syy miksi raamattu on sekaista tekstiä

näinhänseon

Onko se syy siihen kun raamattua ei kukaan osaa tulkita (kaikki tulkitsee omalla tavalla ja syyttää toisia heidän tavasta eli uskovaiset tappelee keskenään ja jotkut luulee olevansa herra joka tulkisee oikein) on sen takia että se on kirjoitettu tarkoituksella niin sekavaksi että ihmisillä menee tuhansia vuosia sen ymmärtämiseen. Jos se olisi yksinkertainen ja selkeä niin kukaan ei enää noudattaisi sitä.

Uskonto pitää ihmisen kahleissa eli samoin raamattu koska sen täyttä ymmärrystä ei tajuta.

11

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wseqac

      Ei sitä ymmärrä. Vain meidän lahkon puhujat osaa sen selittää....hetkinen missäs lahkossa nyt olinkaan..tuota. esles...eiku srk...eiku babtissit...eikun

      • näino

        Pietari kirjoittaa:
        21. Sillä ei yksikään prophetia ole vielä ihmisen tahdosta tuotu edes; vaan pyhät Jumalan ihmiset ovat puhuneet, vaikutetut Pyhältä Hengeltä.

        Raamattu on kirjoitettu Pyhän Hengen vaikutuksesta ja vain saman hengen kautta sitä voidaan oikein selittää.


    • Viisaat miehet aikoinaan huomasivat, että opus on täyttä paskaa.

      Tämä oli uhka papistolle, joten kansankieliset käännökset kiellettiin ja raamattua lukivat vain latinaa ymmärtävät.

      Nyt meillä on käsissämme idioottilauma, joka ei ymmärrä edes omalla kielellään lukemaansa, vaan sönköttää raamatun tekstejämja kuvittelee niiden yhä olevan jumalan sanaa. Säälittävää heikkolahjaisuutta.

    • vdefghjk

      ""Viisaat miehet aikoinaan huomasivat, että opus on täyttä paskaa. ""

      Paskamiehet aikoinaan huomasivat, että opus on täyttä paskaa.

    • enHelluntaiPöpi

      Raamattu on joka tapauksessa todella hyvin ja taitavasti kirjoitettu. Yksi maailman kahdeksasta ihmeestä. Ja ajatelkaa minä aikana se on kirjoitettu ja mille "paperille" kivikaudella :-)

      En ota kantaa, et onko se Jumalan sanaa enempää kuin mikään muukaan kirja, mutta kirja on Ihme!

      PS: Helluntairikolliselta - Raamattua tuntemattomalta - Kesitakselta en kysynyt mitään ;)

      • Mun mielestä varsinainen ihme on, miten hyvin se on selitetty, sekä että niitä selittäjiä piisaa .


      • hiihuuhaii

        En ole itse uskovainen enkä usko muutenkaan raamatun kertomuksiin pelastuksesta yms. mutta tuo näkökulma on hyvä pointti. Se taitaa olla maailman tunnetuin ja luetuin kirja.

        Aikamoisen kirjan joutuu joku kirjoittaan jotta saa yhtä suuren suosion.


    • Raamattua ei voi selittää hermenuttisesti, ellei ymmärrä kontekstia.

      Se tulee ensin ymmärtää, kuka sanoi, kenelle sanoi, miksi sanoi ja missä sanoi.

      Kes.

      • heumetiikastaHellureille

        Kesitas 10.3.2016 6:44 Miten pitäisi kirjoittaa esimerkiksi pedofiliasta, että siihen sisältyisi ihannointia sekä hyväksyntää? Tämä omien lasten nainti, sekä treenaukset mm. Ranualla oli -70- 80 luvulla hyvin leimallista ja tapauksia oli tuhansia.

        Ilmianna

        Kesitas 27.9.2014 10:31
        "Jo otetaan esim Oulun alue, muualla sitä ei esiinnyt, kun teillä ja tapahtumia on satoja, ellei jo tuhatkin." (hänen mukaan muualla /(voi ymmärtää myös "muilla ihmisillä"/) ei esiinny pedofiliaa) "Kukaan muu tähän ei pysty, kun te, asia joka oli minun nuoruudessa jotenkin itsestään selvyys." (muut ei pysty vastaavaan pf, ja hänen nuoruudessa pf oli itsestäänselvyys)
        "Mutta kun et ole VL, et ehkä ole joutunut raiskatuksi" (arvio vastakirjoittajasta)

        Kesitas 17.9.2014 20:22 "Täältä löytyy VESTADIOLISEN OIKUS Oulussa.. Veikko Vihelä raiskasi ja hyväksikäytti 14 lasta? Mitkä oikeus Hänellä on Suomen Oikeudessa, 70 pv ehtoollista?" (Kesitas Henna Oikariselle).**
        Näinhän se VL mafia toimii? eikö vaan. He pelastivat omansa? Muualla jo neljän lapsen jutusta tulee ”penaltia” useampi vuosi. Näin toimii SRK kristillisyys. Eihän siinä tule kun 5 pv yhtä kohti. Halpaa se on jatkaa Vihelän hippalointia

        Kesitas kirjoitti toukokuussa 2013:
        ""Kaikesta näkee, että mielesi on saastainen. Näet kaikessa vain seksuaalisuutta.
        Sairastat ilmeisesti samaa addiktiota, kun valtaosa koko VL liikkeen isistä, jotka raiskaavat kesäisesti pukeutuneita ala- ikäisiä lapsiaan

        Kesitas 23.10.2014 19:15 Vai vähättelet pedofiliaa? Mikään "uskonnollinen" järjestö ei vedä teille mitään vertaa, niin järjestelmällistä menetelmänne lasten nainneissa oli ja on osin vieläkin Pohjois- Suomessa

        Kesitas 13.1.2015 23:14 Hieman katsantoa, kuka valehtelee?
        Jäi vielä mainitsematta, että onko asiantuntia ehkä SRK;n pedofilia salaaja?? Sopisi kuvioihin. Siellä niitä on muutamia? Jos useampia nimeä, teillä kuitenkin -60 luvulta lähtien tuhansia....Muhonen saattaa kirjoittaa niin, kuten sanoit, mutta ongelmana on olettamus, Hänen näkemys ja vailla yhtään nimeä. Esillä oli kolme, joista yksi todettiin syyttömäksi....Ei taida riittää pesemään teidän pesäänne. Täällä Oulun alueella on mm. Vihelöitä ja Myllymäkejä tuomiolla joka kuukausi.

        Kesitas 17.9.2014 20:22 Minun älykkyyttäni on palstalla ehkä eniten, Melperiä lukuun ottamatta ja olen vakuuttunut, että sen tekee huomattavasta heikoimmilla varustetut lestat.

        Kesitas 29.1.2015 17:03 Voidaan myös kysyä; Suosiko Hän näitä R- ritareita. Hänelle riitti se, että Isän ohje oli ottaa heidät hengiltä.

        Kesitas 3.7.2015 15:10 Jos minulta kysyt , olen Uudestisyntynyt Jeesuksen opetuslapsi ja kunnioitan Isän määräyksiä.

        Kesitas 14.7.2015 20:22 Olen toiminut 6 vuotta työssä, jossa potilas on ilkosillaan, mutta tein vain työni, en kuten VL, raiskannut..

        Kesitas 14.7.2015 20:22 Olen toiminut 6 vuotta työssä, jossa potilas on ilkosillaan, mutta tein vain työni, en kuten VL, raiskannut..

        Kesitas 24.11.2015 17:38 Kepulainen Pääministeri on kaiken pahan alkuunpania ja Valtuustossa lestadiolais- keput ajoivat tilojen vuokraamista, pystyssä taputtaen, sopulit olivat jo omaksuneet asian ja heillehän raiskaus on arkipäivää


    • ggfrtyj

      ""hermenuttisesti, ""

      Mitä toi on? Tarkoitatko hermeneuttisesti?

    • hurmosm

      se on sitä hurmosta vaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1725
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1342
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      284
      1250
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      66
      1169
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      113
      1092
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      969
    7. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      947
    8. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      24
      923
    9. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      838
    10. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      809
    Aihe