missä laukun paikka

töölö

olimme illallisilla emmekä tienneet minne iltapuvun kanssa käytettävä "kirjekuori" laukku tulisi laittaa. en löytänyt käytöksen kultaisesta kirjastakaan apua. voiko laukun laittaa pöydälle?

11

5425

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -mari

Olen itse pähkäillyt samaa ja laitoin laukun syliini. Pöytä oli katettu niin tiiviisti, laseista, ruokailuvälineistä, katelautasesta yms. ettei siihen sopinut. Oikeaa tapaa en tiedä.

• tarjoilija40v

Laukku laitetaan tuolille selän taakse tai sivulle, tietenkin koosta riippuen tai annetaan henkilökunnalle apupöydällä säilytettäväksi. Ei koskaan ruokapöytään ;)

• Laura

En ole varma, onko seuraava tapa täysin oikea tapa etiketin mukaan, mutta olen huomannut, että hienoilla kutsuilla naiset usein laittavat pikkulaukkunsa oikealle puolelle aterimien viereen :)

• kjkghkjyg

Ei sen laukun paikka ainakaan ruokapöydässä ole. Tuolin selkänojalle roikkumaan, siinä on laukun paikka.

• Mie
        kjkghkjyg kirjoitti:

Ei sen laukun paikka ainakaan ruokapöydässä ole. Tuolin selkänojalle roikkumaan, siinä on laukun paikka.

Aika harvoin etenkään just sellasissa iltapuvun kanssa kääytettävissä pienissä laukuissa on mitään olkahihnaa, josta laukun ripstaisi.

• ravintolapäällikkö

Kyllä vain, havaintosi on aivan oikea. Pienen siron iltalaukun paikka on kattamuksen oikealla puolella.
        Näin opetettiin minulle opiskeluaikanani yli kolmekymmentävuotta sitten.

• Tapapoliisi
        ravintolapäällikkö kirjoitti:

Kyllä vain, havaintosi on aivan oikea. Pienen siron iltalaukun paikka on kattamuksen oikealla puolella.
        Näin opetettiin minulle opiskeluaikanani yli kolmekymmentävuotta sitten.

hölöpölö, laukku syliin tai roikkumaan - ei koskaan pöydälle.

• ravintolapäällikkö
        Tapapoliisi kirjoitti:

hölöpölö, laukku syliin tai roikkumaan - ei koskaan pöydälle.

Pienestä iltalaukusta oli kysymys. Pieni "siro kirjejuorilaukku" ei pysy useinkaan sylissä. Iltapuvun ja/tai iltalaukun materiaali on usein liukas, joten laukkua on sylissä hankala pitää. Kantohihnaakaan niissä ei välttämättä ole. Sylissä on lautasliinan paikka.
        Kyllä jo opiskellessa aikanaan alalla näin opetettiin ja ylikolmenkymmenen vuoden kokemuksella sanoisin, että laukun paikka on aterimien vieressä oikealla katteessa.
        Vasen puoli aterimien vieressä on leipälautasen paikka joko samalla linjalla ruoka- tai katelautasen kanssa tai viistosti ylhäällä. Sille puolelle ei laukku kuulu.

Mutta jos joku on sitä mieltä, että iltalaukun paikka on sylissä ja onnistuu sen siinä pudottamatta pitämään, voi hän mielestäni näin tehdä.

Jos minä näen, että iltalaukku on laskettu sievästi ja siallisesti pöydälle, niin minusta se viestittää myös muille luottamuksesta. Sylissä "piilossa" pidettävä iltalaukku ei tällaista viestitä, paremminkin päinvastoin.
        Tuolin selällä roikottaminen on tyylitöntä.

• Mustaa samettia
        ravintolapäällikkö kirjoitti:

Pienestä iltalaukusta oli kysymys. Pieni "siro kirjejuorilaukku" ei pysy useinkaan sylissä. Iltapuvun ja/tai iltalaukun materiaali on usein liukas, joten laukkua on sylissä hankala pitää. Kantohihnaakaan niissä ei välttämättä ole. Sylissä on lautasliinan paikka.
        Kyllä jo opiskellessa aikanaan alalla näin opetettiin ja ylikolmenkymmenen vuoden kokemuksella sanoisin, että laukun paikka on aterimien vieressä oikealla katteessa.
        Vasen puoli aterimien vieressä on leipälautasen paikka joko samalla linjalla ruoka- tai katelautasen kanssa tai viistosti ylhäällä. Sille puolelle ei laukku kuulu.

Mutta jos joku on sitä mieltä, että iltalaukun paikka on sylissä ja onnistuu sen siinä pudottamatta pitämään, voi hän mielestäni näin tehdä.

Jos minä näen, että iltalaukku on laskettu sievästi ja siallisesti pöydälle, niin minusta se viestittää myös muille luottamuksesta. Sylissä "piilossa" pidettävä iltalaukku ei tällaista viestitä, paremminkin päinvastoin.
        Tuolin selällä roikottaminen on tyylitöntä.

eli ei aivan kirjekuorimallia mutta kuitenkin ns. iltapukulaukku ilman hihnaa, niin voiko sen laittaa lattialle viereensä? Juhlissa joissa olen ollut, pöydällä ei ole useinkaan ollut tilaa pienellekään laukulle ja sylissä sen pitäminen ei tosiaan onnistu. Olen siis laittanut laukun lattialle jalkani juureen. Olenko ollut täysin moukka?

• tilanne!
        Mustaa samettia kirjoitti:

eli ei aivan kirjekuorimallia mutta kuitenkin ns. iltapukulaukku ilman hihnaa, niin voiko sen laittaa lattialle viereensä? Juhlissa joissa olen ollut, pöydällä ei ole useinkaan ollut tilaa pienellekään laukulle ja sylissä sen pitäminen ei tosiaan onnistu. Olen siis laittanut laukun lattialle jalkani juureen. Olenko ollut täysin moukka?

Ongelmallinen tilanne jos laukulle ei löydy tilaa/paikkaa. Ehkäpä ja/jos löytyisi tuolista jossa istuu apua. Käsinojan ja itsesi väliin esim.

Voihan laukun jättää narikkaan ruokailun ajaksi ja hakea sen sitten kun ohjelma vapautuu - mikäli on vartioitu narikka.

Lattialla ei ole hyvä paikka, siellä se voi jäädä tarjoilijan jalkoihin.

• Countess of Honey
        Mustaa samettia kirjoitti:

Laukkua ei koskaan lasketa lattialle, ei iltalaukkua eikä käsilaukkua. Jos sitä ei saa muualle, se annetaan henkilökunnan säilytettäväksi.

Sama sääntö pätee myös miesten asiakirjasalkkuun.

Matkalaukut ja kauppakassit ovat sitten toinen asia, mutta niitä ei taas koskaan laiteta pöydälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5240
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      2485
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      268
      2406
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2359
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1694
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1488
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      52
      1084
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1043
    9. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      1016
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66