LibreOffice ja OpenOffice molemmat jumissa

LibreOffice oli oudosti muuttunut käyttöliittymältään suomenkieliseksi. Koska olen tottunut englanninkielisiin valikoihin, yritin vaihtaa käyttöliittymän kielen lataamalla ja asentamalla uusimman version.

Sen jälkeen sen paremmin LibreOffice kuin OpenOffice ei suostu avaamaan yhtään tiedostoa eikä edes uutta dokumenttia, vaan odotuskursori pyörii ja yläpalkkiin tulee (Ei vastaa). Odotus ei auta.

Poistin kokonaan LibreOfficen ja asensin uusimman OpenOffice-version. Sama ilmiö edelleen.

Päävalikko aukeaa nätisti, mutta siitä eteenpäin mikään ei toimi, ei millään dokumenttityypillä.

Ajoin jo CCleanerin rekisterinputsauksen. Koneella on SpyHunter ja Avast. Skannaus ei löydä haittaohjelmia.

Koska teen aika paljon taulukkolaskennalla ja tekstinkäsittelyllä, tämä on aika huono juttu. Osaisiko joku neuvoa, miten saan ohjelmat taas pelittämään?

13

2312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6499

      Mene tehtävienhallintaan klikkaamalla tehtäväpalkkia oikealla näppäimellä ja katso onko jomman kumman sovelluksen prosesseja käynnissä. Jos on, keskeytä ne.

      • Tehtävienhallinnassa näkyy OpenOffice prosessi vain silloin, kun ohjelma on käynnissä ja siis jumissa. Ylimääräisiä ei näy.

        Äsken yritin avata taulukkolaskentatiedoston. Sovelluslistalla on yksi OpenOffice, prosessilistalla OpenOffice ja OpenOffice Calc. Muita ei ole.

        Sitten pakotin ohjelman loppumaan. Prosessilistalla ei enää näy noita mainittuja.

        LibreOfficea koneella ei tällä hetkellä ole ollenkaan asennettuna, koska luulin aluksi, että vika on siinä.


      • Kuulostaatutulta

        Vika taitaa olla alustassa eli windowsissa. siinä joku solmussa.
        Jos mahdollista tee uudelleen asennus. uskon että ongelma poistuu. lisäksi lataa uudet asennustiedosto netitistä, jos vanhassa on jäänyt jotain pois.

        Taitaa olla hyvin yleinen ongelma koska itse Photoshop koeaika tuli täyteen ja poistin sen ja asensin uuden, mutta ongelma tuli juuri kuin kuvailit samallainen.
        Olen myös kuullut että ei me olla ainoita. vaan samasta ongelmasta kärsii ihan itasiantuntijatkin. Itse uudellen windowsin asennus autto ja taas homma pelittää.


    • t.aata

      Onko itse tiedostossa vikaa - toimiiko tyhjä pohja? Käyttöliittymän kielen saa vaihdettua valikosta ja muutos tulee voimaan seuraavalla käyttökerralla.
      Työkalut - Asetukset - Kieliasetukset - Kielet
      Tools - Options - Language Settings - Languages

      • Myöskään tyhjä pohja ei toimi. Se tulee esiin, mutta sitten seuraa täysi jumitus.

        Käyttöliittymän kielen voi vaihtaa joksikin niistä, mikä on valittu asennettaessa mukaan. Oletusarvoisesti on vain yksi kieli, mutta niitä voi poimia useampia.

        Kokeilin tuota käyttöliittymän kielen vaihtoa päävalikossa uuden version asennuksen jälkeen. Se toimii kyllä siinä.


      • meiltähäntämäkäy

        Ole onnellinen ettei rekisterin höylääminen tuhonnut enempää.


    • Nyt olen kokeilut aika monta konstia tähän ongelmaan.

      Olen tarkistanut tosi huolellisesti, mitä prosessilistalla tapahtuu. Ylimääräisiä ei ole.

      Olen nollannut OpenOfficeen liittyvät profiilimerkinnät nimeämällä niihin liittyvät kansiot uudelleen.

      Olen poistanut OpenOfficen Revo Uninstallerilla ja asentanut version 4.1.0 uusimman sijasta. Ajattelin, että uusimmassa versiossa voi olla jokin epäyhteensopivuus.

      Mikään näistä ei ole auttanut. Ongelma on ennallaan. Pitääköhän tässä siirtyä käyttämään Ubuntua tai jotenkin muuten tehdä radikaali liike?

      • ihateubuntu

        Kyllä sitä voi livenä kokeilla, varsinkin jotain muuta.
        En ole kuitenkaan jumiutuvaan törmännyt vaikka noita LO:ta melkein joka distrossa onkin valmiina.

        Kannattaa kokeilla avata niitä dokumenttejä ennenkuin aloittaa LO:n säätämisen.


    • Koneonhelpposössiäitse

      Ainakin lopeta heti tuollaisten rekisteriputsareiden yms. roskan käyttö. Niillä saa koneen kummallisilla tavoilla sekaisin, kuten olet nyt huomannut. Käytä vain Windowsin omia tapoja sovellusten asenteluun tai poistamiseen.

      Toki voit koittaa linux-jakelua, esim. Ubuntu MATE 14.04 on suositeltava. Jollet ole sinut linuxien kanssa, niin asenna Ubuntu ensin VirtualBox:n alaisuuteen - saatat säästyä monelta päänsäryltä jatkossa. Myöhemmin voit sitten asentaa sen Windowsin rinnalle, jos vielä kiinnostaa.

    • Dokumentit aukesivat vikasietotilassa.

      Karsin pois automaattisesti käynnistyviä palveluja turhimmasta päästä. Jostakin syystä homma alkoi toimia täsmälleen siinä kohdassa kun pudotin prosessin spoolsv.exe "Spooler SubSystem App".

      En tiedä varmuudella, mikä tekemistäni liikkeistä oli ratkaiseva. Se on kuitenkin selvä, että kyse oli ristiriidasta toimistopaketin ja jonkin taustaprosessin välillä. En jaksa enää tarkemmin selvittää. Homma pelittää taas ja se riittää minulle.

    • pulassa

      LibreOfficeni ei toimi. Yritin muuntaa pari open.document -tiedostoa docx-tiedostoiksi toiselle ihmiselle muokkausta varten, mutta koska minulla ei ole Wordia, homma jäi kesken LibreOfficen jumiuduttua. Luulen että tämä tapahtui tuon tiedostomuokkauksen yhteydessä. Poistin kaikki docx-tiedostot, mutta Libre Office ei aukea ollenkaan. Mitä teen?

      • Palstapoliisi

        Trolli iski jälleen. Mitä luulet hyötyväsi nostamalla vuosien takaisen viestiketun esiin?


    • sitäeiole

      Ilmaista lounasta ei ole. Hanki Microsoftin taatusti laadukkaat toimisto ohjelmat niin pelaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1592
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      42
      1033
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      686
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      683
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe