Moi! Häiritseekö ketään muuta täällä se, että ihmisillä on todella stereotyyppisiä asenteita, varsinkin homoseksuaaleja kohtaan? Esim. Eräs tuttuni sanoi, että lesboparista toinen on aina se ns. rekkalesbo ja toinen ns. feminiinisempi osapuoli, aina viimeisen päälle laitettu. Itseäni kävi tällainen asenne, ja oli pakko kirjoittaa tästä. Mielestäni ihmisen seksuaalinen suuntautuminen ei vaikuta mitenkään ulkonäköön, eikä ulkonäkö seksuaaliseen suuntautumiseen. Eihän heteroistakaan ole vain yhtä stereotyyppistä paria, joten miksi homoista ja lesboista pitäisi olla? En siis halua yleistää, että kaikilla olisi tällainen asenne, mutta joillakin.
Yleistämisestä puheenollen: Oletteko huomanneet sen yleisen ennakko-oletuksen, että kaikki olisivat heteroita? Esim. lehtien palstoilla neuvotaan : Nainen, näin herättää miehen huomio, tms. Ja mainokset ovat täynnä mies-ja naispareja. Toivon vain, että kaikki ihmiset tajuaisivat olevansa samanarvoisia, ja esim. homoseksuaalisuuteen suhtauduttaisiin yhtä normaalisti, kuin heterouteen (eli ei vihata, muttei myöskään olla että "omg noi on niin suvaitsevaisii, kun niiden mainoksessa on miespari, taidankin vain siksi käyttää kyseistä palvelua") Onko liikaa pyydetty?? Kiitos, olen puhunut!
stereotypiat ja yleistäminen
ihminen_034
1
101
Vastaukset
*kävi itseäni ärsyttämään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292083
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051906Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841679Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy661555Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331202- 841193
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561152- 1101103
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471076Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441023