Olen 14 v tyttö ja olen viillellyt jo 3 vuotta. Aluksi viillot olivat vain ihan pieniä. Nyt ne ovat isompia ja ne vuotavat paljon, mutta viiltely ei minuun satu. En tiedä mitä minun pitäisi tehdä, onko tämä vaarallista vai ei. Joskus kerroin tästä vanhemmilleni ja he vain sanoivat "ei sinulla oikeasti ole paha olla, jos olisi niin olisit vetänyt ranteet auki jo ajat sitten" (viiltelen siis vain kylkiin käsivarsiin reisiin ja jalkoihin). Pitääkö tästä olla huolissaan vai ei?? Koska viilteleminen ei satu minua. Pelkään vain että joskus menen vahingossa liian pitkälle.
Addiktoitunut
1
141
Vastaukset
Hei
Tarvitset pikaisesti apua. Omin neuvoin et taida päästä tästä ongelmasta eteenpäin. Jotenkin tuntuu epäuskottavalta, että vanhemmat reagoisivat noin välinpitämättömästi jos oma lapsi viiltelee! Kertoohan se vakavasta mielenterveydellistä ongelmasta, ei ole todellakaan normaalia viiltää itseään ja saada elinikäisiä arpia. Jokin ahdistus sinut panee noin tekemään, satuttamaan itseäsi ja turmelemaan ainutlaatuisen ja kauniin ihosi.
Mene heti huomenna kouluterkkarin puheille. Hän osaa auttaa sinua eteenpäin. Kerro myös vanhemmillesi ja näytä vaikka arvet ja haavat.
Sinun on mahdollista parantua, mutta hae pian apua itsellesi. Sinun kuuluisi välittää itsestäsi ja kohdella kehoasi rakastavasti, ei tuhoten.
Lämmöllä,
Pappi Elisabet
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen1046425Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,3585836Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk703557Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään123495Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1062799Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?
Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam42363Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,211830Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t191791Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.181624Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan
Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei1901264