Hei
Tilanne tämä: vuokra-asunnon omistaja vaihtuu, minulla on vuoden vuokrasopimus (loppuu kesäkuun lopussa).
Voinko minä vuokralaisena irtisanoa vuokrasopimuksen jo nyt ennen varsinaisen sopimuskauden loppumista (1 kk irtisanomisaika)?
Syynä on paremman vuokra-asunnon löytyminen.
Vuokra-asunnon irtisanominen omistajan vaihtuessa
5
346
Vastaukset 5
- sksssks
Tottakai voit mutta sopimuksessa lienee sanktio jos jompikumpi irtisanoo sopimuksen ennen määräaikaa. Esim. joudut maksamaan yhden. ylim vuokran. Mitäpä jos lukisit vuokrasopimuksen?????
- sankti
Eivät nämä lurkit osaa lukea, eivätkä ainakaan ymmärrä lukemaansa, saavat noinkin selvästä asiasta ongelman.
- BauHerr
Et voi irtisanoa määräaikaista vuokrasopimusta. Sen tekee tuomioistuin, eikä se tuolla perusteella sitä tee. Hyväksyttävän syyn pitää olla esim joku sairaus, joka estää po. asunnossa asumisen.
MUTTA jos uusi omistaja haluaa asunnon omaan käyttöönsä, hän voi kyllä saada sopimuksen irtisanottua.- twainffs
6kk aikaa tässä tapauksessa...
On taas puurot ja vellit sekaisin. Määräaikaista sopimusta ei voi irtisanoa, se voidaan ainoastaan purkaa. Vuokranantajan osalta se tarkoittaa samoja perusteita kun toistaiseksi voimassa olevassa sopimuksessa (vuokranmaksun laiminlyönti, häiritsevä elämä, huoneiston väärinkäyttö tms). Vuokralaisen osalta ainoa ero on, että sopimus on mahdollista purkaa tilanteessa jossa työpaikka tai opiskelupaikka siirtyy toiselle paikkakunnalle. Oli vuokrasopimus sitten määräaikainen tai toistaiseksi voimassaoleva, niin purku tapahtuu aina välittömästi, eli mitään irtisanomisaikoja ei ole. On huomioitava, että asunnon ottaminen omaan käyttöön ei ole purkuperuste, irtisanomisperuste se on, mutta silloin noudatetaan vuokranantaja irtisanomisaikaa (3 kk alle 12 kuukautta kestaneessä sopimuksessa ja sitä pidempään kestäneessä 6 kuukautta).
Asunnon omistajan vaihtuminen ei mitenkään vaikuta vuokrasuhteeseen, vuokrasopimus pätee sellaisenaan ja sitoo edelleenkin vuokralaista sekä uutta omistajaa. Aloittaja ei sen vuoksi voi purkaa tai irtisanoa sopimusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.135795Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48642- 70619
- 81571
- 39529
- 46510
Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64489Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä36485- 94472
- 21468
Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa
Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja262456Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös
Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko37411Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.25397Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.86396Sofia ja Jeffrey yhdessä
Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty80395- 21392
Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?
En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U33391- 13385
- 29374
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka24366