Olisin kiinnostunut ostamaan vm. 2005-2010 VW Golfin, mutta kaveri sanoi, ettei kannata ostaa autoa, jossa on DSG-vaihdelaatikko, TSI (jakohihna) tai FSI. Olen kuullut noista DSG-vaihteisto, ja TSI -jakohihna ongelmista, mutta miksi hän varoitti myös TSI-merkistä?
Käytetty VW Golf kiinnostaisi, mutta ne ongelmat..
40
11162
Vastaukset
- MustaKatto
Etsi V-koppanen 2.0lt 115hv moottorilla. Ei pienintäkään ongelmaa, polttoainetta kuluu 1lt satasella enemmän.
- pikajunameksikonhalki
Ei välttämättä edes kulu bensaa enempää. Itsellä oli tuollaisella koneella passat. Aina alkoi kulutus 6:lla. Eli taloudellinen kone.
Sen sijaan ongelmana oli koneessa öljynlauhdutin. Kerran se hajosi ja öljyt ja jäähdytinnesteet sekaisin. Neljän tonnin koneremppa. Ai niin tietenkin, ja vaikka bensan suhteen oli kitsas, niin voiteluöljyä kului senkin edestä. Mut siis kokonaisuutena hyvä kone. Ei ihmeempiä vikoja 200 tuhannella. - NäinVW-llä
Mikä bensan kulutuksessa säästetään, se öljyn kulutuksessa menetetään.....
- Ali_kebabit
NäinVW-llä kirjoitti:
Mikä bensan kulutuksessa säästetään, se öljyn kulutuksessa menetetään.....
Clio 1.2 16v viä iha sikana öljyä kans. Ei vähennä castroolikaan kulutist. Susia.
- ajamiseniloajoskus
Jos tuntuu siltä, että on aikaa ja rahaa viettää laatuaikaa korjaamolla niin siinä se vw menee missä muutkin. Nuo vaihdelaatikko ja tsi-moottoriviat eivät taida olla niitä ainoita murheita. Saat varautua ainakin jatkuvaan öljyn lisäämiseen, sähkölaitteiden vikoihin, sivuikkunoiden tippumisiin, alusta ongelmiin ja siihen, että ovet ovat talvisin jäässä. Se on sitten ihan tuurissa minkälainen arpaonni käy auton suhteen, löytyykö siitä kaikki mahdolliset vai pääseekö korjaamisessa vähemmällä.
- Volkswagen_on
säästänyt laatunsa pilalle. Kun osat kilpailutetaan pelkän hinnan perusteella laadusta välittämättä, lienee selvää että autosta ei tule hyvää vaikka se koottaisiin miten huolellisesti. Useimmiten on kysymys centtiluokan osista, osien testaamattomuudesta tai yksinkertaisesti huonosta suunnittelusta. Päästöhuijausta sen sijaan oli suunniteltu kauan ja hartaasti myös siinä useita vuosia onnistuen. Mutta lienee myös selvää että aikanaan kaikki myös paljastuu, niin tälläkin kertaa. Huijausfirman maine on ja pysyy pitkään, ehkä vuosikymmeniä. Hintaa kaikelle on mahdoton vielä edes arvioida mutta se tulee olemaan käsittämättömän suuri.
- eiuskoisi
Onko trolleillakin kavereita?
- Jakoketju_löystyy
"....mutta miksi hän varoitti myös TSI-merkistä?"
Lue tuo.
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkswagenin-tsi-moottorien-jakoketjuongelmat
Käytettyä Tsi volkkkaria ostaessa, kannattaa kirjoittaa koodi (1535 0018 FGW) lapulle, ja kysyä myyjältä, onko autoon tehty kyseinen korjaus. ?? - etuejetyj
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001138489.html
Lue tuo ja älä osta wv autoa, ongelmia tulee ja niitä jo on, puhun kokemuksesta.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001138489.html- saltainoma
Ihanko iltasanomien sivuilta pitäis lukee.HAHA.
- Anonyymi
Kun ostaa TOYOTAN ei tule murheita. Toyotat on viattomuudestaan kuuluisia. Niissä ei koskaan ole mitään vikoja. Tekniikaltaan ne ovat lähes ikuisia. Ruostumattomuuden ansiosta pitkäikäisiä. Ne ovat hiljaisia, ergonomisia ja parhaita autoja ajettavuudeltaan, mitä ei voi sanoa VW:n tekeleistä.
- Huolestunutautonostaja
Kiitos vastauksista.
- Sairaseläkeläinen
Minulla oli Volkswagen Golf 2013 ja 43tkm. ajettu. Öljyä kului 8l/1000km, moottori ja vaihteisto särkyi ja kori mätäni, merkkikorjaamo väitti että olen tehnyt käyttövirheen vaikka esitin lujuuslaskelmat, ei auttanut mitään, takuu ei korvannut mitään remontteja. Maksan autolainaa vieläkin autosta jota ei ole enää. Kyllä vähän risoo...
- NoNever
Hyvä sentään, että näitä huijattuja putkahtelee aika-ajoin kertomaan kokemuksistaan "luotettavan" saksalaismerkin ominaisuuksista....
- PäiväPelastettu
Ei helvetti :D Taattua S24 laatua! Ja naapurin passatti mätäni jo ennen kun saivat satamasta autoliikkeeseen! Ja kummin serkun kaimalla oli Polo joka söi heti uutena sankollisen kauroja ja pyyti jälkiruuaksi sankollisen vettä. :D
- olisehienopeli
No siis, omassa passatissa takaluukun kansi ruostui niin pahoin, ettei rekisterivalon ruuvit pysyneet enää kiinni pelkässä ruostehötössä. Saati että maadoitus olisi toiminut, joten valot pimeänä eikä läpi katsastuksesta.
Kysyin VW-autolta, että kuuluuko tuo 12 vuoden koritakuun piiriin? Oikein arvattu. Ei puhettakaan. - asiakasainaväärässäVW
olisehienopeli kirjoitti:
No siis, omassa passatissa takaluukun kansi ruostui niin pahoin, ettei rekisterivalon ruuvit pysyneet enää kiinni pelkässä ruostehötössä. Saati että maadoitus olisi toiminut, joten valot pimeänä eikä läpi katsastuksesta.
Kysyin VW-autolta, että kuuluuko tuo 12 vuoden koritakuun piiriin? Oikein arvattu. Ei puhettakaan.VW asiakaspalvelu
- Trolli_on_tyhmä
olisehienopeli kirjoitti:
No siis, omassa passatissa takaluukun kansi ruostui niin pahoin, ettei rekisterivalon ruuvit pysyneet enää kiinni pelkässä ruostehötössä. Saati että maadoitus olisi toiminut, joten valot pimeänä eikä läpi katsastuksesta.
Kysyin VW-autolta, että kuuluuko tuo 12 vuoden koritakuun piiriin? Oikein arvattu. Ei puhettakaan.Passatin rekisterikilven valot eivät ole kiinni ruuveilla. Ei ainakaan v. 2005 jälkeen.
Amatööritrolli! - olisehienopeli
Trolli_on_tyhmä kirjoitti:
Passatin rekisterikilven valot eivät ole kiinni ruuveilla. Ei ainakaan v. 2005 jälkeen.
Amatööritrolli!Näitä sattuu kun yrittää keksiä negatiivista sanottavaa Volkkarista. Eihän mulla oikeasti passattia ole, mutta paljon näkee kirjoituksia ruosteaiheista. Mietin, olikohan ne kirjoitukset sittenkään Volkkarista.
- olisehienopeli
Trolli_on_tyhmä kirjoitti:
Passatin rekisterikilven valot eivät ole kiinni ruuveilla. Ei ainakaan v. 2005 jälkeen.
Amatööritrolli!Kyseessä oli vuoden 2001 malli, ja kyllä, ne olivat kiinni ruuveilla. Minulla on tekninen peruskoulutus, ja tunnen ruuvin sellaisen nähdessäni.
- Anonyymi
olisehienopeli kirjoitti:
Näitä sattuu kun yrittää keksiä negatiivista sanottavaa Volkkarista. Eihän mulla oikeasti passattia ole, mutta paljon näkee kirjoituksia ruosteaiheista. Mietin, olikohan ne kirjoitukset sittenkään Volkkarista.
Volkkarit on herkkiä ruostumaan. Tämän vuoksi kannattaa ostaa TOYOTA. Toyotat eivät ruostu lainkaan. Ne on tekniikaltaan lähes ikuisia ja niissä ei koskaan, ei koskaan ole vikoja.
- pääasia
Aloittajalle. Älä helvetissä osta vw:tä, jos pääsi sisällä on pienikin ongelma asiaan liittyen, vaikka mielesi tekisi. Tämän tyyppiset ongelmat ei sitten lähde pään sisältä autokorjaamolla, vaan jossain ihan muualla...
- Peruskäsitteet.kuntoon
Eikö siellä trollipajalla opetettu mikä ero on hihnalla ja ketjulla?
Jos tekninen osaaminen on tuolla tasolla niin on aika turha miettiä autoasioita kovin syvällisesti.
Ja yleensäkin se että kysyy neuvoa suolipalstalta kertoo että ei ole penaalin terävin kynä. Kukaan järkevä ihminen ei osta mitään yli 50 centin hintaista suolipalstan suosituksien perusteella.
Osta sellainen auto joka on nätin värinen ja toivot parasta. Sun rahkeet eivät riitä parempaan analyysiin- Tulipahanhuomattua
VW maine on kyllä ryvettynyt vaihdelaatikko/jakohihna vioista, ja päästöhuijauksissa. Ja kun katsoo kuinka katkeria VW-autojen omistajat on, niin VW kannattaa kiertää kaukaa.
- öljynpolttimoitakin
http://www.tuulilasi.fi/tltv/ruotsin-autoliiton-musta-lista-ala-osta-naita-volkkareita
Ruotsissa suositus, älä osta Vag tsi 1,2 t. 1,4
« : 10.05.2015, 16:55:51 »
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/vwn-jakoketjukohu-kiihtyy-ruotsissa---ongelma-autot-listattu/dcA8uLdq?ext=ltr&utm_source=Kauppalehti_Uutiskirje&utm_medium=email&utm_campaign=Kauppalehti
Yllä kauppalehden kirjoitus aiheesta.
Onneksi pääsin jo talvella eroon omasta 1,4 tsi stä. Oli muuten kolme Volkkaria samalla kertaa.
Eka, Vika ja Ainoa. Aivan karmeaa pelleilya 68.000 tkm ajetun Passatin kanssa.
Asustelen Ruotsin puolella, ja voin muuten sanoa, että täällä harvoin mitään merkkiä nostetaan tapetille laatuvikojen johdosta.
https://www.motormannen.se/nyheter/nyheter-2015/volkswagens-problematiska-kamkedjor/
Och här finns samma info från originaladress. - filosofijorma
Miksi ihmiset yhä ostavat volsuja, kaikista ongelmista huolimatta?
Siksi, että volkswageneita on liikenteessä hirmuinen määrä. Se on yleinen automerkki. Ihminen, joka ominaisuuksiltaan on itsepetoksen mestari, ei hyväksy faktatietoa, vaan tekee päätöksiä tunnepohjalta. Tästä seuraa 2 asiaa: Kuvitellaan, että kun vanha volsu vaihdetaan uuteen, sekin on yhtä hyvä tai parempi. Toiseksi, suljetaan silmät oman auton ongelmilta: Ajatellaan, että auton usein toistuva vikaantuminen kuuluu autoiluun, ja että sellaisia ne "muutkin" automerkit ovat.
Amerikkalaisen myyntimiesfilosofian mukaan, uuden asiakkaan hankkiminen on 7 kertaa vaikeampaa, kuin vanhan asiakkaan pitäminen: Volsukonserni hyödyntää tätä asiakasuskollisuutta lypsämällä rahaa nykyisiltä omistajilta erilaisten vikakorjausten muodossa. Nykyiset asiakkaat eivät halua kyseenalaistaa omaa päätöstään, kun valitsivat vikaantuvan automerkin. Itsepetoksen omaisesti he teeskentelevät itselleen, ettei heidän volsussaan ole enempää ongelmia, kuin muissa automerkeissä.
Mutta ottakaa kantaa, mitä itse tuumit?- oma.aina.paras
Viisaan ihmisen kirjoitus! Näin se pääpiirteittäin menee!
- Stuputin
"Amerikkalaisen myyntimiesfilosofian mukaan, uuden asiakkaan hankkiminen on 7 kertaa vaikeampaa, kuin vanhan asiakkaan pitäminen"
Varsinkin jos ovat ukrainalaisia. - Anonyymi
Siinä on paljon asiaa. Ei pidä ostaa vikaantuvia autoja kun parempia on tarjolla. Paras automerkki on Toyota. Niissä ei koskaan ole vikoja. Ovat tekniikaltaan lähes ikuisia ja ne eivät ruostu. Vielä kolmekymppinen Toyota on käytännössä ruosteeton.
- 122000kmmulla
Jos löydät vähän ajetun 2.0 litran koneella, hevosvoimia 115, niin siinä sinulle maailman paras auto.
Teetä kunnollinen maalinpinnan käsittely ja sisäpesu lianestokäsittelyineen 500€. Katso, että huollot on tehty merkkiliikkeessä. Nauti vääntävästä moottorista. - Anonyymi
Meillä on Jetta VM. 2008 ja Golf 2021. Jetta on 1.9l diesel. Toimii hyvin. Joskus jäi lukitsematta ja ikkunat putos puoliväliin. Lukittuna ei ongelmaa. Kuskin turvavyö uusittiin. Muuten ok.
Golfissa oli tietokoneessa vikaa, mikä korjattiin takuuna. Nyt toimii ja olen tyytyväinen. Pidän rattilämmöstä ja pienestä kulutuksesta. Ajo-ominaisuudet hyvät. Manuaali on. Ei nyi, kun antaa lähteä itse vetämään ja parin metrin jälkeen antaa hiukan kaasua. Radion kanavat kannattaa asentaa ennen ajoa. Ajaessa on hankalaa tietokonetta selata. Nupit radiolle lienee palaamassa. Olen tyytyväinen. - Anonyymi
Olkoot mitä röllejä rolleja tahansa mutta aika totuudenmukaisia puhuvat.
Hyvin suuri osa suomalaisista pitävät volkswagenia ja muita saksalaisia luotettavina ja kestävinä. Tämä liittyy vahvasti 50 - 60 - lukujen autokantaan ja kokemuksiin. Silloin oli mosseja ja muita pula ajan autoja ja kun autotuonti vapautui niin olihan ne saksalaiset autot ehkä kestävämpiä. Tämä päähänpinttymä elää edelleen vaikka laadukkaampia tuotteita on tullut sittenkin idästä. Tarkemmin kaukoidästä. Hyvin suuri osa autoilijoista kuitenkin arvostaa japanin ja korean valmistajien laatulähtöistä tuotantotapaa ja arvostavat huolettomuutta ja toimivuutta. Vanhoina ja käytettyinäkin ne menevät vielä kaupaksi eikä arvo romahda niin kuin monessa länsimerkissä.- Anonyymi
Viimeinen naula saksalaisen suhmuroinnin arkkuun oli volkkarin suunnittelema ja toteuttama pakokaasupäästöhuijausohjelma. Sitä on aika typerää alkaa puolustelemaan saksalaisella laadulla kun vielä moottorit, jakopäät ja vaihteistot olivat, mitä olivat ja takuu kaksi vuotta!! Onneksi jenkit laittoi luun kurkkun!
- Anonyymi
Eikä autot muutenkaan saisi olla mitään kertakäyttö pikakulutus hyödykkeitä kalliine ongelmineen ja vikoineen.
- Anonyymi
Moottorin yljynkulutus johtuu pääosin päästörajoituksista.
No sitä ei oikein mikään valmistaja osannut hoitaa kunnolla.
Siksi omistajan pitäisi huoltaa ja puhdistaa moottori sisältä karstasta kerran vuodessa.
Ettei männänrenkaat mene jumiin ja kone hajoa ennenaikaisesti.
Tämä putsaa venttiilit imu ja pako puolen ja männät saa puhtaaksi muilla konsteilla.
https://youtu.be/fgvNu_HVD_g
Mäntiin saattaa auttaa tämä. https://youtu.be/Ro8IFUYryPg
Vastaaviavarmasti löytyy Suomesta.
- Anonyymi
vikaa noissa eniten käytettynä ja kallis ylläpito
osta toyotasuzuki - Anonyymi
Aika paljon saa tehoa VW Golffista irti edullisesti jos haluaa.
https://youtu.be/GvW0mqffAJg - Anonyymi
https://moottorihiomo.fi/oljynkulutusremontti/
vaadi tehdystä remontista tositteet-osta vasta sitten - Anonyymi
googlaa= VW öljynsyönti
skodaaudiseat sama - Anonyymi
googlaa moottorihiomo
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345338Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4842474Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳271239JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t51035En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.16957Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http7934Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv41812HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei193774Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv3764Siellä taas pyörin
Nimittäin sinun paikkakunnalla mies. Mutta en vieläkään nähnyt sinua. Miksi sinä olet minulta aina piilossa?8723