kiinteiden ikkunoiden kunnostus

teuv47

Onko tietoa voiko kiinteitä laseja kunnostaa?

Meillä on höytyä muutaman lasin välissä ja takuu ei ole enään voimassa.

7

1391

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MJK_

Lasiosan voi vaihtaa, karmeja ei tarvitse uusia. Kysy lasiliikkeistä.

• joo.ja.ei

Joskus laitoin lämmitettyyn pihavarastoon kiinteän lämpölasin ja asentaessani onnistuin rikkomaan sen. Nuukuus iski ja leikkasin lasit irti toisistaan. Teetin vain yhden lasin, jonka liimasin silikonilla takaisin paikoilleen. Toimi ainakin sen 5 vuotta, minkä ennätin seurailla.
      Käytännössä vanhojen lämpölasien purku ja uudelleen liimaus taitaa tulla kalliimmaksi kuin uusien osto. Ehkä jos itse askartelisi, mutta lopputulos voi olla mitä vaan.. Voihan ne itse irrottaa ja laittaa uudet paikoilleen, jos siltä tuntuu..

• BauHerr

Lasit on syytä vaihtaa.

Lasielementin korjausta ei kykene tekemään itse. Lasien välissä saattaa olla kaasua, esim argonia.

Elementin korjaus vaatii oman tehdaslinjan, joten korjaus ei kannata.

Asennus sen sijaan onnistuu. Paras tapa: ensin irroitat lasielementit ja mittaa tarkasti. Tilaat uudet ja asennat. Ongelma: olla pitkä aika ilman ikkunoita. Toinen vaihtoehto: mittaat irroittamatta ja otat uusien lasien koon suhteen riskin. Riski: väärän kokoisilla ikkunaelementeillä ei tee yleensä yhtikäs mitään.

• näin.hän.se

Siksi onkin syytä tilata mittaaja lasiliikkeestä :-) Ainakin minä asioin paikallisessa lasitusliikkeessä, kun jouduin uusimaan pari lasielementtiä. Sieltä joku kävi mittailemassa, toimitusaikaa en kyllä enää muista. En tiedä tekivätkö elementit itse, vai tilasivatko jostain. Vanhan talon ikkunoihin mitään argoneita tarvita.

• BauHerr

Jokainen taaplaa tavallaan. Minä en lasiliikkeitä käytä. Mittaan, mittaan ja mittaan, eikä virheitä ole koskaan vielä tullut.

Olen kyllä nähnyt kuinka diletantti omatoimirakentaja on tilannut ikkunat aukkojen mitoilla ilman asennusvaraa. Muistaa varmaan lopun ikänsä sen, että mittaa, mittaa ja vielä kerran mittaa.

• teuv43

Kiitos vinkeistä, kyse on melko suurista ruuduista. Elementin saa kyllä irti karmista aika helposti. Mutta kun tuossa on useampi elementti vierekkäin niin lasin värin olisi hyvä pysyä muuttumattomana. Uutena näitä meni vaihtoon kun lasiliike oli käyttänyt kahta eri väriä. Toinen asia on hinta, 3-kerroslasi ja iso pinta maksaa sen verran että kunnostus olisi mukavampi vaihtoehto.

• 10koti

Lämpölasielementtejä saatte tilaamalla [email protected]. Toimitus mihin vain, minne autolla pääsee. Silloin täytyy varautua rahtikuluihin. Toimintasäteellämme (Etelä-Pohjanmaa, Pirkanmaa) homma on helpompaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      33
      6931
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      21
      3330
    3. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      52
      1460
    4. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      21
      1380
    5. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      28
      1346
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      179
      1330
    7. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      142
      1199
    8. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      49
      1125
    9. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      39
      966
    10. Kehumisesta voi saada sakkoja?

Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v
      Sinkut
      157
      925
    Aihe