Addiktoitunut

Helpless

Olen 14 v tyttö ja olen viillellyt jo 3 vuotta. Aluksi viillot olivat vain ihan pieniä. Nyt ne ovat isompia ja ne vuotavat paljon, mutta viiltely ei minuun satu. En tiedä mitä minun pitäisi tehdä, onko tämä vaarallista vai ei. Joskus kerroin tästä vanhemmilleni ja he vain sanoivat "ei sinulla oikeasti ole paha olla, jos olisi niin olisit vetänyt ranteet auki jo ajat sitten" (viiltelen siis vain kylkiin käsivarsiin reisiin ja jalkoihin). Pitääkö tästä olla huolissaan vai ei?? Koska viilteleminen ei satu minua. Pelkään vain että joskus menen vahingossa liian pitkälle.

1

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei

Tarvitset pikaisesti apua. Omin neuvoin et taida päästä tästä ongelmasta eteenpäin. Jotenkin tuntuu epäuskottavalta, että vanhemmat reagoisivat noin välinpitämättömästi jos oma lapsi viiltelee! Kertoohan se vakavasta mielenterveydellistä ongelmasta, ei ole todellakaan normaalia viiltää itseään ja saada elinikäisiä arpia. Jokin ahdistus sinut panee noin tekemään, satuttamaan itseäsi ja turmelemaan ainutlaatuisen ja kauniin ihosi.

Mene heti huomenna kouluterkkarin puheille. Hän osaa auttaa sinua eteenpäin. Kerro myös vanhemmillesi ja näytä vaikka arvet ja haavat.
      Sinun on mahdollista parantua, mutta hae pian apua itsellesi. Sinun kuuluisi välittää itsestäsi ja kohdella kehoasi rakastavasti, ei tuhoten.

Lämmöllä,
      Pappi Elisabet

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      76
      8632
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      59
      3291
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      38
      2634
    4. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      27
      2191
    5. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      18
      2185
    6. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      36
      2169
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1917
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1733
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      67
      1698
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18