Kevään jännityskirjat mitä luette?

mietin_vielä

mitkä keväällä ilmestyvät jännityskirjat kiinnostavat? Miksi?

17

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukumees

      Murtumispiste ehdottomasti. Arttu Tuomisen Muistilabyrintti on todella virkistävä, pienistä "lapsellisuuksista" huolimatta. Lyö kuivantekniset laskelmoidut Remekset mennen tullen.

      Ehdottomasti siis Murtumispiste. On tilattu jo.

      • dikkers

        Oletko todella sitä mieltä?


      • lukumees
        dikkers kirjoitti:

        Oletko todella sitä mieltä?

        Kyllä olen


      • eluokanlukija

        Ihan tuntematon nimi minulle. Mielenkiintoinen. Haluan tietää lisää. Minulla elämäntilanne sellainen että luen vain ostettuja e-kirjoja. Muistilabyrintti 18,50 EUR on aika kallis kun ei tiedä. Voitko valaista. Mikä kirjassa on hyvää. Mitä pieniä "lapsellisuuksia" siinä huomasit? Murtumispiste ei vielä ole e-kirjana.


      • Lukumees

        Tarina on hyvin kirjoitettu ja varsin vauhdikas. Kirjassa on ehkä muutamian hieman kliseisiä juttuja ja "miehistelyä". Niitä tarkoitin "lapsellisuuksilla". Kaikenkaikkiaan varsin viihdyttävä paketti. Suosittelen.


      • eluokanlukija

        Onko muita suosittelijoita? Kirjoittakaa ystävällisesti. Minun virtuaalihyllyssä on paljon lukemattomia dekkareita alemyynnistä. Ei viitsi täyttä hintaa maksaa kun ei tiedä. Kliseet ja "miehistely" epäilyttää. Onko kliseitä paljon? Laittakaa muutkin kommenttia tulemaan kannattaako ostaa.


      • Mikä.milloinkin

        Mitä se miehistely on? Sitäkö, että uskaltaa kirjoittaa samalle sivulle kahdeksan kertaa kulli?


      • Lukumees
        Mikä.milloinkin kirjoitti:

        Mitä se miehistely on? Sitäkö, että uskaltaa kirjoittaa samalle sivulle kahdeksan kertaa kulli?

        No ei, ainakaan tässä kirjassa. Sellaista tietynlaista maskuliinisuuden korostamista joissain tilanteissa. Naisen nännit jäykistyvät ja miehen lihaksikas käsivarsi hivelee paidan kuosia -tyyppisiä juttuja. Niitäkään ei ole paljoa, joten tuskin suurin osa lukijoista edes huomaa ja vaikka huomaisi, ei pidä huonona. Itse en vaan tykkää sellaisesta alleviivaamisesta (pidän kliseinä).

        Mutta kuten olen jo moneen otteeseen sanonut, pidin Muistilabyrintistä erittäin paljon ja aion lukea seuraavankin.

        Itse en ole sähkökirjoista kiinnostunut. Kirjaston valikoima ihan pertsoja riittää ihan hyvin pienemmälläkin paikkakunnalla. Ja yleensä tilaavat mitä pyytää, jos ei valikoimassa ole.


    • haastaakonkarit

      viimme keväänä täällä oli samanlainen kysymys. Silloinkin suositeltiin hetikohta ensimmäisessä vastauksessa Arttu Tuomisen Muistilabyrinttia. On niissä jotakin kun niin kovasti kehutaan.

    • Varistyttö

      Pyyhkiikö Arttu Tuominen lattiaa Ilkka Remeksellä vai onko vain vähän parempi ;D
      Vertaa: Erik Axl Sund pyyhtii lattiaa Stieg Larssonilla..

      • nohohhuh

        Ei kai täällä ole tarkoitus kenenkään pyyhkiä lattioita. Puhutaan kirjoista, ei siivouksesta.


    • Varistyttö
    • ihmeisä

      Minä luin Murtumispiste kirjaa kirjastossa. Heti alussa tällainen juttu.
      Isä riipputtaa kädessään kissanpentua niskasta. Isä menee kylpyhuoneeseen ja laittaa ammeeseen tulpan ja avaa vesihanan. Isä sytyttää tupakan. Isä avaa sepaluksensa ja virtsaa vessanpyttyyn ja karistaa tuhkaa kissan kuonolle. Isä laittaa vehkeensä housuihin. Isä vääntää hanan kiinni ja ojentaa kissan pojalle..
      Oliko isällä kolme kättä?

      • hämähäkkimieskö

        Tai useampi. Jos se tarvii käden joka toimitukseen? Tai sitten vaan kaksi. Tupakkia kun voi pitää myös suussa esim. kustessa?


      • ihmeisä
        hämähäkkimieskö kirjoitti:

        Tai useampi. Jos se tarvii käden joka toimitukseen? Tai sitten vaan kaksi. Tupakkia kun voi pitää myös suussa esim. kustessa?

        Kissa kädessä kaivetaan tupakkivehkeet ja pistetään palamaan? Sitten edelleen kissa kädessä kaivetaan pissavehje hollille? Pissataan ja karistetaan tuhkaa kissan kuonolle. Ja kissa kädessä laitetaan pissavehje takaisin housuihin?
        Tahatonta komiikkaa ;D


      • hyväkunkerroit
        ihmeisä kirjoitti:

        Kissa kädessä kaivetaan tupakkivehkeet ja pistetään palamaan? Sitten edelleen kissa kädessä kaivetaan pissavehje hollille? Pissataan ja karistetaan tuhkaa kissan kuonolle. Ja kissa kädessä laitetaan pissavehje takaisin housuihin?
        Tahatonta komiikkaa ;D

        Mitään komiikkaa näe tuollaisessa vaan puolustuskyvyttömän eläimen rääkkäystä. Saa kirja jäädä lukematta.


    • Karve

      Tällaista viihdettä ei rahalla saa!
      Kahdessa kirjablogissa on ihan sattumalta verrattu Arttu Tuomisen Murtumispistettä Samuel Bjorkin dekkariin Minä matkustan yksin. Molemmat asiantuntijat totesivat Arttu Tuomisen Murtumispisteen paljon paremmaksi. Samuel Björkin Minä matkustan yksin pidetään muuten vuoden parhaana dekkarina noin yleisesti. Toinen kirjabloggaaja-asiantuntija tosin moitti Arttu Tuomista tulla-futuurin liiallisesta käytöstä. Suomenkielessä kun ei futuuria taida olla? Myös muista kielellisistä kömpelyyksistä mainitaan. Niistä huolimatta bloggaaja ilmoittaa, että Arttu Tuominen pesee Samuel Björkin kuusi nolla! (mainoskatko.blogspot)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe