Mitä tarkoittaa ilmanvaihdon huoltosopimus?

huoltosopimus

Isännöitsijä ehdotti meille tuollaista ilmanvaihdon huoltosopimusta. Mikä se on? ja onko joillakin sellainen?

Olen ollut eri taloyhtiöiden hallituksissa yli kymmenenvuotta, enkä ole moisesta koskaan kuullut!
Kuulostaa kyllä rahastukselta, eihän niille ole koskaan oikein mitään taervinnut tehdä!

12

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täältä_selviää
      • Huoltosopimus

        Ymmärrän kyllä mitä ilmanvaihto tarkoittaa, mutta en ole koskaan kuullut siihen kaupattavan huoltosopimusta. Ihmetyttää että mitä tuollaisessa huollossa sitten tehdään, kun monta kertaa vuodessa huolletaan


      • hidas_sytytys

        Ymmärrätkö vihjeen n:o 2?

        Mopo rikki, missä vika?


    • maa_ja_ilma

      Olipas yksinkertainen kysymys, heh, "ei niille mitään tarvitse tehdä"

    • Maukkispp

      Kymmenen vuoden välein,,ei tarvi sopimuksia,rahastusta ministakin,,

    • Hallituksen-jäsen

      Meillä on taloyhtiössä tuollainen huoltosopimus. Merkittävin ero mitä olen huomannut on se että ennen huoltomiehet vaihtoivat hihnan kun se meni poikki (lasit meni huuruun, eikä ilma liikkunut. aina kesti paripäivää ennen kuin korjattiin) ja nyt hihna ei ole enää mennyt poikki ja olen käsittänyt että kone toimii ihan hyvin

      • huoltomiehet

        uusissa koneissa ei ole hihnaa joka katkeaisi


    • Ilmanvaihtotekniikka

      Hei!

      Ilmanvaihdon huoltosopimuksella tarkoitetaan määräaikaisesti tehtävää ilmanvaihtokoneen huoltoa. Säännöllisen huollon tarkoitus on pitää laite mahdollisimman hyvässä kunnossa ja reagoida mahdollisiin vikoihin/ongelmiin ajoissa, ennen kuin ne ehtivät aiheuttamaan kallista vauriota.

      Vian korjaaminen ajoissa on aina huomattavasti halvempaa kuin hajonneen koneen korjaaminen/uusiminen.

      Halutessanne voitte tiedustella meiltä lisää. Neuvomme mielellämme!

      Varsinais-Suomen Ilmanvaihtotekniikka Oy
      [email protected]
      0449890084

      www.ilmanvaihtotekniikka.fi

    • Homeet_pois_nurkista

      Otan vaikka taloyhtiömme vertailukohteeksi: Katolla kolme asuntojen poistokonetta, joissa remmit on uusittava silloin tällöin. Lisänä on 13 kpl pieniä poistopuhaltimia, jotka hoitavat alapohjan, yhteisten tilojen ja hissien tuuletusta.
      Huoltoyhtiö tarkastaa muutaman kerran vuoteen, että puhaltimet pyörii, sillä osa niistä ei anna hälytystä kiinteistövalvontaan. Hihnat vaihdetaan parin vuoden välein ja niitä löytyy varalla hyllystämme..
      Nyt viime kesänä puhdistettiin poistokanavat, ja sen pohjalta suosittelen, että kaupunkioloissa kanavat puhdistetaan 5 vuoden välein. Poistopuhaltimien lamellit olivat täysin tukossa, joten poistokanavien kymmenen vuoden puhdistusväli on utopiaa. Vanhat asuntojen poistokoneet poistetaan tänä kesänä ja tilalle tulee uudet EC-koneet.
      Korvausilmaventtiilien ja poistoventtiileiden puhdistus kuuluu asukkaalle, mutta osa oli teipannut korvausilmaventtiilit umpeen vedon takia ja eikä osaa poistoventtiileistä ollut moneen vuoteen edes puhdistettu. Nämä kaikki venttiilit huollettiin ennen poistoilmamäärien säätöä ja kun talosta saatiin alipaineet pois, niin asumismukavuus on nyt eri luokkaa kuin aikaisempina vuosina. talvellakaan ei kukaan enää valittanut vedon tunteesta.
      IV-koneiden toimivuus on asumismukavuuden kannalta ensisijainen asia, joten huoltosopimus varmistaa, että laitteet pysyy kunnossa ja ilma liikkuu suunnitellulla tavalla. Ei tartte sitten joskus hometalossa asua, kun ilma vaihtuu hallitusti. Ilmanvaihdossa säästäminen tulee loppujen lopuksi todella kalliiksi, kun ilmanvaihtoa pysäytellään yöksi ja saadaan torpan nurkat homeeseen.

      • iv-huoltomies

        Tämä on totta. Valitettavan usein näkee ongelmia, jotka johtuu iv-huoltojen laiminlyönnistä. Vanhatkin koneet ovat hyviä kun ne toimivat oikein. Mikäli koneeseen tulee vikaa, niin valitettavan usein vika huomataan vasta kun kone hajoaa. Tällainen korjaustapa on erittäin kallista verrattuna siihen että mahdollinen vika huomataan hyvissä ajoin ja asiakas saa aikaa varautua korjauksen.

        Se että huollot on usein laiminlyöty ei suoranaisesti ole kenenkään vika, vaan johtuu enneminkin tiedon puutteesta.

        Itse työskentelen iv-huoltofirmassa joka suorittaa kyseisiä huoltosopimuksia kerros-, rivi-, omakotitaloihin ja liiketiloihin. ilokseni olen usein huomannut korjaustarpeen ja kulujen pienentyneen huomattavasti. Myös asiakkailta on usein tullut positiivista palautetta


    • BauHerr

      Taidan aloittaa LVIS-alan huoltosopimusten tarjoamisen.

      Vaihdan tulppasulakkeetkin ennen kuin ne ehtivät kärähtää. Otan myös hääkuvat ja vedä lipun salkoon. Säädän ilmanvaihdon kerran kuussa tai tarpeen vaatiessa (tarve = vapaasti kassavirran ja erillislaskutuksen mukaan).

      Jos palveluksistani ei makseta/tilata, tulee home, jalkasieni, horkka tai jotain muuta ikävää.

      (Tämä olis sitten sarkasmia.)

    • saamatomat

      Jos on niin saamaton ettei poistoventtiiliä puhdistaa, koska se kuuluu asukkaalle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3196
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2926
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2258
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      24
      1795
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe