Naapuriin rakennetaan 18 asunnon luhtitalo jossa on kaksi kerrosta. Tämä on pientaloaluetta ja kerrostalojen rakennus on rakennusssäännöllä kielletty tällä kaava alueella.
Meillä naapureilla on muutama pv valitusaikaa rakennusluvasta. Kannattaako asia ottaa esille ? Siis onko tälläinen luhtitalo verrattavissa kerrostaloon ?
Netistä löydin tilastokeskuksen määritelmän kerrostalolle: Luhtitalot ja vahintään 3:n asunnon talot jossa ainakin kaksi asuntoa on päällekkäin.
onko luhtitalo kerrostalo
5
2016
Vastaukset
- Bau8Herr
Kerrostalon määritelmällä ei ole merkitystä. Kaavamerkinnällä on.
Mitä rakennuskaavassa on mainittu tehokkuudesta, kerroksista ja talotyypeistä?- samanaikkonen
Tehokkuus on ilmeisesti samaa luokkaa kuin muillakin tonteilla kun saatiin sitä laskettua jo kaavamuutoksen aikaan. Tontilla oli ennen päiväkoti. Nyt siis kaavoitettu asunnoille.
Meillä naapureilla tehokkuus on 0,35. Tasapuolisuuden nimissä muistaakseni saatiin valittamalla sama myös tälle kyseiselle tontille.
Kerrosala tällä kyseisellä tontilla on nykyään 1230. Kaava-alueelle ei saa rakentaa kerrostaloja se on pientalo / rivitalo aluetta.
Kaupungin rakennusvalvontatoimistolta ei selvinnyt tehokkuutta jonkun törpön ollessa puhelimessa.
Rakentaja ei ole ilmeisestikkään hakenut poikkeuslupaa luhtitalolle. Näin rakennusvalvonnasta kerrottiin. - NäinMeillä
samanaikkonen kirjoitti:
Tehokkuus on ilmeisesti samaa luokkaa kuin muillakin tonteilla kun saatiin sitä laskettua jo kaavamuutoksen aikaan. Tontilla oli ennen päiväkoti. Nyt siis kaavoitettu asunnoille.
Meillä naapureilla tehokkuus on 0,35. Tasapuolisuuden nimissä muistaakseni saatiin valittamalla sama myös tälle kyseiselle tontille.
Kerrosala tällä kyseisellä tontilla on nykyään 1230. Kaava-alueelle ei saa rakentaa kerrostaloja se on pientalo / rivitalo aluetta.
Kaupungin rakennusvalvontatoimistolta ei selvinnyt tehokkuutta jonkun törpön ollessa puhelimessa.
Rakentaja ei ole ilmeisestikkään hakenut poikkeuslupaa luhtitalolle. Näin rakennusvalvonnasta kerrottiin.Tehokkuudella ei ole merkitystä vaan sillä, mikä on tontin kaavamerkintä. Kaavamerkinta ja sen selitys kertovat, millaisen rakennuksen tontille saa rakentaa. Tehokkuus taas kertoo, miten paljon.
Yleisesti pientalotontin (Ao) määritelmä salliin rakentaa yhden tai kahden asunnon (=paritalo) asuinrakennuksen ja luhtitalo ei sovi tähän määritelmään. Jos taas kaavamerkintä on rivitalotontintin (Ar) merkintä, luhtitalon voi saada menemään siinä läpi.
- luhdi.ton
Näistä määritelmistä tiedä, mutta 2-kerroksinen luhtitalo ei ole sen korkeampi kuin 2-kerroksinen omakotitalokaan. Mikähän tässä oikein on ongelma..?
- kiusa.se.on.pienikin
Se, että valittaminen tuntuu niin mukavalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579