Vanha osaketalo, 70-lukuinen

haisee

Tässä vaihtuu porukka vähän väliä, meidän rapussa, itsekin olen vuokralla. Joitakin osakkeenomistajia kyllä.
Nyt tuosta toiselta puolelta tyypit muuttivat pois, kämppä tyhjä, ollut sellaiset kolme viikkoa. No, nyt kyllä sää on ulkonakin märkä, vaikkei vettä satais, lumi on märkää. Nyt tämän viikon aikana minun asunnossani on alkanut haista omituiselle. Jotensakin kissan paskalle. Omituista tässä on myös se, että haju ei tule kylpyhuoneesta, joka ilmeisesti on sen tyhjän kämpän kylppärin vastaisella puolella, ei tule keittion viemäreistä, ei tule ulkoa, sillä ulkona on ei haise miltään, ei esim. koiranpaskalle, joka keväällä joissakin paikoin lemahtaa vahvasti lumien sulaessa, mutta tämä haju ei tule ulkoakaan. Haju tuntuu kämpässäni sellaisessa kohtaa, jossa ei ole ilmanvaihtoaukkoa, ei viemäreitä... Minun omista tavaroistani haju ei tule. Siivoan parin viikon välein kämppäni. Mä olen vähän ihmeissäni mistä tuo haju tulee. Tänään hajua tuntui lievempänä rappukäytävässäkin.
En nyt ole ketään tässä epäilemässä yksistään, mutta se nyt on, että tässä talossa asuu myös yksi epämääräinen tyyppi, ei sillä ole edes sitä tehtynä, että sen asunnon ovessa olisi sen oma nimi, edellisen asukkaan nimi edelleenkin. Aikaisemmin syksyllä sillä oli kai jotain ongelmia, siitä päätellen, että pyöri sellaista tiettyä sakkia tossa pihalla, ja tyypin asunnosta joku nainen kanteli sen jälkeen pussikaupalla jotain moskaa ulos nenä rytyssä.

Mutta kun olen tässä itsekin vuokralainen, niin pitäsköhän mun ottaa suoraan tonne isännöitsijätoimistoon yhteyttä, kun toi haju ei tosiaankaan ole kiva ja täysi arvoitus, mistä se tulee. Jos otan vuokranantajaan, niin se todennäköisesti käskee huoltoon ottaa yhteyttä (joka huolti ei kyllä osallistuis sitten mitenkään).

Ihan outo juttu. Osaaks kukaan veikata tai arvata mistä haju tulee. Se mun asunnon nurkka on niin kuin tonne rappukäytävän suunnalle, ei ikkunaseinällä. Seinänaapurissa on kyllä vissiin kissioja, mutta tulisko niittenkään hajut betoniseinän läpi! Kun menen parvekkeelle, siellä ei haise.

1

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karsee_haju

      Hajumääritelmää lisää, likainen rasvainen vesi... Se on kuitenkin sinänsä omituista, ettei sitä hajua kovin paljon tulla rapussa tunnu, ainakaan näin päiväsaikaan. Tiedä sitten mikä on tilanne aamulla, kun ulko-ovessa ei yöaikaan ole kuljettu... Siis ei tätä hajua halua haistella enää...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1945
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1423
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe