Asensin ihan uudet ei ollut käytetty ennen asennusta niin kun asensin nämä 2kpl pioneerin kajareita niin alkoi särisemään heti kun ylitti tietyn volume luvun.. mistä voisi johtua? kiitos avusta etukäteen :)
Vastaukset 4
- sami99
Lisään vielä että on kokeiltu eri säädöillä mutta kun ylittää sen tietyn lukeman niin silti särisee..
Liikaa watteja?
- Hifilisti
Tai liian vähän. Yleensä äänen säröytyminen johtuu siitä, että vahvistinteho ei riitä. Tämä on lienee syy tässäkin tapauksessa. Vielä jos olet ostanut uudet niin ne luultavasti vaativat enemmän tehoa kuin vanhat kaiuttimesi.
Onko kaiuttimet kytketty suoraan soittimeen vai vahvistimeen?
Säröytymisestä vielä sen verran, että tämä johtuu siitä että että vahvistin ei pysty tarjoamaan kaiuttimen vaatimia tehoja ja siitä yritetään repiä enemmän kuin se pysty tarjoilemaan. Näin ollen "pyöreästä" siniaallosta tulee kantikasta aaltoa, jolloin kaiuttimelle menee hetkellisesti tasavirtaa. Tämä taas rikkoo kaiuttimen helposti, koska kaiuttin on rakennetu siten, että sen oma liike liikuttaa ilmaa, joka jäähdyttää puhekeloja. Nyt kun sinne menee tasavirtaa niin ilma ei liiku vaan elementti on hetkellisesti "vedätyksissä" jompaan kumpaan suuntaan ja se saa puhekelan ylikuumenemaan tuhoten sen.
- rahaaPeliin
Alamittainen vahvistin ja ehkä huonolaatuinen. Tai surkeat kaiuttimet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791319
- 851226
- 96967
- 48813
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40713Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83599Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä29516Mikä on vahvuutesi palstalla?
Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr111510Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su44478Tunnetta ja sinua on vaikea kuvailla
Paremmin se varmaan aukeaa muulla tavalla. Olen merellä, jossa kovin usein puhkeaa rajuilma ja huomaan taistelevani hu33455