Vanha osaketalo, 70-lukuinen

haisee

Tässä vaihtuu porukka vähän väliä, meidän rapussa, itsekin olen vuokralla. Joitakin osakkeenomistajia kyllä.
Nyt tuosta toiselta puolelta tyypit muuttivat pois, kämppä tyhjä, ollut sellaiset kolme viikkoa. No, nyt kyllä sää on ulkonakin märkä, vaikkei vettä satais, lumi on märkää. Nyt tämän viikon aikana minun asunnossani on alkanut haista omituiselle. Jotensakin kissan paskalle. Omituista tässä on myös se, että haju ei tule kylpyhuoneesta, joka ilmeisesti on sen tyhjän kämpän kylppärin vastaisella puolella, ei tule keittion viemäreistä, ei tule ulkoa, sillä ulkona on ei haise miltään, ei esim. koiranpaskalle, joka keväällä joissakin paikoin lemahtaa vahvasti lumien sulaessa, mutta tämä haju ei tule ulkoakaan. Haju tuntuu kämpässäni sellaisessa kohtaa, jossa ei ole ilmanvaihtoaukkoa, ei viemäreitä... Minun omista tavaroistani haju ei tule. Siivoan parin viikon välein kämppäni. Mä olen vähän ihmeissäni mistä tuo haju tulee. Tänään hajua tuntui lievempänä rappukäytävässäkin.
En nyt ole ketään tässä epäilemässä yksistään, mutta se nyt on, että tässä talossa asuu myös yksi epämääräinen tyyppi, ei sillä ole edes sitä tehtynä, että sen asunnon ovessa olisi sen oma nimi, edellisen asukkaan nimi edelleenkin. Aikaisemmin syksyllä sillä oli kai jotain ongelmia, siitä päätellen, että pyöri sellaista tiettyä sakkia tossa pihalla, ja tyypin asunnosta joku nainen kanteli sen jälkeen pussikaupalla jotain moskaa ulos nenä rytyssä.

Mutta kun olen tässä itsekin vuokralainen, niin pitäsköhän mun ottaa suoraan tonne isännöitsijätoimistoon yhteyttä, kun toi haju ei tosiaankaan ole kiva ja täysi arvoitus, mistä se tulee. Jos otan vuokranantajaan, niin se todennäköisesti käskee huoltoon ottaa yhteyttä (joka huolti ei kyllä osallistuis sitten mitenkään).

Ihan outo juttu. Osaaks kukaan veikata tai arvata mistä haju tulee. Se mun asunnon nurkka on niin kuin tonne rappukäytävän suunnalle, ei ikkunaseinällä. Seinänaapurissa on kyllä vissiin kissioja, mutta tulisko niittenkään hajut betoniseinän läpi! Kun menen parvekkeelle, siellä ei haise.

1

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karsee_haju

Hajumääritelmää lisää, likainen rasvainen vesi... Se on kuitenkin sinänsä omituista, ettei sitä hajua kovin paljon tulla rapussa tunnu, ainakaan näin päiväsaikaan. Tiedä sitten mikä on tilanne aamulla, kun ulko-ovessa ei yöaikaan ole kuljettu... Siis ei tätä hajua halua haistella enää...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      80
      4356
    2. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      24
      2801
    3. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      2768
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      112
      2484
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2479
    6. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      111
      2214
    7. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      100
      2173
    8. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      635
      2044
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1975
    10. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      34
      1908
    Aihe