Lukisin mielelläni kommenttejanne Opelin dieseleistä. Koneiden koot lienevät 1,7 ja 2,0.
Onko näillä eroa kestävyyksissä,kulutuksissa ja muissa ominaisuuksissa?
Kumpaa uskaltaisi "suositella" mieluummin?
Lieneekö lastentauteja/ tyypillisiä "vikoja"?
Kestääkö turbot?
Asiallisista vastauksista kiittäen,
Ukkeli
Kokemuksia Opelin dieseleistä??!
13
5277
Vastaukset
- 220 tkm
-99 mallinen ASTRA 2.0 DTL ja ajettu tuo 220 tkm. Joillakin ollut öljyn syöntiongelmia, mutta tässä yksilössä on ollut sellainen vakiosyönti 1 l/15000 koko ajan. Ei siis ole lisääntynytkään. Kulutus noin 5.5 l/100 km. Matkaajossa pääsee viiden pintaan. !.7 litrainen on kylläkin huomattavasti pienempi ruokainen. Kaksi litraisessa on hyvää jakopään "ikuinen" ketju, kun 1.7 on hihnalla. !.7 en pysty paljon kertomaan, mutta kaksi litrainen opeli on ainakin hiljainen moottorimelultaan. Ongelmana kaksilitraisessa on laturin hihnan kiristäjä, joka ei kestä suomen kovia pakkasia. Joutuu vaihtamaan melkein joka talvi. Kiristäjässä on kyllä kahden vuoden varaosatakuu, joten ei tule maksettavaksi kovinkaan usein. Muuten on takuuvarma moottori. Turbo-ongelmista ei tarvitse puhua. Turbot kyllä kestää.
- satunnainen
Tehon puolesta pienempi kone riittää ainakin normaaliin ajoon (Astralla) ja ainakin tankille ajaessa hymyilyttää.
- kun
konepellin alla on isuzun moottori niin se toimii ja sitten kun sielä on ooppelin diesel niin se on kuin FORD TRANSIT
- Jaalo
Näin se totuus tuli Toyota "teini-thyyning" pojun suusta.
- x20dtl
Joop,
aika luja moottori tuntuu olevan. Nyt ajettu 230tkm ja ylimääräisenä remonttina on vaihdettu ilmamassamittari ja polttonesteen paluuputket.
Shellin Helix ultraa ei syö, nesteen vastaava kelpasi. Tuo pelkkä DI ei tehoissa pärjää volkkarin DTI -koneille, mutta ihan mukava ajella.
Turkasen kallita jakoremmin vaihtoja ei tarvii tehdä. - Dtisti
Itselläni -99 2.0DT. Aj. 260000km. Takajarrut vaihdettu takuuseen, polttoaineen paluuletkut kerran, laturi kerran, laturin hihna kiristin useita kertoja.
"Pikku" sähkövikoja sillointällöin.
Hyvä ajaa, kulutus 5,2l-6,5l/100km. Neste Pro 5W-40:tä menee n.0,5l/10000km.
Hinta-laatusuhteeltaan käytettynä hyvä ostos.
Tyyppivikoja ovat ainakin nuo laturin hihnan kiristinrullat, takajarrut, ilmamassamittari, polttoaineen paluuletkujen hapertuminen ja valokatkaisija/-rele.- viat
Näyttää kaikilla olevan samat viat. Ei kuitenkaan mitään hirmu suuria. Ykkösen paluuputki hapertuu aina ensimmäisenä, laturin hihnan kiristäjä on ollut koko ajan heikko lenkki ja valorele on mennyt kerran. Jos kyseessä on se rele, että valot on automaattisesti päällä aina, niin sen voi korjata itse. Näin neuvoivat Opelin liikkeessä ja niin myös tein. Korjauskustannukset melko pienet, kun mittarissa on 193 tkm.
- EAL
Ajelin tuolla Espanjan mailla tällaista B-segmentin vapaastihengittävää Corsaa; 1.5 litrainen 49 heppainen dieselhän siellä jylläsi. Oli aika karmea kokemus kokonaisuudessaan. Niin tehottomalla autolla en ole koskaan ajanut, enkä varmaan tule ajamaankaan... teholukemakin kertoo jo paljon.
Maantiellä koneella ei tehnyt hevon vittua. Alamäessä ohi rekan vielä pääsi, mutta jos mäkeä oli asteenkin verran (ilman liioittelua) ohittaminen oli täyttä tuskaa. Kiihdytysmatkoista on turha puhua ja ohitusmatka saattoi mäen vielä vähän jyrkentyessä pidentyä useisiin kilometreihin - jos edes onnistui ollenkaan.
Kovalla vaihteistotyöllä saattoi normaalissa (jyrkähkössä) mäessä säilyttää nopeuden kahdeksassakympissä; tietysti jos piti kaasua jatkuvasti pohjassa.
Taloudellinen tuo peli kyllä teoriassa oli - kulutus vain 3.9 litraa maantiellä - mutta koska Espanjan maasto on mäkistä, tehonpuutteen takia joutui lähes aina ajamaan kaasu pohjassa ja vielä pienellä vaihteella. Käytännön kulutus oli noin 8 litraa satkulla.
Joo kyllä se sellanen tosiasia on että jos haluaa ajaa dieselillä, niin pitää siinä ehdottomasti turbo jyllätä - tai sitten vaparinkin pitää olla vaan huomattavasti jytkympi. (Vekkulin dieselit ovat varmasti eri maata, vaikken sellaisella oli nakutellutkaan)
Mutta joo - ja jos joku Corsaa dieselinä haluaa, niin tarjolla on onneksi 1.7TDI - valitkaa se -> ellette halua mieleenpainuvaa elämystä neljästäkymmenestä yhdeksästä SAATANAN laiskasta kaakista.
(uskomaton paska) - Dieselillä
Tuo lukema on nyt mittarissa, kävin juuri vaihdattamassa magneettiventtiilin turboon (osa 135 eur)antaa taas potkua koneeseen, näitä on mennyt 2 kpl 3,5 vuoden aikana, 2 kpl ilmamäärämittareita, n.200 eur/kpl jälkimmäinen vaihdettiin takuuseen,muita vikoja ei ole ollut.
Iskarit vaihdatin 200 tkm paikkeilla ja koiranluut sekä alapallot.Ilmamäärämittari on samanlainen kuin VW dieseleissä ja uudessa 1,9 CDTI dieselissä, 1,7 koneissa ilmam.mittarit kuulemma kestää. 2.0 litraisessa parempi vääntö, 2.0 Di:n koeajo TM 12/98. - Ukkeli
Kiitokset asiallisista kommenteista ja kokemuksista! Aika mukavasti tuntuvat Opelin dieselillä immeiset rallattelevan....Kiitos kaunis vielä kerran! Pannaan mietintämyssy päähän : )
Ukkeli - D Omega
Et maininnut mitään Opel mallia. Löytyyhän noita dieseleitä ainankin 2.2 (Vectra, Omega), 2.5 (Omega, BMW:n tekemä moottori) ja sitten 3.0V6 (Vectra, Signun).
- 2.0Dti16v farkku
202000 km mittarissa vm.2000.
Uudesta asti minulla.
Varusteet tehtaalta/Opelilta:
-vakionopeussäädin
-ilmastointi
-sähköikkunat ed./tak.
-sumuvalot
-lisäpitkät
-koiraverkko
-irroitettava vetokoukku
Vikoja:
-ilmamassamittari 150 tkm
-paluuletkut 160 tkm
-hehkutulppa 160 tkm ja 200tkm
-ilmastoinnin lauhdutin ja kuivain 165 tkm
-akku 198 tkm
-takaäänenvaimennin 200tkm
-takajarrut bosch:t korjattu 2krt, seuraavaksi vaihdan uudemman malliset lucakset
-valon viiverele
Tuosta laturin hihnan kiristimestä en ole kuullutkaan, ei ilmeisesti koske dti-malleja
D-kulutus n. 5-6 ltr
Ö-kulutus n. 1 ltr/7500 km, vähentymään päin kun alkaa olla sisäänajettu nytten.
Erikoisrengas Ekegreniltä kannattaa sitten ostaa osat, ovat samoja kuin Opelilla.
Vielä aion ajaa ainakin samanverran. - Anonyymi
OpelFrontera 2.2 TDI X moottori (ketjuvetoinen jakopää) Toyotan dieselin jälkeen ehkä yksi parhaista. Ajettu 900 000km vaihdettu ainoastaan paluuletkut ja korjattu yksi polttoaineen imuvuoto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2764712Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343050Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit452914Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k362892Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?771826Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061684Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281521- 611448
- 971322
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271222