Eurasier-rotu

ajisi1

Koiran ostoa suunnittelen ja rotu kiinnostaa. Haluaisin koirani olevan sisällä rauhallinen, makaisi lattialla. Turkkia voisin harjata 1-2 kertaa viikossa. Ulkoa kuuluvia ääniä (rivitalo) ei saisi haukkua. Koirapuistoon veisin... Sopiiko rotuun?

7

3738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enrapsuta

      Sisällä rauhoittuminen on yleensä ihan koulutuksesta kiinni, pitää jo pienestä pitäen opetella että sisällä ollaan rauhassa. Turkkia tarvitsee harjata vain noin kerta viikkoon, karvanlähtöaikana tietysti useamminkin, mielellään päivittäin. Rotuna se on pääsääntöisesti hyvin sosiaalinen ja kaikkien kanssa toimeen tuleva, mutta tähänkin vaikuttaa pentuajan sosialistaminen hyvin suuresti. Eurasierilla on jonkinverran vahtiviettiä, joten se saattaa haukahdella kummallisille äänille, mutta tätäkin saa kitkettyä koulutuksella.

    • Hei, jos aiot hankkia eurasierin pentuja, älä osta sitä Oksana Jokimieheltä Miehikkälästä, älä sitten mistään hinnasta! Pennut on huonosti kohdeltuja, Oksana huutaa niille "Hiljaa!" ja muutenkin olen kuullut pelkästään negatiivista palautetta Oksanan mielivaltaisesta toiminnasta kasvattajana ja sen pennut on yleensä häiriintyneitä, eivätkä pärjää näyttelyissä, ei anna kynsiään leikata ja ovat agressiivisia! Oksana ei myöskään liitä ostajia eurasierin/ pomeranian -kerhoihin, joten sen joudutte itse maksamaan. Ostakaa pentunne muualta, minä NIIN SUOSITTELEN! Ainakin hänen pennut on olleet ylivilkkaat, eivät lainkaan rauhallisia!

      • Hä_peä

        Mistäs alkaen täällä on ollut lupa haukkua laillista kasvattajaa? Lue säännöt!


      • näinköstä

        Toinen kasvattaja saa haukkua toista kasvattajaa, niin omat bisnekset sujuvat paljon paremmin.


      • Ja sekö on kasvattajan vika, jos omistaja ei osaa pentunsa kynsiä leikata??

        Ö__Ö


      • Eläintenpuolestapuhuja

        Ite ainakin huomasin Oksana Jokimiehen sivuilla (fabulousdantas) ett on taas samalla nartulla teettäny pentuja vajaassa puolessa vuodessa vuosina 2012 ja 2013, sekä reilun vuoden sisään 2015-2016. Ett mulle se ainakin haiskahtaa pentutehtailijalle...:( ennen kun joku tätäkin kommentoi, niin kysymys niille ootko koskaan synnyttänyt? Miltä se tuntui? Ja miltä tuntuis synnyttää joka vuosi jatkuvasti?


      • Toinen astutus oli vahinko, mutta jopa Kennelliitto hyväksy kerran nartun elämässä pentueet peräkäisessa juoksussa! Seuraava pentue pitää olla yli vuoden väli, mikä oliki! Pentueet ovat tehtyy lain ja kerhon suosituksien mukaan. Itsellä on 7 lasta, on yksi vuosi ikäero, kaksi vuotta ja kolmekin...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      136
      1260
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      791
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      25
      521
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      506
    7. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      24
      500
    8. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      22
      467
    9. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    10. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      461
    Aihe