päivityksen ja käyttöjärjestelmän tikulle playstationin sivuilta ja tarkistanut tikun oikean alustan eli FAT32. Antoi monen yrityksen jälkeen kerran asentaa kokonaan ilman erroreita, mutta sitten ruutu jähmettyi ja pleikkarin mistään napista ei tapahdu taas mitään. Voisikohan olla kovalevyssä vika?

      • Anonyymi

        Mulla ongelma PS4 kanssa. Aukeaa vain vikasietotilaan ja herjaa ettei yhteyttä kiintoasemaan. Viimeisin päivitys koneessa ja silti vaatii tekemään sen. Suostuu tekemään päivityksen netin kautta, mutta kun käynnistyy uudelleen, sama sykli eikä mene eteen päin. Sisäisen levyn ottanut irti ja laittanut takaisin paikoilleen. Kokeillut temppuja mitä ps ohjeissa on ja kerran sain niiden avulla päälle, jonka jälkeen toimi noin tunnin jonka jälkeen palasi sykliin. Ei toiminut sama uudestaan. Ps tuessa sen verta pitkät jonot ettei ole aikaa jonottaa. En pysty tehdä alustusta tai muuta vikasietotilan hommia, koska herjaa kiintolevyä. Onko syytä vaihtaa vain kiintolevy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ongelma PS4 kanssa. Aukeaa vain vikasietotilaan ja herjaa ettei yhteyttä kiintoasemaan. Viimeisin päivitys koneessa ja silti vaatii tekemään sen. Suostuu tekemään päivityksen netin kautta, mutta kun käynnistyy uudelleen, sama sykli eikä mene eteen päin. Sisäisen levyn ottanut irti ja laittanut takaisin paikoilleen. Kokeillut temppuja mitä ps ohjeissa on ja kerran sain niiden avulla päälle, jonka jälkeen toimi noin tunnin jonka jälkeen palasi sykliin. Ei toiminut sama uudestaan. Ps tuessa sen verta pitkät jonot ettei ole aikaa jonottaa. En pysty tehdä alustusta tai muuta vikasietotilan hommia, koska herjaa kiintolevyä. Onko syytä vaihtaa vain kiintolevy?

        Mulla ei edes käynnisty vikasieto tilassa. Syttyy sininen valo hetkeksi ja sit alkaa vilkkuu punanen ja piippaa parikertaa.. ja tämä kun asensi ton 8päivityksen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ongelma PS4 kanssa. Aukeaa vain vikasietotilaan ja herjaa ettei yhteyttä kiintoasemaan. Viimeisin päivitys koneessa ja silti vaatii tekemään sen. Suostuu tekemään päivityksen netin kautta, mutta kun käynnistyy uudelleen, sama sykli eikä mene eteen päin. Sisäisen levyn ottanut irti ja laittanut takaisin paikoilleen. Kokeillut temppuja mitä ps ohjeissa on ja kerran sain niiden avulla päälle, jonka jälkeen toimi noin tunnin jonka jälkeen palasi sykliin. Ei toiminut sama uudestaan. Ps tuessa sen verta pitkät jonot ettei ole aikaa jonottaa. En pysty tehdä alustusta tai muuta vikasietotilan hommia, koska herjaa kiintolevyä. Onko syytä vaihtaa vain kiintolevy?

        Samaa itselläkin. Päivityksen saa ladattua suoraan usbilta ja netistä, mutta looppi pysyy...


    • Anonyymi

      Mulla ei käynnisty pleikkari kun yritän käynnistää

    • Anonyymi

      Sama onglema, meni huoltoon, Konsoli on lähetetty Playstationin keskushuoltoon Ranskaan, alkaen
      14 .4.2021 Eikä ei tullut tähän hetkeen.


      K-citymarket Takuupalvelu

    • Anonyymi

      Itellekkin sama ongelma tuli tänään, koitin kaikki kikat mitä täällä neuvottiin, ei alkanu pelittään. Suostui kyllä lataamaan päivityksen tikulta, mutta silti junnas samaan kohtaan. Ainut mikä lopulta auttoi oli tyhjentää koko pleikka. Nyt sitten menee muutama päivä lataillessa pelit takasin ja muistelemalla käyttäjätunnuksia...

    • Anonyymi

      Sama. Jos mä alustan koko aparaatin, häviääkö sieltä pelit, ja joudun ostamaan kaikki uudelleen?

    • Anonyymi

      Emme pysty käyttämään ps 4 kun siihen tulee lukemaan "ps 4 ei voida käynnistää koska tallennustila on loppunut" miten voitaisiin saada ps 4 käyntiin😄?

      • Anonyymi

        Heitä roskiin koko paska


      • Anonyymi

        Poistat pelejä että tulee lisää tilaa


    • Anonyymi

      Itsellä ps4 sammui eikä se enään käynnisty.

    • Anonyymi

      Miksi minun ps4 pro ei käynnistynyt olen kokeillut kaikki keinot mitä on ja siihen tulee ku käynnistää niin siihen tulee se ps logo mut sit häipyy ja sen jälkee näkyy vaan mustaa niin osaako joku auttaa minua

    • Anonyymi

      Miks mulla näkyy tälläinen teksti kun käynnistän "käyttöjärjestelmä virhe, lataa uusin käyttöjärjestelmä päivitys" sitten kun menen käyttöjärjestelmä päivityksen kohtaan se näyttää että uusin versio on jo ladattu. En siis pysty olla edes 10sec valikossa kun toi teksti virheestä tulee tai pleikka sammuu kokonaan?

    • Anonyymi

      Minun ps4 toimii mutten mutta kun avaan pelin ja mikään nappi ei toimi pelissä mutta alkunäytössä toimii kaikkea on melkein yritetty

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4274
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1799
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1370
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1325
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    Aihe