Kuvaruutu pimenee

spjp

Philips 42 5405 Ca. Kytketty Topikan boksiin. Kerran illassa pimenee kuvaruutu muutaman sekunnin ajaksi, ääni myös häviää, . Homma palautuu 3-4 sekunnin jälkeen normaaliksi. Digiboksi ok , joten vika lienee telkussa. Onko tietoa, minkälainen vika lienee kyseessä. Liitäntä boksista HDML-piuhalla. Tämä ilmiö on melkein säännöllinen, mutta esiintyy vain kerran illassa, kun telkkua katellaan.

5

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • panzer

      Iäkkäämmissä kuvaputkitelkkareissa on erilaisia lämpölaajenemisongelmia liittimissä. Tässä tarkoitetaan lähinnä emo-ja muiden piirilevykorttien kytkentähäiriöitä sekä piuhojen vastaavia. Itselläni 24 vuotta nuori sony jonka olen purkanut osiin muutaman kerran, ruuvarisatsi ja yleismittari työvälineinäni. Entinen saloran trukkikuski stalingrad hans...

    • telkku_vaihtoon

      "Liitäntä boksista HDML-piuhalla" Piuha on kyllä HDMI eli se I lopussa ei ole pieni L (äl) eli l, vaan se on iso I (ii). :)
      Mutta tv:n vikaa itsekin epäilen, kuten eka vastaaja. Samanlaista oli omassakin vuonna 1999 ostamassani Finluxissa kun se oli 10-vuotias. Kun käytin virtanappia laitteen sammuttamiseen ja käynnistämiseen, vikaa ei ilmentynyt juuri ollenkaan, mutta vuoden päästä se palasi. Olisi ollut korjattavissa silloin vuonna 2010, kun oli löytämäni kuvauksen mukaan helposti korjattavissa oleva pikkuvika, mutta tuo oli hyvä syy ostaa taulu-tv, kun tuohon aikaan hyvälaatuisen 32-tuumaisen sai jo alle 500 eurolla tarjouksesta.
      Jos ostat uutta tv:tä, niin älä katso vain hintaa. Käy myös itse kokeilemassa kaikkia merkkejä.

    • 19_50

      Itsellä teki vastaavaa HDMI:llä myös ajoittain,mutta kylläkin usein enemmän
      kuin kerran illassa,joskus kuitenkin meni päiviä,ettei vika esiintynyt ollenkaan.
      Minulla vika poistui täydellisesti vaihtamalla laadukkaampi HDMI-kaapeli.

      • spjp

        Tuo kaapeli tuli HD boksin mukana. Onko niissä eroja?


      • Kokeile_toista_HDMItä

        HDMI:n vaatimukset kasvaa sitä mukaa kun laitteet kehittyvät. 4K tekniikka on nostanut bittinopeudet uudelle tasolle ja myös kaapelilta vaaditaan enemmä ominaisuuksia. http://fin.afterdawn.com/sanasto/selitys.cfm/hdmi on aiheesta lisää. HDMI 1.4. kaapeli maksaa enemmän kuin digiboksin mukana tullut kevyemmän sarjan kaapeli, mutta vaihtaa se kannattaa.
        Tuttavan piti vaihtaa HDMI-kaapeli sen takia, että se katkoi signaalia illan mittaan ja syylliseksi lopulta paljastui kaapeliliittimen muoviosien järeä koko. HDMI -liitin ei yksinkertaisesti mennyt kunnolla Topfield 5100c HDMI-liittimeen, sillä runkoliittimen kiitysruuvin kanta osui liittimeen ja esti kaapeliliittimen menon riittävän syvälle.
        Kokeile ensin, onko samanlaista katkomista tv:n muilla HDMI -sisäänmenoilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      121
      1589
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      99
      1171
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      200
      1066
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      6
      976
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      861
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      793
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      774
    8. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      753
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      44
      750
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      741
    Aihe