Minulle on käymässä kumma juttu, ei ihan vapaan tahdon asia ainakaan. Olen yö yöltä nukahtanut myöhempään, ja vastaavasti päiväkirjassa uuden päivän aloittaa tuntia myöhempi kellonaika. Ongelmaa en varsinaisesti koe, työtön ja parin diagnoosin kanssa kuntoutuja kun olen- eikä ole univajetta, nukun 6-8h ilmeisen sikeästi sitten kun ensin nukahdan.
Välinelaji?
En usko sängyn sijainnilla olevan muuta väliä kuin että alusta on tasainen, mullakin petari laadukkaampi alimmaista vanhaa runkopatjaa, eikä erillisessä makkarissa ole häiriöitä kun pidän pedin seinällä, joka ei ole yhteinen naapurien kanssa. Sänky ei ole yhteinen edes kissan kanssa, siinä varmaan jonkun mielestä nelijalkainen niksi nukkumisen pulmiin. Kissathan leikkivät öisin, luulen tietäväni!
Valvottava harrastus?
Itse en ainakaan leiki varsinaisesti valvoessa pikkutunneilla. Enkä useinkaan juutu hyvää kirjaa lukemaan kannesta toiseen, mutta sitäkin tapahtuu. Nettitv:n ohjelmatallenteet eivät toivota hyvää yötä, siinä voi olla ongelma, nytkin nautiskelin kaksi brittiläisen sairaalasarjan jaksoa perätysten, toisen kuntopyörällä polkien, kun siltä tuntui.
Kysyn niksivinkkejä siksi kun huolestuin googletettua valvomisen. Hormoonitoiminta onkin sidoksissa KELLONaikaan- entä yötyöläisillä, säännöllisesti valtaosan nukkuessa valvovilla? Tohtori.fi tms. tietosaitti vakuutti minulla olevan hyvin huonosti asiat, vaikka ei siltä tuntuisi, en siis kärsi unettomuudesta hampaat irvessä. Sydänkohtaus äkkikuoleman syynä, liikalihavuus (siksihän kuntopyöräilenkin) ja keskittymishäiriöt (en aja autoa)ym. ym. edessä.
Luulen kellonnyrjähdykseen liittyvän taipumukseni päikkäreihin, jäi päälle päiväkotilapsena opittu käytäntö. Opiskellessa päivämuotoisesti ja myöhemmin työssä toimistoajan vietettyä totuin nukkumaan neuvotun puolituntisen kotiin palattua. Minulla onkin hyvät unenlahjat, paitsi ettei mukava sänky nykyään kutsu ns. ajoissa. Turha huoliko?
Aikakoneessa
ZZZZZZZZZZZZZ
1
198
Vastaukset
- ehdolliseen.jäi
Ettoset koukuttavat; unirytmi ottaa omakseen 30-40 min päikkärit. Terveelliset kunhan alkuun pääsee kuin entinen pikkupoika itkussaan.
Moneen kuukauteen päikkärit jäivät saamatta kun piti ehtiä raastupa-istuntoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1042617Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww1011667- 671515
EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje141226Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi221028- 81963
Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe44911Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta119896Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta334814- 54813