Aikakoneessa

ZZZZZZZZZZZZZ

Minulle on käymässä kumma juttu, ei ihan vapaan tahdon asia ainakaan. Olen yö yöltä nukahtanut myöhempään, ja vastaavasti päiväkirjassa uuden päivän aloittaa tuntia myöhempi kellonaika. Ongelmaa en varsinaisesti koe, työtön ja parin diagnoosin kanssa kuntoutuja kun olen- eikä ole univajetta, nukun 6-8h ilmeisen sikeästi sitten kun ensin nukahdan.
Välinelaji?
En usko sängyn sijainnilla olevan muuta väliä kuin että alusta on tasainen, mullakin petari laadukkaampi alimmaista vanhaa runkopatjaa, eikä erillisessä makkarissa ole häiriöitä kun pidän pedin seinällä, joka ei ole yhteinen naapurien kanssa. Sänky ei ole yhteinen edes kissan kanssa, siinä varmaan jonkun mielestä nelijalkainen niksi nukkumisen pulmiin. Kissathan leikkivät öisin, luulen tietäväni!
Valvottava harrastus?
Itse en ainakaan leiki varsinaisesti valvoessa pikkutunneilla. Enkä useinkaan juutu hyvää kirjaa lukemaan kannesta toiseen, mutta sitäkin tapahtuu. Nettitv:n ohjelmatallenteet eivät toivota hyvää yötä, siinä voi olla ongelma, nytkin nautiskelin kaksi brittiläisen sairaalasarjan jaksoa perätysten, toisen kuntopyörällä polkien, kun siltä tuntui.
Kysyn niksivinkkejä siksi kun huolestuin googletettua valvomisen. Hormoonitoiminta onkin sidoksissa KELLONaikaan- entä yötyöläisillä, säännöllisesti valtaosan nukkuessa valvovilla? Tohtori.fi tms. tietosaitti vakuutti minulla olevan hyvin huonosti asiat, vaikka ei siltä tuntuisi, en siis kärsi unettomuudesta hampaat irvessä. Sydänkohtaus äkkikuoleman syynä, liikalihavuus (siksihän kuntopyöräilenkin) ja keskittymishäiriöt (en aja autoa)ym. ym. edessä.
Luulen kellonnyrjähdykseen liittyvän taipumukseni päikkäreihin, jäi päälle päiväkotilapsena opittu käytäntö. Opiskellessa päivämuotoisesti ja myöhemmin työssä toimistoajan vietettyä totuin nukkumaan neuvotun puolituntisen kotiin palattua. Minulla onkin hyvät unenlahjat, paitsi ettei mukava sänky nykyään kutsu ns. ajoissa. Turha huoliko?

1

189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdolliseen.jäi

Ettoset koukuttavat; unirytmi ottaa omakseen 30-40 min päikkärit. Terveelliset kunhan alkuun pääsee kuin entinen pikkupoika itkussaan.
      Moneen kuukauteen päikkärit jäivät saamatta kun piti ehtiä raastupa-istuntoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      52
      1957
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      62
      1882
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      12
      1425
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      61
      1231
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      1184
    6. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      845
    7. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      707
    8. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      87
      700
    9. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      33
      678
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      40
      643
    Aihe