Kirkkaanpunai en kuukautisvuoto!?

Tyttö13

Eli mul on ollu jo muutaman kerran oudot kuukautiset. Veri on siis kirkkaanpunaista, eli sen värist kun normaali haava vaik sormes. Vuotoa on paljon siis normaaleihin kuukautisiin verrattuna ja nämä kestävät tavallista kauemmin. Ja ainaku meen kuselle nii verta tippuu kui hanast. Viimekerralla ne kesti kaks viiikkoa! En ole harrastanut seksii kosk on 13v. Mut onko tää normaalii?! Et oisko mul joku tauti vai...? Auttakaa!

7

60

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyttö13

Ja otsikkp meni vähä vääri

• nainen39v

On ihan normaalia.Ei kannata olla huolissaan.Itselläni kuukautisvuoto on ollut kirkkaanpunaista silloin kun mulla on ollut kuukautiset.Ikää mulla on 39 vuotta.

• akka67

Hei! Mene kouluterveydenhoitajalle, kertomaan huolesi. Sinulla menee hb huonoksi jos vuodat paljon. Tällaiset asiat pitää hoitaa, ettei tule pahempaa, siis ettei veri huonone joka vaikuttaa yleiskuntoon.

• Puhuaikuiselle

Puhu äitisi kanssa tai sitten terveydenhoitajan kanssa. Kirkkaanpunainen väri ei ole vaarallista, kertoo hieman alhaisemmasta estrogeenitasosta. Mutta jos vuodat kuin hanasta ja kuukautisesi kesti 2 viikkoa, niin suosittelisin kääntymään jonkun puoleen. Aina hyvä tarkistuttaa tälläiset asiat.

• poikamainennainen

Mielenkiintoinen tieto, mistä olet sen saanut? Itse olen aina kuvitellut olevani matalaestrogeeninen. Vuodot ovat kyllä säännölliset, mutta olen rakenteeltani pienirintainen ja enemmänkin poikamainen. Olen olettanut, että vuoto on kaikilla enemmänkin viininpunaista. Kohdusta tuleva verihän on tavallaan jo kuollutta, siinä vallitsee eri periaatteet kuin haavasta vuotavassa.

• tuskinmitäänvaarallista

Sinulla ei varmaan vain vielä ole kuukautiset säännöllistyneet, kun olet niin nuori. Jos sinulla on pitkän ajan joka ikinen kuukausi kahden viikon kuukautiset, niin käy jossain vaiheessa terkkarilla valittelemassa. Mutta jos sinulla on kahden viikon kuukautiset joskus tai monen kuukauden välein, eikä muita vaivoja, niin se on kai vain siitä, että hormonisi eivät vielä ole tasapainossa.

• kjäjkäjäjä

Kuten joku sanoi, runsaassa vuodossa on anemiariski. Ja anemia lisää vuotoa ennestään, eli syntyy ikävä itseään pahentava kehä. Hoito voi yksinkertaisimmillaan olla rautalääke. Nuorella tytöllä rautavarastot ovat heikot muutenkin, koska elimistö on kuluttanut rautaa kasvamiseen. Jos kuukautiset eivät säännöllisty, niin e-pillereillä voidaan pitää vuodot siedettävinä ja säännöllisinä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      13
      1703
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      139
      1697
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      289
      1286
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1088
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      210
      1066
    6. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      965
    7. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      130
      962
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      3
      905
    9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      878
    10. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      875
    Aihe