Lentoemännän työvuorot

Limppurikim

Moikka kaikki ihanat lentoemot. Olisiko kenelläkään aikaa kertoa minulle tulevalle emolle, että millaiset ovat kuukauden työvuorolista? Esimerkkinä? Mitä saa ja voi odottaa? Kiitos paljon etukäteen teille <3

10

1526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emoooooooooo

      Riippuu paljonkin yhtiöstä minne lennätte :D

    • Limppurikim

      Mutta yleisesti. Jokin kk aikataulu. Montako tuntia ja miten ne jakaantuvat?

    • Epäsäännöllinenvuorotyö

      90-180 tuntia vähän miten sattuu. Noin 30-40 tuntia viikossa.

    • Emoooooooooo

      Ei ole mitään yleispätevää, riippuu ihan yhtiöstä mihin ja miten lennät, tuntarina vai kokopäiväinen. Lomalentoyhtiöllä rajat max. 160 dutytuntia/kk (100 blokkituntia), käytännössä talvella ollut n. 120/dutyh, joista blokkitunteja (lentotunteja) n.50-60, (loput puolet tai ylikin siis siirtolentoja). Ens kk vaihtuu kausi, joten blokkitunteja vaan n.30 ja dutya 60-70. Kesäkaudella oli ainakin viime kesänä täydemmät tunnit, eli lähemmäs noita maximeja.

    • sojaaaaaaaaa

      Mitä tarkoittaa blokkitunnit? Ja minkä takia tuota siirtoa noin paljon. Kerro joku esimerkki.

      • Emoooooooo

        Lentotunteja niinkuin siinä lukee ;) Eli ne tunnit kuin itse teet lentotyötä etkä siirry tyhjällä tai muiden koneella. Mutta kuten sanoin, jos olet hakemassa tietylle yhtiölle kannattaa kysellä heidän listoista, lennetään eri paikkoihin ja ihan erilaista listaa.
        Siirtymistä paljon talvikaudella siksi, että lennetään lentoja eri suomen maakunnista/ruotsista. Eli lennetään vaikka Vaasaan Finnairilla, sieltä oma lento Kanarialle ja sieltä siirryt vaikka Binterillä toiselle saarelle, ja sieltä taas vaikka omalla koneella Ruotsin maakuntiin, ja sieltä vaikka SAS:illa Tukholmaan ja kotiin... Tai näitä nyt voi pyöritellä ihan miten vaan. Voi olla myös vaan oma lento kanarialle ja seuraavana päivänä Norskilla takas...


      • kyselentaas

        Kiitos, niinhän siinä lukikin :) Saako siirtolennoista saman palkan? Onpas tosiaan paljon teillä siirtoa. Tykkäätkö itse enemmän siirrosta, saako siinä siis istuskella ihan vapaasti ja vaikka nukkua? Oletteko ihan siviilivaatteissa?


      • voielämää

        Ei. Valitettavasti siirtolennot joutuu maksamaan itse. "Tykkäätkö itse enemmän siirrosta". Jeesus! Kertoo kyllä paljon ilmojen tarjoilijoiden järjenjuoksusta. Kysy suoraan tykkäätkö tehdä töitä vai istuskella vaan. Taidat olla hieman yksinkertainen?

        Toivottavasti se paljon puhuttu turvallisuudesta huolehtiminen on suuresti liioiteltua jos se on tälläisissä käsissä cabiinissa.


      • Evelynnnn

        Huh onpa ylimielinen lentoemäntä... Kannattaa miettiä alanvaihtoa, jos vaikka matkustaja erehtyy kysymään jotain tyhmää mielestäsi.

        Kyselijälle: Siirtolennoilta saa saman palkan. Yleensä lento menee paljon nopeammin kun saa tehdä töitä, mutta välillä on ihan kiva lentää "siirtonakin". Esimerkiksi kauden lopussa saatetaan lentää tyhjällä koneella hakemaan viimeisiä lomalaisia Thaimaasta. Mielestäni on ihan mukava saada nukkua kunnolla lennolla. Ja lukea vaikka kirjaa, katsella leffoja. Lyhyet siirtolennot lennetään yleensä virkapuku päällä, mutta pidemmillä olen vaihtanut siviileihin. Harvemmin siirtolennot ovat pitkiä, paitsi kauden vaihtuessa. Yleensä päivä siirtolennon kanssa on esim. Helsinki-Tukholma-Las Palmas. Tämä siis lomalentoyhtiöllä. Kun taas Finnairilla siirtolennoille ei ole juurikaan tarvetta. Finnairin base eli kotikenttä on Helsinki, kun taas esim. Thomas Cookilla on base mm.Helsingissä, Tukholmassa, Oslossa jne.

        Kysele lisää jos jokin vielä mietityttää :)


    • sonjaaaaaaaaaa

      En ole ap, mutta itseä kiinnostaisi Finnairin ja Tuin kuukausiesimerkit :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe